Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Πέμπτη 18 Νοεμβρίου 2021

Επιστολές (13)

 


ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΓΑΛΑΤΑΣ

ΜΕΡΟΣ  Ι

 

Α. ΟΙ ΓΑΛΑΤΕΣ

 

Η προς Γαλάτες επιστολή είναι η μοναδική του Παύλου που είναι γραμμένη για μια ομάδα εκκλησιών. Αυτές οι εκκλησίες βρισκόταν στις πόλεις Ικόνιο, Λύστρα, Δέρβη και Αντιόχεια και είχαν ιδρυθεί κατά το πρώτο ιεραποστολικό ταξίδι του αποστόλου Παύλου.

Η Γαλατία πήρε το όνομά της από τις Γαλατικές ή Κελτικές φυλές που ήρθανε και κατοίκησαν εκεί. Οι πρόγονοί τους άφησαν τις περιοχές τους γύρω απ’ το Ρήνο και το Μοσέλλα κι ήρθανε για να βρουν την τύχη τους στην Ελλάδα και την Ιταλία.

Αφού άρπαξαν ό,τι μπορούσαν απ’ αυτές τις χώρες ήρθανε στην Μακεδονία όπου προσκλήθηκαν από τον βασιλιά της Βιθυνίας Νικομήδη να τον βοηθήσουν σε πόλεμο κατά του αδελφού του. Έτσι πέρασαν στην Ασία όπου συνέχισαν τις διαρπαγές πόλεων και κατέληξαν στην περιοχή που οι ίδιοι ονόμασαν Γαλατία το 280 π.Χ. όπου και εγκαταστάθηκαν.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Τετάρτη 17 Νοεμβρίου 2021

Λέρος - Άλιντα

 

Κήρυγμα


 

Επιστολές (12)

 


Η Β’ ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ

ΜΕΡΟΣ III

Β’ Κορινθίους η - ιγ

  

Α. Η ΧΑΡΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ

Β’ Κορ.η-θ

 

1. Η συνεισφορά για τους φτωχούς αγίους στην Ιερουσαλήμ

Τα κεφάλαια η και θ περιλαμβάνουν οδηγίες για την συνεισφορά προς τους φτωχούς αγίους στην Ιερουσαλήμ. Το αντικείμενο αυτής της χρηματικής αρωγής βρίσκεται σε τέσσερα σημεία στην Καινή Διαθήκη (Α’ Κορ.ις:1-3, Β’ Κορ.η,θ, Ρωμ.ιε:26,27, Πράξ.κδ:17).

Η συνεισφορά αυτή είχε αρχίσει τον προηγούμενο χρόνο (Β’ Κορ.η:10). Μάλλον που η εκκλησία της Κορίνθου δεν ήταν ενθουσιασμένη με την χρηματική αυτή αρωγή, και ο Παύλος ασχολήθηκε μ’ αυτήν σ’ αυτά τα δυο κεφάλαια.

Δεν ήθελε μόνο να βοηθήσει τους αγίους πίσω στην Ιερουσαλήμ, αλλά και να αναπτύξει την χάρη του δίδειν μεταξύ των εκκλησιών και να εδραιώσει μια κοινωνία μεταξύ τους. Ήξερε, ότι ο καλύτερος τρόπος για να το πετύχει, ήταν να κινήσει το ενδιαφέρον των αγίων της Μακεδονίας και των άλλων επαρχιών, στο να βοηθήσουν τους αγίους της Παλαιστίνης.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2021

Θεσσαλονίκη - Καλαμαριά

 

Κήρυγμα


 

Επιστολές (11)

 


Η ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Β’ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ

ΜΕΡΟΣ II

 

Β’ Κορινθίους ε - ζ

 

Α. ΤΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΤΗΣ ΑΦΙΕΡΩΣΗΣ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΣΤΗΝ ΔΙΑΚΟΝΙΑ

Ο Παύλος εξέθεσε αρκετά πράγματα, τα οποία τον παρακίνησαν στο να αφιερωθεί στην διακονία. Θα τ’ αναφέρουμε εδώ, για περαιτέρω μελέτη και σπουδή:

1.   Η γνώση και βεβαιότητα της αθανασίας (ε:1-9)

2.   Κρίση (ε:10)

3.   Φόβος (ε:11)

4.   Ανιδιοτέλεια (ε:12,13)

5.   Αγάπη (ε:14,15)

6.   Ανανέωση (ε:16,17)

7.   Συνδιαλλαγή (ε:18-21)

8.   Χρόνος (ς:1,2)

9.   Δεινοπαθήματα (ς:3-10)

 

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Δευτέρα 15 Νοεμβρίου 2021

Λέρος - Άλιντα

 

Κήρυγμα


 

Επιστολές (10)

 


Η ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Β’ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ

ΜΕΡΟΣ Ι

 

Β’ Κορινθίους α - δ

 

Α. ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

Η επιστολή αυτή γράφτηκε απ’ τον απόστολο Παύλο στους Φιλίππους της Μακεδονίας, όχι πολλούς μήνες μετά την Α’ προς Κορινθίους επιστολή.

Ο Παύλος είχε περάσει σχεδόν τρία χρόνια στην Έφεσο. Δήλωσε, ότι θα παρέμενε στην Έφεσο μέχρι την Πεντηκοστή, η οποία θα ήταν τον Ιούνιο του 57 μ.Χ. Από εκεί σχεδίαζε να πάει στην Κόρινθο μέσω Μακεδονίας. Είχε στείλει τον Τιμόθεο σε μια ιεραποστολή στην Μακεδονία και Κόρινθο.

Ο Τιμόθεος επέστρεψε στην Έφεσο και ήταν πλέον έτοιμος να συνοδεύσει τον Παύλο. Ο Τίτος, ο οποίος επίσης είχε σταλεί στην Κόρινθο, θα τους συναντούσε στην Τρωάδα. Ο Παύλος και ο Τιμόθεος συνέχισαν απ’ την Τρωάδα προς τους Φιλίππους για να συναντήσουν τον Τίτο. Προφανώς, αγωνιούσαν να μάθουν απ’ τον Τίτο τα ζητήματα που υπήρχαν μεταξύ των αγίων της Κορίνθου.

Ο Παύλος χάρηκε με τα καλά νέα που έφερε ο Τίτος απ’ την Κόρινθο. Αμέσως έγραψε μια επιστολή και την έστειλε πίσω με τον Τίτο, συνοδευόμενο από δύο άλλους αδελφούς (Β’ Κορ.η:16-24). Αυτοί παράδωσαν την επιστολή και ήταν υπεύθυνοι στο να προετοιμάσουν την εισφορά για τους φτωχούς αγίους στην Ιερουσαλήμ.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Κυριακή 14 Νοεμβρίου 2021

Heavenly Guitar Music 😌 Relaxing Guitar Instrumental Mix 😌 Relaxing Music

Θεσσαλονίκη - Καλαμαριά

 

Κήρυγμα


 

Η θεϊκή αγάπη


Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΚΑΙ Η ΑΓΑΠΗ

 

Α’ Κορ.ιβ:31 Ζητείτε δε μετά ζήλου τα καλήτερα χαρίσματα. Και έτι πολύ υπερέχουσαν οδόν σας δεικνύω.

Είναι ιδιαίτερα ταιριαστό, ότι ο απόστολος Παύλος θα μας δώσει τη διδασκαλία σχετικά με την «πολύ υπερέχουσαν οδόν» αμέσως μόλις τέλειωσε το κεφάλαιο με τα χαρίσματα και λίγο πριν δώσει την διδασκαλία σχετικά με το χάρισμα της γλωσσολαλίας, κλπ.

Στις μέρες μας, πλήθη τρέχουν πίσω από κάποιους που επιδεικνύουν τέτοια «χαρίσματα» και έργα, αλλά η Γραφή μας προειδοποιεί ότι, από μόνα τους, κανένα από αυτά δεν είναι κριτήριο πνευματικότητας ή κατοχής της αλήθειας.

 

Α’ Κορ. ιγ

Αυτό το κεφάλαιο είναι ένα λογοτεχνικό στολίδι.

Ονομάστηκε «η εγκυκλοπαίδεια της αγάπης».

Αγάπη σημαίνει ν’ αγαπάς χωρίς να περιμένεις αντάλλαγμα κι αυτή η αγάπη πηγάζει μόνο από τον Θεό:

Α’ Ιωάν.δ:8 Όστις δεν αγαπά δεν εγνώρισε τον Θεόν, διότι ο Θεός είναι αγάπη.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Σάββατο 13 Νοεμβρίου 2021

Λέρος

 

Κήρυγμα


 

Ο ευημερών Παύλος


Αναρωτιέμαι αν εκείνοι που κηρύττουν το σύγχρονο ευαγγέλιο της ευημερίας έχουν διαβάσει την Βίβλο. Αν το είχαν κάνει, θα ήξεραν αυτά τα πράγματα:

 

✔ ο Ιησούς είπε: «Προσέχετε και φυλάττεσθε από της πλεονεξίας· διότι εάν τις έχη περισσά, η ζωή αυτού δεν συνίσταται εκ των υπαρχόντων αυτού..» (Λουκ.ιβ:15).

✔ ο Ιησούς μίλησε επίσης για την ανοησία της αποθήκευσης γήινων θησαυρών αντί να πλουτεί εις Θεόν (Λουκ.ιβ:16-21).

✔ Η Εβρ.ιγ:5 εξηγεί ότι όσοι γνωρίζουν τον Κύριο θα κρατήσουν την ζωή τους μακριά από την αγάπη του χρήματος, ικανοποιημένοι με αυτά που έχουν.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Παρασκευή 12 Νοεμβρίου 2021

Θεσσαλονίκη - Καλαμαριά

 

Κήρυγμα


 

Επιστολές (9)

 


ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

ΜΕΡΟΣ IV 


Α. Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΚΑΙ Η ΑΓΑΠΗ

 

Α’ Κορ. ιγ

Αυτό το κεφάλαιο είναι ένα στολίδι λογοτεχνίας. Ονομάστηκε «η εγκυκλοπαίδεια της αγάπης». Αγάπη σημαίνει ν’ αγαπάς χωρίς να περιμένεις αντάλλαγμα κι αυτή η αγάπη πηγάζει μόνο από τον Θεό (Α’ Ιωαν.δ:8). Μ’ αυτή την έννοια, δεν βρίσκεται πουθενά στους Έλληνες κλασικούς.

Υπάρχουν δύο λέξεις που εκφράζουν την έννοια της αγάπης στην Καινή Διαθήκη. Η μία είναι η λέξη «αγάπη», ο υπέρτατος τύπος αγάπης. Αυτό είναι το είδος της αγάπης που ο Θεός έχει για τον κόσμο.

Είναι αγάπη θυσίας. Η άλλη λέξη είναι «φιλέω». Αυτός είναι ένας κατώτερος τύπος αγάπης, όπως κάποιος αγαπά κάποιον σε μια αμοιβαία σχέση αγάπης.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Πέμπτη 11 Νοεμβρίου 2021

Θεσσαλονίκη - Καλαμαριά

 

Κήρυγμα


 

Επιστολές (8)

 


ΠΡΩΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ

ΜΕΡΟΣ ΙΙΙ

 

 

Α. Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΛΑΤΡΕΙΑ

 

Α’ Κορ.ια:6-16 & ιδ:34,35

Στο κεφ.ια ο Παύλος ασχολήθηκε με την σωστή συμπεριφορά την ώρα της λατρείας στην εκκλησία. Η συμπεριφορά της γυναίκας έπρεπε να βασίζεται στην αρχή της υποταγής στον άντρα. Το επίμαχο θέμα του Παύλου είχε να κάνει με την εξουσία. Η γυναίκα κάλυπτε το κεφάλι της σαν σημείο αναγνώρισης της εξουσίας του άντρα της και ο άντρας άφηνε το κεφάλι του ακάλυπτο για να φανερώσει την εξουσία του Χριστού.

Πριν ο Παύλος διορθώσει τις γυναίκες, τις επαίνεσε για τις παραδόσεις που είχαν φυλάξει. Επιθυμία του ήταν ν’ ακολουθήσουν τον Χριστό τόσο πολύ, όσο κι εκείνος. Ο Χριστός ατιμαζόταν, αν κάποιος άντρας προσευχόταν με σκεπασμένο το κεφάλι. Ήταν όνειδος για την γυναίκα να έχει το κεφάλι της κουρεμένο η ξυρισμένο, γιατί αυτό έδειχνε ότι δεν υποτασσόταν στον άντρα. Ο άντρας είναι η δόξα και εικόνα του Χριστού και η γυναίκα είναι η δόξα του άντρα.

Κ α λ η μ έ ρ α