Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2021
Επιστολές (27)
ΠΡΩΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΙΜΟΘΕΟ
ΜΕΡΟΣ ΙΙΙ
Α. ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
ε:1-2
Ο σεβασμός είναι
απαραίτητος για μια καλής ποιότητας χριστιανική ζωή. Ο τρόπος με τον οποίο ένας
εργάτης μεταχειρίζεται το ποίμνιό του είναι μεγάλης σπουδαιότητας. Πρέπει να
φέρεται δίκαια και σοφά στον καθένα. Όταν χάνεται ο σεβασμός του ένα για τον
άλλο, σύντομα θα χαθεί για τον οίκο του Θεού και αργότερα για τον Ίδιο τον Θεό.
Τα λόγια και οι τρόποι του καθένα φανερώνουν την στάση του σ’ αυτό το θέμα.
Όσο αφορά στην
συμπεριφορά του σε σχέση με την ηλικία, ο Τιμόθεος παραγγέλλεται:
1.
Ένα
ηλικιωμένο αδελφό να τον σέβεται σαν πατέρα.
2.
Ένα
νέο σαν τον φυσικό του αδελφό.
3.
Μια
ηλικιωμένη αδελφή σαν μητέρα.
4.
Μια
νέα αδελφή σαν φυσική αδελφή με καθαρότητα στις σκέψεις.
Το να φερόμαστε στους άλλους όπως θα κάναμε στην οικογένειά μας είναι μια ασφαλής συμβουλή.
Τρίτη 7 Δεκεμβρίου 2021
Επιστολές (26)
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΙΜΟΘΕΟ
ΜΕΡΟΣ ΙΙ
γ:1
Ο Παύλος πάντοτε
διόριζε πρεσβυτέρους για να φροντίζουν την κάθε εκκλησία. Εκτός από τα πέντε
χαρίσματα της διακονίας που αναφέρονται στην Εφεσ.δ:11 (απόστολοι, προφήτες,
ευαγγελιστές ποιμένες και δάσκαλοι) υπάρχουν και κάποιοι άλλοι τίτλοι που
χρησιμοποιούνται για λειτουργούς της εκκλησίας: πρεσβύτεροι, επίσκοποι,
προεστώτες και διάκονοι. Επίσκοπος είναι αυτός που επι-σκοπεί, ο επιτηρητής, ο
επόπτης και είναι το ίδιο με το πρεσβύτερος και προεστός.
Στην Φιλιπ.α:1 φαίνεται ότι υπάρχουν δύο λειτουργήματα στην εκκλησία που είναι ξεχωριστά από την υπόλοιπη συνάθροιση και αυτά είναι του επισκόπου και του διακόνου. Αυτοί οι λειτουργοί, ονομάζονται πρεσβύτεροι και επίσκοποι στον Τιτ.α:5 και Πραξ.κ:17,28. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι οι πνευματικοί ηγέτες στην εκκλησία αποκαλούνται επίσκοποι, προεστώτες και πρεσβύτεροι.
Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου 2021
Επιστολές (25)
ΠΡΩΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΙΜΟΘΕΟ
ΜΕΡΟΣ Ι
Α. ΠΡΩΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΙΜΟΘΕΟ
Τις Α’ & Β’
επιστολές προς Τιμόθεο και την προς Τίτο συνηθίζουν να τις ονομάζουν
«ποιμαντορικές επιστολές» του αποστόλου Παύλου. Βρίσκουμε εδώ ένα σύνολο
οδηγιών προς τον Τιμόθεο και τον Τίτο σχετικά με τον τρόπο που θα έπρεπε να
χειρίζονται τα διάφορα προβλήματα, που συναντούσαν κατά την επίβλεψη των
εκκλησιών που ήταν υπεύθυνοι και τις περιφρουρούσαν.
Κεντρικό εδάφιο είναι
το γ:15 “διά να εξεύρεις πώς πρέπει να
πολιτεύεσαι εν τω οίκω του Θεού”. Η υγιής πίστη και η καλή συμπεριφορά στην
εκκλησιαστική ζωή είναι πολύ σημαντικό θέμα.
Επικρατεί η γνώμη ότι γράφτηκαν από τον Παύλο στο διάστημα που μεσολάβησε ανάμεσα στην πρώτη και δεύτερη φυλάκισή του (63 & 67 μ.Χ.). Αυτή η επιστολή γράφτηκε σε μια περίοδο που ο Παύλος ταξίδευε στην Μακεδονία και ο Τιμόθεος βρισκόταν στην Έφεσο (Α’ Τιμ.α:3), ίσως την άνοιξη του 63 μ.Χ.
Κυριακή 5 Δεκεμβρίου 2021
Η ΠΡΟΕΛΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
Το θέμα μας είναι ένδοξο, γιατί ο Θεός μας είναι ένδοξος και όλα τα πράγματα του Θεού είναι ένδοξα!
Ότι έφτιαξε ο Θεός είναι όμορφο,
είναι τέλειο! Το σχέδιό Του έχει ένα πανέμορφο τέλος και μας καλεί να το δούμε,
να το πιστέψουμε και να αγωνιστούμε να το απολαύσουμε!
Πράξ.β:41 Εκείνοι λοιπόν μετά χαράς δεχθέντες τον
λόγον αυτού εβαπτίσθησαν, και προσετέθησαν εν εκείνη τη ημέρα έως τρεις
χιλιάδες ψυχαί.
Η εκκλησία είναι το σημείο αναφοράς.
Την εκκλησία θα πάρει ο Κύριος κοντά Του. Σ’ αυτή την εκκλησία προστίθενται
όσοι σώζονται.
Η εκκλησία του Ιησού Χριστού (όχι
πεντηκοστιανοί, ευαγγελικοί, χαρισματικοί), έχει ένα προδιαγεγραμμένο σκοπό.
Η νίκη της εκκλησίας είναι
προορισμένη:
Ματθ.ις:18 …. και πύλαι άδου δεν θέλουσιν ισχύσει κατ'
αυτής.
Το ερώτημα είναι αν ανήκεις σ’ αυτήν την εκκλησία.
Σάββατο 4 Δεκεμβρίου 2021
Επιστολές (24)
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ
ΜΕΡΟΣ ΙΙΙ
Β’ Θεσσαλονικείς
Α. ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΠΡΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ
Στην πρώτη του επιστολή ο Παύλος
έγραψε στην εκκλησία σχετικά με την επιστροφή του Κυρίου. Όμως οι Θεσσαλονικείς
μάλλον πήραν λάθος τα λόγια του Παύλου κι έτσι άλλοι νόμιζαν ότι βρισκόταν ήδη
μέσα στην Μεγάλη Θλίψη κι άλλοι πίστευαν ότι ο ερχομός του Κυρίου είναι τόσο
κοντά που δεν χρειάζεται πλέον να δουλεύουν.
Ο Παύλος λοιπόν χρειάστηκε να
γράψει αυτή την επιστολή για να διορθώσει αυτές τις λάθος απόψεις. Γράφτηκε από
την Κόρινθο, λίγο μετά την πρώτη.
Σ’ αυτή την επιστολή ο Παύλος εκφράζει την ευχαριστία του για την σταθερότητά τους, την αγάπη, την υπομονή και την πίστη τους κατά την διάρκεια των διωγμών. Τους παρηγορεί για τα παθήματά τους και τους διδάσκει περισσότερα σχετικά με την επιστροφή του Κυρίου.
Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου 2021
Επιστολές (23)
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ
ΜΕΡΟΣ ΙΙ
Κεφάλαια δ’ & ε’
Α. Η ΠΡΟΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ
δ:1-12
Το πρώτο μέρος του τέταρτου
κεφαλαίου είναι προτροπές για αγιασμό.
Ο Παύλος τους προτρέπει:
1. Ν’
απέχουν από πορνεία
2. Να
μην αδικούν αδελφό
3. Ν’
ασχολείται ο καθένας με τα δικά του πράγματα
4. Να
δουλεύει ο καθένας με τα ίδια του τα χέρια
5. Να
είναι τίμιοι με όλους τους ανθρώπους.
Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου 2021
Επιστολές (22)
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ
ΜΕΡΟΣ Ι
Α’ Θεσ.α,β,γ
Α. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ήταν κτισμένη στην τοποθεσία της
παλιάς πόλης Θέρμης, που πήρε το όνομά της από τις γειτονικές θερμές πηγές. Η
Θεσσαλονίκη κτίστηκε το 315 π.Χ. από τον στρατηγό Κάσσανδρο και πήρε το όνομά
της από την γυναίκα του Κάσσανδρου που ήταν αδελφή του μ. Αλέξανδρου.
Το 146 π.Χ. όταν η Μακεδονία έγινε
επαρχία της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας, η
Θεσσαλονίκη έγινε πρωτεύουσά της και ο Καίσαρας Αύγουστος την τίμησε για τη νομιμοφροσύνη
της κάνοντάς την «ελεύθερη πόλη».
Τον καιρό της Καινής Διαθήκης η
Θεσσαλονίκη είναι λιμάνι με εμπορική αλλά και πολιτική σημασία. Βρισκόταν πάνω
στην Εγνατία οδό.
Αν και οι κάτοικοί της ήταν κυρίως
Έλληνες, είχαν προστεθεί στον πληθυσμό Ρωμαίοι και Ανατολίτες. Η εμπορική αξία
της πόλης έλκυσε και πάρα πολλούς Εβραίους.
Ο Παύλος εδραίωσε την εκκλησία της Θεσσαλονίκης στο δεύτερο ιεραποστολικό του ταξίδι (Πραξ.ιζ). Ήταν η δεύτερη πόλη στη Μακεδονία που άκουσε το ευαγγέλιο. Η εκκλησία των Φιλίππων έστειλε δύο φορές προσφορά στον Παύλο όσο βρισκόταν στην Θεσσαλονίκη.
Τετάρτη 1 Δεκεμβρίου 2021
Η αρπαγή δέχεται επίθεση
Ο Νώε κήρυττε για 120 χρόνια πριν ο Κύριος εκπληρώσει την υπόσχεσή Του να καταστρέψει τον κόσμο με νερό.Είμαι σίγουρος ότι τα τελευταία χρόνια πριν τον κατακλυσμό, πρέπει να τον κορόιδευαν σοβαρά σαν ψευδοπροφήτη και τρελό.
Αλλά ο Θεός ήταν πιστός στην υπόσχεσή Του, και ο Νώε δικαιώθηκε στο τέλος.
Σήμερα, οι άνθρωποι χλευάζουν την υπόσχεση της Αρπαγής πριν από την Θλίψη, και κοροϊδεύουν εκείνους που την κηρύττουν.
Ακούω συνεχώς σχόλια όπως: «Διάφοροι κηρύττουν την επικείμενη επιστροφή του Κυρίου εδώ και εκατό χρόνια και τίποτα δεν έχει συμβεί».