Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου 2021

Επιστολές (23)

 


ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ

ΜΕΡΟΣ ΙΙ

 

Κεφάλαια δ’ & ε’

 

Α. Η ΠΡΟΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ

δ:1-12

Το πρώτο μέρος του τέταρτου κεφαλαίου είναι προτροπές για αγιασμό.

Ο Παύλος τους προτρέπει:

1.     Ν’ απέχουν από πορνεία

2.     Να μην αδικούν αδελφό

3.     Ν’ ασχολείται ο καθένας με τα δικά του πράγματα

4.     Να δουλεύει ο καθένας με τα ίδια του τα χέρια

5.     Να είναι τίμιοι με όλους τους ανθρώπους.

 

Β. ΕΛΠΙΔΑ ΧΩΡΙΣ ΛΥΠΗ

δ:13-18

Η εκκλησία στην Θεσσαλονίκη είχε πρόβλημα σχετικά με τους χριστιανούς που είχαν πεθάνει. Ο Παύλος λοιπόν ξεκαθαρίζει το θέμα του ερχομού του Κύρίου που είναι η ελπίδα της εκκλησίας. Κάθε κεφάλαιο αυτής της επιστολής κλείνει με κάποιο λόγο σχετικά με την επιστροφή του Ιησού και τί σημαίνει αυτό για το παιδί του Θεού. Όλες αυτές οι δηλώσεις συνδέουν την επιστροφή του Ιησού με:

1.   Την σωτηρία

2.   Την υπηρεσία

3.   Τον αγιασμό

4.   Την παρηγοριά

5.   Τον αποχωρισμό

 

Σ’ αυτό το τόσο γνωστό μέρος της Γραφής, ο Παύλος αναφέρει γεγονότα σχετικά με την επιστροφή του Κυρίου και την Αρπαγή της εκκλησίας:

1.   Είναι παρηγορητική ελπίδα γι’ αυτούς που έχουν στερηθεί αγαπημένα τους πρόσωπα, γιατί θα τα ξανασυναντήσουν.

2.   Αυτοί που έχουν πεθάνει εν Χριστώ θ’ αναστηθούν πρώτα και μετά οι ζωντανοί άγιοι μαζί τους θ’ αρπαχτούν για να συναντήσουν τον Κύριο στον αέρα.

3.   Με τον ερχομό του Κυρίου για να παραλάβει την εκκλησία Του, θ’ ακουστεί φωνή αγγέλου καθώς και ήχος σάλπιγγας.

Ο μαθητής θα πρέπει να καταλάβει τα παρακάτω:

1.   Η λέξη «προλαμβάνω» (κριτ.κειμ. φθάνω) στο εδάφιο 15 πρέπει να ερμηνευτεί «προηγούμαι».

2.   Η φράση «τους κοιμηθέντας δια του Ιησού» αναφέρεται σε μια συνειδητή κατάσταση ανάπαυσης κοντά στον Κύριο. Είναι το σώμα που κοιμάται, αλλά η ψυχή και το πνεύμα του ανθρώπου είναι με τον Κύριο. Δες Β’Κορ.ε:6-8.

3.   Το ρήμα «απαντώ» που βλέπουμε στο εδάφιο 17 (εις απάντησιν) έχει την σημασία που βλέπουμε στις Πραξ.κη:15. Αδελφοί ήρθαν από την Ρώμη να συναντήσουν τον Παύλο και να τον συνοδεύσουν πίσω στην Ρώμη. Αυτή είναι και η έννοια εδώ: Ο Κύριος θα έρθει να συναντήσει την εκκλησία Του στον αέρα και να την συνοδέψει πίσω στους ουρανούς!

 

Γ. ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΕΙΣ ΟΡΓΗΝ

ε:9

Μετά την Αρπαγή της εκκλησίας, ξεκινάει η ημέρα του Κυρίου που περιλαμβάνει και την Μεγάλη Θλίψη. Αυτή είναι περίοδος κρίσης για όσους δεν πίστεψαν στο ευαγγέλιο. Ωστόσο, αυτή η ώρα της οργής του Θεού δεν είναι για την εκκλησία η οποία όμως προτρέπεται να εγκρατεύεται και να ησυχάζει, να φορέσει τον θώρακα της δικαιοσύνης και την περικεφαλαία της σωτηρίας. Με άλλα λόγια, η εκκλησία δεν προσβλέπει στην Ημέρα του Κυρίου που είναι ημέρα οργής, αλλά στην στιγμή της Αρπαγής, όταν ο Κύριος θα έρθει για να την συναντήσει στο μεσουράνημα και να την εγκαταστήσει στο αιώνιο σπίτι της.

 

Δ. ΤΙΜΗ Σ’ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΑΓΡΟ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ

ε:12,13

Είναι βασικό για τον λαό του Θεού να τιμάει και να αγαπάει αυτούς που εργάζονται με το να νουθετούν, να διδάσκουν, να οδηγούν, να συμβουλεύουν και να βοηθούν την εκκλησία του Θεού ώστε να είναι έτοιμη την ώρα της Αρπαγής.

 

Ε. ΤΕΛΙΚΗ ΠΡΟΤΡΟΠΗ

ε:14-22

Εδώ βρίσκουμε αρκετές προτροπές τις οποίες ο μαθητής θα πρέπει να μελετήσει ξεχωριστά την κάθε μία. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στις αμαρτίες ενάντια στο Άγιο Πνεύμα όπως ονομαστικά αναφέρονται «σβύνω & εξουθενώ».

Προτρέπονται ακόμα να μπορούν να διακρίνουν ανάμεσα στην αλήθεια και το ψέμα και να απορρίπτουν αμέσως κάτι που θα καταλάβουν ότι είναι λάθος.

 

Ζ. ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΟΣ ΑΓΙΑΣΜΟΣ

ε:23

Η σωτηρία περικλείει ολόκληρο τον άνθρωπο. Είναι αδύνατον να είναι κανείς άγιος στην ψυχή το σώμα και το πνεύμα και να μην είναι άμεμπτος όταν ο Κύριος επιστρέψει. Άμεμπτος σημαίνει να περπατάς μέσα σ’ όλο το φως που έχεις και να ζεις χωρίς κατάκριση.