Το θέμα μας είναι ένδοξο, γιατί ο Θεός μας είναι ένδοξος και όλα τα πράγματα του Θεού είναι ένδοξα!
Ότι έφτιαξε ο Θεός είναι όμορφο,
είναι τέλειο! Το σχέδιό Του έχει ένα πανέμορφο τέλος και μας καλεί να το δούμε,
να το πιστέψουμε και να αγωνιστούμε να το απολαύσουμε!
Πράξ.β:41 Εκείνοι λοιπόν μετά χαράς δεχθέντες τον
λόγον αυτού εβαπτίσθησαν, και προσετέθησαν εν εκείνη τη ημέρα έως τρεις
χιλιάδες ψυχαί.
Η εκκλησία είναι το σημείο αναφοράς.
Την εκκλησία θα πάρει ο Κύριος κοντά Του. Σ’ αυτή την εκκλησία προστίθενται
όσοι σώζονται.
Η εκκλησία του Ιησού Χριστού (όχι
πεντηκοστιανοί, ευαγγελικοί, χαρισματικοί), έχει ένα προδιαγεγραμμένο σκοπό.
Η νίκη της εκκλησίας είναι
προορισμένη:
Ματθ.ις:18 …. και πύλαι άδου δεν θέλουσιν ισχύσει κατ'
αυτής.
Το ερώτημα είναι αν ανήκεις σ’ αυτήν την εκκλησία.
Αυτό είναι το μέλημα του καθένα: να
προσπαθήσει ν’ ανήκει σ’ αυτήν την εκκλησία!
Η παρακάτω στιχομυθία αυτών των δύο
νέων, είναι μία εικόνα της σχέσης του Χριστού με την εκκλησία.
«Είσαι
ώραία, αγαπητή μου, ως Θερσά, εύχαρις ως η Ιερουσαλήμ, τρομερά ως στράτευμα με
σημαίας» (Άσμ. Ασμ.ς:4).
Θερσά,
σημαίνει τερπνότητα, απόλαυση, αλλά και κυπαρίσσι!
Ιερουσαλήμ:
η αγαπημένη πόλη του Θεού
στράτευμα
με σημαίας: νικηφόρο στράτευμα που προελαύνει με
δύναμη και εξουσία.
Αυτή την εικόνα χρησιμοποιεί ο Θεός για να
χαρακτηρίσει την εκκλησία Του και να της πει: Έτσι είσαι! Έτσι σε βλέπω εγώ!
Σίγουρα κάποιοι θα σκέφτονται ότι προσπαθώ να χρυσώσω
το χάπι. Αφού βλέπουμε ότι η εκκλησία είναι χίλια κομμάτια (όπως διακηρύττουν
κάποιοι), πάει από το κακό στο χειρότερο, σέρνεται, είναι άρρωστη…..
Αυτά όλα είναι αυτά που βλέπουμε, αυτά που
αντιλαμβανόμαστε και που όντως συμβαίνουν.
Αλλά, όταν ο Θεός λέει κάτι, δεν κάνει κομπλιμέντα.
Η εκκλησία υπάρχει, προχωράει, νικάει, η εκκλησία είναι έτσι όπως την
περιγράφει εδώ!
Η εκκλησία είναι η Άνω Ιερουσαλήμ, είναι η
εκκλησία του ευαγγελίου, δεν είναι ανθρωπόφτιαχτη!
Είναι ο σκοπός και το σχέδιο του Θεού. Είναι ο τόπος κατοίκησης του Άγιου Θεού. Είναι ο
αιώνιος τόπος ανάπαυσης του Θεού και γι’ αυτό
είναι τρομερά ως στράτευμα με σημαίας.
Ψαλμ.κβ:3
Συ δε ο Άγιος κατοικείς μεταξύ των
επαίνων του Ισραήλ.
Ο Θεός δεν κατοικεί ανάμεσα στις γκρίνιες και
τις μεμψιμοιρίες του λαού Του, δεν κατοικεί ανάμεσα στις αψιμαχίες του λαού
Του…
Αυτή η εκκλησία είναι πανέμορφη, είναι η αγάπη
της καρδιάς του Θεού.
Γαλ.δ:26
η δε άνω Ιερουσαλήμ είναι ελευθέρα, ήτις
είναι μήτηρ πάντων ημών.
Γαλ.δ:27
Διότι είναι γεγραμμένον· Ευφράνθητι,
στείρα η μη τίκτουσα, έκβαλε φωνήν και βόησον, η μη ωδίνουσα· διότι τα τέκνα
της ερήμου είναι πλειότερα παρά τα τέκνα της εχούσης τον άνδρα.
Γαλ.δ:28
Ημείς δε, αδελφοί, καθώς ο Ισαάκ
επαγγελίας τέκνα είμεθα.
Στα προηγούμενα εδάφια αντιπαραβάλει την Άγαρ
και την Σάρα. Η Άγαρ είναι η δούλη και η Σάρα η ελευθέρα κι εμείς είμαστε
παιδιά της ελευθέρας, όχι της δούλης!
Η Σάρα δεν μπορούσε να γεννήσει, αλλά όταν
γέννησε, το παιδί ήταν ο γιος της επαγγελίας.
Η Άγαρ μπορεί να γεννούσε εύκολα, μπορεί να
ήταν νέα, όμορφή, ελκυστική, αλλά το παιδί που γέννησε δεν ήταν αυτό που ο Θεός
ήθελε.
Ο Θεός, μέσα απ’ όλα αυτά θέλει να καταλάβουμε
κάποια πράγματα.
Μπορεί να συμβαίνουν αντίξοες καταστάσεις, να
υπάρχουν δυσκολίες, θλίψεις, ερήμωση, αδιαφορία, αλλά το θέμα είναι πού ο Θεός
όρισε την επαγγελία.
«αλλά
προσήλθετε εις όρος Σιών και εις πόλιν Θεού ζώντος, την επουράνιον Ιερουσαλήμ,
και εις μυριάδας αγγέλων»
(Εβρ.ιβ:22).
Η επουράνια Ιερουσαλήμ, αποτελείται από
ανθρώπους που σίγουρα κάποτε ήταν αμαρτωλοί, αλλά αναγνώρισαν το λάθος τους, μετανόησαν,
αγωνίστηκαν μέχρι τέλους και έφτασαν εκεί.
Αυτή η άνω Ιερουσαλήμ των αγωνιστών αγίων, ο
Θεός λέει ότι είναι τρομερά ως στράτευμα
με σημαίας.
Ο άνθρωπος του Θεού που αποφασίζει να θεωρήσει
τα πάντα σκύβαλα, προκειμένου να κερδίσει την έξοχη γνώση του Ιησού Χριστού,
είναι τρομερός ως στράτευμα με σημαίας.
Σήμερα; Ναι. Στις μέρες μας; Ναι. Πάντοτε η
εκκλησία είχε αυτό το χαρακτηριστικό: ξεχώριζε!!
Όταν ο Παύλος με τον Σίλα πήγαν στην
Θεσσαλονίκη και κήρυξαν το ευαγγέλιο…. Φθονήσαντες
δε οι μη πειθόμενοι Ιουδαίοι και λαβόντες μεθ' εαυτών κακούς τινάς ανθρώπους εκ
των χυδαίων και οχλαγωγήσαντες, εθορύβουν την πόλιν και εφορμήσαντες εις την
οικίαν του Ιάσονος, εζήτουν αυτούς διά να φέρωσιν εις τον δήμον
Πράξ.ια:6
μη ευρόντες δε αυτούς, έσυραν τον Ιάσονα
και τινάς αδελφούς επί τους πολιτάρχας, βοώντες ότι οι αναστατώσαντες την
οικουμένην, ούτοι ήλθον και εδώ!
Αυτό συνέβαινε όπου πήγαιναν γιατί είχαν αυτό
το φρόνημα μέσα τους: ανήκω στην εκκλησία του Ιησού Χριστού!
Καθαιρεί
λογισμούς!
Ακούγονται διάφορα
πράγματα, αλλά ο άνθρωπος του Θεού έχει εξουσία να παίρνει θέση και να λέει την
αλήθεια για όλα αυτά, οδηγούμενος από το Πνεύμα του Θεού.
Β΄Κορ.ι:3,4
«Διότι αν και περιπατώμεν εν σαρκί, δεν
πολεμούμεν όμως κατά σάρκα· διότι τα όπλα του πολέμου ημών δεν
είναι σαρκικά, αλλά δυνατά συν Θεώ προς καθαίρεσιν οχυρωμάτων».
Μπορεί
να έρθει κάποιος και να σου πει: ξέρεις ποιος είμαι εγώ;
Και
του απαντάς: ποιος είσαι; Και σου λέει: Εγώ είμαι….
Και
του λες: εγώ είμαι παιδί του ζωντανού Θεού!
Η
εκκλησία λοιπόν έχει την εξουσία να καθαιρεί λογισμούς, απόψεις, γνώμες, με την
δύναμη του Θεού, συν Θεώ!
Α΄Κορ.ιδ:24,25 «Αλλ' εάν πάντες προφητεύωσιν, εισέλθη δε τις άπιστος η ιδιώτης,
ελέγχεται υπό πάντων, ανακρίνεται υπό πάντων, και ούτω τα κρυπτά της καρδίας
αυτού γίνονται φανερά· και ούτω πεσών κατά πρόσωπον θέλει προσκυνήσει τον Θεόν,
κηρύττων ότι ο Θεός είναι τωόντι εν μέσω υμών».
Ελέγχει
τον κόσμο!
Μπορεί
να βγάλει τα κρυπτά της καρδιάς στο φανερό, να βοηθήσει κάποιον να δει την
πραγματικότητα και να μην πετάει στα σύννεφα.
Α΄Ιωάν.ε:4 «Διότι παν ό,τι εγεννήθη εκ
του Θεού νικά τον κόσμον· και αύτη είναι η νίκη η νικήσασα τον κόσμον, η πίστις
ημών».
Νικά τον κόσμο!
Υπάρχει μια δεύτερη γέννηση που μπορεί να συμβεί στην ζωή όποιου
υπακούσει στο ευαγγέλιο του Ιησού Χριστού.
Ο αναγεννημένος χριστιανός λοιπόν, έχει αυτή την ιδιότητα της νίκης.
Η νίκη που νικάει τον κόσμο είναι η πίστη μου!
Το γεγονός ότι θα πάω μια μέρα στον ουρανό, κανείς δε μπορεί να μου το
αποδείξει, το πιστεύω!
Ότι ο Θεός είναι μαζί μου, με αγαπάει, με φροντίζει με θεραπεύει, το
πιστεύω. Αυτή η πίστη δίνει την δύναμη και μόνο έτσι μπορούμε να νικούμε τον
κόσμο.
Γέν.λβ:27,28 «Και είπε προς αυτόν, Τι είναι το όνομά σου;
Ο δε είπεν, Ιακώβ. Και εκείνος είπε, Δεν θέλει
καλεσθή πλέον το όνομά σου Ιακώβ, αλλά Ισραήλ· διότι ενίσχυσας μετά Θεού, και
μετά ανθρώπων θέλεις είσθαι δυνατός».
Η
εκκλησία ισχύει μετά του Θεού, δεν είναι Ιακώβ, αλλά Ισραήλ (ισχύς Θεού).
Ο Ιακώβ
πάλεψε, αγωνίστηκε, είπε: δεν θέλω σε
αφήσει να απέλθης, εάν δεν με ευλογήσης
Ματθ.ια:12 ….η βασιλεία των ουρανών βιάζεται, και οι βιασταί αρπάζουσιν αυτήν.
Η
εκκλησία πρέπει να βιάζει κάποια πράγματα, για παράδειγμα το βάπτισμα του
Πνεύματος, τα χαρίσματα του Θεού! Δεν μπορώ χωρίς αυτό, το θέλω! Έτσι έκανε ο
Ιακώβ!
Ο
Ιησούς θέλει να ξέρει αν ξέρουμε ποιος είναι!
Ματθ.ις:13 Ότε
δε ήλθεν ο Ιησούς εις τα μέρη της Καισαρείας της Φιλίππου, ηρώτα τους μαθητάς
αυτού, λέγων· Τίνα με λέγουσιν οι άνθρωποι ότι είμαι εγώ ο Υιός του ανθρώπου;
Ματθ.ις:14 Οι
δε είπον· Άλλοι μεν Ιωάννην τον Βαπτιστήν, άλλοι δε Ηλίαν και άλλοι Ιερεμίαν ή
ένα των προφητών.
Υπάρχουν
διάφορες γνώμες όσο αφορά στο ποιος είναι ο Ιησούς.
Όμως,
αυτή η απάντηση δεν ικανοποίησε τον Ιησού, τουλάχιστον ήθελε να ξέρει τι πιστεύουν
οι δικοί Του!
Ματθ.ις:15 Λέγει
προς αυτούς· Αλλά σεις τίνα με λέγετε ότι είμαι;
Ματθ.ις:16 Και αποκριθείς ο Σίμων Πέτρος είπε· Συ είσαι ο Χριστός ο Υιός του Θεού
του ζώντος.
Αυτή
είναι η αλήθεια:
Χριστός: χρίω ο «κεχρισμένος», αυτός που φέρει το χρίσμα του Σωτήρα. Για τους
Εβραίους ήταν ο Μεσσίας, ο Θεός που περιμένανε.
Ο
Πέτρος λοιπόν, με αυτά που είπε, είναι σαν να έλεγε: Εσύ είσαι ο Θεός που
φανερώθηκε εν σαρκί!
Ματθ.ις:17 Και αποκριθείς ο Ιησούς είπε προς αυτόν· Μακάριος είσαι, Σίμων, υιέ του
Ιωνά, διότι σαρξ και αίμα δεν σοι απεκάλυψε τούτο, αλλ' ο Πατήρ μου ο εν τοις
ουρανοίς.
Πρόκειται
περί αποκάλυψης, ότι ο Ιησούς είναι ο Θεός!!
Ματθ.ις:18 «Και εγώ δε σοι λέγω ότι συ είσαι Πέτρος, και επί ταύτης της πέτρας θέλω
οικοδομήσει την εκκλησίαν μου, και πύλαι άδου δεν θέλουσιν ισχύσει κατ' αυτής».
Η πέτρα,
πάνω στην οποία ο Ιησούς θα οικοδομήσει την εκκλησία Του, είναι η αλήθεια ότι
Αυτός είναι ο Θεός!
Η εκκλησία είναι οικοδομημένη επί
το θεμέλιον των αποστόλων και προφητών, όντος ακρογωνιαίου λίθου αυτού του
Ιησού Χριστού
Σ’ αυτή την εκκλησία, που είναι κτισμένη πάνω σ’ αυτή την πέτρα, πύλαι άδου δεν θέλουσιν ισχύσει κατ' αυτής
Τίποτα
δεν μπορεί ν’ αντισταθεί στην προορισμένη νίκη της εκκλησίας του Ιησού Χριστού
(εγώ, πρέπει να φροντίζω ν’ ανήκω σ’ αυτήν).
Ο Θεός
μίλησε, και ο λόγος Του δεν θα επιστρέψει αν δεν εκτελέσει πρώτα το λαληθέν!
Και το
ερώτημα παραμένει: Ανήκω σ’ αυτή την εκκλησία που είναι οικοδομημένη πάνω στην
αλήθεια που είπε ο Πέτρος και είναι τρομερά ως στράτευμα με σημαίας; Που
καθαιρεί διαλογισμούς, ελέγχει τον κόσμο, νικάει τον κόσμο;
Ένα
μέρος της εκκλησίας θα νικήσει τον θάνατο στην Αρπαγή!
Η
εκκλησία θα θριαμβεύσει πάνω στις δυνάμεις του κακού ΑΜΑΡΤΙΑ – ΘΑΝΑΤΟΣ.
Πριν
ακόμα γίνει ο κόσμος, ο Θεός σχεδίασε να έχει ένα δικό Του λαό.
Εφες.α:4 «καθώς εξέλεξεν ημάς δι' αυτού προ καταβολής κόσμου, διά να ήμεθα άγιοι
και άμωμοι ενώπιον αυτού διά της αγάπης».
Ο Θεός
δεν σε διάλεξε όταν εσύ ανταποκρίθηκες στο κάλεσμά Του, αλλά πριν γίνει ο
κόσμος. Ο Θεός ήθελε να έχει κοινωνία με όντα που θα Του μοιάζουν, να έχει τον
δικό Του λαό.
Βλέπουμε
τον Θεό να έχει κοινωνία με τον Αδάμ και την Εύα, αργότερα να κάνει παζάρια με
τον Αβραάμ, και μετά μ’ ένα ολόκληρο έθνος. Το ίδιο θέλει να κάνει και σήμερα.
Δευτ.ζ:7 Δεν προετίμησεν εσάς Κύριος ουδέ εξέλεξεν εσάς, διότι είσθε
πολυπληθέστεροι παρά πάντα τα έθνη· επειδή σεις είσθε οι πλέον ολιγάριθμοι παρά
πάντα τα έθνη·
Δευτ.ζ:8 αλλ' επειδή ο Κύριος σας ηγάπησε και διά να φυλάξη τον όρκον, τον
οποίον ώμοσε προς τους πατέρας σας, σας εξήγαγεν ο Κύριος εν χειρί κραταιά και
σας ελύτρωσεν εκ του οίκου της δουλείας, εκ χειρός Φαραώ, βασιλέως Αιγύπτου.
Δευτ.ζ:9 Γνώρισον λοιπόν, ότι Κύριος ο Θεός σου αυτός είναι ο Θεός, ο Θεός ο
πιστός, ο φυλάττων την διαθήκην και το έλεος προς τους αγαπώντας αυτόν και
φυλάττοντας τας εντολάς αυτού, εις χιλίας γενεάς·
Θέλει
ένα λαό ξεχωρισμένο από την αμαρτία και την ειδωλολατρία.
Β’ Κορ.ς:17 Διά τούτο. Εξέλθετε εκ μέσου αυτών και αποχωρίσθητε, λέγει Κύριος, και
μη εγγίσητε ακάθαρτον, και εγώ θέλω σας δεχθή,
Ο Θεός
πλήρωσε το ύστατο τίμημα (τόσο αγάπησε ο Θεός τον κόσμο) για να εξαγοράσει την
εκκλησία Του.
Α’ Πέτρ.α:18,19 εξεύροντες ότι δεν ελυτρώθητε από της ματαίας πατροπαραδότου διαγωγής
υμών διά φθαρτών, αργυρίου ή χρυσίου, αλλά διά του τιμίου αίματος του Χριστού,
ως αμνού αμώμου και ασπίλου,
Γαλ.γ:13 «Ο Χριστός εξηγόρασεν ημάς εκ της κατάρας του νόμου, γενόμενος κατάρα
υπέρ ημών· διότι είναι γεγραμμένον· Επικατάρατος πας ο κρεμάμενος επί ξύλου».
Ο
Ιησούς αγάπησε την εκκλησία και παρέδωσε τον εαυτό Του γι’ αυτήν με την θυσία
Του στο Γολγοθά.
Εφες.ε:2,25 «και περιπατείτε εν αγάπη, καθώς και ο Χριστός ηγάπησεν ημάς και
παρέδωκεν εαυτόν υπέρ ημών προσφοράν και θυσίαν εις τον Θεόν εις οσμήν ευωδίας. ……Οι άνδρες, αγαπάτε τας γυναίκας σας, καθώς και ο Χριστός
ηγάπησε την εκκλησίαν και παρέδωκεν εαυτόν υπέρ αυτής».
Η δύναμη που ικάνωσε τον Χριστό να προσφερθεί, ήταν η αγάπη!
Όταν αγαπάς δίνεις, προσφέρεις! Τότε αξίζει η προσφορά.
Εβρ.ζ:26,27 «Διότι τοιούτος αρχιερεύς έπρεπεν εις ημάς, όσιος, άκακος, αμίαντος,
κεχωρισμένος από των αμαρτωλών και υψηλότερος των ουρανών γενόμενος, όστις δεν έχει καθ' ημέραν ανάγκην,
ως οι αρχιερείς να προσφέρη πρότερον θυσίας υπέρ των ιδίων αυτού αμαρτιών,
έπειτα υπέρ των του λαού· διότι άπαξ έκαμε τούτο, ότε προσέφερεν εαυτόν».
Ο
χρόνος απέδειξε την αποτελεσματικότητα του θανάτου του Χριστού πάνω στο σταυρό.
Το
γεγονός ότι είσαι σήμερα εδώ, είναι αποτέλεσμα αυτής της προσφοράς του Ιησού!
Τα
διάφορα συστήματα καπηλεύτηκαν και καπηλεύονται το Χριστό.
Σαν
άνθρωποι μάλλον χαλάμε, ότι καλό μας δίδεται!
Σαν
άνθρωποι αποτύχαμε να ευαρεστήσουμε τον Θεό, αλλά ο Θεός επειδή μας αγαπάει,
μας βρήκε τρόπο διαφυγής από τον αιώνιο θάνατο. Έχει την απάντηση:
Πράξ.β:38 Μετανοήσατε, και ας βαπτισθή έκαστος υμών εις το όνομα του Ιησού
Χριστού εις άφεσιν αμαρτιών, και θέλετε λάβει την δωρεάν του Αγίου Πνεύματος.
Ο
θάνατός Του έκανε δυνατή την απολύτρωση των ψυχών μας.
ΘΑΝΑΤΟΣ
– ΤΑΦΗ – ΑΝΑΣΤΑΣΗ = αιώνια ζωή, ελευθερία από πνευματική σκλαβιά.
Είναι η
λύση, είναι η καθαρή απάντηση στο ερώτημα: τι να κάνω για να σωθώ!
Κι ενώ
υπάρχει η λύση, οι άνθρωποι δεν την δέχτηκαν. Κάποιοι που την δέχτηκαν, μετά
άρχισαν να διαλογίζονται και χάλασαν το δώρο!
Β’ Κορ.ια:28 εκτός των εξωτερικών ο καθ' ημέραν επικείμενος εις εμέ αγών, η μέριμνα
πασών των εκκλησιών.
Ο Θεός
«αγωνίζεται» να κάνει καλό και οι άνθρωποι αντιδρούν με διάφορους τρόπους.
Αλλά,
ότι και να κάνουν οι άνθρωποι, η εκκλησία του Ιησού Χριστού θα νικήσει.
·
Αμαρτωλοί
προσπάθησαν ν’ αποπλανήσουν την εκκλησία, αλλά η καθαρισμένη με το αίμα του
Ιησού Χριστού εκκλησία δεν μπορεί να καταστραφεί από τη δύναμη του κακού.
·
Μερικοί
προσπάθησαν να την αποσπάσουν από το σκοπό και το στόχο της.
·
Άλλοι
προσπάθησαν να την αποθαρρύνουν με δόλο.
Οι
καιροί έχουν αλλάξει, οι μέθοδοι έχουν αλλάξει, αλλά η εκκλησία παραμένει
κτισμένη πάνω στο θεμέλιο των αποστόλων και των προφητών, με τον Ιησού Χριστό
κεφαλή γωνίας.