Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2020

Κήρυγμα


 

Ο Κύριός μου και ο Θεός μου.

 


Ιωάννης κ:28 «Και απεκρίθη ο Θωμάς και είπε προς αυτόν· Ο Κύριός μου και ο Θεός μου».

Ο Θωμάς, όπως και όλοι οι απόστολοι ήταν Εβραίοι, μονοθεϊστές. Δεν ήξεραν άλλο Θεό από τον Γιάχβε, τον μέγα ΕΓΩ ΕΙΜΙ, τον Πατέρα. Ήταν το μόνο μονοθεϊστικό έθνος πάνω σε όλο το πρόσωπο της γης.

Ο μονοθεϊστής Θωμάς, στέκεται μπροστά στον Ιησού Χριστό και ομολογεί ότι είναι ο Θεός του! Αυτός που ήξερε, που κληρονόμησε από τους πατέρες, που Τον περίμεναν να έρθει. Ο Ιησούς αποδέχτηκε την ομολογία αυτή και τη λατρεία από το Θωμά. Δεν τον διόρθωσε λέγοντας: «Ξέρεις, Θωμά, εγώ είμαι μόνο το 1/3, υπάρχουν άλλα 2/3 με τα οποία αποτελούμε τη θεότητα, ή εγώ είμαι το ένα πρόσωπο, υπάρχουν άλλα δύο»!

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2020

Κήρυγμα


 

Διπλή φύση

 


Ας προσπαθήσουμε να βάλουμε τα πράγματα σε μία σειρά:

Συγκρίνουμε όμοια και όχι ανόμοια πράγματα.

Δεν μπορώ να συγκρίνω το αμάξι μου με την ηλεκτρική σκούπα που έχεις στο σπίτι σου.

Δεν μπορώ να συγκρίνω τον άνθρωπο Ιησού Χριστό που γεννήθηκε εκ γυναικός με το Θεό που είναι πνεύμα, αόρατος, άναρχος,…..

Ο Θεός που είναι πνεύμα και είναι «εις» στη φύση Του, υπήρχε πάντοτε και γι’ αυτό η Βίβλος ξεκινάει με τα λόγια: «Εν αρχή εποίησεν ο Θεός τον ουρανόν και την γην». Τον δέχεται σαν αυθύπαρκτο και δημιουργό.

Αντίθετα, η Γραφή μας λέει ότι ο Ιησούς Χριστός γεννήθηκε σε συγκεκριμένο χρόνο, στο πλήρωμα του χρόνου (Γαλ.δ:4) και στην προκειμένη περίπτωση δεν μιλάμε για Θεό, αλλά για άνθρωπο.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2020

Κήρυγμα


 

Η ΠΡΩΤΗ ΠΑΣΩΝ ΤΩΝ ΕΝΤΟΛΩΝ


Κάποιος Γραμματέας ρώτησε τον Κύριό μας:

Ποία εντολή είναι πρώτη πασών;

Ο δε Ιησούς απεκρίθη προς αυτόν ότι πρώτη πασών των εντολών είναι· Άκουε Ισραήλ, Κύριος ο Θεός ημών είναι εις Κύριος· και θέλεις αγαπά Κύριον τον Θεόν σου εξ όλης της καρδίας σου, και εξ όλης της ψυχής σου, και εξ όλης της διανοίας σου, και εξ όλης της δυνάμεώς σου· αύτη είναι η πρώτη εντολή (Μάρκ.ιβ:28-30).

Όταν ο Κύριος μας αναφέρθηκε στην αλήθεια αυτή, την καταλόγισε σαν την πιο κύρια, την πιο ζωτική από όλες τις άλλες, «πρώτη πασών των εντολών...».

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Τρίτη 3 Νοεμβρίου 2020

Κήρυγμα


 

Τα δεξιά του Θεού.

 

Αρκετά εδάφια στην Καινή Διαθήκη λένε ότι ο Ιησούς κάθεται στα δεξιά του Θεού. Ο Πέτρος χρησιμοποιεί αυτή την έκφραση στις Πράξ.β:34, αναφερόμενος στον Ψαλμ.ρι:1. Σύμφωνα με το Πράξ.ζ:55, ο Στέφανος κοίταξε ψηλά στον ουρανό την ώρα που τον λιθοβολούσαν μέχρι θανάτου και «είδε την δόξαν του Θεού, και τον Ιησούν ιστάμενον εκ δεξιών του Θεού». Τι σημαίνει αυτή η φράση; Μήπως σημαίνει ότι υπάρχουν δύο φυσικές φανερώσεις του Θεού στον ουρανό, ο Θεός και ο Ιησούς, με τον δεύτερο να στέκεται συνέχεια στα δεξιά του πρώτου; Αυτό είδε ο Στέφανος;

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2020

Κήρυγμα


 

Η ΠΡΟΫΠΑΡΞΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

 

Εφεσ.α:3-5 Ευλογητός ο Θεός και Πατήρ του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, ο ευλογήσας ημάς εν πάση ευλογία πνευματική εις τα επουράνια διά Χριστού, καθώς εξέλεξεν ημάς δι' αυτού προ καταβολής κόσμου, διά να ήμεθα άγιοι και άμωμοι ενώπιον αυτού διά της αγάπης, προορίσας ημάς εις υιοθεσίαν διά Ιησού Χριστού εις εαυτόν, κατά την ευδοκίαν του θελήματος αυτού

Εφεσ.α:4 καθώς εξέλεξεν ημάς δι' αυτού προ καταβολής κόσμου, διά να ήμεθα άγιοι και άμωμοι ενώπιον αυτού διά της αγάπης,

Β’ Τιμ.α:9 όστις έσωσεν ημάς και εκάλεσε με κλήσιν αγίαν, ουχί κατά τα έργα ημών, αλλά κατά την εαυτού πρόθεσιν και χάριν, την δοθείσαν εις ημάς εν Χριστώ Ιησού προ χρόνων αιωνίων,

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2020

Κήρυγμα



 

Το αίμα (η Καινή Διαθήκη)

Έξοδ.ιβ:3-6 Λαλήσατε προς πάσαν την συναγωγήν του Ισραήλ, λέγοντες, Την δεκάτην τούτου του μηνός ας λάβωσιν εις εαυτούς έκαστος εν αρνίον κατά τους οίκους των πατριών αυτών, εν αρνίον δι' έκαστον οίκον. Εάν όμως ήναι οι εν τω οίκω ολιγοστοί διά το αρνίον, αυτός και ο γείτων αυτού ο πλησιέστερος της οικίας αυτού ας λάβωσιν αυτό κατά τον αριθμόν των ψυχών· έκαστος θέλει συναριθμείσθαι διά το αρνίον αναλόγως με το αρκετόν εις αυτόν να φάγη. Το δε αρνίον σας θέλει είσθαι τέλειον, αρσενικόν ενιαύσιον· εκ των προβάτων ή εκ των αιγών θέλετε λάβει αυτό. Και θέλετε φυλάττει αυτό μέχρι της δεκάτης τετάρτης του αυτού μηνός· και τότε άπαν το πλήθος της συναγωγής του Ισραήλ θέλει σφάξει αυτό προς το εσπέρας.

Η απολύτρωση, που στηρίζεται στο αίμα!

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Σάββατο 31 Οκτωβρίου 2020

Κήρυγμα


 

«Η συκιά της υποκρισίας»


"Βγαίνοντας ο Ιησούς από το χωριουδάκι της Βηθανίας «επείνασε»...."
(Μαρκ.ια:12)

Αισθανόμενος τη φυσική ανάγκη της πείνας, ο Ιησούς ξαγνάντεψε στον εξοχικό δρόμο της πορείας Του μια συκιά με πλούσιο φύλλωμα, μας εξιστορεί ο ευαγγελιστής. Κατευθύνθηκε, λοιπόν, προς τα κει, πλησίασε το δένδρο κι αναζητούσε στα κλαδιά «ει άρα τί εύρήσει εν αυτή», για να ικανοποιήσει την πείνα Του (εδ.13). Είχε μεγάλη επιθυμία να βρει στο δένδρο σύκα. Τελικά, δεν βρήκε παρά μόνο φύλλα.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2020

Κήρυγμα


 

Το πλύσιμο των ποδιών πρέπει να είναι μέρος του δείπνου του Κυρίου;

Το παράδειγμα του Ιησού στο Ιωάν.ιγ:14-15 δεν μας δίνει ένα πρότυπο για το δείπνο που περιλαμβάνει το πλύσιμο των ποδιών;

 

Οι μόνες πτυχές του δείπνου που μας έχουν δοθεί, βρίσκονται στην Α ́ Κορ.ια:23-29:

«Διότι εγώ παρέλαβον από του Κυρίου εκείνο, το οποίον και παρέδωκα εις εσάς, ότι ο Κύριος Ιησούς εν τη νυκτί καθ' ην παρεδίδετο έλαβεν άρτον, και ευχαριστήσας έκοψε και είπε· Λάβετε, φάγετε· τούτο είναι το σώμα μου το υπέρ υμών κλώμενον· τούτο κάμνετε εις την ανάμνησίν μου. Ομοίως και το ποτήριον, αφού εδείπνησε, λέγων· Τούτο το ποτήριον είναι η καινή διαθήκη εν τω αίματί μου· τούτο κάμνετε, οσάκις πίνητε, εις την ανάμνησίν μου. Διότι οσάκις αν τρώγητε τον άρτον τούτον και πίνητε το ποτήριον τούτο, τον θάνατον του Κυρίου καταγγέλλετε, μέχρι της ελεύσεως αυτού. Ώστε όστις τρώγη τον άρτον τούτον ή πίνη το ποτήριον του Κυρίου αναξίως, ένοχος θέλει είσθαι του σώματος και αίματος του Κυρίου. Ας δοκιμάζη δε εαυτόν ο άνθρωπος, και ούτως ας τρώγη εκ του άρτου και ας πίνη εκ του ποτηρίου· διότι ο τρώγων και πίνων αναξίως τρώγει και πίνει κατάκρισιν εις εαυτόν, μη διακρίνων το σώμα του Κυρίου».

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2020

Κήρυγμα


 

Αρπαγή στην Έβδομη σάλπιγγα;


ΕΡΩΤΗΣΗ:
Στην Α’ Κορ.ιε, ο Παύλος λέει ότι η Αρπαγή θα συμβεί «εν τη εσχάτη σάλπιγγι». Αυτή δεν είναι η τελευταία σάλπιγγα κρίσης στην Αποκάλυψη; Αυτό δεν σημαίνει ότι η Αρπαγή θα συμβεί στο δεύτερο μισό της θλίψης;


ΑΠΑΝΤΗΣΗ:

Στην Α΄Κορ.ιε, ο Παύλος εξηγεί τον τρόπο της ανάστασης και της αρπαγής:

Α’ Κορ.ιε:51,52 Ιδού, μυστήριον λέγω προς εσάς· πάντες μεν δεν θέλομεν κοιμηθή, πάντες όμως θέλομεν μεταμορφωθή, εν μιά στιγμή, εν ριπή οφθαλμού, εν τη εσχάτη σάλπιγγι· διότι θέλει σαλπίσει, και οι νεκροί θέλουσιν αναστηθή άφθαρτοι, και ημείς θέλομεν μεταμορφωθή.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Τετάρτη 28 Οκτωβρίου 2020