Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τετάρτη 26 Οκτωβρίου 2022

ΒΑΠΤΙΣΜΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ

 


1. Στο όνομα του Πατρός, του Υιού, και του Αγ. Πνεύματος;

ή

2. Στο όνομα του Ιησού Χριστού;

 

ΠΩΣ ΒΑΠΤΙΖΑΝ ΟΙ ΑΠΟΣΤΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ;

 

Παρακάτω κατατάσσονται σε δύο στήλες οι γραφές που οι απόστολοι δίδαξαν ή εφάρμοσαν το Βάπτισμα στο νερό:

 

ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

ΕΒΡΑΙΟΙ Μετανοήσατε, και ας βαπτισθή έκαστος υμών εις το όνομα του Ιησού Χριστού εις άφεσιν αμαρτιών Πράξ.β:38

ΣΑΜΑΡΕΙΤΕΣ - Βαπτίστηκαν στο όνομα του Κυρίου Ιησού. Πράξ.η:16

ΕΘΝΙΚΟΙ - Ο Πέτρος τους διέταξε να βα­πτιστούν στο όνομα του Κυρίου. Πράξ.ι:48

 

ΣΤΗΝ ΕΦΕΣΟ - Ξαναβαπτίστηκαν από τον Παύλο στο όνομα του Κυρίου Ιησού. Πραξ.ιθ:5

 

Ο ΠΕΤΡΟΣ ΔΙΔΑΞΕ - Δεν υπάρχει άλλο ό­νομα με το οποίο πρέπει να σωθούμε. Πραξ.δ:12

 

Ο ΠΑΥΛΟΣ ΔΙΔΑΞΕ - Ό,τι και να κάνετε, κάνετε τα όλα στο όνομα του Κυρίου Ιησού. Κολ.γ:17

 

ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ, ΤΟΥ ΥΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ

 

 

 

 

Το εδάφιο Ματθ.κη:19- η μοναδική Βιβλική πηγή για το τριαδικό βάπτισμα - ήταν μια εντολή του Ιησού να βαπτίζουν σε ένα ΟΝΟΜΑ.

Οι απόστολοι δεν επαναλάμ­βαναν κατά λέξη την εντολή, αλλά υπάκουσαν σ' αυτήν καθώς φαίνεται στις παραπάνω γραφές.

Αφού «Πατήρ», «Υιός», και «Άγιο Πνεύμα» είναι τίτλοι των εκδηλώσεων του Παντοδύναμου Θεού, οι απόστολοι κατάλαβαν πως το ΣΩΤΗΡΙΟ ΟΝΟΜΑ είναι ΙΗΣΟΥΣ!

Τολμά κανείς να πει ότι οι απόστολοι παράκουσαν τον Κύριο ή ότι παρέλειψαν να βαπτίζουν με το σωστό τρόπο;

Ο Ιησούς έδωσε στον απόστολο Πέτρο τα ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΤΩΝ ΟΥΡΑΝΩΝ!

Ο Πέτρος άνοιξε την Βασιλεία των ουρανών στους Εβραίους και τους Εθνικούς κηρύττοντας βάπτισμα στο όνομα του Ιησού:

Ματθ.ις:19 Και θέλω σοι δώσει τα κλειδία της βασιλείας των ουρανών, και ό,τι εάν δέσης επί της γης, θέλει είσθαι δεδεμένον εν τοις ουρανοίς, και ό,τι εάν λύσης επί της γης, θέλει είσθαι λελυμένον εν τοις ουρανοίς.

Πράξ.β:38 Και ο Πέτρος είπε προς αυτούς· Μετανοήσατε, και ας βαπτισθή έκαστος υμών εις το όνομα του Ιησού Χριστού εις άφεσιν αμαρτιών, και θέλετε λάβει την δωρεάν του Αγίου Πνεύματος. (Εβραίοι)

Πράξ.ι:48 Και προσέταξεν αυτούς να βαπτισθώσιν εις το όνομα του Κυρίου. Τότε παρεκάλεσαν αυτόν να διαμείνη ημέρας τινάς. (Εθνικοί)

 

ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΑΝΑΓΚΑΙΟ, ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΝΑ ΠΡΟΦΕΡΕ­ΤΑΙ Η ΝΑ ΕΠΙΚΑΛΕΙΤΑΙ ΟΤΑΝ ΒΑΠΤΙΖΕΤΑΙ ΚΑΝΕΙΣ;

Για την απάντηση στο ερώ­τημα αυτό, διάβασε:

 Πράξ.ιε:17 διά να εκζητήσωσι τον Κύριον οι λοιποί των ανθρώπων, και πάντα τα έθνη, επί τα οποία καλείται το όνομά μου, λέγει Κύριος ο ποιών ταύτα πάντα.

Ιακ.β:7 Αυτοί δεν βλασφημούσι το καλόν όνομα, με το οποίον ονομάζεσθε;

Στον πρώτο αιώνα, οι Χριστιανοί καλούσαν η επικαλούταν το όνομα του Ιησού πάνω στους πιστούς κατά το βάπτισμα:

Πράξ.κβ:16 Και τώρα τι βραδύνεις; σηκωθείς βαπτίσθητι και απολούσθητι από των αμαρτιών σου, επικαλεσθείς το όνομα του Κυρίου.

Εάν, όπως λένε μερικοί, «το όνομα του Ιησού σημαίνει η εξουσία του Ιησού», τότε ακόμα πιο πολύ θα έπρεπε το ΟΝΟΜΑ παρά οι τίτλοι (Πατήρ, Υιός, Αγ. Πνεύμα) να επικαλείται κατά το βάπτισμα.

Ματθ.κη:18 Και προσελθών ο Ιησούς, ελάλησε προς αυτούς, λέγων· Εδόθη εις εμέ πάσα εξουσία εν ουρανώ και επί γης.

Πράξ.δ:12 Και δεν υπάρχει δι' ουδενός άλλου η σωτηρία· διότι ούτε όνομα άλλο είναι υπό τον ουρανόν δεδομένον μεταξύ των ανθρώπων, διά του οποίου πρέπει να σωθώμεν.

Κολ.β:9 διότι εν αυτώ κατοικεί παν το πλήρωμα της θεότητος σωματικώς,

Στον Ιούδα 3 υπάρχει μια παραίνεση να «αγωνίζεσθε διά τήν πίστην, ή οποία μιά γιά πάντα παραδώθηκε είς τούς αγίους».

Γαλ.α:8,9 Αλλά και εάν ημείς ή άγγελος εξ ουρανού σας κηρύττη άλλο ευαγγέλιον παρά εκείνο, το οποίον σας εκηρύξαμεν, ας ήναι ανάθεμα. Καθώς προείπομεν, και τώρα πάλιν λέγω· Εάν τις σας κηρύττη άλλο ευαγγέλιον παρά εκείνο, το οποίον παρελάβετε, ας ήναι ανάθεμα.

Και τότε και σήμερα, δεν υπάρχει «διαφορετικόν εύαγγέλιον». Θα τολμούσε κανείς ν’ αλλάξει ό,τι καθιέρωσαν ο Χριστός και οι απόστολοι Του;

 

 

ΤΟ ΒΑΠΤΙΣΜΑ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

 

Πως ερμήνευσε η πρώτη εκκλησία την εντολή του Χριστού στο Ματθ.κη:19;

 

Βρίσκουμε τέσσερεις αναφορές στη Βίβλο που απαντούν σ' αυτό το ερώτημα:

 

Πράξ.β:38 Και ο Πέτρος είπε προς αυτούς· Μετανοήσατε, και ας βαπτισθή έκαστος υμών εις το όνομα του Ιησού Χριστού εις άφεσιν αμαρτιών, και θέλετε λάβει την δωρεάν του Αγίου Πνεύματος.

 

Πράξ.η:16 διότι δεν είχεν έτι επιπέσει επ' ουδένα εξ αυτών, αλλά μόνον ήσαν βεβαπτισμένοι εις το όνομα του Κυρίου Ιησού.

 

Πράξ.ι:48 Και προσέταξεν αυτούς να βαπτισθώσιν εις το όνομα του Κυρίου. Τότε παρεκάλεσαν αυτόν να διαμείνη ημέρας τινάς.

 

Πράξ.ιθ:5 Ακούσαντες δε εβαπτίσθησαν εις το όνομα του Κυρίου Ιησού.

 

Εάν η Αγία Γραφή δεν αρκεί, παρακαλούμε να εξετάσεις τις πηγές των μορφωμένων μελετητών και ιστορικών.

Γ.Ζ. Κωνσταντινίδη, Νέο Εγκυκλοπαιδικό Λεξικό της Αγ. Γραφής (σελ. 128) - «Οι βαπτισθέντες υπό του Ιωάννου υποχρεώνονταν υπό των αποστόλων να αναβαπτίζονται «εις το όνομα του Κυρίου Ιησού».

 

Britannica Encyclopedia of Religion, 11η έκδοση, τομ. 3, σελ. 365 - «Στο βάπτισμα το όνομα του Ιησού Χριστού αντικαταστάθηκε από τις λέξεις Πατήρ, Υιός, και Αγ. Πνεύμα στον 2ο  αιώνα.

 

Canney Encyclopedia of Religion, σελ. 53 - «Η πρώτη εκκλησία βάπτιζε στο όνομα του Κυρίου Ιησού έως τον 2ο αιώνα».

 

Hastings Encyclopedia of Religion, τομ. 2 - «Το χριστιανικό βάπτισμα εφαρμοζόταν χρησιμοποιώντας τις λέξεις, είς τό όνομα του Ιησού;» (σελ. 377) «Το βάπτισμα γινόταν πάντα στο όνομα του Ιησού έως την εποχή του Ιουστίνου του Μάρτυρα», (σελ. 389).

 

Catholic Encyclopedia, Τομ. 2, σελ. 263 - Οι συγγραφείς εδώ αναγνωρίζουν ότι ο τρόπος του βαπτίσματος μεταβλήθηκε από την Καθολική Εκκλησία.

 

SchaffHerzog Religious Encyclopedia, τομ. 1ος, σελ. 435 – Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ ΜΟΝΟ ΤΟ ΒΑΠΤΙΣΜΑ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ.

 

Hastings Dictionary of Bible, σελ. 88 - «Πρέπει να παραδεχθεί ότι το τριπλούν όνομα στο Ματθ.κη:19 δε φαίνεται να χρησιμοποιήθηκε από την πρώτη εκκλησία, αλλά μάλλον το όνομα του Ιησού, του Ιησού Χριστού, ή του Κυρίου Ιησού».