Ο Παύλος διδάσκει τους πιστούς:
Τίτ.β:13 προσμένοντες
την μακαρίαν ελπίδα και επιφάνειαν της δόξης του μεγάλου Θεού και Σωτήρος ημών
Ιησού Χριστού,
Καθώς οι οδηγίες του αφορούν «τω
παρόντι αιώνι» (εδ.12), πιστεύω ότι αυτή η «ευλογημένη ελπίδα» περιλαμβάνει
την Αρπαγή της Εκκλησίας.
Η διδασκαλία της Αρπαγής σαν παρηγοριά για την Εκκλησία δέχεται επίθεση. Δημοφιλείς συγγραφείς και μπλόγκερ έχουν ουσιαστικά απομακρύνει πολλούς Χριστιανούς από την πίστη στην Αρπαγή.
Ίσως τα φανταστικά σενάρια των
έσχατων καιρών σε βιβλία και ταινίες να έχουν οδηγήσει μερικούς να πιστεύουν
ότι η ιδέα μιας Αρπαγής είναι πράγματι μυθοπλασία.
Πολλοί, «κυματιζόμενοι και
περιφερόμενοι με πάντα άνεμον της διδασκαλίας, διά της δολιότητος των ανθρώπων,
διά της πανουργίας εις το μεθοδεύεσθαι την πλάνην» έχουν πλανηθεί κατά την
ρητή οδηγία του Αγίου Πνεύματος ότι: «εν
υστέροις καιροίς θέλουσιν αποστατήσει τινές από της πίστεως, προσέχοντες εις
πνεύματα πλάνης και εις διδασκαλίας δαιμονίων».
Όπως για κάθε άλλο θέμα που
έχει να κάνει με την σωτηρία μας, το σημαντικό είναι να κοιτάξουμε τις Γραφές.
Η υπόσχεση
της Αρπαγής
Ο Ιησούς υποσχέθηκε στο Ιωάν.ιδ:3,
«πάλιν ἔρχομαι». Πού πήγαινε;
Θυμηθείτε ότι ο Ιησούς το είπε
αυτό στους θλιμμένους μαθητές επειδή μόλις τους είχε πει ότι θα έφευγε:
Ιωάν.ιγ:33 Τεκνία, έτι ολίγον είμαι
μεθ' υμών. Θέλετε με ζητήσει, και καθώς είπον προς τους Ιουδαίους ότι όπου
υπάγω εγώ, σεις δεν δύνασθε να έλθητε, και προς εσάς λέγω τώρα.
Ιωάν.ιγ:36 Λέγει
προς αυτόν ο Σίμων Πέτρος· Κύριε, που υπάγεις; Απεκρίθη εις αυτόν ο Ιησούς·
Όπου υπάγω, δεν δύνασαι τώρα να με ακολουθήσης, ύστερον όμως θέλεις με
ακολουθήσει.
Θα τους πει αργότερα:
Ιωάν.ις:7 Εγώ
όμως την αλήθειαν σας λέγω· συμφέρει εις εσάς να απέλθω εγώ. Διότι εάν δεν
απέλθω, ο Παράκλητος δεν θέλει ελθεί προς εσάς· αλλ' αφού απέλθω, θέλω πέμψει
αυτόν προς εσάς·
Πού πήγαινε λοιπόν;
Ιωάν.ις:28 ἐξῆλθον
ἐκ τοῦ πατρὸς καὶ ἐλήλυθα εἰς τὸν κόσμον· πάλιν ἀφίημι τὸν κόσμον καὶ πορεύομαι
πρὸς τὸν πατέρα.
Στο κεφ.ις, είπε τρεις φορές ότι
πήγαινε στον Πατέρα (εδ.10,17,28). Πού είναι ο Πατέρας; Στον οίκο του Πατέρα (ιδ:2
– «ἐν τῇ οἰκίᾳ τοῦ πατρός μου μοναὶ πολλαί εἰσιν»).
Σ' αυτό το «πάλιν ἔρχομαι»
λέει ότι «και θέλω σας παραλάβει προς εμαυτόν, διά να είσθε και σεις, όπου
είμαι εγώ» (ιδ:3).
Ο Ιησούς υποσχέθηκε να έρθει
ξανά και να πάρει τους μαθητές στον τόπο όπου πηγαίνει.
Πρέπει να τονιστεί ότι οι
περισσότεροι χριστιανοί πιστεύουν στην επιστροφή του Χριστού. Είναι η χρονική
στιγμή που αμφισβητείται περισσότερο.
Πολλοί χριστιανοί πιστεύουν σε
μία μόνο επιστροφή του Χριστού στη γη για να εγκαθιδρύσει τη Βασιλεία Του και/ή
να εισαγάγει τους νέους ουρανούς και τη νέα γη.
Μπορεί να είναι αυτό στο οποίο
αναφέρεται ο Ιησούς στο Ιωάν.ιδ; Αν ναι, θα περιμέναμε από Εκείνον να πει: «Θα
έρθω ξανά, και θα με παραλάβετε στον εαυτό σας, ώστε όπου είστε εσείς, εκεί να
είμαι κι εγώ». Αλλά αυτό που λέει είναι ακριβώς το αντίθετο: «πάλιν έρχομαι
και θέλω σας παραλάβει προς εμαυτόν, διά να είσθε και σεις, όπου είμαι εγώ»
(ιδ:3).
Ο Χριστός έρχεται να μας πάρει
από εδώ (τη γη) για να είμαστε μαζί Του εκεί (στον ουρανό), κι αυτό είναι μια
υπόσχεση! Ο Θεός πάντα κρατάει τις υποσχέσεις Του.
Προεπισκοπήσεις
της Αρπαγής
Υπήρξαν και άλλες αρπαγές. Πώς
ορίζουμε την «Αρπαγή»;
Α’ Θεσ.δ:17 έπειτα
ημείς οι ζώντες όσοι απομένομεν θέλομεν αρπαχθή μετ' αυτών εν νεφέλαις εις
απάντησιν του Κυρίου εις τον αέρα, και ούτω θέλομεν είσθαι πάντοτε μετά του
Κυρίου.
Αρπαγή λοιπόν, είναι η
ενέργεια του Θεού στη φυσική και θαυματουργή μεταφορά ανθρώπων από το ένα μέρος
στο άλλο.
Έχουν ποτέ μεταφερθεί άτομα
σωματικά και θαυματουργικά από το ένα μέρος στο άλλο;
Γέν.ε:24 Και
περιεπάτησεν ο Ενώχ μετά του Θεού, και δεν ευρίσκετο πλέον· διότι μετέθεσεν
αυτόν ο Θεός.
Β’ Βασ.β:11 Και
ενώ αυτοί περιεπάτουν έτι λαλούντες, ιδού, άμαξα πυρός και ίπποι πυρός, και
διεχώρισαν αυτούς αμφοτέρους· και ανέβη ο Ηλίας με ανεμοστρόβιλον εις τον
ουρανόν.
Η λέξη αρπάζω χρησιμοποιείται
στις Πράξ.η:39:
«Ότε δε ανέβησαν εκ του
ύδατος, Πνεύμα Κυρίου ήρπασε τον Φίλιππον, και δεν είδεν αυτόν πλέον ο
ευνούχος· αλλ' επορεύετο την οδόν αυτού χαίρων».
Υπήρξαν λοιπόν και άλλα
γεγονότα αρπαγής. Γιατί η υπόσχεση του Χριστού να κάνει το ίδιο για τους δικούς
Του, να θεωρείται ασυνήθιστη;
Θα υπάρξει άλλη μια αρπαγή
μετά την Αρπαγή της Εκκλησίας (αρπαγή μετά την Αρπαγή). Κατά τη διάρκεια της
Θλίψης, οι δύο μάρτυρες της Αποκ.ια σκοτώνονται, αλλά μετά
ανασταίνονται. Μετά διαβάζουμε:
«Και ανέβησαν εις τον
ουρανόν εν τη νεφέλη» (εδ.12).
Ποιοι θα
συμμετέχουν στην Αρπαγή
Ο Ιησούς δίνει αυτή την
υπόσχεση στους μαθητές Του στο Ιωάν.ιδ:3:
«και αφού υπάγω και σας
ετοιμάσω τόπον, πάλιν έρχομαι και θέλω σας παραλάβει
προς εμαυτόν, διά να είσθε και σεις, όπου είμαι εγώ».
Ο Παύλος ξεκαθαρίζει περισσότερο
το θέμα σχετικά με τους συμμετέχοντες στην Αρπαγή.
Λέει στην Α ́ Θες.δ:16
ότι οι νεκροί «εν Χριστώ» θα αναστηθούν πρώτοι. Δεν θα αναστηθούν όλοι
οι νεκροί στην Αρπαγή, αλλά μόνο οι αποθανόντες «εν Χριστώ».
Αυτό σημαίνει ότι οι «ζώντες
όσοι απομένομεν» που «θέλομεν αρπαχθή μετ' αυτών» θα είμαστε επίσης
«εν Χριστώ». Ποιοι είναι αυτοί οι «εν Χριστώ»; Είναι οι πιστοί της οικονομίας
της Εκκλησίας. Οι πιστοί της Π.Δ. δεν λέγεται ποτέ ότι είναι «εν Χριστώ» και
φαίνεται ότι ανασταίνονται στο τέλος της 7ετούς περιόδου της Θλίψης:
Δαν.ιβ:1,2 Και εν τω καιρώ εκείνω θέλει εγερθή Μιχαήλ, ο άρχων ο
μέγας, ο ιστάμενος υπέρ των υιών του λαού σου· και θέλει είσθαι καιρός θλίψεως,
οποία ποτέ δεν έγεινεν αφού υπήρξεν έθνος, μέχρις εκείνου του καιρού· και εν τω
καιρώ εκείνω θέλει διασωθή ο λαός σου, πας όστις ευρεθή γεγραμμένος εν τω
βιβλίω. Και πολλοί εκ των κοιμωμένων εν τω χώματι της γης θέλουσιν εξεγερθή, οι
μεν εις αιώνιον ζωήν, οι δε εις ονειδισμόν και εις καταισχύνην αιώνιον.
Δαν.ιβ:13 Αλλά συ ύπαγε, έως του τέλους· και θέλεις αναπαυθή και θέλεις σταθή
εν τω κλήρω σου εις το τέλος των ημερών.