Η
ΡΩΜΗ ΑΓΩΝΙΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ
ΤΗΣ
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ (325 - 800 μ.Χ.)
§ Η
Ρωμαϊκή Καθολική εκκλησία σταδιακά κερδίζει δύναμη εξουσίας.
§ Η
θέση της Ρώμης σαν πρωτεύουσα της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, βοηθά αυτή την αξίωση
§ Οι
επίσκοποι της Ρωμαϊκής εκκλησίας αξιούν ότι ο απόστολος Πέτρος τους έχει
μεταδώσει πνευματική εξουσία.
§ Η
εξουσία του Πάπα της Ρώμης αναγνωρίζεται απ’ το Ρωμαίο Αυτοκράτορα το 445 μ.Χ. (Αποκ.β:12-17 Λουκ.ιβ:13-15).
§ Η διδασκαλία της τριάδας - τρία πρόσωπα στη θεότητα - εδραιώνεται (Ιωαν.ιζ:3,11).
§ Εμφάνιση
των μοναστηριών.
§ Οι
καλόγεροι ήταν άνθρωποι της εκκλησίας που έφυγαν σε απομονωμένα μέρη όπου
δημιούργησαν ομάδες, για να ξεφύγουν απ’ την κακία του κόσμου (Ιωαν.ιζ:14-16).
§ Τρεις
όρκοι που έπαιρναν οι καλόγεροι: 1. Φτώχεια
2. Αγνότητα 3. Υπακοή
§ Θεσπίστηκε
η συνήθεια της αγαμίας, της άρνησης γάμου.
§ Οι
καλόγεροι έκαναν αντίγραφα της Γραφής διατηρώντας την μ’ αυτό τον τρόπο. Αυτή
ήταν μια δουλειά που άξιζε σ’ αυτό το δύσκολο, ολέθριο καιρό.
§ Ο
Ιερώνυμος μετάφρασε τη Γραφή απ’ τα Εβραϊκά στα Λατινικά (Βουλγάτα) γύρω στο
390 μ.Χ. Η Καθολική εκκλησία ακόμα χρησιμοποιεί αυτή τη μετάφραση.
§ Η
παρθένος Μαρία διακηρύσσεται σαν «Θεοτόκος».
§ Αυτή
η αξίωση υποστηρίχτηκε από τη σύνοδο της Χαλκηδόνας (451 μ.Χ.).
§ Όσοι
διαφώνησαν διώχτηκαν στην Περσία και σ’ άλλες μακρινές χώρες (Ματθ.α:23 Λουκ.α:26,35).
§ Τρία
δόγματα θεσπίστηκαν απ’ τον Πάπα Γρηγόριο το Μέγα (590 - 604).
§ Το
Πουργατόριο, ένα ενδιάμεσο τόπο μεταξύ ουρανού και κόλασης [593 μ.Χ.] (Ρωμ.β:7-11).
§ Είπε
ότι το ψωμί και το κρασί που χρησιμοποιούνται στο δείπνο του Κυρίου
μετουσιώνονται σε πραγματικό σώμα και αίμα του Χριστού (Α’ Κορ.ια:23-26).
§ Είπε
ότι οι νεκροί άγιοι μπορούν να βοηθήσουν στη σωτηρία (Α’ Τιμ.β:5).
§ Η
προσευχή αντικαταστάθηκε από μηχανικούς τρόπους (γραμμένες ή αποστηθισμένες
προσευχές (Ιωαν.δ:23,24).
§ Θεσπίζεται
η χρήση ιερών λειψάνων στις εκκλησίες. Άγιες εικόνες, σταυροί και Ευαγγέλια
γίνονται αντικείμενα λατρείας και σεβασμού.
§ Διατάχθηκε
απ’ την 7η Γενική Σύνοδο της Νίκαιας (787 μ.Χ.).
§ Αργότερα
μπήκαν τα είδωλα μέσα στη Ρωμαιοκαθολική εκκλησία (Έξοδ.κ:4 Α’ Κορ.ι:14).
§ Η
εκκλησία αρχίζει ν’ ασχολείται με πολιτικοοικονομικά θέματα (756 μ.Χ.).
§ Δημιουργείται
συμμαχία ανάμεσα στον Πάπα Στέφανο ΙΙ και τον Πιπίνο, βασιλιά των Φράγκων.
§ Ο
Πάπας παίρνει στην κατοχή του μέρος γης στην κεντρική Ιταλία (Ματθ.κς:51,52).