Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Σάββατο 4 Ιανουαρίου 2020

Εσύ, θέλεις την τροφήν την φθειρομένην;



Γιατί ακολουθείς τον Ιησού;

Όταν ο Ιησούς τάισε τους 5.000, ήταν πρόθυμοι να Τον ακολουθήσουν. Αλλά όχι με σωστά κίνητρα:


Ιωάν.ς:26,27 Απεκρίθη προς αυτούς ο Ιησούς και είπεν· Αληθώς, αληθώς σας λέγω, με ζητείτε, ουχί διότι είδετε θαύματα, αλλά διότι εφάγετε εκ των άρτων και εχορτάσθητε. Εργάζεσθε μη διά την τροφήν την φθειρομένην, αλλά διά την τροφήν την μένουσαν εις ζωήν αιώνιον, την οποίαν ο Υιός του ανθρώπου θέλει σας δώσει· διότι τούτον εσφράγισεν ο Πατήρ ο Θεός.

Τα σημεία και τα θαύματα που έκανε ο Ιησούς ήταν μέρος του μηνύματός Του, αποδεικνύοντας ότι ήταν ο σωτήρας.  Αλλά ο Ιησούς δεν υποσχέθηκε δωρεάν φαγητό σε αυτούς που Τον ακολούθησαν. Υποσχέθηκε πνευματική τροφή.

Κατά τον ίδιο τρόπο, ο Ιησούς μερικές φορές δίνει στον κόσμο υγεία ή πλούτο, αλλά αυτό δεν είναι υπόσχεση.


Ο πιστός Τιμόθεος υπέφερε από προβλήματα υγείας, αλλά ήταν πνευματικά υγιής.
Η θεραπεία είναι ένα σύνθετο ζήτημα και οι προσπάθειες ελαχιστοποίησης της πολυπλοκότητας οδηγούν σε σφάλμα.

Ο Θεός είναι θεραπευτής (Έξοδ.ιε:26).

Αλλά η Βίβλος δεν υπόσχεται ότι κάθε Χριστιανός θα θεραπευτεί από κάθε αρρώστια εδώ στη γη.

Για παράδειγμα, στην Α’ Τιμ.ε:23 ο Παύλος λέει στον Τιμόθεο, «Μη υδροπότει πλέον, αλλά μεταχειρίζου ολίγον οίνον διά τον στόμαχόν σου και τας συχνάς σου ασθενείας».

Αυτή η απλή συμβουλή ήταν ουράνια εμπνευσμένη και διατηρήθηκε όλο αυτόν τον καιρό προς όφελος των Χριστιανών της Καινής Διαθήκης.

Αυτό το εδάφιο δεν διδάσκει ότι όλοι οι Χριστιανοί με στομαχικά προβλήματα πρέπει να πίνουν κρασί αντί να ζητούν θεραπεία, αλλά διδάσκει ότι μερικοί ευσεβείς άνθρωποι με πίστη θα εξακολουθούν να έχουν προβλήματα υγείας εδώ στη γη.

Ο Παύλος ήταν απόστολος και θεόπνευστος δάσκαλος, γνωστός για την επίπληξη του λάθους χωρίς τον φόβο των ανθρώπων.

Αλλά ο Παύλος δεν είπε στον Τιμόθεο ότι θα θεραπευόταν αν είχε περισσότερη πίστη. Στην πραγματικότητα, επαίνεσε την πίστη και τον χαρακτήρα του Τιμόθεου (Φιλιπ.β:19-22, Β’ Τιμ.α:5).

Όταν συνδυάσουμε όλα τα εδάφια των Γραφών για την θεραπεία, μπορούμε να συμπεράνουμε μόνο ότι ο Θεός ξέρει τι κάνει, αλλά εμπλέκεται κάποιο μυστήριο.

Όπως αυτό το απόσπασμα δεν αναλύει το θέμα της θεραπείας, ούτε και κανένα άλλο. Για να έχουμε μια ακριβή άποψη της θεραπείας, πρέπει να ξέρουμε τι διδάσκει όλη η Βίβλος, όχι μόνο κάποια αποσπάσματα.

Ο πιστός Παύλος μερικές φορές πείνασε, αλλά πάντα είχε πνευματική τροφή.

Η αίρεση της ευημερίας είναι πιο διαδεδομένη απ’ όσο νομίζεις. Ακόμα και όταν το αρνούμαστε, μερικές φορές το ζούμε.

Αναρωτιέμαι αν εκείνοι που κηρύττουν το μοντέρνο ευαγγέλιο της ευημερίας, έχουν διαβάσει τις ιστορίες του Ιωσήφ, του Δανιήλ ή του Παύλου.

Αν αυτοί οι κήρυκες της ευημερίας είχαν κηρύξει την εποχή του Παύλου, μπορεί να είχαμε άλλη μια επιστολή να καταδικάζει την αίρεσή τους.

Αλλά δεν χρειαζόμαστε άλλη επιστολή επειδή ολόκληρη η Βίβλος διαψεύδει το μήνυμα της ευημερίας.

Δεν πιστεύω στο ευαγγέλιο της ευημερίας, αλλά μερικές φορές υποκύπτω σε μια παρόμοια αίρεση. Και έχω διαπιστώσει ότι πολλοί άλλοι Χριστιανοί κάνουν το ίδιο.

Είναι η αίρεση ότι ο Θεός θα απομακρύνει τα προβλήματά μου και θα κάνει ομαλό το δρόμο μου, αν προσπαθώ να κάνω τα σωστά πράγματα.

Λες και ο Ιωσήφ, ο Δανιήλ και ο Παύλος δεν έκαναν τα σωστά πράγματα.

Αντ’ αυτού, όλοι πρέπει να θυμόμαστε αυτά τα λόγια του Παύλου:

Φιλ.δ:12,13 Εξεύρω να ταπεινόνωμαι, εξεύρω και να περισσεύωμαι· εν παντί τόπω και κατά πάντα είμαι δεδιδαγμένος και να χορτάζωμαι και να πεινώ, και να περισσεύωμαι και να υστερώμαι· τα πάντα δύναμαι διά του ενδυναμούντός με Χριστού.

Ο Χριστός υπόσχεται να μας πλουτίσει πνευματικά και μερικές φορές αυτό συνεπάγεται εγκόσμιες δυσκολίες:

Ιωάν.ις:33 Ταύτα ελάλησα προς εσάς, διά να έχητε ειρήνην εν εμοί. Εν τω κόσμω θέλετε έχει θλίψιν· αλλά θαρσείτε, εγώ ενίκησα τον κόσμον.

Αλλά αυτές οι δυσκολίες μας δίνουν τροφή για να αντέξουμε:

Α’ Πέτρ.α:6-9 διά το οποίον αγαλλιάσθε, αν και τώρα ολίγον, εάν χρειασθή, λυπηθήτε εν διαφόροις πειρασμοίς, ίνα η δοκιμή της πίστεώς σας, πολύ τιμιωτέρα ούσα παρά το χρυσίον το φθειρόμενον διά πυρός δε δοκιμαζόμενον, ευρεθή εις έπαινον και τιμήν και δόξαν όταν φανερωθή ο Ιησούς Χριστός, τον οποίον αν και δεν είδετε αγαπάτε, εις τον οποίον, αν και τώρα δεν βλέπητε αυτόν, πιστεύοντες όμως αγαλλιάσθε με χαράν ανεκλάλητον και ένδοξον, απολαμβάνοντες το τέλος της πίστεώς σας, την σωτηρίαν των ψυχών.

Εσύ, για ποιο λόγο ακολουθείς τον Χριστό;