Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου 2018

Γένεση (121)


ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ


Γέν.μβ:1-6 Και είδεν ο Ιακώβ ότι ευρίσκετο σίτος εν Αιγύπτω· και είπεν ο Ιακώβ προς τους υιούς αυτού, Τι βλέπετε ο εις τον άλλον; Και είπεν, Ιδού, ήκουσα ότι ευρίσκεται σίτος εν Αιγύπτω· κατάβητε εκεί και αγοράσατε δι' ημάς εκείθεν, διά να ζήσωμεν και να μη αποθάνωμεν. Και κατέβησαν οι δέκα αδελφοί του Ιωσήφ διά να αγοράσωσι σίτον εξ Αιγύπτου. τον Βενιαμίν όμως, τον αδελφόν του Ιωσήφ, δεν απέστειλεν ο Ιακώβ μετά των αδελφών αυτού· διότι είπε, Μήπως συμβή εις αυτόν συμφορά. Και ήλθον οι υιοί του Ισραήλ διά να αγοράσωσι σίτον μεταξύ των εκεί ερχομένων· διότι η πείνα ήτο εν τη γη Χαναάν. Ο Ιωσήφ δε ήτο ο διοικητής του τόπου· αυτός επώλει εις πάντα τον λαόν του τόπου· ήλθον λοιπόν οι αδελφοί του Ιωσήφ και προσεκύνησαν αυτόν επί πρόσωπον έως εδάφους.

Όταν η πείνα έφτασε και στη γη Χαναάν, ο Ιακώβ άκουσε ότι υπάρχει στάρι στην Αίγυπτο και στέλνει 10 απ' τους γιους του να φέρουν προμήθειες για την οικογένεια. Όμως κράτησε τον Βενιαμίν στο σπίτι επειδή φοβήθηκε «Μήπως συμβεί εις αυτόν συμφορά», επειδή ήταν κι αυτός απ' την αγαπημένη του Ραχήλ και τώρα ήταν ο πιο αγαπητός (μβ:1-4).


Λατρεία

H λατρεία πρέπει να ενεργείται σύμφωνα με την Αγία Γραφή.

Έχει σημασία για τον Θεό πώς ο λαός Του Τον λατρεύει. Ο τρόπος έχει να κάνει. Αν θες, ρώτα τον Ναδάβ και τον Αβιούδ. Δεν καλούμαστε να λατρέψουμε τον Θεό με τρόπους που φαίνονται σωστοί σ’ εμάς. Η Αγία Γραφή ποτέ δεν μας καλεί να κάνουμε αυτό που «αισθανόμαστε σωστό» στην παρουσία του Θεού. Μάλλον, ο λόγος του Θεού καθιστά αρκετά σαφές, τα στοιχεία από τα οποία πρέπει να αποτελείται η λατρεία μας. Είναι το κήρυγμα του λόγου, η υμνωδία, η ανάγνωση της Γραφής, η προσευχή, το δέκατο και οι προσφορές, ομολογίες, βάπτισμα και δείπνο του Κυρίου.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου 2018


Γένεση (120)


ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ


Γέν.μα:1-4 Και μετά παρέλευσιν δύο ετών ο Φαραώ είδεν ενύπνιον· και ιδού, ίστατο πλησίον του ποταμού. και ιδού, επτά δαμάλια εύμορφα και παχύσαρκα ανέβαινον εκ του ποταμού και εβόσκοντο εις το λιβάδιον. και ιδού, άλλα επτά δαμάλια ανέβαινον μετ' εκείνα εκ του ποταμού, άσχημα και λεπτόσαρκα, και ίσταντο πλησίον των άλλων δαμαλίων επί το χείλος του ποταμού· και τα δαμάλια τα άσχημα και λεπτόσαρκα κατέφαγον τα επτά δαμάλια τα εύμορφα και παχύσαρκα. Τότε εξύπνησεν ο Φαραώ.

Ο Ιωσήφ ξεχάστηκε δύο χρόνια στη φυλακή. Μπορεί να τον ξέχασε ο αρχιτρίκλινος, αλλά όχι ο Θεός. Ο Θεός εργάστηκε όλο αυτό το διάστημα μέσα στον Ιωσήφ ένα θαυμαστό έργο ταπείνωσης, υπομονής, υπακοής και πίστης. Την κατάλληλη στιγμή φροντίζει για την απελευθέρωσή του, δίνοντας δύο όνειρα στον Φαραώ, κρατώντας όμως την ερμηνεία τους για να τη δώσει στον Ιωσήφ.

Μάρτυρες του Ιεχωβά (6)

Τι λένε οι Μάρτυρες του Ιεχωβά για την θεραπεία;

Γενικά ισχυρίζονται ότι δεν πρέπει να προσευχόμαστε για θεραπεία.

Χρησιμοποιούν:

Πράξ.η:18-20 Ιδών δε ο Σίμων ότι διά της επιθέσεως των χειρών των αποστόλων δίδεται το Πνεύμα το Άγιον, προσέφερεν εις αυτούς χρήματα, λέγων· Δότε και εις εμέ την εξουσίαν ταύτην, ώστε εις όντινα επιθέσω τας χείρας να λαμβάνη Πνεύμα Άγιον. Και ο Πέτρος είπε προς αυτόν· το αργύριόν σου ας ήναι μετά σου εις απώλειαν, διότι ενόμισας ότι η δωρεά του Θεού αποκτάται διά χρημάτων.

Τότε που ο Φίλιππος κατέβηκε στη Σαμάρια, κήρυξε και πίστεψαν οι Σαμαρείτες. Μετά καλεί από την Ιερουσαλήμ τον Πέτρο και τον Ιωάννη, για να λάβουν Πνεύμα Άγιο αυτοί που πίστεψαν.

Κ α λ η μ έ ρ α


Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου 2018


Γένεση (119)


ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ


Ενώ ο Ιωσήφ είναι στη φυλακή, ο αρχιτρίκλινος κι ο αρχισιτοποιός του βασιλιά ρίχνονται κι αυτοί εκεί κι ο αρχιφύλακας τους εμπιστεύθηκε στον Ιωσήφ. Ένα πρωί τους βλέπει στεναχωρημένους και ρωτάει να μάθει το λόγο. Εδώ ο Ιωσήφ μας δίνει ένα θαυμαστό παράδειγμα, γιατί αν κι ο ίδιος βρίσκεται σε τρομερή δυσκολία, κάνει ότι μπορεί για ν’ ανακουφίσει άλλους. Αντί να προσπαθήσει να κερδίσει τη συμπάθειά τους, τους στρέφει στο Θεό σαν τη μόνη λύση των προβλημάτων τους (εγώ θα σας ερμηνεύσω τα όνειρα...κτλ!). Ο νικητής χριστιανός βρίσκει πάντοτε χαρά στο να εξυπηρετεί τους άλλους. Βαστάζοντας ο ένας του άλλου τα βάρη, εκπληρώνουμε το νόμο.

Βήματα που οδηγούν στην αιώνια ζωή:




Μετάνοια

Πράξ.β:38 Και ο Πέτρος είπε προς αυτούς· Μετανοήσατε, και ας βαπτισθή έκαστος υμών εις το όνομα του Ιησού Χριστού εις άφεσιν αμαρτιών, και θέλετε λάβει την δωρεάν του Αγίου Πνεύματος.

Πράξ.γ:19 Μετανοήσατε λοιπόν και επιστρέψατε, διά να εξαλειφθώσιν αι αμαρτίαι σας, διά να έλθωσι καιροί αναψυχής από της παρουσίας του Κυρίου,

Πράξ.ια:18 Ακούσαντες δε ταύτα ησύχασαν και εδόξαζον τον Θεόν, λέγοντες· Και εις τα έθνη λοιπόν έδωκεν ο Θεός την μετάνοιαν εις ζωήν.

Κ α λ η μ έ ρ α


Κυριακή 23 Σεπτεμβρίου 2018

Εσύ, ποιον Ιησού ακολουθείς;

Ο ΙΗΣΟΥΣ ΤΗΣ ΒΙΒΛΟΥ
Ο ΑΛΛΟΣ ΙΗΣΟΥΣ
Σε προειδοποιεί για την αμαρτία, την κρίση και την κόλαση.
Ποτέ δεν μιλάει για αρνητικά πράγματα.
Σου δίνει σωτηρία, ελπίδα και χαρά.
Σου δίνει υγεία, πλούτο και ευτυχία.
Μισήθηκε και καταφρονήθηκε από όλους.
Είναι αξιαγάπητος και αποδεκτός από όλους.
Μισεί την αμαρτία και φανερώνει την αλήθεια.
Ποτέ δεν διορθώνει τις αμαρτίες σου.
Διατάσσει με εξουσία.
Ποτέ δεν διατάζει, απλά προτείνει.
Ενοχλεί τον κόσμο με την αλήθεια.
Δεν θέλει καθόλου να ενοχλεί.
Κηρύττει την δικαιοσύνη του Θεού
Κηρύττει μόνο αγάπη.
Φέρνει χώρισμα.
Προωθεί μια αδιάφορη ενότητα
Υψώνει το θέλημα του Πατέρα.
Φροντίζει το δικό σου θέλημα, όχι του Θεού.
Προειδοποιεί για ψεύτικα σημεία και τεράστια, υψώνοντας το λόγο του Θεού.
Υψώνει τα σημεία και τα τεράστια, πάνω από το λόγο του Θεού.
Σου λέει να αρνηθείς τον εαυτό σου.
Σε ενθαρρύνει να αγαπάς τον εαυτό σου.
ΕΣΥ, ΠΟΙΟΝ ΙΗΣΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΣ;

Προετοιμασία

Λουκ.ιδ::26-35 Εάν τις έρχηται προς εμέ και δεν μισή τον πατέρα αυτού και την μητέρα και την γυναίκα και τα τέκνα και τους αδελφούς και τας αδελφάς, έτι δε και την εαυτού ζωήν, δεν δύναται να ήναι μαθητής μου. Και όστις δεν βαστάζει τον σταυρόν αυτού και έρχεται οπίσω μου, δεν δύναται να ήναι μαθητής μου. Διότι τις εξ υμών, θέλων να οικοδομήση πύργον, δεν κάθηται πρώτον και λογαριάζει την δαπάνην, αν έχη τα αναγκαία διά να τελειώση αυτόν; μήποτε αφού βάλη θεμέλιον και δεν δύναται να τελειώση αυτόν, αρχίσωσι πάντες οι βλέποντες να εμπαίζωσιν αυτόν, λέγοντες· Ότι ούτος ο άνθρωπος ήρχισε να οικοδομή και δεν ηδυνήθη να τελειώση. Η τις βασιλεύς υπάγων να πολεμήση άλλον βασιλέα δεν κάθηται πρότερον και σκέπτεται εάν ήναι δυνατός με δέκα χιλιάδας να απαντήση τον ερχόμενον κατ' αυτού με είκοσι χιλιάδας; Ει δε μη, ενώ αυτός είναι έτι μακράν, αποστέλλει πρέσβεις και ζητεί ειρήνην. Ούτω λοιπόν πας όστις εξ υμών δεν απαρνείται πάντα τα εαυτού υπάρχοντα, δεν δύναται να ήναι μαθητής μου. Καλόν το άλας· αλλ' εάν το άλας διαφθαρή, με τι θέλει αρτυθή; δεν είναι πλέον χρήσιμον ούτε διά την γην ούτε διά την κοπρίαν· έξω ρίπτουσιν αυτό. Ο έχων ώτα διά να ακούη ας ακούη.

Οι μάχες κερδίζονται ή χάνονται, συνήθως πριν γίνουν.


ΒΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΑΙΩΝΙΑΣ ΖΩΗΣ




ΔΙΑΤΗΡΗΣΕ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ

Β’ Κορ.δ:3 Εάν δε και ήναι το ευαγγέλιον ημών κεκαλυμμένον, εις τους απολλυμένους είναι κεκαλυμμένον,

Γαλ.α:9 Καθώς προείπομεν, και τώρα πάλιν λέγω· Εάν τις σας κηρύττη άλλο ευαγγέλιον παρά εκείνο, το οποίον παρελάβετε, ας ήναι ανάθεμα.

Α’ Πέτρ.δ:17 Διότι έφθασεν ο καιρός του να αρχίση η κρίσις από του οίκου του Θεού· και αν αρχίζη πρώτον αφ' ημών, τι θέλει είσθαι το τέλος των απειθούντων εις το ευαγγέλιον του Θεού;

Κ α λ η μ έ ρ α


Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου 2018


Γένεση (118)


Γέν.λθ:10 Αν και ελάλει προς τον Ιωσήφ καθ' εκάστην ημέραν, ούτος όμως δεν υπήκουσεν εις αυτήν να κοιμηθή μετ' αυτής, διά να συνευρεθή μετ' αυτής.

Καθημερινός, συνεχής πειρασμός. Πολλές φορές ο διάβολος δουλεύει έτσι για να μας κουράσει να μας κάνει ν’ αποκάμουμε, να χάσουμε την αφιέρωση και τον αγιασμό μας και να μας πιάσει στον ύπνο.

Γέν.λθ:11,12 Και ημέραν τινά εισήλθεν ο Ιωσήφ εις την οικίαν διά να κάμη τα έργα αυτού, και ουδείς εκ των ανθρώπων του οίκου ήτο εκεί εν τω οίκω. Και εκείνη ήρπασεν αυτόν από του ιματίου αυτού, λέγουσα, Κοιμήθητι μετ' εμού· αλλ' εκείνος αφήσας το ιμάτιον αυτού εις τας χείρας αυτής, έφυγε, και εξήλθεν έξω.

Μάλλον που όλα ήταν προσχεδιασμένα απ’ τη γυναίκα του Πετεφρή, όμως ο Ιωσήφ ξέφυγε απ’ τον πειρασμό (Α’ Κορ.ς:18 Β’ Τιμ.β:22).

Μάρτυρες του Ιεχωβά (5)

Η πλάνη ότι η γη θα μένει εις τον αιώνα

Λένε ότι ο Θεός από την αρχή ήθελε ο Αδάμ να ζει όμορφα σε τέλειες γήινες συνθήκες. Αλλά επειδή ο Αδάμ αμάρτησε ο παράδεισος αυτός χάθηκε, μπήκε η αμαρτία, χάλασε η γη, χαλάσανε όλα, όμως ο Θεός θα αποκαταστήσει τη γη αυτή και ο άνθρωπος ξανά, εφόσον πιστεύει στον Ιεχωβά και είναι μέλος της οργάνωσης των ΜΤΙ, θα μπορέσει ν’ απολαύσει τον παράδεισο σε όλη την αιωνιότητα πάνω στη γη.

Χρησιμοποιούν γι’ αυτό τα παρακάτω εδάφια:

Κ α λ η μ έ ρ α


Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου 2018


Γένεση (117)


ΤΡΙΑΚΟΣΤΟ ΕΝΑΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ


Η πρώτη μεγάλη δοκιμασία για τον Ιωσήφ ήταν το μίσος και η προδοσία απ’ τα ίδια του τ’ αδέλφια. Ωστόσο, αυτό ήταν μόνο η αρχή. Δουλεία και φυλάκιση τον περίμεναν στην Αίγυπτο. Πέρασε κάθε είδους δοκιμασία κι όμως η διαγωγή του κι η ζωή του στην Αίγυπτο ήταν άμεμπτη. Είχε κάθε λόγο να γεμίσει με πικρίες. Πρέπει να γεύθηκε τη μοναξιά, τη νοσταλγία του τόπου του, στεναχώρια, αποθάρρυνση κι όμως μέσα σ’ όλα αυτά δεν άφησε τις πεποιθήσεις του.

Όταν διαβάζουμε αυτό το τόσο ενδιαφέρον μέρος του βιβλίου του Θεού, ανακαλύπτουμε μια αλυσίδα αξιοπρόσεκτων γεγονότων, που οδηγούνται απ’ το χέρι του Θεού, για ένα μεγάλο σκοπό, την εξύψωση του ανθρώπου που ήταν στο λάκκο, αλλά και την εκπλήρωση κάποιων άλλων υποδεέστερων σκοπών (Λουκ.β:35). Ψαλμ.ρε:16-22.

Ο λόγος του Θεού (35)


ΑΣΜΑ ΑΣΜΑΤΩΝ

ΤΙΤΛΟΣ, ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ.


Ο τίτλος του βιβλίου δόθηκε από τις πρώτες δυο λέξεις του που είναι «Σιρ χασιρίμ» που σημαίνει «το άσμα των ασμάτων» με την έννοια ότι είναι το καλύτερο άσμα από όλα τα υπόλοιπα.


Συγγραφέας είναι ο Σολομώντας (α:1), που έγραψε 1005 ωδές (Α’ Βασ.δ:32).


Το βιβλίο γράφτηκε μάλλον στην αρχή της βασιλείας του Σολομώντα (970 - 930 π.Χ.).

Κ α λ η μ έ ρ α


Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου 2018


Γένεση (116)


ΤΡΙΑΚΟΣΤΟ ΟΓΔΟΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ


Αυτό το κεφάλαιο είναι μια παρεμβολή στο θέμα που εξετάζουμε. Ο λόγος είναι ότι ο Ιούδας υπήρξε ο κατά σάρκα πρόγονος του Μεσσία και το Πνεύμα του Θεού, σύμφωνα με το σκοπό της  Παλαιάς Διαθήκης, έπρεπε να περιλάβει και να διασώσει λεπτομερή κατάλογο ολόκληρης της γραμμής της διαδοχής.