Κυριακή 18 Ιουνίου 2023
Οι ήσυχοι άνθρωποι
Κάθε εκκλησία τους έχει. Έρχονται πιστά σε κάθε συνάθροιση, αλλά σπάνια κάνουν «θόρυβο». Μάλλον δεν έχουν καμία δημόσια θέση στην εκκλησία. Είναι, με μια λέξη, ήσυχοι. Το εδάφιό τους είναι:
Σάββατο 17 Ιουνίου 2023
ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΙΗΣΟΥΣ (31)
Δ. Χριστολογία του λόγου (4)
·
ΠΛΩΤΙΝΟΣ (Διακεκριμένος Νεοπλατωνικός φιλόσοφος, τόμ.
6ος σελ.939-944)
Ο Πλωτίνος ήταν ο πρώτος που συστηματοποίησε
γραπτά τις Νεοπλατωνικές θεωρίες. Γεννήθηκε στη Λυκόπολη της Άνω Αιγύπτου το
205 μ.Χ.....Παρακολούθησε τη διδασκαλία του Αμμωνίου Σακκά για 11 χρόνια. Όταν
θέλησε να επισκεφτεί τους Βραχμάνους της Ινδίας και τους μάγους της Περσίας για
να μάθει τη φιλοσοφία τους, προσκολλήθηκε στην αποτυχημένη εκστρατεία του Αυτοκράτορα
Γορδιανού (238-244 μ.Χ.) εναντίον των Περσών.....
Ο ασκητισμός του και η περιφρόνηση του σώματος φανερώνουν πόσο είχε επηρεαστεί από τις Ανατολικές ιδέες.....
Παρασκευή 16 Ιουνίου 2023
ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΙΗΣΟΥΣ (30)
Δ. Χριστολογία του λόγου (3)
Ο λόγος του Θεού αναμίχθηκε, η ζύμη μπήκε στο
φύραμα κι έτσι όλο το φύραμα έγινε ένζυμο. Η ψευδοδιδασκαλία μπήκε μέσα στην
εκκλησία και ας δούμε πώς αποδεικνύεται ιστορικά:
Από την εγκυκλοπαίδεια Mc Clintock & Strong,
διαβάζουμε:
·
Πλάτων (τόμος 10ος σελ.556)
«Οι τρεις αρχές του Πλάτωνα ήταν: α) Ο υπέρτατος Θεός που ο ίδιος τον ονομάζει «Πατέρα», β) Η θεία νόηση που την ονομάζει νου, λόγο, σωτήρα, σοφία, γ) Η ψυχή του κόσμου».
Πέμπτη 15 Ιουνίου 2023
ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΙΗΣΟΥΣ (29)
Δ. Χριστολογία του λόγου (2)
Η πιο διαδεδομένη θεωρία ανάμεσα στους ειδωλολάτρες φιλοσόφους ήταν αυτή που προήλθε από την ανάμιξη των φιλοσοφιών των Ελλήνων, των Αιγυπτίων, των Βραχμάνων, των Ρωμαίων, των Εβραίων δια μέσου του Φίλωνα, των Περσών και τη βλέπουμε με τη μορφή του Νεοπλατωνισμού. Αν κανείς αναρωτιέται πώς η Χριστιανική πίστη από Μονοθεϊστική όπως διδάχτηκε απ’ τους αποστόλους, ξέφυγε κι άρχισε να πιστεύει στην Τριαδική θεωρία, μπορεί να βρει την απάντηση μόνο όταν μελετήσει τη νεογέννητη αυτή θεωρία του Νεοπλατωνισμού, τί υποστήριζε και πώς μπήκε έντεχνα μέσα στην εκκλησία.
Τετάρτη 14 Ιουνίου 2023
ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΙΗΣΟΥΣ (28)
Δ. Χριστολογία
του λόγου (1)
Κατά το 2ο μ.Χ. αιώνα η Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου ήταν το κέντρο της μάθησης και της φιλοσοφίας. Αυτή την εποχή στην Αλεξάνδρεια, η μυστική Εβραϊκή φιλοσοφία του Φίλωνα, η Ελληνική φιλοσοφία του Πλάτωνα με το σχήμα του Νεοπλατωνισμού, η διδασκαλία της Παλαιάς Διαθήκης του Μωυσή και των προφητών, ο σύγχρονος μ’ αυτά Γνωστικισμός, η Δυϊστική θεωρία των Περσών και οι Ιουδαϊκές θεοσοφίες, αναμίχθηκαν φοβερά επικίνδυνα με το Χριστιανισμό και σχημάτισαν μια καινούρια άποψη του Θεού που ονομάστηκε Χριστολογία του λόγου.
Τρίτη 13 Ιουνίου 2023
ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΙΗΣΟΥΣ (27)
Γ. Γνωστικισμός
Υπάρχουν πολλές θεωρίες και φιλοσοφίες που
συνδέθηκαν με την ιστορική εξέλιξη της χριστιανικής αποστασίας που τελικά οδήγησαν
στη λανθασμένη διδασκαλία της Τριάδας. Μια απ’ αυτές είναι ο Γνωστικισμός.
Ο Γνωστικισμός προηγείται χρονολογικά του Χριστιανισμού. Δίδασκε ότι η ύλη κι ο υλικός κόσμος ήταν πονηρά, κακά, άρα ο Δημιουργός τους δεν μπορεί να είναι ένας Ύψιστος, αγαθός Θεός, αλλά μια υποδεέστερη οντότητα. Οι ιδέες αυτές υπάρχουν στη θεωρία του Πλάτωνα.
Δευτέρα 12 Ιουνίου 2023
ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΙΗΣΟΥΣ (26)
Β. Μονταλιστικός
Μοναρχιανισμός
Αμέσως μετά την αποστολική περίοδο, καθώς οι
προφητείες και οι προειδοποιήσεις του αποστόλου Παύλου άρχισαν να εκπληρώνονται,
η αποστολική διδασκαλία άρχισε να εκτίθεται απ’ όλες τις πλευρές.
Μονταλιστικός Μοναρχιανισμός ονομάστηκε η αποστολική
διδασκαλία σχετικά με τη θεότητα από τους αντιπάλους της αποστολικής μερίδας οι
οποίοι εισηγούνταν ξένες διδαχές.
Το όνομα αυτό αναφέρεται στην πίστη σε ένα Θεό με ποικίλες φανερώσεις.
Κυριακή 11 Ιουνίου 2023
Περιμένοντας την υιοθεσία.
Πρέπει να τα
λέμε αυτά, για να παίρνουμε θάρρος!!
«Επειδή φρονώ ότι τα παθήματα του παρόντος καιρού δεν είναι άξια να συγκριθώσι με την δόξαν την μέλλουσαν να αποκαλυφθή εις ημάς. Διότι η μεγάλη προσδοκία της κτίσεως προσμένει την φανέρωσιν των υιών του Θεού. Επειδή η κτίσις υπετάχθη εις την ματαιότητα, ουχί εκουσίως, αλλά διά τον υποτάξαντα αυτήν, επ' ελπίδι ότι και αυτή η κτίσις θέλει ελευθερωθή από της δουλείας της φθοράς και μεταβή εις την ελευθερίαν της δόξης των τέκνων του Θεού. Επειδή εξεύρομεν ότι πάσα η κτίσις συστενάζει και συναγωνιά έως του νύν· και ουχί μόνον αυτή, αλλά και αυτοί οίτινες έχομεν την απαρχήν του Πνεύματος, και ημείς αυτοί στενάζομεν εν εαυτοίς περιμένοντες την υιοθεσίαν, την απολύτρωσιν του σώματος ημών. Διότι με την ελπίδα εσώθημεν· ελπίς δε ήτις βλέπεται δεν είναι ελπίς· διότι εκείνο, το οποίον βλέπει τις, διά τι και ελπίζει;» (Ρωμ.η:18-24).