Κυριακή 27 Ιουνίου 2021
Διότι έτι ολίγον καιρόν, και θέλει ελθεί ο ερχόμενος και δεν θέλει βραδύνει.
Εβρ.ι:35-37 Μη αποβάλητε λοιπόν την παρρησίαν σας, ήτις έχει μισθαποδοσίαν μεγάλην. Διότι έχετε χρείαν υπομονής, διά να κάμητε το θέλημα του Θεού και να λάβητε την επαγγελίαν. Διότι έτι ολίγον καιρόν, και θέλει ελθεί ο ερχόμενος και δεν θέλει βραδύνει.
Οικονομικά βάρη – ανεργία – κούραση – ασθένειες – άνθρωποι
δεν πιστεύουν - ψευδοδιδάσκαλοι….
Β’ Τιμ.γ:1 Γίνωσκε δε τούτο, ότι εν ταις εσχάταις
ημέραις θέλουσιν ελθεί καιροί κακοί·
Στο τέταρτο κεφάλαιο της Γένεσης, βλέπουμε δύο χαρακτήρες, τον Κάϊν και τον Λάμεχ που αποφάσισαν να μην ακολουθήσουν τον Θεό, αλλά τις ορέξεις της σάρκας τους. Έφτιαξαν λοιπόν μουσικά όργανα, μαζεύτηκαν σε πόλεις και άρχισαν να διασκεδάζουν, να το ρίχνουν έξω βρε παιδί μου….
Σάββατο 26 Ιουνίου 2021
Δεν είναι απλά μια δημόσια ομολογία.
Αυτοί που δεν πιστεύουν ότι στο βάπτισμα συγχωρούνται οι αμαρτίες, υποστηρίζουν ότι είναι μια απλή δημόσια ομολογία πίστης, μια ανακοίνωση ότι οι αμαρτίες έχουν ήδη συγχωρεθεί, ή μια διακήρυξη ένωσης με την ορατή εκκλησία.
Ωστόσο, πολλές βιβλικές αναφορές
δείχνουν ότι δεν είναι πρώτιστα μια δημόσια διακήρυξη ή σημείο πνευματικού
γεγονότος του παρελθόντος.
Ο Αιθίοπας ευνούχος βαπτίστηκε
καταμεσής της ερήμου, χωρίς να υπάρχει κανείς να παρακολουθεί την βάπτιση
(Πράξ.η:26-39). Ο δεσμοφύλακας στους Φιλίππους βαπτίστηκε γύρω στα μεσάνυχτα
από τον Παύλο και τον Σίλα, που μόλις είχαν μαστιγωθεί βάναυσα (Πράξ.ις:25-33).
Αν το βάπτισμα ήταν μια απλή δημόσια
τελετή κι όχι άμεση ανάγκη, σίγουρα θα μπορούσαν να περιμένουν μέχρι ο Παύλος
κι ο Σίλας να συνέλθουν λίγο από τις πληγές τους, ή τουλάχιστον μέχρι το πρωί.
Οι μαθητές του Ιωάννη είχαν ήδη βαπτιστεί μία φορά κι είχαν κάνει δημόσια ομολογία, αλλά το χριστιανικό βάπτισμα είναι τόσο σημαντικό που ο Παύλος τους βάπτισε στο όνομα του Ιησού (Πράξ.ιθ:1-5). Ο Κορνήλιος και οι οικιακοί του έλαβαν το Άγιο Πνεύμα και μίλησαν με γλώσσες σαν σημείο προς όλους όσους βρισκόταν εκεί, παρόλα αυτά ο Πέτρος τους διέταξε να βαπτιστούν στο νερό (Πράξ.ι:47-48).
Παρασκευή 25 Ιουνίου 2021
Εθισμός
Πνευματική περιτομή.
Ο Παύλος σύγκρινε το βάπτισμα με την περιτομή που έκαναν στην Παλαιά Διαθήκη:
«εις τόν οποίον καί περιετμήθητε μέ
περιτομήν αχειροποίητον, απεκδυθέντες τό σώμα τών αμαρτιών τής σαρκός διά τής
περιτομής τού Χριστού, συνταφέντες μετ' αυτού εν τώ βαπτίσματι, διά τού οποίου
καί συνανέστητε διά τής πίστεως τής ενεργείας τού Θεού, όστις ανέστησεν αυτόν
εκ τών νεκρών. Καί εσάς, όντας νεκρούς εις τά αμαρτήματα καί τήν ακροβυστίαν
τής σαρκός σας, συνεζωοποίησε μετ' αυτού, συγχωρήσας εις εσάς πάντα τά πταίσματα» (Κολ.β:11-13).
Αυτά τα εδάφια αναφέρονται στο βάπτισμα
στο νερό και το Πνεύμα, δηλαδή την ταφή του παλαιού ανθρώπου και την ανάσταση
του νέου εν Χριστώ.
Το βάπτισμα στο νερό είναι μια
πνευματική περιτομή που μας ξεχωρίζει από την αμαρτία, αποκόπτει τον έλεγχο της
αμαρτωλής φύσης, με επακόλουθο την συγχώρεση των αμαρτιών. Το βάπτισμα με Άγιο
Πνεύμα αποτελειώνει την διαδικασία της περιτομής με την μετάδοση νέας
πνευματικής ζωής.
Η περιτομή στην Παλαιά Διαθήκη ήταν το μέσο με το οποίο κάθε Εβραίος άντρας γινόταν μέλος της Ιουδαϊκής θρησκείας και κληρονόμος των υποσχέσεων του Θεού προς τον Αβραάμ.
Πέμπτη 24 Ιουνίου 2021
Το «πλύσιμο» των αμαρτιών.
Ο Θεός μας «πλένει» και μας καθαρίζει
από τις αμαρτίες μας στο βάπτισμα, όταν επικαλούμαστε το όνομά Του.
«…αλλά απελούσθητε, αλλά ηγιάσθητε,
αλλ' εδικαιώθητε διά τού ονόματος τού Κυρίου
Ιησού καί διά τού Πνεύματος τού Θεού ημών» (Α΄Κορ.ς:11).
Πολλοί σχολιαστές βλέπουν αυτό το εδάφιο σαν άλλη μία αναφορά της συγχώρησης των αμαρτιών που συμβαίνει όταν κάποιος βαπτίζεται στο όνομα του Κυρίου Ιησού.
Τετάρτη 23 Ιουνίου 2021
Αναγεννιέται κάποιος με το βάπτισμα;
Σ’ αυτό το σημείο πρέπει να επισημάνουμε ότι πουθενά η Γραφή δεν διδάσκει κάτι τέτοιο, γιατί το νερό και η τελετουργία δεν έχουν από δικού τους καμία σώζουσα δύναμη. Το βάπτισμα στο νερό δεν είναι μια μαγική πράξη. Δεν έχει καμία πνευματική αξία, εκτός αν συνοδεύεται από συνειδητή πίστη και μετάνοια.
Το βάπτισμα είναι σημαντικό, μόνο
επειδή ο Θεός το όρισε έτσι. Ο Θεός θα μπορούσε να είχε διαλέξει να συγχωρεί
τις αμαρτίες χωρίς το βάπτισμα, αλλά στην εκκλησία της Καινής Διαθήκης διάλεξε
να το κάνει κατά την ώρα του βαπτίσματος.
Οι ενέργειές μας κατά το βάπτισμα δεν προμηθεύουν ούτε κερδίζουν την σωτηρία. Ο Θεός από μόνος Του μας απαλλάσσει από τις αμαρτίες, ακριβώς επειδή ο Χριστός με τον θάνατό Του πλήρωσε γι’ αυτές. Όταν εμείς υπακούμε και βαπτιζόμαστε στο νερό σύμφωνα με το σχέδιο του Θεού, ο Θεός τιμά την υπακοή της πίστης μας και συγχωρεί τις αμαρτίες μας.
Τρίτη 22 Ιουνίου 2021
Έχει να κάνει ο τρόπος με τον οποίο βαπτίζεται κάποιος;
Ο καθένας πρέπει να χρησιμοποιήσει τον Βιβλικό τρόπο για πολλούς λόγους:
1) Το βάπτισμα είναι μια Βιβλική εντολή,
που σημαίνει ότι πρέπει ν’ ακολουθήσουμε τον Βιβλικό τρόπο. Καταλαβαίνοντας την
σπουδαιότητα που δίνει η Βίβλος στο βάπτισμα στο νερό, πρέπει να το κάνουμε ακριβώς
όπως το περιγράφει.
2)
Ο Ιησούς βαπτίστηκε με καταβύθιση, σαν
παράδειγμα που κι εμείς πρέπει ν΄ ακολουθήσουμε. Αν Αυτός, που δεν χρειαζόταν
να βαπτιστεί, υπάκουσε σ’ αυτό τον τρόπο πόσο μάλλον πρέπει εμείς να
υπακούσουμε. Αν πρέπει να βαπτιστούμε, γιατί να μην το κάνουμε όπως ο Ιησούς
και οι απόστολοι!
3) Οποιοσδήποτε άλλος τρόπος βαπτίσματος, έχει προέλθει από εξωβιβλικές παραδόσεις και η παράδοση είναι φτωχό υποκατάστατο της Βιβλικής διδασκαλίας. Ο Ιησούς κατέκρινε δριμύτατα την παράδοση, όταν αυτή έγινε αιτία παρέκκλισης από τον λόγο του Θεού. Είπε στους Φαρισαίους:
Δευτέρα 21 Ιουνίου 2021
Η εντολή του Χριστού.
Λίγο πριν την ανάληψή Του, ο Ιησούς έδωσε εντολή στους μαθητές Του να πάνε σ’ όλο τον κόσμο, να κηρύξουν το Ευαγγέλιο, να κάνουν μαθητές, και να τους βαπτίζουν (Ματθ.κη:19). Ήθελε όλοι οι πιστοί να βαπτίζονται και υποσχέθηκε σωτηρία σε όσους πίστευαν και βαπτιζόταν (Μάρκ.ις:16).
«Οι δέ Φαρισαίοι καί οι νομικοί
ηθέτησαν εις έαυτούς τήν βουλήν τού Θεού, μή βαπτισθέντες υπ' αυτού» (Λουκ.ζ:30).
Το ίδιο μπορούμε κι εμείς να θεωρηθούμε ένοχοι αυτής της αμαρτίας, αν αρνηθούμε το βάπτισμα του Κυρίου.
Κυριακή 20 Ιουνίου 2021
Τέλειοι... αν και Ατελείς
Πολλές φορές, διαβάζοντας τον λόγο του Θεού, πέφτουμε σε κάποια εδάφια της Βίβλου όπου υπάρχουν οι λέξεις ΤΕΛΕΙΟΣ και ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑ:
Ματθ.ε:48 εστέ λοιπόν σεις τέλειοι, καθώς ο
Πατήρ σας ο εν τοις ουρανοίς είναι τέλειος.
(Βέβαια, στο κριτικό κείμενο, χρησιμοποιείται η λέξη "έσεσθε" αντί "εστέ", και αυτό κάνει όλη την διαφορά!!)
Ματθ.ε:48 ἔσεσθε οὖν ὑμεῖς τέλειοι ὡς ὁ πατὴρ ὑμῶν ὁ οὐράνιος τέλειος ἐστιν.
Όμως, αυτός ο στόχος, δηλαδή το να μπορέσει
κανείς να γίνει ΤΕΛΕΙΟΣ ΟΠΩΣ Ο ΘΕΟΣ, ή ΕΙΣ ΜΗΔΕΝ ΕΛΛΕΙΠΗΣ, είναι ακατόρθωτος,
αφού δεν είμαστε παρά αδύναμοι άνθρωποι και τελικά δεν είναι αυτό ακριβώς που
ζητά ο Θεός.
Θα πρέπει να καταλάβουμε: