Κυριακή 11 Απριλίου 2021
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΑΝΟΜΙΑΣ
Ο άνθρωπος της αμαρτίας θα σηκωθεί με δύναμη από το πνεύμα της πλάνης. Η μοναδική προστασία από τον Αντίχριστο είναι υπερβολική αγάπη της αλήθειας.
Αποκ.ιγ:1-8
Δαν.ζ:7 Β’ Θες.β:3-4 Αποκ.ις:13-14
Ιωάν.ε:43 εγώ ήλθον εν τω ονόματι του Πατρός μου, και
δεν με δέχεσθε· εάν άλλος έλθη εν τω ονόματι εαυτού, εκείνον θέλετε δεχθή.
Η πλάνη είναι πιο παλιά από το ανθρώπινο γένος. Αν και αυτή
η κατάσταση επικρατεί σε πάρα πολλές πτυχές της ζωής και έχει γίνει παγίδα για
πλήθη ανθρώπων, η πλάνη έχει την αρχή της πριν τη δημιουργία του Αδάμ.
Πριν η γη κατοικηθεί από ανθρώπους, ο Εωσφόρος, ο γιος της
αυγής, είχε μια εξέχουσα θέση στο σχέδιο του Θεού.
«Ησο χερούβ κεχρισμένον, διά νά επισκιάζης· καί εγώ σέ έστησα· ήσο εν τώ όρει τώ αγίω τού Θεού· περιεπάτεις εν μέσω λίθων πυρίνων» (Ιεζεκ.κη:14).
Σάββατο 10 Απριλίου 2021
να βαπτισθήτε το βάπτισμα, το οποίον εγώ βαπτίζομαι
Μάρκ.ι:35-40 Τότε έρχονται προς αυτόν ο Ιάκωβος και Ιωάννης, οι υιοί του Ζεβεδαίου, λέγοντες· Διδάσκαλε, θέλομεν να κάμης εις ημάς ό,τι ζητήσωμεν. Ο δε είπε προς αυτούς· Τι θέλετε να κάμω εις εσάς; Οι δε είπον προς αυτόν· Δος εις ημάς να καθήσωμεν εις εκ δεξιών σου και εις εξ αριστερών σου εν τη δόξη σου. Ο δε Ιησούς είπε προς αυτούς· Δεν εξεύρετε τι ζητείτε. Δύνασθε να πίητε το ποτήριον, το οποίον εγώ πίνω, και να βαπτισθήτε το βάπτισμα, το οποίον εγώ βαπτίζομαι; Οι δε είπον προς αυτόν· Δυνάμεθα. Ο δε Ιησούς είπε προς αυτούς· το μεν ποτήριον, το οποίον εγώ πίνω, θέλετε πίει, και το βάπτισμα το οποίον εγώ βαπτίζομαι, θέλετε βαπτισθή· το να καθήσητε όμως εκ δεξιών μου και εξ αριστερών μου δεν είναι εμού να δώσω, αλλ' εις όσους είναι ητοιμασμένον.
Παρασκευή 9 Απριλίου 2021
Χάρη και πίστη
Αν η διδασκαλία της χάρης μας λέει ότι ο Θεός
είναι Αυτός που κάνει όλο το έργο της σωτηρίας, μήπως όλοι οι άνθρωποι είναι αυτόματα
σωσμένοι;
Αυτό δεν μπορεί να ισχύει, γιατί πολλοί θα
κατακριθούν με αιώνια καταδίκη στην τελική κρίση (Αποκ.κ:11-15).
Αν η διδασκαλία της χάρης μας λέει ότι ο
άνθρωπος δεν μπορεί να βοηθήσει καθόλου τον Θεό στο θέμα της σωτηρίας, μήπως ο
Θεός, χωρίς όρους, διαλέγει κάποιους τους οποίους σώζει άσχετα με τη στάση και
την ανταπόκρισή τους;
Ούτε αυτό μπορεί να είναι αλήθεια, γιατί ο θεός δεν είναι προσωπολήπτης (Πράξ.ι:34). Αν έπρεπε να διαλέξει κάποιους άνευ όρων, η αγαθότητά Του θα Τον ανάγκαζε να τους διαλέξει όλους. Η διδασκαλία της πίστης μας βοηθά να καταλάβουμε την απάντηση και στις δύο παραπάνω ερωτήσεις.
Πέμπτη 8 Απριλίου 2021
Χάρη και έργα
Δεν σωζόμαστε με τα έργα, με την έννοια ότι την σωτηρία δεν την αξίζαμε, δεν κερδίζεται ούτε εξαγοράζεται με καλά έργα. Ωστόσο, η χάρη του Θεού θα μας οδηγήσει σε καλά έργα και αγιασμό στην ζωή μας.
Μετά την έμφαση που το εδάφιο Εφεσ.β:8-9
δίνει στην σωτηρία με την χάρη και όχι με τα έργα, το επόμενο εδάφιο συνεχίζει:
«Διότι αυτού ποίημα είμεθα, κτισθέντες εν
Χριστώ Ιησού προς έργα καλά, τα οποία προητοίμασεν ο Θεός, δια να περιπατήσωμεν
εν αυτοίς».
Ο Θεός επίτηδες μας δίνει χάρη, για να μπορέσουμε
να κάνουμε καλά έργα. «Δυνατός δε είναι ο
Θεός να περισσεύση πάσαν χάριν εις εσάς, ώστε έχοντες πάντοτε εν παντί πάσαν
αυτάρκειαν, να περισσεύητε εις παν έργον αγαθόν» (Β’ Κορ.θ:8).
Η χάρη του Θεού ήρθε για να μας δείξει πως να ζήσουμε δίκαια και άγια, καθώς και για να μας δώσει την δύναμη να το κάνουμε. «Διότι εφανερώθη η χάρις του Θεού η σωτήριος εις πάντας ανθρώπους, διδάσκουσα ημάς να αρνηθώμεν την ασέβειαν και τας κοσμικάς επιθυμίας και να ζήσωμεν σωφρόνως και δικαίως και ευσεβώς εν τω παρόντι αιώνι» (Τίτ.β:11-12).
Τετάρτη 7 Απριλίου 2021
Ν Τ Υ Μ Ε Ν Ο Σ Γ Ι Α Μ Α Χ Η !
Η Αγία Γραφή χρησιμοποιεί πολύ συχνά στρατιωτικούς όρους για να περιγράψει τον τρόπο με τον οποίο οι πιστοί που ακολουθούν τον Χριστό πρέπει να προετοιμάζονται για να αντιμετωπίζουν τις επιθέσεις του εχθρού, είτε έρχονται με την μορφή φόβου, πειρασμού, ανομίας, αρρώστιας ή ασθένειας.
Ο απόστολος Παύλος δίνει το γνωστό παράδειγμα στην επιστολή του προς την Εκκλησία στην Έφεσο:
Τρίτη 6 Απριλίου 2021
Ορισμός της χάρης
«Διότι κατά χάριν
είσθε σεσωσμένοι δια της πίστεως και τούτο δεν είναι από σας Θεού το δώρον ουχί
εξ έργων, δια να μη καυχηθή τις» (Εφεσ.β:8-9).
Χάρις είναι η εύνοια του Θεού προς τον
άνθρωπο που δεν την άξιζε. Είναι ένα δώρο του Θεού στον άνθρωπο. Η λέξη εννοεί
ότι η σωτηρία είναι μια ευλογία που κανείς δεν δικαιούται, δεν κερδίζεται, αλλά
απονέμεται δωρεάν από τον Θεό. Ο Θεός κάνει όλο το έργο που σχετίζεται με την
σωτηρία μιας ψυχής. Ο άνθρωπος δεν μπορεί να βοηθήσει τον Θεό στην σωτηρία του,
δεν μπορεί να συμβάλλει σ’ αυτήν. Το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να δεχτεί ή
να απορρίψει το έργο που ο Θεός έχει κάνει κι είναι πρόθυμος να κάνει απ’ τη μεριά
Του.
Η σωτηρία του ανθρώπου είναι αποτέλεσμα της χάρης του
Θεού
Το εδάφιο Εφεσ.β:8-9 τονίζει ότι η σωτηρία προέρχεται απ’ τη χάρη του Θεού κι όχι από ανθρώπινα έργα. Ο Θεός έκανε διαθέσιμη την σωτηρία σε μας δια του θανάτου του Ιησού Χριστού. Είμαστε δικαιωμένοι «δωρεάν με την χάριν αυτού, δια της απολυτρώσεως της εν Χριστώ Ιησού τον οποίον ο Θεός προέθετο μέσον εξιλεώσεως δια της πίστεως εν τω αίματι αυτού, προς φανέρωσιν της δικαιοσύνης αυτού, δια την άφεσιν των προγενομένων αμαρτημάτων, δια της μακροθυμίας του Θεού» (Ρωμ.γ:24-25).
Δευτέρα 5 Απριλίου 2021
Κατανοώντας και υπακούοντας το Ευαγγέλιο.
Αν κάποιος ήδη έχει σωθεί, όπως περιγράφουμε σ’ αυτό το βιβλίο, ελπίζουμε να καταλαβαίνει τη σπουδαιότητα και την ανάγκη αυτών που έλαβε. Ακόμα θα καταλάβει ακριβώς τι του συνέβη και γιατί. Αν κάποιος δεν έχει βαπτιστεί στο όνομα του Ιησού ή δεν έχει λάβει το Άγιο Πνεύμα, θα τον παρακαλούσαμε να διαβάσει με ανοιχτό το μυαλό, την καρδιά και την Βίβλο του.
Σκοπός μας δεν είναι να ελαττώσουμε ή να αρνηθούμε όσα ο Θεός έχει ήδη κάνει στην ζωή του, αλλά θέλουμε να δει την σπουδαιότητα της γέννησης εξ ύδατος και Πνεύματος.
Κυριακή 4 Απριλίου 2021
Η μοιραία γοητεία της Αιγύπτου
Γενικά σε όλη
την Παλαιά Διαθήκη βλέπουμε τους ανθρώπους να έχουν ένα «κόλλημα» με την
Αίγυπτο. Ασκεί πάνω τους μία ακαταμάχητη γοητεία.
Βέβαια, η
Αίγυπτος είναι μία χώρα, αλλά από κάποια στιγμή, για τα πράγματα του Θεού,
αποκτά μια πνευματική υπόσταση.
Για τον λαό
Ισραήλ, η Αίγυπτος ήταν μια χώρα ή μια χρονική περίοδος κατά την οποία
υπέφεραν, ήταν δούλοι.
Τους βλέπουμε
απελευθερωμένους από τον Θεό, να θέλουν να επιστρέψουν σ’ αυτόν τον τόπο.
Γιατί; Το «κόλλημα» συνεχίζει!
Πολλές φορές
ανοίγουν την πόρτα της και φεύγουν αλλά ποτέ δεν της λένε οριστικό αντίο.
Ας δούμε τώρα
πώς αυτή η τάση, αυτή η μοιραία γοητεία της Αιγύπτου εμφανίζεται στη ζωή του
Αβραάμ, του πατέρα της πίστης.
Ο λόγος του
Θεού δεν ωραιοποιεί τους χαρακτήρες των ηρώων του. Είμαστε όλοι, άνθρωποι!
Ο Αβραάμ φτάνει στην γη που ο Θεός του υποσχέθηκε και το πρώτο πράγμα που συμβαίνει είναι πείνα!