Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τρίτη 20 Μαρτίου 2018

Δανιήλ (2)


4. ΑΙΧΜΑΛΩΣΙΑ ΤΗΣ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ ΚΑΙ ΙΟΥΔΑ

Η Βαβυλωνιακή αιχμαλωσία ήρθε κατά περιόδους:

1) 606 π.Χ. Κατά την διάρκεια της βασιλείας του Ιωακείμ, ο Ναβουχοδονόσωρ μετοίκισε τον Δανιήλ και άλλους από την Ιερουσαλήμ και τον Ιούδα στη Βαβυλώνα, μαζί με τον βασιλιά Ιωακείμ.
Κατά την πρώτη αυτή αιχμαλωσία πάρθηκαν τα καλύτερα άτομα από την Ιερουσαλήμ, τα καλύτερα αργυρά και χρυσά σκεύη και μεταφέρθηκαν στη Βαβυλώνα. Υπάρχει κάποια ελαστικότητα σχετικά με τις ημερομηνίες εδώ, γιατί παραπάνω αναφέραμε ότι ο Ιωακείμ βασίλευσε το 609-598 π.Χ. αλλά συμπεριλαμβάνεται και η περίοδος που τον είχαν πάρει αιχμάλωτο. Αυτή η πρώτη περίοδος της αιχμαλωσίας αναφέρεται στον προφήτη Ιερεμ.κβ:19 και λς:30.
Το 606 π.Χ. είναι το έτος που η 70ετής αιχμαλωσία άρχισε.
Άλλες περικοπές: Β' Βας.κδ:1,2  Β' Χρον.λς:5-8.


Γιατί το λέμε....



Πλήρωσε τα μαλλιά της κεφαλής του

Οι φόροι πριν από τον 19ο αιώνα ήταν τόσοι πολλοί στην Ελλάδα, ώστε, όσοι δεν είχαν να πληρώσουν, έβγαιναν στο βουνό. Ανάμεσα σ’ αυτούς τους φόρους, υπήρξε και ένας τον οποίον πλήρωναν όσοι είχαν μακριά…μαλλιά!

Για τη φοβερή αυτή φορολογία, ο ιστορικός Χριστόφορος Άγγελος, γράφει τα εξής χαρακτηριστικά:

Κ α λ η μ έ ρ α


Δευτέρα 19 Μαρτίου 2018


ΔΑΝΙΗΛ (1)





ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Το βιβλίο του Δανιήλ είναι πράγματι ένα συναρπαστικό,  θαυμάσιο και καταπληκτικό βιβλίο, γεμάτο με τόσο ειδικές και λεπτομερείς προφητείες, για πράγματα που ο Δανιήλ δεν μπορούσε καν να φανταστεί ή να τα γνωρίζει.
Ένα από τα πιο θαυμαστά σε εκπλήρωση προφητειών βιβλίο. Είναι τόσο θαυμαστές οι προφητείες, που ήταν αδύνατον το βιβλίο αυτό να μείνει ανέπαφο από την επίθεση του Σατανά. Είναι τέτοια η ακρίβεια και η εκπλήρωση των προφητειών αυτών μέσα στην ιστορία, ώστε οι λεγόμενοι «υψηλοί κριτικοί» ισχυρίζονται ότι είναι αδύνατον να τα έγραψε αυτά ο Δανιήλ 300 χρόνια πριν γίνουν, αλλά γράφτηκαν από κάποιον άλλο. Επειδή είναι τόσο ειδικό και λεπτομερές βιβλίο, ισχυρίζονται ότι πρέπει να έχει γραφτεί από κάποιον ο οποίος κοιτάζει προς τα πίσω αυτά τα γεγονότα, που έχουν ήδη συμβεί.

Τα μυαλά σου και μια λίρα και του Μπογιατζή ο κόπανος




Την εποχή της Τουρκοκρατίας υπήρχε στην Αθήνα ένας Αλβανός φοροεισπράκτορας, που γύριζε στα διάφορα σπίτια των Χριστιανών και μάζευε τον καθιερωμένο κεφαλικό φόρο. Ονομαζόταν Κιουλάκ Βογιατζή. Ήταν δύο μέτρα περίπου ψηλός και το άγριο πρόσωπο του ήταν κατάμαυρο και βλογιοκομμένο. Οι Έλληνες, μόνο που τον έβλεπαν, τους κοβόταν η ανάσα.

Κ α λ η μ έ ρ α


Κυριακή 18 Μαρτίου 2018


Ανανίας



Ποιος είναι ο Ανανίας; (Πράξ.θ:10-18).

Ποιος είναι ο Παύλος; Α’ Κορ.γ:5 Τις λοιπόν είναι ο Παύλος, και τις ο Απολλώς, παρά υπηρέται, διά των οποίων επιστεύσατε και, όπως ο Κύριος έδωκεν εις έκαστον;

Πιστός φάνηκε ο Ανανίας, πιστός φάνηκε και ο Παύλος σε ό, τι ο Ιησούς τους ζήτησε.

Εβρ.α:14 Δεν είναι πάντες λειτουργικά πνεύματα εις υπηρεσίαν αποστελλόμενα διά τους μέλλοντας να κληρονομήσωσι σωτηρίαν;

Β’ Κορ.ε:20 Υπέρ του Χριστού λοιπόν είμεθα πρέσβεις, ως εάν σας παρεκάλει ο Θεός δι' ημών· δεόμεθα λοιπόν υπέρ του Χριστού, διαλλάγητε προς τον Θεόν·


Προς Ρωμαίους (088)

Ρωμ.ις:5 Ασπάσθητε και την κατ' οίκον αυτών εκκλησίαν. Ασπάσθητε Επαίνετον τον αγαπητόν μου, όστις είναι απαρχή της Αχαΐας εις τον Χριστόν.

Μια τοπική συνάθροιση μαζευόταν στο σπίτι αυτού του ζευγαριού. Ενώ όλοι οι άγιοι μιας πόλης, θεωρούντο μέλη της μίας εκκλησίας αυτής της πόλης, συνήθως δεν υπήρχε τόπος όπου θα μπορούσαν να μαζευτούν όλοι μαζί. Δεν υπήρχαν κτήρια εκκλησιών. Συνήθως μαζευόταν σε μικρές ομάδες στα σπίτια. 

Κάθε κατ’ οίκον συνάθροιση θα μπορούσε να ονομαστεί εκκλησία, υπό μία έννοια, όπως έκανε εδώ ο Παύλος. Από πολλές απόψεις, ο ηγέτης της κατ’ οίκον εκκλησίας, θα αντιστοιχούσε με ένα σύγχρονο ποιμένα. Προφανώς, οι εργάτες των κατ’ οίκων εκκλησιών, ήταν οι πρεσβύτεροι της Εκκλησίας της πόλης, με κάποιον Επίσκοπο πάνω από όλους στην πόλη.

Κ α λ η μ έ ρ α


Σάββατο 17 Μαρτίου 2018



Δανιήλ (6)


Δαν.α:1 Εν τω τρίτω έτει της βασιλείας του Ιωακείμ, βασιλέως του Ιούδα, ήλθε Ναβουχοδονόσορ ο βασιλεύς της Βαβυλώνας εις Ιερουσαλήμ και επολιόρκησεν αυτήν.

Αυτό συνέβη περίπου το 606 π.Χ. Υπάρχει μια μικρή διαφορά λίγων ετών μεταξύ των σχολιαστών σχετικά με αυτή τη χρονολογία. Το 622 π.Χ., 16 χρόνια νωρίτερα, ο Ιωσίας ήταν βασιλιάς του Ιούδα. Ήταν ο πιο δίκαιος βασιλιάς που είχε ποτέ ο Ιούδας. Ήταν ο πατέρας του Ιωακείμ και του Ιωάχαζ. Ο Ιωσίας ανακάλυψε τις πλάκες του νόμου. Τις βρήκε κρυμμένες μέσα σε έναν τοίχο του ναού από έναν γραμματέα που τις έφερε μπροστά του. Ο Ιωσίας διάβασε ότι ο Θεός είχε αναγγείλει βαριά καταδίκη για τον Ιούδα, εάν δεν φύλασσαν τον νόμο. Επειδή η καρδιά του ήταν ευθεία ενώπιον του Θεού, ταπεινώθηκε και κατάλαβε ότι η κρίση του Θεού επρόκειτο να πέσει πάνω στο λαό, διότι δεν είχαν φυλάξει τον νόμο Του. Έτσι, μετανόησε βαθύτατα. Επειδή ταπεινώθηκε η καρδιά του ενώπιον του Θεού, ο Θεός υποσχέθηκε στον Ιωσία ότι αυτή η κρίση δεν θα συνέβαινε στις μέρες του και δεν θα έβλεπε το κακό που θα επέφερε στην Ιερουσαλήμ. ( Β' Βας.κβ:8-20 και Β' Χρον.λδ:14,15).

Γιατί το λέμε....



Βγήκε ασπροπρόσωπος

Ένας Οθωμανός στη Σμύρνη της Μικράς Ασίας, ήθελε να πάει στη Μέκκα, για να προσκυνήσει. Βρήκε, λοιπόν έναν συγχωριανό του Οθωμανό και του άφησε τα πενήντα του πρόβατα να τα προσέχει μέχρις ότου γυρίσει.

Την άλλη μέρα, όταν είχε κιόλας αναχωρήσει ο φίλος του για το μεγάλο ταξίδι της Μέκκας βρήκε την ευκαιρία και πούλησε τα πρόβατα, που του είχε αφήσει να τα φυλάει.  

Κ α λ η μ έ ρ α


Παρασκευή 16 Μαρτίου 2018


Μπαρ Κοχβά


O Τρίτος Ιουδαїκός Πόλεμος(132-135)(" מרד בר כוכבא ", Εξέγερση του Μπαρ Κοχβά) ήταν η τελευταία θρησκευτική εξέγερση των Ιουδαίων εναντίον της Ρώμης.

Ο μεγάλος νομοδιδάσκαλος Ακιβά μπεν Ιωσήφ έπεισε το Συμβούλιο της Ιαμνείας να κηρύξει την επανάσταση εναντίον των Ρωμαίων και να αναθέσει την ηγεσία της στον Σίμωνα μπεν Κοσεβά (γιο του Κοσεβά). Στο πρόσωπο του Σίμωνα ο μεγάλος διδάσκαλος αναγνώρισε τον πολυαναμενόμενο Μεσσία που η άφιξη του προαναγγέλλεται στο βιβλίο των Αριθμών (Κεφ 24,εδ 17): «...ανατέλειν άστρον εξ’ Ιακώβ...» κάνοντας μια παράφραση του πατρικού ονόματος του Σίμωνα από Κοσεβά σε Κοχβά που στα αραμαϊκά σημαίνει «αστέρας» (έτσι το όνομα Σίμων μπεν Κοσεβά έγινε στα αραμαϊκά Σίμων μπαρ Κοχβά που στα ελληνικά μεταφράζεται Σίμων υιός του Αστέρος).

Γιατί το λέμε....



Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει

Ανάμεσα στα παλικάρια του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη, ξεχώριζε ένας Τριπολιτσιώτης, ο Γιάννης Θυμιούλας, που είχε καταπληκτικές διαστάσεις: Ήταν δυο μέτρα ψηλός, παχύς και πολύ δυνατός (λέγεται ότι με το ένα του χέρι μπορούσε να σηκώσει και άλογο).

Ο Θυμιούλας έτρωγε στην καθισιά του ολόκληρο αρνί, αλλά και πάλι σηκωνόταν πεινασμένος. Έπινε όμως και πολύ. Παρόλα αυτά ήταν εξαιρετικά ευκίνητος, δε λογάριαζε τον κίνδυνο κι όταν έβγαινε στο πεδίο της μάχης, ο εχθρός μόνο που τον έβλεπε, τρόμαζε στη θέα του. Πολλοί καπεταναίοι, μάλιστα, όταν ήθελαν να κάνουν καμιά τολμηρή επιχείρηση, ζητούσαν από τον Κολοκοτρώνη να τους τον…δανείσει!

Κ α λ η μ έ ρ α


Πέμπτη 15 Μαρτίου 2018


Δανιήλ (5)


Ο ΝΑΒΟΥΧΟΔΟΝΟΣΟΡ

Ο Γεσένιος αναφέρει ότι Ναβουχοδονόσωρ σημαίνει Πρίγκηπας που έχει χάρη από τον θεό Νεβώ. Ο Ρόλνσον από την άλλη πλευρά λέει ότι σημαίνει ο Νεβώ είναι προστάτης κατά της ατυχίας και του κακού. Ο Νεβοπολασσάρ, ο πατέρας του Ναβουχοδονόσωρ, κατέλαβε τη Νινευή, την πρωτεύουσα της Ασσυριακής Αυτοκρατορίας το 612 π.Χ. Όλο το βιβλίο του προφήτη Ναούμ είναι μια προφητεία για την πτώση της Νινευή.

Γιατί το λέμε....



Κάποιος φούρνος θα γκρέμισε

Παλαιότερα, τα σπίτια ενός χωριού μετριόντουσαν με τους…φούρνους τους. Οι χωρικοί, δηλαδή, δεν έλεγαν ότι «το χωριό μου έχει τόσα σπίτια» αλλά «τόσους φούρνους», επειδή κάθε σπίτι είχε και το δικό του φούρνο, για να ψήνει το ψωμί του.

Είναι γνωστό και το ανέκδοτο του Κολοκοτρώνη με τον Άγγλο φιλέλληνα Κνόου. Ο τελευταίος, που μιλούσε αρκετά καλά τη γλώσσα μας και θαύμαζε το Γέρο για την τόλμη και την εξυπνάδα του, τον ρώτησε κάποτε, αν το χωριό που γεννήθηκε ήταν μεγάλο.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τετάρτη 14 Μαρτίου 2018


Βιβλικές αρχές για το ντύσιμο της χριστιανής γυναίκας




Ενδιαφέρει τον Θεό, πως ντύνεται μια χριστιανή γυναίκα; Η Αγία Γραφή παρέχει κατευθυντήριες γραμμές για το πώς θα πρέπει να ντύνεται μια χριστιανική γυναίκα;

Αν ψάχνεις ένα ακριβή κώδικα ντυσίματος, όπως μήκος φορέματος, και ποια μέρη του σώματός σου πρέπει να καλύπτονται, πότε και που, δεν θα βρεις τίποτα τέτοιο στην Αγία Γραφή. Ωστόσο, αν ψάχνεις για Βιβλικές αρχές που μπορούν να σε καθοδηγήσουν σαν Χριστιανή γυναίκα στο πώς να ντύνεσαι, η Αγία Γραφή έχει τέτοιες αρχές.

Παρακάτω, θα δεις μερικές βιβλικές αρχές για το ντύσιμο των γυναικών που θα πρέπει να σε καθοδηγήσουν, καθώς διαλέγεις τα ρούχα σου.

Γιατί το λέμε....


Φάτε μάτια ψάρια και κοιλιά περίδρομο

Την λίμνη των Ιωαννίνων ανέκαθεν τη δούλευαν οι ψαράδες της περιοχής για τα νόστιμα ψάρια της (σήμερα τα πιο πολλά χρήματα τους τα δίνουν οι βάτραχοι της λίμνης, γιατί τους εξάγουν στο εξωτερικό). Στην εποχή, όμως, που κυβερνούσε τα Γιάννενα ο Αλί Πασάς, είχε μπει φόρος ένα γρόσι στην κάθε οκά στα ψάρια και στα χέλια, που θα ψαρευόντουσαν μέσα στη λίμνη. Εκείνος που δε θα πλήρωνε, θα έχανε τα ψάρια του, που του τα έπαιρναν οι φοροεισπράκτορες του Αλί Πασά.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τρίτη 13 Μαρτίου 2018


Σου το είπε ο Θεός;



Υπάρχουν άνθρωποι που νομίζουν ότι βλέπουν οράσεις και ενύπνια ή ακούνε φωνές. Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο ψάχνουν για κάτι ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ, κάτι που να το έχουν ΑΥΤΟΙ ενώ δεν το έχουν οι άλλοι...

Το ατύχημα είναι πως αυτή η τάση συναντάται και μεταξύ ανθρώπων που λένε ότι είναι πιστοί του Χριστού. «Ο Θεός μου είπε», λένε... Είναι όμως αλήθεια;

Αυτά δεν είναι ζητήματα που συζητάς εύκολα. Κανένας μας δε θέλει οι προσπάθειές μας για το Χριστό να παρακινούνται από τον ανθρώπινο παράγοντα. Θέλουμε οι ηγέτες μας να είναι θεοσεβείς, πνευματικά ευαίσθητοι και ν' ανταποκρίνονται σ’ αυτό που πιστεύουν ότι ο Θεός θέλει να κάνουμε. Η Βίβλος κάνει σαφές, ότι ο Θεός χρησιμοποιεί ανθρώπους για να μιλήσει εξ ονόματός Του. Ο απόστολος Παύλος συμβούλεψε τους Θεσσαλονικείς, «Το πνεύμα μη σβήνετε. Προφητείας μη εξουθενείτε» (Α’ Θεσ.ε:19-20).

Γιατί το λέμε....



Αλά μπουρνέζικα

Όταν μας μιλάει κάποιος και θέλουμε να του πούμε πως δεν καταλαβαίνουμε τι μας λέει, τότε του λέμε πως μιλάει…αλά μποuρνέζικα.


Πολλοί νομίζουν, πως είναι μια λέξη (αλαμπουρνέζικα). Είναι όμως δύο. Όπως το «αλά γαλλικά».


Μπουρνέζικα, λοιπόν, είναι η γλώσσα που θα μιλούσαν σε κάποιο τόπο ή και θα μιλάνε ακόμα, γιατί ο τόπος αυτός πράγματι υπάρχει. Είναι σε μια περιοχή του Σουδάν, όπου ζει η φυλή Μπουρνού.

Κ α λ η μ έ ρ α