Σάββατο 5 Νοεμβρίου 2022
Άγνοια του Ευαγγελίου του Ιησού Χριστού.
Αυτή η χώρα δεν έχει σκληρύνει στο Ευαγγέλιο. Έχει άγνοια του Ευαγγελίου και γι’ αυτό φταίνε αυτοί που λένε ότι κηρύττουν το ευαγγέλιο.
Το νόσημα σ’ αυτή τη χώρα δεν είναι οι πολιτικοί, ή οτιδήποτε άλλο. Είναι ο αποκαλούμενος Πεντηκοστιανός ποιμένας της εποχής μας και ο κήρυκας της εποχής μας και ο ευαγγελιστής της εποχής μας. Εκεί βρίσκεται το νόσημα. Δεν ξέρουν το Ευαγγέλιο. Έχουν πάρει το ένδοξο Ευαγγέλιο του ευλογημένου Θεού μας και το έχουν μειώσει σε μια μικρή «προληπτική» προσευχή στο τέλος και αν κάποιος την επαναλάβει μετά από αυτούς με αρκετή ειλικρίνεια, αυτοί σαν τον Πάπα τους βεβαιώνουν ότι είναι αναγεννημένοι.
Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2022
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
Α. ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ
Ιωάν.γ:3
“Απεκρίθη ο Ιησούς και είπε προς αυτόν, Αληθώς, αληθώς σοι λέγω, εάν τις
δεν γεννηθή άνωθεν, δεν δύναται να ίδη την βασιλείαν του Θεού.”
Β’ Κορ.ε:17 “Όθεν εάν τις ήναι εν Χριστώ, είναι νέον
κτίσμα, τα αρχαία παρήλθον, ιδού τα πάντα έγειναν νέα.”
Εφεσ.δ:24 “Και
να ενδυθήτε τον νέον άνθρωπον, τον κτισθέντα κατά Θεόν εν δικαιοσύνη και
οσιότητι της αληθείας.”
Με την αναγέννηση μας επιτρέπεται η είσοδος στη βασιλεία του Θεού. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος να γίνει κανείς παιδί του Θεού, παρά μόνο να γεννηθεί «άνωθεν».
Πέμπτη 3 Νοεμβρίου 2022
Τι έγινε με τη ντροπή;
Το βιβλίο της Γένεσης λέει ότι ο Αδάμ και η Εύα, παρόλο που ήταν γυμνοί στον κήπο της Εδέμ, δεν αισθάνονταν ντροπή, «δεν ησχύνοντο» (Γεν.β:25).
Όμως προσέξτε
τι έγινε αμέσως όταν έφαγαν από τον απαγορευμένο καρπό:
«ηνοίχθησαν οι οφθαλμοί αμφοτέρων, και εγνώρισαν ότι ήσαν γυμνοί και ράψαντες φύλλα συκής, έκαμον εις εαυτούς περιζώματα και ήκουσαν την φωνήν Κυρίου του Θεού, περιπατούντος εν τω παραδείσω προς το δειλινόν και εκρύφθησαν ο Αδάμ και η γυνή αυτού από προσώπου Κυρίου του Θεού, μεταξύ των δένδρων του παραδείσου. Εκάλεσε δε Κύριος ο Θεός τον Αδάμ, και είπε προς αυτόν, Πού είσαι; Ο δε είπε, την φωνήν σου ήκουσα εν τω παραδείσω, και εφοβήθην, διότι είμαι γυμνός και εκρύφθην και είπε προς αυτόν ο Θεός, Τις εφανέρωσεν εις σε ότι είσαι γυμνός; Μήπως έφαγες από του δένδρου, από του οποίου προσέταξα εις σε να μη φάγης; και είπεν ο Αδάμ, Η γυνή την οποίαν έδωκας να είναι μετ’ εμού, αυτή μοι έδωκεν από του δένδρου, και έφαγον και είπεν Κύριος ο Θεός προς την γυναίκα, Τι είναι τούτο το οποίον έκαμες; και η γυνή είπεν, Ο όφις με ηπάτησε, και έφαγον» (Γεν.γ:7-13).
Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2022
Η αλήθεια για το Ματθαίος κη:19 (5)
Εσωτερική Μαρτυρία. Αυτή η μέθοδος είναι χρήσιμη στον
καθορισμό του πρωτότυπου κειμένου της Γραφής όπου δύο ή περισσότερες αναγνώσεις
επιβάλλουν. Για παράδειγμα, πάρτε τη λέξη «κλώμενο» στην Α΄ Κορ.ια:24.
Οι περισσότερες ελληνικές εκδόσεις περιλαμβάνουν τη λέξη,
αλλά τα καλύτερα γραπτά χειρόγραφα στο πρώτο γράψιμό τους (δηλ. πριν αλλαχθεί
από ένα μεταγενέστερο χέρι) παραλείπουν τη λέξη.
Ποιο είναι σωστό; Τώρα τα ακόλουθα εδάφια αρκούν για να
προσδιορίσουν το θέμα: Έξοδ.ιβ:46 Αριθ.θ:12 Ψαλμ.λδ:20 Ιωάν.ιθ:36.
Αλλά έχουμε μία χαρακτηριστική αναφορά των ακριβών λέξεων
του Ιησού στο Λουκά κβ:19 «τοῦτο έστιν τὸ σῶμα μου [[τὸ ὑπὲρ ὑμῶν διδόμενον».
Η λέξη «κλώμενο» παρουσιάζεται από την εσωτερική μαρτυρία ότι είναι επιπρόσθετη, και πρέπει επομένως να διαγραφεί από το αρχαίο κείμενο και να αποκλειστεί από την παραίνεση και τις προσευχές στην Κλάση του Άρτου.
Τρίτη 1 Νοεμβρίου 2022
Η αλήθεια για το Ματθαίος κη:19 (4)
ΑΔΕΛΦΙΚΟΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ (1924, p. 148)
Ο Κώδικας B. (Vaticanus) θα ήταν το καλύτερο από τα
υπάρχοντα γραπτά χειρόγραφα εάν είχε διατηρηθεί πλήρης, λιγότερο χαλασμένος,
(λιγότερο) διορθωμένος, πιο ευανάγνωστος, και όχι αλλαγμένος από ένα
μεταγενέστερο χέρι σε περισσότερα από δύο χιλιάδες σημεία.
Ο Ευσέβιος, επομένως, δεν κατηγορεί αναίτια τους υποστηρικτές του Αθανάσιου και του νεοανερχόμενου δόγματος της Τριάδας για την πλαστογράφηση της Βίβλου περισσότερο από μία φορά» (Fraternal Visitor, στο The Christadelphian Monatshefte, 1924, page 148).
Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2022
Η αλήθεια για το Ματθαίος κη:19 (3)
Ο Conybeare προχωρά
(στο περιοδικό Hibbert, 1902, σελ.105): «είναι εμφανές ότι αυτό ήταν το κείμενο
που βρέθηκε από τον Ευσέβιο σε πολύ αρχαίους κώδικες που είχαν συλλεχθεί
πενήντα έως και εκατόν πενήντα χρόνια πριν από τη γέννησή του από τους μεγάλους
προκατόχους του(σημ. μετ.: δηλ. τον Πάμφυλο και τον Ωριγένη).
Δεν είχε ακούσει
ποτέ καμιά άλλη μορφή κειμένου, και δεν ήξερε τίποτα άλλο εωσότου επισκέφτηκε
την Κωνσταντινούπολη και παρευρέθηκε στη Σύνοδο της Νίκαιας. Τότε σε δύο
αμφιλεγόμενα έργα που γράφτηκαν στα βαθιά γηρατειά του, και με τον τίτλο, το
ένα, «Κατά του Μαρκέλλου της Αγκύρας» και το άλλο «Για τη Θεολογία της
Εκκλησίας,» χρησιμοποίησε το γνωστό ανάγνωσμα.
Ένα άλλο γραπτό του το περιέχει επίσης, δηλαδή μια επιστολή γραμμένη, αφού τελείωσε η Σύνοδος της Νίκαιας, προς την μητρόπολή του την Καισάρεια».
Κυριακή 30 Οκτωβρίου 2022
Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΚΑΙ Η ΑΓΑΠΗ
Α’ Κορ.ιβ:31 Ζητείτε δε μετά ζήλου τα καλήτερα χαρίσματα.
Και έτι πολύ υπερέχουσαν οδόν σας δεικνύω.
Είναι ιδιαίτερα ταιριαστό, ότι ο απόστολος Παύλος θα μας
δώσει τη διδασκαλία σχετικά με την «πολύ
υπερέχουσαν οδόν» αμέσως μόλις τέλειωσε το κεφάλαιο με τα χαρίσματα και
λίγο πριν δώσει την διδασκαλία σχετικά με το χάρισμα της γλωσσολαλίας, κλπ.
Στις μέρες μας, πλήθη τρέχουν πίσω από κάποιους που επιδεικνύουν τέτοια «χαρίσματα» και έργα, αλλά η Γραφή μας προειδοποιεί ότι, από μόνα τους, κανένα από αυτά δεν είναι κριτήριο πνευματικότητας ή κατοχής της αλήθειας.
Σάββατο 29 Οκτωβρίου 2022
Η αλήθεια για το Ματθαίος κη:19 (2)
4) Τι συνέβη στα
πιο πρώιμα αρχαία πρωτότυπα χειρόγραφα; Γιατί δεν έχουμε κανένα αντίγραφο των
Γραφών γραμμένο νωρίτερα από τον 5ο αιώνα (εκτός από τα δύο που
γράφτηκαν τον 4ο αιώνα);
Η ακόλουθη αναφορά θα δώσει την απάντηση: «ο Διοκλητιανός το
303 μ.Χ. διέταξε να καούν όλα τα ιερά βιβλία ... αλλά επέζησαν αρκετά για να
μεταδοθεί το κείμενο (Swete σε Variorum «Aids»)».
Ένας από τους λόγους για τους οποίους κανένα από τα πρώιμα
αρχαία πρωτότυπα χειρόγραφα δεν έχει ανακαλυφθεί είναι ότι, όταν βρίσκονταν,
καίγονταν από τους διώκτες των Χριστιανών.
Ο Ευσέβιος γράφει: «Είδα με τα ίδια μου τα μάτια οι οίκοι
της προσευχής να γκρεμίζονται και να ισοπεδώνονται εκ θεμελίων, και οι
Θεόπνευστες και Ιερές Γραφές να παραδίνονται στην πυρά στην υπαίθρια αγορά (η
Α.Ε. VIII 2.)».
Ανάμεσα σε τέτοιες αντιλήψεις δεν θα μπορούσε να αποτύχει να μάθει ποια βιβλία οι άνθρωποι θεωρούσαν ότι είναι πιο πολύτιμα κι απ' τις ζωές τους (Δρ Westcott: Γενική έρευνα για την Ιστορία του Κανόνα της Καινής Διαθήκης., σελ. 383).