Πρέπει να δώσουμε βαρύτητα, στο γεγονός ότι η αναγέννηση είναι μια εμπειρία. Κάποιος ή είναι ή δεν είναι αναγεννημένος. Δεν μπορούμε να πούμε ότι είναι «μισοαναγεννημένος» ή «λίγο αναγεννημένος» ή «δεν έχει αναγεννηθεί τελείως».
Μπορεί
ο Ιησούς να αναγνώρισε δύο σκέλη - νερό και Πνεύμα - παρόλα αυτά μίλησε για μια
νέα γέννηση. Το Πνεύμα το νερό και το αίμα, όλα αναφέρονται στο ένα (Α’
Ιωάν.ε:8). Υπάρχει μόνο ένα βάπτισμα (Εφεσ.δ:5) που περιλαμβάνει όμως και τα
δύο, το νερό και το Πνεύμα.
Η
Γραφή περικλείει και το βάπτισμα στο νερό και το βάπτισμα με το Πνεύμα όταν
διδάσκει ότι:
«Ή αγνοείτε ότι όσοι εβαπτίσθημεν εις
Χριστόν Ιησούν, εις τον θάνατον αυτού εβαπτίσθημεν; Συνετάφημεν λοιπόν μετ’
αυτού δια του βαπτίσματος εις τον θάνατον, ίνα καθώς ο Χριστός ανέστη εκ νεκρών
δια της δόξης του Πατρός, ούτω και ημείς περιπατήσωμεν εις νέαν ζωήν» (Ρωμ.ς:4),
«Επειδή όσοι εβαπτίσθητε εις Χριστόν, Χριστόν ενεδύθητε» (Γαλ.γ:27)