Παρασκευή 1 Ιανουαρίου 2021
Όλοι θα εκπλαγούμε την ημέρα της κρίσης
Πολλοί θα εκπλαγούν την ημέρα της κρίσης. Επειδή ότι κάνουν στους πιστούς, είναι σαν να τον κάνουν προσωπικά στον ίδιο τον Ιησού, όπως κατάλαβε ο Παύλος.
Πράξ.θ:1-5 Ο δε Σαύλος, πνέων έτι απειλήν και φόνον
κατά των μαθητών του Κυρίου, ήλθε προς τον αρχιερέα και εζήτησε παρ' αυτού
επιστολάς εις Δαμασκόν προς τας συναγωγάς, όπως εάν εύρη τινάς εκ της οδού
ταύτης, άνδρας τε και γυναίκας, φέρη δεδεμένους εις Ιερουσαλήμ. Ενώ δε
πορευόμενος επλησίαζεν εις την Δαμασκόν, εξαίφνης ήστραψε περί αυτόν φως από
του ουρανού, και πεσών επί την γην, ήκουσε φωνήν λέγουσαν προς αυτόν· Σαούλ,
Σαούλ, τι με διώκεις; Και είπε· Τις είσαι, Κύριε; Και ο Κύριος είπεν· Εγώ είμαι
ο Ιησούς, τον οποίον συ διώκεις· σκληρόν σοι είναι να λακτίζης προς κέντρα.
Αυτό θα ήταν ένα μεγάλο σοκ για τον Σαούλ. Κάποια στιγμή, αργότερα, ομολόγησε ότι είναι ο μεγαλύτερος αμαρτωλός, γιατί είχε διώξει την εκκλησία του Θεού (Α΄ Τιμ.α:15, Γαλ.α:13). Κάθε φορά που έριχνε έναν πιστό στη φυλακή, πρόσβαλε τον Σωτήρα του κόσμου. Λυπούσε τον Δημιουργό του σύμπαντος.
Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου 2020
Ματθαίος κη:19
Εδώ, ο Ιησούς διατάζει τους μαθητές Του, να βαπτίζουν «εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του
Άγίου Πνεύματος». Όμως, αυτό το εδάφιο δεν διδάσκει ότι ο Πατέρας, ο Υιός
και το Άγιο Πνεύμα είναι τρία ξεχωριστά πρόσωπα. Μάλλον, μας διδάσκει ότι οι
τίτλοι Πατέρας, Υιός και Άγιο Πνεύμα ταυτίζονται με ένα όνομα και κατά συνέπεια
με ένα όν. Το εδάφιο πολύ καθαρά αναφέρει «εις
το όνομα» και όχι «εις τα ονόματα».
Για ν’ απαντήσουμε σε κάθε αμφισβήτηση αν η διάκριση ανάμεσα σε ενικό - πληθυντικό είναι σημαντική ή αν σχεδιάστηκε σκόπιμα απ’ το Θεό, δεν χρειάζεται παρά να διαβάσουμε το Γαλ.γ:16, όπου ο Παύλος δίνει έμφαση στο πόσο σημαντικός είναι ο ενικός αριθμός (εν τω σπέρματί σου) στην Γέν.κβ:18.
Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου 2020
Η ημέρα του Κυρίου
Α’ Θεσ.ε:1-11 Περί δε των χρόνων και των καιρών, αδελφοί, δεν έχετε
χρείαν να σας γράφη τις· διότι σεις εξεύρετε ακριβώς ότι η ημέρα του Κυρίου ως
κλέπτης εν νυκτί ούτως έρχεται. Επειδή όταν λέγωσιν, Ειρήνη και ασφάλεια, τότε
επέρχεται επ' αυτούς αιφνίδιος όλεθρος, καθώς αι ωδίνες εις την εγκυμονούσαν,
και δεν θέλουσιν εκφύγει. Αλλά σεις, αδελφοί, δεν είσθε εν σκότει, ώστε η ημέρα
να σας καταφθάση ως κλέπτης· πάντες σεις είσθε υιοί φωτός και υιοί ημέρας. Δεν
είμεθα νυκτός ουδέ σκότους. Άρα λοιπόν ας μη κοιμώμεθα ως και οι λοιποί, αλλ'
ας αγρυπνώμεν και ας εγκρατευώμεθα. Διότι οι κοιμώμενοι την νύκτα κοιμώνται,
και οι μεθύοντες την νύκτα μεθύουσιν· αλλ' ημείς, όντες της ημέρας, ας
εγκρατευώμεθα, ενδυθέντες τον θώρακα της πίστεως και αγάπης και περικεφαλαίαν
την ελπίδα της σωτηρίας· διότι ο Θεός δεν προσδιώρισεν ημάς εις οργήν, αλλ' εις
απόλαυσιν σωτηρίας διά του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, όστις απέθανεν υπέρ ημών,
ίνα είτε αγρυπνούμεν είτε κοιμώμεθα ζήσωμεν μετ' αυτού. Διά τούτο παρηγορείτε
αλλήλους και οικοδομείτε ο εις τον άλλον, καθώς και κάμνετε.
Τα παραπάνω εδάφια ασχολούνται με το θέμα της ημέρας του
Κυρίου. Η Βίβλος δείχνει ότι τρομακτικά γεγονότα είναι να συμβούν στον κόσμο.
Συγκεντρωμένα κάτω από την έκφραση «η ημέρα του Κυρίου» είναι μια μεγάλη ομάδα
προφητικών γεγονότων που προβλέπονται τόσο στην Παλαιά όσο και στην Καινή
Διαθήκη.
Το θέμα της αρπαγής της εκκλησίας που αποκαλύπτεται στην Α' Θες.δ, ωστόσο, δεν αναφέρεται ποτέ στην Παλαιά Διαθήκη. Δεν υπάρχει καμία αναφορά στην Παλαιά Διαθήκη για τους αγίους που αρπάζονται και μεταφέρονται από την γη στον ουρανό χωρίς να πεθάνουν. Υπάρχουν πολλές αναφορές στον Χριστό που επιστρέφει στην γη και στην ανάσταση από τους νεκρούς, αλλά καμία αναφορά στην αρπαγή, εκτός από την απεικόνιση στις περιπτώσεις του Ηλία και του Ενώχ.
Τρίτη 29 Δεκεμβρίου 2020
Πότε ξεκινά η ημέρα του Κυρίου
Πάρα πολλοί χριστιανοί μπερδεύονται όταν πρέπει να καθορίσουν πότε αρχίζει η ημέρα του Κυρίου. Ορισμένα από τα εδάφια που αφορούν την περίοδο αυτή, φαίνονται αντιφατικά
Ο Παύλος δηλώνει ότι η ημέρα έρχεται απροσδόκητα σε μια εποχή
σχετικής ειρήνης και ασφάλειας: «διότι σεις εξεύρετε ακριβώς ότι η ημέρα του
Κυρίου ως κλέπτης εν νυκτί ούτως έρχεται. Επειδή όταν λέγωσιν, Ειρήνη και
ασφάλεια, τότε επέρχεται επ' αυτούς αιφνίδιος όλεθρος, καθώς αι ωδίνες εις την
εγκυμονούσαν, και δεν θέλουσιν εκφύγει» (Α’ Θες.ε:2-3).
Ο Πέτρος δείχνει επίσης την απροσδόκητη και ξαφνική άφιξη της ημέρας: «Θέλει δε ελθεί η ημέρα του Κυρίου ως κλέπτης εν νυκτί, καθ' ην οι ουρανοί θέλουσι παρέλθει με συριγμόν, τα στοιχεία δε πυρακτούμενα θέλουσι διαλυθή, και η γη και τα εν αυτή έργα θέλουσι κατακαή» (Β’ Πετρ.γ:10).
Δευτέρα 28 Δεκεμβρίου 2020
Ερώτηση: Τι είναι η ημέρα του Κυρίου;
Απάντηση: Η φράση «ημέρα του Κυρίου» συνήθως προσδιορίζει γεγονότα που λαμβάνουν χώρα στο τέλος των καιρών (Ησαΐας ζ:18-25) και συχνά συνδέεται στενά με τη φράση «εκείνη την ημέρα». Ένα κλειδί για την κατανόηση αυτών των φράσεων είναι να σημειωθεί ότι προσδιορίζουν πάντα ένα χρονικό διάστημα κατά το οποίο ο Θεός παρεμβαίνει προσωπικά στην ιστορία, άμεσα ή έμμεσα, για να επιτύχει κάποια συγκεκριμένη πτυχή του σχεδίου Του.
Οι περισσότεροι άνθρωποι συνδέουν την ημέρα του Κυρίου με μια χρονική περίοδο ή μια ειδική ημέρα κατά την οποία το θέλημα και ο σκοπός του Θεού για τον κόσμο και για την ανθρωπότητα θα εκπληρωθούν. Μερικοί μελετητές πιστεύουν ότι η ημέρα του Κυρίου θα είναι μεγαλύτερη από μία ημέρα -- μια χρονική περίοδος κατά την οποία ο Χριστός θα βασιλεύει σε όλο τον κόσμο, πριν καθαρίσει τον ουρανό και τη γη στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την αιώνια κατάσταση όλης της ανθρωπότητας. Άλλοι μελετητές πιστεύουν ότι η ημέρα του Κυρίου θα είναι ένα στιγμιαίο γεγονός όταν ο Χριστός επιστρέψει στη γη για να λυτρώσει τους πιστούς Του και να στείλει τους άπιστους στην αιώνια καταδίκη.
Κυριακή 27 Δεκεμβρίου 2020
Ο μεγάλος αδερφός
Λουκάς ιε:11-32
Η πολύ γνωστή παραβολή του άσωτου γιου. Αλλά, όπως συνήθως
συμβαίνει, με ότι είναι γνωστό, στεκόμαστε σ’ αυτό που ήδη ξέρουμε και δεν
προσέχουμε να δούμε και άλλες μεγάλες αλήθειες που υπάρχουν και βγαίνουν μέσα
από τον λόγο του Θεού. Συνήθως, οι χριστιανοί, πιστεύουν ότι αυτή η παραβολή
δεν έχει να πει τίποτα γι’ αυτούς, γιατί την διαβάζουν με τον τρόπο που τους
βολεύει. Πιστεύουν ότι το θέμα της παραβολής είναι η συμπεριφορά ενός άσωτου
γιου.
Όμως, αυτή η παραβολή έχει σκοπό, βρίσκεται μέσα σ’ ένα
πλαίσιο που καλά θα κάνουμε να το επανεξετάσουμε, με την ελπίδα να εμπνευστούμε
από το σκοπό της.
Η παραβολή αυτή είναι η ανταπόκριση του Ιησού σε μια παρατήρηση των Φαρισαίων (ιε:1). Οι Φαρισαίοι παραπονιόταν επειδή ο Ιησούς είχε επαφή με αμαρτωλούς. Ο σκοπός λοιπόν της παραβολής είναι να απαντήσει στους Φαρισαίους και να εξηγήσει το γιατί, χρησιμοποιώντας εικόνες της καθημερινότητας. Με τη σειρά των παραβολών που τους λέει, ο Ιησούς προσπαθεί να τους κάνει να καταλάβουν ότι είναι εκεί για να βρει το χαμένο πρόβατο, την χαμένη δραχμή, τον χαμένο άνθρωπο!
Σάββατο 26 Δεκεμβρίου 2020
Ένας Χριστιανός μπορεί να χάσει την σωτηρία;
Ο Χριστιανός επιθυμεί να υπηρετεί τον Θεό. Αυτή είναι η αρχή της σωτηρίας. Αλλά μπορεί αυτή η σωτηρία να χαθεί;
Η σωτηρία είναι κατά χάριν μόνο, ένα δώρο από τον Θεό. Ένα
δώρο που δίνεται μία φορά και συνήθως δεν παίρνεται πίσω. Είναι λοιπόν δυνατόν
να χάσει κανείς την σωτηρία του σαν Χριστιανός;
Τι είναι η σωτηρία;
Όταν ένα άτομο επιστρέφει από τον κόσμο και γίνεται
Χριστιανός, αποκτά ένα νέο νου. Το παλιό του μυαλό ήταν πως να εξυπηρετήσει τον
εαυτό του και τις επιθυμίες του - το νέο μυαλό είναι να υπηρετεί τον Θεό και να
κάνει πράγματα που Τον ευχαριστούν.
Αποφασίζει να στραφεί μακριά από την αμαρτία και το σκοτάδι, από τη δύναμη του διαβόλου, στον ζωντανό Θεό.
Παρασκευή 25 Δεκεμβρίου 2020
ΒΑΠΤΙΣΜΕΝΟΙ ΜΕ ΦΩΤΙΑ
Η πρώτη εκκλησία γεννήθηκε στη φωτιά του Αγίου Πνεύματος και ανακατεύθηκε στις φωτιές των διωγμών. Δεν είναι λοιπόν υπερβολικό, καθώς ζούμε μέσα στις φωτιές των επικίνδυνων ημερών μας, να περιμένει κανείς να γεμίσουν οι Χριστιανοί με τη φωτιά του ζήλου.
«απεκρίθη ο Ιωάννης προς πάντας, λέγων· Εγώ μεν σας
βαπτίζω εν ύδατι· έρχεται όμως ο ισχυρότερός μου, του οποίου δεν είμαι άξιος να
λύσω το λωρίον των υποδημάτων αυτού· αυτός θέλει σας βαπτίσει εν Πνεύματι Αγίω
και πυρί» (Λουκ.γ:16)
Πέμπτη 24 Δεκεμβρίου 2020
Πριν από περίπου 2.000 χρόνια
Πριν από περίπου
2.000 χρόνια, ένα μωρό γεννήθηκε από μια γυναίκα που την έλεγαν Μαρία. Το μωρό ονομάστηκε
Ιησούς. Η γέννηση του Ιησού δεν ήταν συνηθισμένη. Η Μαρία ήταν παρθένα, και γέννησε
τον Ιησού από το Άγιο Πνεύμα. Η γέννηση αυτή ήταν ένα θαύμα. Δεν διάλεξε η Μαρία
το όνομα του μωρού, γιατί του δόθηκε από τον ουρανό. Ένας άγγελος είπε στον
Ιωσήφ, που επρόκειτο να γίνει ο σύζυγός της Μαρίας, «θέλεις καλέσει το όνομα αυτού Ιησούν· διότι αυτός θέλει σώσει τον λαόν
αυτού από των αμαρτιών αυτών» (Ματθ.α:21).
Ο Ιησούς ονομαζόταν
και Εμμανουήλ που σημαίνει «Μεθ' ημών ο
Θεός» (Ματθ.α:23). Ο άνθρωπος Ιησούς ήταν το μέσο που ο Θεός φανερώθηκε
στους ανθρώπους για να τους σώσει από την ποινή της αμαρτίας.