Δευτ.κθ:2-4 Και εκάλεσεν ο Μωϋσής πάντα τον Ισραήλ και είπε προς αυτούς, Σεις είδετε πάντα όσα έκαμεν ο Κύριος ενώπιον των οφθαλμών σας εν τη γη της Αιγύπτου, εις τον Φαραώ και εις πάντας τους δούλους αυτού και εις πάσαν την γην αυτού, τους πειρασμούς τους μεγάλους τους οποίους είδον οι οφθαλμοί σου, τα σημεία και τα τεράστια τα μεγάλα εκείνα· πλην ο Κύριος δεν έδωκεν εις εσάς καρδίαν διά να καταλαμβάνητε, και οφθαλμούς διά να βλέπητε, και ώτα διά να ακούητε, μέχρι της ημέρας ταύτης.
Μπορεί τα μεγαλύτερα θαύματα και σημεία να ενεργηθούν μπροστά
στα μάτια μας, αλλά να αφήσουν αναίσθητη την καρδιά.
Μπορεί να έχουν μια παροδική επίδραση στα συναισθήματα, αλλά
αν η συνείδηση και η καρδιά δεν τοποθετηθεί πάνω στην αλήθεια, δε θα υπάρξει
διαρκές αποτέλεσμα.
Ιωάν.γ:1 Ο Νικόδημος συμπέρανε από τα θαύματα
του Χριστού ότι ήταν δάσκαλος, σταλμένος από το Θεό, αλλά δεν ήταν αρκετό.
Έπρεπε να μάθει τη βαθιά σημασία αυτής της αλήθειας. Έπρεπε
να γεννηθεί εξ αρχής.
Η πίστη που στηρίζεται στα θαύματα μπορεί ν’ αφήσει την ψυχή
χωρίς σωτηρία.
Ιωάν.β:23-25 Και
ενώ ήτο εν Ιεροσολύμοις κατά την εορτήν του πάσχα, πολλοί επίστευσαν εις το
όνομα αυτού, βλέποντες αυτού τα θαύματα, τα οποία έκαμνεν. Αυτός δε ο Ιησούς
δεν ενεπιστεύετο εις αυτούς, διότι εγνώριζε πάντας, και διότι δεν είχε χρείαν
διά να μαρτυρήση τις περί του ανθρώπου· επειδή αυτός εγνώριζε τι ήτο εντός του
ανθρώπου.
Δεν είχε γίνει μέσα στην καρδιά τους αυτό το έργο που θα
μπορούσε κανείς να τους εμπιστευτεί.
Χρειάζεται μια νέα ζωή, χρειάζεται μια νέα φύση. Αυτό δεν το
κάνουν τα θαύματα και τα σημεία (Ρωμ.ς).
Δευτ.κθ:9 Φυλάττετε λοιπόν τους
λόγους της διαθήκης ταύτης και εκτελείτε αυτούς, διά να ευημερήτε εις πάντα όσα
πράττετε.
Η απλή υπακοή στο λόγο του Θεού υπήρξε πάντοτε το
μυστικό κάθε αληθινής προόδου.
Ιωάν.ιε:7-10 Εάν
μείνητε εν εμοί και οι λόγοι μου μείνωσιν εν υμίν, θέλετε ζητεί ό,τι αν θέλητε,
και θέλει γείνει εις εσάς. Εν τούτω δοξάζεται ο Πατήρ μου, εις το να φέρητε
καρπόν πολύν· και ούτω θέλετε είσθαι μαθηταί μου. Καθώς εμέ ηγάπησεν ο Πατήρ,
και εγώ ηγάπησα εσάς· μείνατε εν τη αγάπη μου. Εάν τας εντολάς μου φυλάξητε,
θέλετε μείνει εν τη αγάπη μου, καθώς εγώ εφύλαξα τας εντολάς του Πατρός μου και
μένω εν τη αγάπη αυτού.
Δευτ.κθ:10-17 παιδιά, γυναίκες, ο ξένος, ο
ξυλοκόπος…
Έχουμε την τάση να δίνουμε ένα γενικό χαρακτήρα στην αλήθεια
και έτσι ν’ αποφεύγουμε την ατομική ευθύνη και εφαρμογή.
Καθένας μας είναι υπεύθυνος ν’ ακούσει και να υπακούσει.
Όποιος φαντάζεται ότι μπορεί να απολαμβάνει το ευλογημένο
αίσθημα της στενής σχέσης με το Θεό, ενώ στη ζωή του παραμελεί συνήθως τις
εντολές του Θεού, βρίσκεται σε επικίνδυνη αυταπάτη.
Ιωάν.ιδ:15 Εάν
με αγαπάτε, τας εντολάς μου φυλάξατε.
Ματθ.ζ:21 Δεν
θέλει εισέλθει εις την βασιλείαν των ουρανών πας ο λέγων προς εμέ, Κύριε,
Κύριε, αλλ' ο πράττων το θέλημα του Πατρός μου του εν τοις ουρανοίς.
Ματθ.ιβ:50 Διότι
όστις κάμη το θέλημα του Πατρός μου του εν ουρανοίς, αυτός μου είναι αδελφός
και αδελφή και μήτηρ.
Α’ Κορ.ζ:19 Η
περιτομή είναι ουδέν, και η ακροβυστία είναι ουδέν, αλλ' η τήρησις των εντολών
του Θεού.
Δεν θέλουμε μορφή ευσέβειας, αλλά την ευσέβεια.
Δεν θέλουμε να είμαστε φιλήδονοι, αλλά φιλόθεοι.
Α’ Κορ.β:9 αλλά
καθώς είναι γεγραμμένον, Εκείνα τα οποία οφθαλμός δεν είδε και ωτίον δεν ήκουσε
και εις καρδίαν ανθρώπου δεν ανέβησαν, τα οποία ο Θεός ητοίμασεν εις τους
αγαπώντας αυτόν.
Δευτ.λ:9-14 Δε χρειάζεται καμιά κίνηση, είναι
τόσο κοντά σου. Μόνο η καρδιά και το στόμα καλούνται να ενεργήσουν.
Ρωμ.ι:1-14 Όλες οι ευλογίες περιέχονται στις
λέξεις «πιστεύω» και «ομολογώ».
Ο Θεός ζητά την πραγματικότητα, τη δύναμη της ανάστασης
(Φιλιπ.γ:10).
Αυτή η πίστη δεν είναι ονομαστική, δεν είναι απλές γνώσεις.
Είναι πίστη που ενεργεί στην καρδιά.
Είναι η ζωντανή πίστη που ενώνει τον πιστό με τον Ιησού.
Μπορεί κάποιος να πει:
· Πιστεύω,
αλλά δεν κάνω επίδειξη
· Πρέπει
να έχουμε σοφία
· Βαδίζω
με σχέδιο
· Προς
το παρόν γίνομαι στους Εθνικούς, Εθνικός
· Δεν
είμαι φλύαρος, κρατώ τα αισθήματα για τον εαυτό μου
· Δε
θεωρώ απαραίτητο να ενοχλώ τους άλλους με τις θρησκευτικές μου πεποιθήσεις
· Πολλοί
απ’ αυτούς που λένε πολλά, η ιδιωτική ζωή τ.ους φανερώνει άλλα. Εγώ έχω έργα,
όχι λόγια.
Όλα αυτά φαίνονται ευλογοφανή, αλλά δεν μπορούν να σταθούν δίπλα στο Ρωμ.ι:9
«Ότι εάν ομολογήσης διά του στόματός σου τον
Κύριον Ιησούν, και πιστεύσης εν τη καρδία σου ότι ο Θεός ανέστησεν αυτόν εκ
νεκρών, θέλεις σωθή».
Πρέπει να υπάρχει ομολογία με το στόμα.
Πολλοί θέλουν να σωθούν, αλλά το αναβάλουν σκεπτόμενοι τον
ονειδισμό του Χριστού.
Θέλουν να πάνε στον ουρανό αλλά δε θέλουν να ταυτιστούν με
το Χριστό.
Λουκ.ιβ:8-9 Σας
λέγω δέ· Πας όστις με ομολογήση έμπροσθεν των ανθρώπων, και ο Υιός του ανθρώπου
θέλει ομολογήσει αυτόν έμπροσθεν των αγγέλων του Θεού· όστις δε με αρνηθή
ενώπιον των ανθρώπων, και ο Υιός του ανθρώπου θέλει αρνηθή αυτόν ενώπιον των
αγγέλων του Θεού.
Δευτ.λα Ο Μωυσής απευθύνεται στη συναγωγή
του Ισραήλ με μια βαθιά τρυφερότητα και ενδιαφέρον. Δείχνει ότι δεν απόκαμε να
τους προτρέπει.
·
Αισθανόταν
τις ανάγκες τους
·
Πρόβλεπε
τους κινδύνους
·
Ήθελε
να τους προετοιμάσει
Ο καθένας που περιπλέκεται με την τύχη του λαού του Θεού
οφείλει να είναι σοβαρός.
Δευτ.λα:12-13 Σύναξον
τον λαόν, τους άνδρας και τας γυναίκας και τα παιδία και τον ξένον σου τον
εντός των πυλών σου, διά να ακούσωσι και διά να μάθωσι και να φοβώνται Κύριον
τον Θεόν σας, και διά να προσέχωσι να εκτελώσι πάντας τους λόγους του νόμου
τούτου· και διά να ακούσωσι τα τέκνα αυτών, τα οποία δεν εξεύρουσι, και να
μάθωσι να φοβώνται Κύριον τον Θεόν σας πάσας τας ημέρας, όσας ζήτε επί της γης,
προς την οποίαν διαβαίνετε τον Ιορδάνην διά να κληρονομήσητε αυτήν.
Ο Κύριος αποδίδει μεγάλη σπουδαιότητα στη δημόσια συγκέντρωση
του λαού Του με σκοπό να ακούνε το λόγο Του.
Υπάρχει δυσφορία για τον απλό λόγο του Θεού, δεν είναι
ελκυστικός, αλλά «ηυδόκησεν ο Θεός διά
της μωρίας του κηρύγματος να σώση τους πιστεύοντας» (Α’ Κορ.α:21).
Υπάρχει επιθυμία άλλων πραγμάτων, που θεωρούνται απαραίτητα
για να ελκυστούν οι άνθρωποι:
·
Είστε
λίγοι (μικρή εκκλησία)
·
Ανθρώπινη
ευγλωττία
·
Μουσική
·
Θρησκευτικές
επιδείξεις
· Τη
Γραφή τη διαβάζω και στο σπίτι μου (ούτε αυτό το κάνει, άλλα διαβάζει)!