B’ Θεσ.γ:5 Ὁ δὲ κύριος
κατευθύναι ὑμῶν τὰς καρδίας εἰς τὴν ἀγαπὴν τοῦ θεοῦ καὶ
εἰς τὴν ὑπομονὴν τοῦ Χριστοῦ.
Υπάρχουν τόσες
πολλές γνώμες για την Δεύτερη Έλευση που κανείς τα χάνει όταν ακούει τέτοιες
συζητήσεις.
Αυτή η διδασκαλία
έχει εξεταστεί και ξεκαθαριστεί τόσο πολύ από ανθρώπους του Θεού, που πιστεύω
ότι κανείς πρέπει να εθελοτυφλεί για να κάνει λάθος όσο αφορά στο πότε θα γίνει
η Αρπαγή.
Πιστεύω στην
Δεύτερη Έλευση του Χριστού πριν από την Χιλιετή Βασιλεία, και στην Αρπαγή της
εκκλησίας πριν από την Θλίψη.
Ο Παύλος λέει: «Ο δε Κύριος είθε να κατευθύνη τας καρδίας σας εις την αγάπην του Θεού».
Ήξερε επίσης
ότι ο Κύριος θα έπρεπε να το κάνει αυτό. Δεν είναι κάτι που μπορεί να καταφέρει
η σάρκα. Είναι το αποτέλεσμα του έργου του Αγίου Πνεύματος.
Ρωμ.ε:5 η δε
ελπίς δεν καταισχύνει, διότι αγάπη του Θεού είναι εκκεχυμένη εν ταις καρδίαις
ημών διά Πνεύματος Αγίου του δοθέντος εις ημάς.
Μετά,
συνεχίζει, «καὶ εἰς τὴν ὑπομονὴν τοῦ
Χριστοῦ». Υπομονή σημαίνει:
Οι λέξεις «τοῦ Χριστοῦ»
εκφράζουν τον στόχο της υπομονής και θέλω να επισημάνω τώρα το περιβάλλον, μέσα
στο οποίο αυτή η υπομονή του Χριστού πρέπει να ασκηθεί.
ΥΠΟΜΟΝΗ ΕΝ ΜΕΣΩ ΑΡΝΗΣΗΣ
Μια από τις
ενδείξεις ότι είμαστε κοντά στον ερχομό του Χριστού αναφέρεται στην Β ́ Πέτρ.γ:3-4:
«τούτο
πρώτον γνωρίζοντες, ότι θέλουσιν ελθεί εν ταις εσχάταις ημέραις εμπαίκται,
περιπατούντες κατά τας ιδίας αυτών επιθυμίας και λέγοντες· Που είναι η
υπόσχεσις της παρουσίας αυτού; διότι αφ' ης ημέρας οι πατέρες εκοιμήθησαν, τα
πάντα διαμένουσιν ούτως απ' αρχής της κτίσεως».
Το άτομο που
πιστεύει και κηρύττει την επιστροφή του Κυρίου θα εξαγνιστεί:
Α’ Ιωάν.γ:3 καὶ πᾶς ὁ
ἔχων τὴν ἐλπίδα ταύτην ἐπ' αὐτῳ ἁγνίζει ἑαυτὸν, καθὼς ἐκεῖνος ἁγνός ἐστιν..
Οι άνθρωποι
που κηρύττουν την επιστροφή του Κυρίου και δεν καθαρίζονται δεν πιστεύουν στην
επιστροφή Του. Υπάρχουν εκείνοι που χρησιμοποιούν αυτή την διδασκαλία για να
συγκεντρώσουν χρήματα και να επωφεληθούν από μια αφελή χριστιανική κοινότητα.
Υπάρχουν και
εκείνοι που αρνούνται κατηγορηματικά τον ερχομό Του. Το κάνουν αυτό με το
σκεπτικό που αναφέρεται από τον Πέτρο σε αυτό το εδάφιο. Λένε, «Αυτό κηρύττεται
εδώ και αιώνες και τίποτα δεν έχει συμβεί και τίποτα δεν πρόκειται να συμβεί».
Ο Πέτρος λέει
στο εδ.5, «εκουσίως αγνοούσι τούτο...».
Η Αγία Γραφή
διδάσκει ξεκάθαρα ότι ο Ιησούς θα επιστρέψει και θα αρπάξει την εκκλησία Του. Αν
απορρίπτεις αυτή την διδασκαλία το κάνεις με πλήρη γνώση, γνωρίζεις την αλήθεια
αλλά την απορρίπτεις σαν ψεύτικη.
ΥΠΟΜΟΝΗ ΕΝ ΜΕΣΩ ΑΠΟΣΤΑΣΙΑΣ
Ένα από τα
πράγματα που θα χαρακτηρίζουν τον καιρό ακριβώς πριν από τον ερχομό του Χριστού
είναι η αποστασία.
Αυτό λέει ο
Παύλος στην Β’ Θες.β:3:
«μή τις ὑμᾶς ἐξαπατήσῃ κατὰ μηδένα τρόπον. ὅτι
ἐὰν μὴ ἔλθῃ ἡ ἀποστασία πρῶτον καὶ ἀποκαλυφθῇ ὁ ἄνθρωπος τῆς ἀνομίας, ὁ υἱὸς τῆς
ἀπωλείας».
Η «αποστασία» αναφέρεται
σε αποστασία από την πίστη. Δεν είναι αποστασία με την έννοια να χάσει κάποιος
την σωτηρία του.
Είναι η
αποστασία που απεικονίζεται στον Ιωάν.ς:64-68,
«Πλην είναι τινές από σας, οίτινες δεν
πιστεύουσι. Διότι ήξευρεν εξ αρχής ο Ιησούς, τίνες
είναι οι μη πιστεύοντες και τις είναι ο μέλλων να παραδώση αυτόν. Και έλεγε·
Διά τούτο σας είπον ότι ουδείς δύναται να έλθη προς εμέ, εάν δεν είναι
δεδομένον εις αυτόν εκ του Πατρός μου. Έκτοτε πολλοί των
μαθητών αυτού εστράφησαν εις τα οπίσω και δεν περιεπάτουν πλέον μετ' αυτού. Είπε
λοιπόν ο Ιησούς προς τους δώδεκα· Μήπως και σεις θέλετε να υπάγητε; Απεκρίθη
λοιπόν προς αυτόν ο Σίμων Πέτρος· Κύριε, προς τίνα θέλομεν υπάγει; λόγους ζωής
αιωνίου έχεις».
Σ’ αυτό το
σημείο της διακονίας Του, ο Κύριος τους ενημέρωσε ότι γνώριζε ποιοι ήταν
αληθινοί πιστοί και ποιοι όχι. Σημειώστε τη λέξη «τινές» στο εδ.64. Τους ενημερώνει επίσης ότι ξέρει ποιος από τους «τινές»
θα Τον προδώσει.
Σημειώστε ακόμα
τις λέξεις, « . . . Διότι ήξευρεν ΕΞ
ΑΡΧΗΣ ο Ιησούς (κεφαλαία δικά μου για έμφαση) τίνες είναι οι μη πιστεύοντες και τις είναι ο μέλλων να παραδώση αυτόν».
Στη συνέχεια,
μας λέει στο εδ.66, «Έκτοτε πολλοί των
μαθητών αυτού εστράφησαν εις τα οπίσω και δεν περιεπάτουν πλέον μετ' αυτού».
Δεν είναι όλοι
όσοι λέγονται πιστοί, παιδιά του Θεού. Κάποιος μπορεί να πηγαίνει στην εκκλησία
και να μην σωθεί. Μπορεί εύκολα να είναι γραμμένο το όνομά του στα κατάστιχα
κάποιας εκκλησίας, αλλά πρέπει να αναγεννηθεί για να γραφτεί στο Βιβλίο της
Ζωής του Αρνίου.
Οι
περισσότεροι γνωρίζουν ότι οι εκκλησίες σήμερα είναι γεμάτες με ανθρώπους που
για τον ένα ή τον άλλο λόγο έχουν ενταχθεί εκεί, αλλά δεν είναι σωσμένοι. Η
αποστασία βρίσκεται σε εξέλιξη.
ΥΠΟΜΟΝΗ ΕΝ ΜΕΣΩ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΣ
Η πλειοψηφία
έχει ισχυρή επιρροή στην μειοψηφία. Βρίσκουμε παρηγοριά στο να πιστεύουμε όπως
όλοι οι άλλοι.
Έχουμε δει
αυτήν την πίεση από συμμαθητές να πλήττει τη νεολαία μας στα σχολεία. Τα
πρότυπα συμπεριφοράς θα πρέπει να καθορίζονται από την Εκκλησία καθώς ερμηνεύει
τις Γραφές. Αλλά έχω δει στη ζωή μου νέους να εγκαταλείπουν τα πρότυπα που
διδάσκονται στην εκκλησία επειδή στο σχολείο, η πλειοψηφία δεν είχε τέτοιο
επίπεδο συμπεριφοράς.
Αυτό ισχύει
και στους θρησκευτικούς κύκλους. Τα βιβλικά κολλέγια και τα πανεπιστήμια έχουν γεμίσει
εδώ και χρόνια από ανθρώπους που απορρίπτουν την θεοπνευστία των Γραφών και τις
θεμελιώδεις διδασκαλίες της πίστης.
Σήμερα, σε
πολλούς θρησκευτικούς κύκλους, ένας εργάτης που πιστεύει ότι η Αγία Γραφή είναι
ο λόγος του Θεού και ότι διδάσκει την αρπαγή της εκκλησίας πριν από την Θλίψη, είναι
μειονότητα.
Ο Παύλος μιλάει για «τὴν ὑπομονὴν τοῦ Χριστοῦ». Λέει επί της ουσίας ότι θα υπάρξει πίεση να εγκαταλειφθεί αυτή η αλήθεια. Λέει να κρατήσουμε αυτή την αλήθεια υπομονετικά. Θα έρθει. Αμήν.