Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τετάρτη 6 Απριλίου 2022

Μαραθώνας

 

Αρπαγή


 

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Κεφ.β:4-7

 


Αποκάλυψη β:4 αλλά έχω κατά σού ότι την αγάπην σου την πρώτην αφήκες.

 

Το ρήμα «αφήκες» είναι στον αόριστο χρόνο και φανερώνει ότι η πρώτη αγάπη τους ήδη είχε αφεθεί, την είχαν εγκαταλείψει κάπου στο παρελθόν. Ήταν δηλαδή σ’ αυτή την κατάσταση και δεν το είχαν καταλάβει.

 

«πρώτην αγάπην» όχι μόνο χρονικά, αλλά σαν το πρώτο και κύριο ενδιαφέρον κάθε πιστού. Άφησαν Αυτόν που αγαπούσαν όταν άρχισαν την χριστιανική τους ζωή ενώ έπρεπε να συνεχίσουν να Τον αγαπούν, γιατί  Αυτός είναι το πρώτο και κύριο ενδιαφέρον κάθε Χριστιανού. Όταν εγκαταλείπεις την αγάπη για τον Ιησού, αποχωρίζεσαι κι από την παρουσία Του.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Τρίτη 5 Απριλίου 2022


 

Μαραθώνας

 

Κήρυγμα


 

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Κεφ.β:1-3

 


Αποκάλυψη β:1 Προς τον άγγελον της εκκλησίας της Εφέσου γράψον. Ταύτα λέγει ο κρατών τους επτά αστέρας εν τη δεξιά αυτού, ο περιπατών εν μέσω των επτά λυχνιών των χρυσών·

 

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

 

1) Θα μιλήσουμε τώρα με λεπτομέρειες για τις 7 χρονικές περιόδους της εκκλησίας. Θα δούμε πώς αυτά τα μηνύματα εφαρμόζονται, καθώς και την εκπλήρωσή τους. 

α) Έχουν μια επιτόπια εκπλήρωση για τους πιστούς που ζούσαν τότε μέσα στις εκκλησίες των πόλεων αυτών, Έφεσο, Σμύρνη κτλ. 

β) Έχουν προφητική εκπλήρωση στην ιστορία της εκκλησίας. 

γ) Έχουν εφαρμογή στην ατομική ζωή κάθε πιστού που έζησε από τότε μέχρι σήμερα. Δεν πρέπει να σταματήσουμε και να ικανοποιηθούμε με το μήνυμα μίας μόνο εκκλησίας, επειδή ίσως αυτό μας ταιριάζει καλύτερα, αλλά πρέπει να ξέρουμε ότι όλα τα μηνύματα έχουν κάποια εφαρμογή στον κάθε Χριστιανό που πέρασε ή πρόκειται μα περάσει πάνω απ’ αυτή τη γη.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Δευτέρα 4 Απριλίου 2022

Μαραθώνας

 

Κήρυγμα


 

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Κεφ.α:17-20

 


Αποκάλυψη α:17 Καὶ ὅτε εἶδον αὐτὸν, ἔπεσα πρὸς τοὺς πόδας αὐτοῦ ὡς νεκρός, καὶ ἔθηκεν τὴν δεξιὰν αὐτοῦ ἐπ' ἐμὲ λέγων, Μὴ φοβοῦ· ἐγώ εἰμι ὁ πρῶτος καὶ ὁ ἔσχατος.

 

και ότε είδον αυτόν, έπεσα πρός τους πόδας αυτού ως νεκρός

Αυτό δείχνει την τέλεια αδυναμία του ανθρώπου μπροστά στον Θεό εξαιτίας της αμαρτίας. Την τέλεια ανικανότητα και αχρηστία γι’ αυτό που είναι με τα δικά του έργα και προσπάθειες.

Ο προφήτης Ησαΐας πέρασε την ίδια εμπειρία όταν είδε σε όραση τον Θεό στον θρόνο Του και την δόξα Του να γεμίζει τον ναό.

Η αντίδραση του Ησαΐα ήταν: «Ω τάλας εγώ διότι εχάθην επειδή είμαι άνθρωπος ακαθάρτων χειλέων και κατοικώ εν μέσω λαού ακαθάρτων χειλέων» (ς:5).

Αυτή υπήρξε πάντοτε η φυσική αντίδραση των αληθινών ανδρών του Θεού όταν αντίκρισαν τον Θεό σε όραση, γιατί τους κάνει να γνωρίσουν ποιοι είναι και Ποιος είναι Αυτός.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Κυριακή 3 Απριλίου 2022

JUST AS I AM - Peaceful Instrumental All Time Hymns by Lifebreakthrough

Μαραθώνας

 

Κήρυγμα


 

Λοιπόν, τι περιμένουμε;

Όπως ανακάλυψε ο προφήτης Αββακούμ, η αναμονή είναι το πιο σημαντικό πράγμα που μπορούμε να κάνουμε.

Αββ.α:1-4 Η όρασις, την οποίαν είδεν Αββακούμ ο προφήτης. Έως πότε, Κύριε, θέλω κράζει, και δεν θέλεις εισακούει; θέλω βοά προς σε, Αδικία· και δεν θέλεις σώζει; Διά τι με κάμνεις να βλέπω ανομίαν και να θεωρώ ταλαιπωρίαν και αρπαγήν και αδικίαν έμπροσθέν μου; και υπάρχουσι διεγείροντες έριδα και φιλονεικίαν. Διά τούτο ο νόμος είναι αργός, και δεν εξέρχεται κρίσις τελεία· επειδή ο ασεβής καταδυναστεύει τον δίκαιον, διά τούτο εξέρχεταί κρίσις διεστραμμένη.

Αββ.β:1-4 Επί της σκοπιάς μου θέλω σταθή και θέλω στηλωθή επί του πύργου, και θέλω αποσκοπεύει διά να ίδω τι θέλει λαλήσει προς εμέ και τι θέλω αποκριθή προς τον ελέγχοντά με. Και απεκρίθη προς εμέ ο Κύριος και είπε, Γράψον την όρασιν και έκθεσον αυτήν επί πινακιδίων, ώστε τρέχων να αναγινώσκη τις αυτήν· διότι η όρασις μένει έτι εις ωρισμένον καιρόν, αλλ' εις το τέλος θέλει λαλήσει και δεν θέλει ψευσθή· αν και αργοπορή, πρόσμεινον αυτήν· διότι βεβαίως θέλει ελθεί, δεν θέλει βραδύνει. Ιδού, η ψυχή αυτού επήρθη, δεν είναι ευθεία εν αυτώ· ο δε δίκαιος θέλει ζήσει διά της πίστεως αυτού.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Σάββατο 2 Απριλίου 2022

Μαραθώνας

 

Ηγεσία της εκκλησίας


 

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Κεφ.α:14-16

 


Αποκάλυψη α:14 ἡ δὲ κεφαλὴ αὐτοῦ καὶ αἱ τρίχες λευκαὶ ὡς ἔριον λευκόν ὡς χιὼν καὶ οἱ ὀφθαλμοὶ αὐτοῦ ὡς φλὸξ πυρὸς.

 

Ο Ιωάννης συνεχίζει να περιγράφει τον «όμοιον με υιόν ανθρώπου» που μ’ αυτή την περιγραφή δεν είναι άλλος από τον ίδιο τον ΓΙΑΧΒΕ τον παλαιό των ημερών όπως αναφέρεται στον Δαν.ζ:9.

Το σύμβολο των λευκών μαλλιών φανερώνει την ιδιότητα του Θεού σαν αιώνιου. Αυτού που πάντοτε υπήρχε και που όμως δεν «γέρασε» αλλά μένει και θα μένει πάντοτε ο Αυτός.

Η αποκάλυψη είναι, ότι ο ΓΙΑΧΒΕ του Δανιήλ, του Ισραήλ, μιλάει στον λαό Του στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Παρασκευή 1 Απριλίου 2022

Μαραθώνας

 

Κήρυγμα


 

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Κεφ.α:11-13

 


Αποκάλυψη α:11 λεγούσης, Ὃ βλέπεις γράψον εἰς βιβλίον καὶ πέμψον ταῖς ἑπτὰ ἐκκλησίαις, εἰς Ἔφεσον καὶ εἰς Σμύρναν καὶ εἰς Πέργαμον καὶ εἰς Θυάτειρα καὶ εἰς Σάρδεις καὶ εἰς Φιλαδέλφειαν καὶ εἰς Λαοδίκειαν.

 

Ορισμένα χειρόγραφα αναφέρουν μεταξύ της λέξης «λεγούσης» και του «ο βλέπεις» τα εξής: «Εγώ είμαι το Α και το Ω ο πρώτος και ο έσχατος». Οι καλύτερες περγαμηνές δεν το αναφέρουν, όμως το ίδιο υπάρχει στο α:8, κα:6, κβ:13, ακόμα στον Ησ.μδ:6, μη:42.

 

λεγούσης ο βλέπεις γράψον

Αυτή η φωνή διατάζει τον Ιωάννη ό,τι βλέπει να το γράψει σ’ ένα βιβλίο. Αυτό σημαίνει πως ό,τι έβλεπε θα το έγραφε σε ρόλους από πάπυρο όπως ακριβώς γράφτηκαν τα Ευαγγέλια και οι επιστολές. Ο Θεός χρησιμοποίησε την ίδια μέθοδο τόσο στην Π.Δ. όσο και στην Κ.Δ. Έγραψε τον λόγο Του σε βιβλίο.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Πέμπτη 31 Μαρτίου 2022

Μαραθώνας

 

Εσχατολογικά - Ο προορισμός της εκκλησίας


 

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Κεφ.α:9,10

 


 

Αποκάλυψη α:9 Εγώ ο Ιωάννης, ο και αδελφός σας και συγκοινωνός εις την θλίψιν και εις την βασιλείαν και την υπομονήν του Ιησού Χριστού, ήμην εν τη νήσω τη καλουμένη Πάτμω διά τον λόγον του Θεού και διά την μαρτυρίαν του Ιησού Χριστού.

 

Βλέπουμε ότι η βασιλεία του Χριστού δεν είναι μόνο χαρά και θρίαμβος αλλά και θλίψη που ο καθένας πρέπει να γίνει κοινωνός όπως ο Ιωάννης, ο Παύλος και όλοι οι πρώτοι Χριστιανοί (Β’ Τιμ.β:11-12).  Αυτή η κοινωνία της θλίψης έρχεται όταν είμαστε ΕΝ Ιησού όπως λέει και το κείμενο.

Μετά μας λέει και για την υπομονή. Υπο-μένω = μένω κάτω από κάτι. Κάτω απ’ το βάρος της ομολογίας του Χριστού, τον ζυγό του Χριστού που όταν υπομένουμε θα βγούμε οπωσδήποτε νικητές. Ας είναι λοιπόν η υπομονή μας εν Ιησού. Υπομονή σε τί;

α)  Στο να περιμένουμε τον ερχομό του Κυρίου (Β’ Θεσ.γ:5).

β)  Αφού ο Ιησούς κατοικεί μέσα μας, πιστεύουμε ότι Αυτός θα μας χαρίσει την νίκη και την δύναμη στη ζωή. Ο Παύλος μιλά για τον λόγο της υπομονής των αγίων στην Ρωμ.ε:3-4 και λέει ότι η θλίψη εργάζεται υπομονή.

Κ α λ η μ έ ρ α