Παρασκευή 25 Ιουνίου 2021
Εθισμός
Πνευματική περιτομή.
Ο Παύλος σύγκρινε το βάπτισμα με την περιτομή που έκαναν στην Παλαιά Διαθήκη:
«εις τόν οποίον καί περιετμήθητε μέ
περιτομήν αχειροποίητον, απεκδυθέντες τό σώμα τών αμαρτιών τής σαρκός διά τής
περιτομής τού Χριστού, συνταφέντες μετ' αυτού εν τώ βαπτίσματι, διά τού οποίου
καί συνανέστητε διά τής πίστεως τής ενεργείας τού Θεού, όστις ανέστησεν αυτόν
εκ τών νεκρών. Καί εσάς, όντας νεκρούς εις τά αμαρτήματα καί τήν ακροβυστίαν
τής σαρκός σας, συνεζωοποίησε μετ' αυτού, συγχωρήσας εις εσάς πάντα τά πταίσματα» (Κολ.β:11-13).
Αυτά τα εδάφια αναφέρονται στο βάπτισμα
στο νερό και το Πνεύμα, δηλαδή την ταφή του παλαιού ανθρώπου και την ανάσταση
του νέου εν Χριστώ.
Το βάπτισμα στο νερό είναι μια
πνευματική περιτομή που μας ξεχωρίζει από την αμαρτία, αποκόπτει τον έλεγχο της
αμαρτωλής φύσης, με επακόλουθο την συγχώρεση των αμαρτιών. Το βάπτισμα με Άγιο
Πνεύμα αποτελειώνει την διαδικασία της περιτομής με την μετάδοση νέας
πνευματικής ζωής.
Η περιτομή στην Παλαιά Διαθήκη ήταν το μέσο με το οποίο κάθε Εβραίος άντρας γινόταν μέλος της Ιουδαϊκής θρησκείας και κληρονόμος των υποσχέσεων του Θεού προς τον Αβραάμ.
Πέμπτη 24 Ιουνίου 2021
Το «πλύσιμο» των αμαρτιών.
Ο Θεός μας «πλένει» και μας καθαρίζει
από τις αμαρτίες μας στο βάπτισμα, όταν επικαλούμαστε το όνομά Του.
«…αλλά απελούσθητε, αλλά ηγιάσθητε,
αλλ' εδικαιώθητε διά τού ονόματος τού Κυρίου
Ιησού καί διά τού Πνεύματος τού Θεού ημών» (Α΄Κορ.ς:11).
Πολλοί σχολιαστές βλέπουν αυτό το εδάφιο σαν άλλη μία αναφορά της συγχώρησης των αμαρτιών που συμβαίνει όταν κάποιος βαπτίζεται στο όνομα του Κυρίου Ιησού.
Τετάρτη 23 Ιουνίου 2021
Αναγεννιέται κάποιος με το βάπτισμα;
Σ’ αυτό το σημείο πρέπει να επισημάνουμε ότι πουθενά η Γραφή δεν διδάσκει κάτι τέτοιο, γιατί το νερό και η τελετουργία δεν έχουν από δικού τους καμία σώζουσα δύναμη. Το βάπτισμα στο νερό δεν είναι μια μαγική πράξη. Δεν έχει καμία πνευματική αξία, εκτός αν συνοδεύεται από συνειδητή πίστη και μετάνοια.
Το βάπτισμα είναι σημαντικό, μόνο
επειδή ο Θεός το όρισε έτσι. Ο Θεός θα μπορούσε να είχε διαλέξει να συγχωρεί
τις αμαρτίες χωρίς το βάπτισμα, αλλά στην εκκλησία της Καινής Διαθήκης διάλεξε
να το κάνει κατά την ώρα του βαπτίσματος.
Οι ενέργειές μας κατά το βάπτισμα δεν προμηθεύουν ούτε κερδίζουν την σωτηρία. Ο Θεός από μόνος Του μας απαλλάσσει από τις αμαρτίες, ακριβώς επειδή ο Χριστός με τον θάνατό Του πλήρωσε γι’ αυτές. Όταν εμείς υπακούμε και βαπτιζόμαστε στο νερό σύμφωνα με το σχέδιο του Θεού, ο Θεός τιμά την υπακοή της πίστης μας και συγχωρεί τις αμαρτίες μας.
Τρίτη 22 Ιουνίου 2021
Έχει να κάνει ο τρόπος με τον οποίο βαπτίζεται κάποιος;
Ο καθένας πρέπει να χρησιμοποιήσει τον Βιβλικό τρόπο για πολλούς λόγους:
1) Το βάπτισμα είναι μια Βιβλική εντολή,
που σημαίνει ότι πρέπει ν’ ακολουθήσουμε τον Βιβλικό τρόπο. Καταλαβαίνοντας την
σπουδαιότητα που δίνει η Βίβλος στο βάπτισμα στο νερό, πρέπει να το κάνουμε ακριβώς
όπως το περιγράφει.
2)
Ο Ιησούς βαπτίστηκε με καταβύθιση, σαν
παράδειγμα που κι εμείς πρέπει ν΄ ακολουθήσουμε. Αν Αυτός, που δεν χρειαζόταν
να βαπτιστεί, υπάκουσε σ’ αυτό τον τρόπο πόσο μάλλον πρέπει εμείς να
υπακούσουμε. Αν πρέπει να βαπτιστούμε, γιατί να μην το κάνουμε όπως ο Ιησούς
και οι απόστολοι!
3) Οποιοσδήποτε άλλος τρόπος βαπτίσματος, έχει προέλθει από εξωβιβλικές παραδόσεις και η παράδοση είναι φτωχό υποκατάστατο της Βιβλικής διδασκαλίας. Ο Ιησούς κατέκρινε δριμύτατα την παράδοση, όταν αυτή έγινε αιτία παρέκκλισης από τον λόγο του Θεού. Είπε στους Φαρισαίους:
Δευτέρα 21 Ιουνίου 2021
Η εντολή του Χριστού.
Λίγο πριν την ανάληψή Του, ο Ιησούς έδωσε εντολή στους μαθητές Του να πάνε σ’ όλο τον κόσμο, να κηρύξουν το Ευαγγέλιο, να κάνουν μαθητές, και να τους βαπτίζουν (Ματθ.κη:19). Ήθελε όλοι οι πιστοί να βαπτίζονται και υποσχέθηκε σωτηρία σε όσους πίστευαν και βαπτιζόταν (Μάρκ.ις:16).
«Οι δέ Φαρισαίοι καί οι νομικοί
ηθέτησαν εις έαυτούς τήν βουλήν τού Θεού, μή βαπτισθέντες υπ' αυτού» (Λουκ.ζ:30).
Το ίδιο μπορούμε κι εμείς να θεωρηθούμε ένοχοι αυτής της αμαρτίας, αν αρνηθούμε το βάπτισμα του Κυρίου.
Κυριακή 20 Ιουνίου 2021
Τέλειοι... αν και Ατελείς
Πολλές φορές, διαβάζοντας τον λόγο του Θεού, πέφτουμε σε κάποια εδάφια της Βίβλου όπου υπάρχουν οι λέξεις ΤΕΛΕΙΟΣ και ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑ:
Ματθ.ε:48 εστέ λοιπόν σεις τέλειοι, καθώς ο
Πατήρ σας ο εν τοις ουρανοίς είναι τέλειος.
(Βέβαια, στο κριτικό κείμενο, χρησιμοποιείται η λέξη "έσεσθε" αντί "εστέ", και αυτό κάνει όλη την διαφορά!!)
Ματθ.ε:48 ἔσεσθε οὖν ὑμεῖς τέλειοι ὡς ὁ πατὴρ ὑμῶν ὁ οὐράνιος τέλειος ἐστιν.
Όμως, αυτός ο στόχος, δηλαδή το να μπορέσει
κανείς να γίνει ΤΕΛΕΙΟΣ ΟΠΩΣ Ο ΘΕΟΣ, ή ΕΙΣ ΜΗΔΕΝ ΕΛΛΕΙΠΗΣ, είναι ακατόρθωτος,
αφού δεν είμαστε παρά αδύναμοι άνθρωποι και τελικά δεν είναι αυτό ακριβώς που
ζητά ο Θεός.
Θα πρέπει να καταλάβουμε:
Σάββατο 19 Ιουνίου 2021
Η βάπτιση του Χριστού.
Ο ίδιος ο Ιησούς βαπτίστηκε από τον Ιωάννη. Εφόσον όμως ο Χριστός ήταν χωρίς αμαρτία (Εβρ.δ:15), ξέρουμε ότι δεν βαπτίστηκε επειδή μετάνιωσε για κάτι ή εις άφεσιν αμαρτιών.
Αντίθετα, βαπτίστηκε για να φανερωθεί στον Ισραήλ σαν ο Μεσσίας, Αυτός που θα βάπτιζε με Άγιο Πνεύμα, σαν ο Γιος του Θεού (Ιωάν.α:31-34). Προσφέρθηκε να βαπτιστεί για να «εκπληρώσωμεν πάσαν δικαιοσύνην» όπως είπε στον Ιωάννη (Ματθ.γ:15).
(1) Ο Χριστός βαπτίστηκε για να συστηθεί
δημόσια και να εγκαινιάσει την διακονία Του.
(2) Μ’ αυτή την πράξη ο Ιησούς επιδοκίμασε
το βάπτισμα του Ιωάννη και το μήνυμά του για μετάνοια, βάπτισμα στο νερό και
βάπτισμα με το Πνεύμα.
(3) Ο Ιησούς μας πρόσφερε παράδειγμα για να ακολουθήσουμε. Ο ίδιος δεν χρειαζόταν να βαπτιστεί, αλλά το έκανε για μας. Αν ο αναμάρτητος Χριστός βαπτίστηκε, πόσο μάλλον εμείς πρέπει να το κάνουμε! Αν θέλουμε να γίνουμε σύμμορφοι με την εικόνα του Χριστού (Ρωμ.η:29), πρέπει ν’ ακολουθήσουμε τα βήματά Του και στο βάπτισμα.