Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τετάρτη 22 Νοεμβρίου 2023

Αρχίζει η Θλίψη: Αποκάλυψη Κεφάλαιο 6

Πολλοί άνθρωποι ρωτούν γιατί είναι απαραίτητη η Θλίψη. Μερικοί Χριστιανοί πιστεύουν ότι πρέπει να περάσουμε από τη Θλίψη για να εξαγνιστούμε.

Η Αποκάλυψη, εννοεί ακριβώς αυτό που λέει. Δεν υπάρχει μυστήριο σε αυτά τα γεγονότα. Ο Ιησούς είπε ότι θα συμβούν μόνο μία φορά κατά την διάρκεια της ιστορίας του κόσμου και θα διαρκέσουν μόνο για ένα μικρό χρονικό διάστημα, αλλά αν συνεχιζόταν, κανείς στη γη δεν θα ζούσε.

Ο Ιησούς είπε:

Μάρκ.ιγ:19,20 Διότι αι ημέραι εκείναι θέλουσιν είσθαι θλίψις τοιαύτη, οποία δεν έγεινεν απ' αρχής της κτίσεως, την οποίαν έκτισεν ο Θεός έως του νυν, ουδέ θέλει γείνει. Και εάν ο Κύριος δεν ήθελε συντέμει τας ημέρας εκείνας, (σε 3 1/2 χρόνια),  δεν ήθελε σωθή ουδεμία σάρξ· αλλά διά τους εκλεκτούς, τους οποίους εξέλεξε, συνέτεμε τας ημέρας.

Ο Ιουδαίος ιστορικός, Ιώσηπος, περιέγραψε την καταστροφή της Ιερουσαλήμ και την δολοφονία 1,1 εκατομμυρίου Εβραίων, καθώς και άλλων 97.000 Εβραίων που αιχμαλωτίστηκαν σαν αιχμάλωτοι πολέμου το 70 μ.Χ.

Χιλιάδες άλλοι πολίτες της Ιερουσαλήμ πουλήθηκαν σαν σκλάβοι, με πολλούς περισσότερους να διασκορπίζονται σε όλο τον κόσμο. Όλο αυτό το γεγονός καταγράφεται από τον Ιώσηπο στο «Βιβλίο των Πολέμων», Βιβλίο 5, Κεφάλαιο 22, Ενότητες 1-3.

Το βιβλίο της Αποκάλυψης περιγράφει ότι τα δύο τρίτα των ανθρώπων στη γη σκοτώνονται από 21 κρίσεις του Θεού. Προφανώς, η Θλίψη δεν έγινε το 70 μ.Χ. ή οποιαδήποτε στιγμή μετά.

 

Γιατί θα συμβεί η Θλίψη;

Η Αγία Γραφή ορίζει δύο σκοπούς για τη Θλίψη:

      1. τη σωτηρία των Εβραίων.

      2. την κρίση του κόσμου.

Τα εφτά χρόνια είναι η εβδομηκοστή εβδομάδα της προφητείας του Δαν.θ:25-27, που ισχύει μόνο για τον Ισραήλ και τους Εβραίους:

Εβδομήκοντα εβδομάδες (490 χρόνια) διωρίσθησαν επί τον λαόν σου και επί την πόλιν την αγίαν σου (Δαν.θ:24).

Η Θλίψη δεν είναι για την εκκλησία. Είναι «επί τον λαόν σου», τους  Ιουδαίους – είπε ο άγγελος στον Δανιήλ. Η Θλίψη, η εβδομηκοστή εβδομάδα του Δανιήλ, είναι ο καιρός που καθόρισε ο Θεός για τη σωτηρία των Ιουδαίων.

Ο πρωταρχικός σκοπός της επταετούς Θλίψης είναι να πιστέψει ο Ισραήλ στον Ιησού σαν τον αληθινό Μεσσία τους. Ο Παύλος έγραψε ότι κατά τη διάρκεια της Θλίψης, «πας ο Ισραήλ θέλει σωθή».

Ρωμ.ια:25,26 Διότι δεν θέλω να αγνοήτε, αδελφοί, το μυστήριον τούτο, διά να μη υψηλοφρονήτε, ότι τύφλωσις κατά μέρος έγεινεν εις τον Ισραήλ, εωσού εισέλθη το πλήρωμα των εθνών, και ούτω πας ο Ισραήλ θέλει σωθή, καθώς είναι γεγραμμένον· Θέλει ελθεί εκ Σιών ο λυτρωτής και θέλει αποστρέψει τας ασεβείας από του Ιακώβ·

Η Παλαιά Διαθήκη προέβλεψε την απόρριψη του Μεσσία από τους Εβραίους. Ο Ησαΐας έγραψε ότι όταν έρθει, ο Ισραήλ θα Τον περιφρονήσει και θα Τον απορρίψει, κρύβοντας τα πρόσωπά τους από Αυτόν. Δεν θα τιμήσουν ούτε θα σεβαστούν τον Μεσσία όταν έρθει.

Ησ.νγ:1-3 Τις επίστευσεν εις το κήρυγμα ημών; και ο βραχίων του Κυρίου εις τίνα απεκαλύφθη; διότι ανέβη ενώπιον αυτού σαν τρυφερόν φυτόν και σαν ρίζα από ξηράς γής· δεν έχει είδος ουδέ κάλλος· και είδομεν αυτόν και δεν είχεν ώραιότητα ώστε να επιθυμώμεν αυτόν. Καταπεφρονημένος και απερριμμένος υπό των ανθρώπων· άνθρωπος θλίψεων και δόκιμος ασθενείας· και σαν άνθρωπος από του οποίου αποστρέφει τις το πρόσωπον, κατεφρονήθη και σαν ουδέν ελογίσθημεν αυτόν.

Ο όρος «ο βραχίων του Κυρίου» είναι ένας εβραϊκός ιδιωματισμός για τον Μεσσία. Στην περίπτωση της προφητείας του Ησαΐα, οι Εβραίοι δεν πίστεψαν ότι η σωτηρία είχε έρθει στο πρόσωπο του Μεσσία, Ιησού.

Ο Ζαχαρίας προέβλεψε ότι οι Εβραίοι θα σταύρωναν τον Μεσσία τους, και όταν τον δουν να έρχεται ξανά στην γη και να συνειδητοποιείσουν τι έχουν κάνει, θέλουσι λυπηθή δι' αυτόν, σαν ο λυπούμενος διά τον πρωτότοκον αυτού..

Ζαχ.ιβ:10,11 Και θέλω εκχέει επί τον οίκον Δαβίδ και επί τους κατοίκους της Ιερουσαλήμ πνεύμα χάριτος και ικεσιών· και θέλουσιν επιβλέψει προς εμέ, τον οποίον εξεκέντησαν, και θέλουσι πενθήσει δι' αυτόν σαν πενθεί τις διά τον μονογενή αυτού, και θέλουσι λυπηθή δι' αυτόν, σαν ο λυπούμενος διά τον πρωτότοκον αυτού. Εν τη ημέρα εκείνη θέλει είσθαι πένθος μέγα εν Ιερουσαλήμ σαν το πένθος της Αδαδριμμών εν τη πεδιάδι Μεγιδδών.

Ο Ιησούς επέπληξε τους Ιουδαίους που δεν αναγνώρισαν την ώρα της επίσκεψής τους από τον Μεσσία. Είπε στους ηγέτες του Ισραήλ ότι επειδή τον απέρριψαν, το σπίτι τους (ο Ναός) θα αφεθεί έρημο.

Λουκ.ιγ:35 Ιδού, σας αφίνεται ο οίκός σας έρημος· αληθώς δε σας λέγω ότι δεν θέλετε με ιδεί, εωσού έλθη ο καιρός ότε θέλετε ειπεί· Ευλογημένος ο ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου.

Λουκ.ιθ:41-44 Και ότε επλησίασεν, ιδών την πόλιν έκλαυσεν επ' αυτήν, Είθε να εγνώριζες και συ, τουλάχιστον εν τη ημέρα σου ταύτη, τα προς ειρήνην σου αποβλέποντα· αλλά τώρα εκρύφθησαν από των οφθαλμών σου· διότι θέλουσιν ελθεί ημέραι επί σε και οι εχθροί σου θέλουσι κάμει χαράκωμα περί σε, και θέλουσι σε περικυκλώσει και θέλουσι σε στενοχωρήσει πανταχόθεν, και θέλουσι κατεδαφίσει σε και τα τέκνα σου εν σοι, και δεν θέλουσιν αφήσει εν σοι λίθον επί λίθον, διότι δεν εγνώρισας τον καιρόν της επισκέψεώς σου.

Επειδή οι Εβραίοι δεν αναγνώρισαν ούτε δέχτηκαν τον Μεσσία τους όταν ήρθε, ο Ιησούς απήγγειλε κρίση στο έθνος. Η πόλη της Ιερουσαλήμ και ο Ναός καταστράφηκαν το 70 μ.Χ. από τον Ρωμαίο στρατηγό Τίτο.

Ματθ.κδ:1,2 Και εξελθών ο Ιησούς ανεχώρει από του ιερού· και προσήλθον οι μαθηταί αυτού διά να επιδείξωσιν εις αυτόν τας οικοδομάς του ιερού. Ο δε Ιησούς είπε προς αυτούς· Δεν βλέπετε πάντα ταύτα; αληθώς σας λέγω, δεν θέλει αφεθή εδώ λίθος επί λίθον, όστις δεν θέλει κατακρημνισθή.

Οι Ρωμαίοι στρατιώτες κατέστρεψαν ολοκληρωτικά το Ναό το 70 μ.Χ., που «δεν είχε μείνει ούτε μια πέτρα πάνω στην άλλη», όπως είχε πει ο Ιησούς ότι θα συνέβαινε όταν προέβλεψε αυτό το γεγονός το 32 μ.Χ.

Μια δευτερεύουσα λειτουργία της Θλίψης είναι να φανερώσει το κακό του σατανά και όσων τον λατρεύουν και να απωλέσει και τα δύο στη λίμνη της φωτιάς. Ο Θεός θα επιτρέψει στον Σατανά να βασιλεύει πάνω στην γη σαν αυτοαποκαλούμενος θεός για επτά χρόνια. Η βασιλεία του θα εκδηλώσει τις αληθινές καρδιές εκείνων που μισούν τον Θεό, και θα λατρεύουν και θα υπηρετούν το θηρίο.

Η Θλίψη δεν προοριζόταν ποτέ για την εκκλησία του Ιησού. Όταν ο Παύλος έγραψε την πρώτη επιστολή στη Θεσσαλονικιά εκκλησία, τους είπε συγκεκριμένα ότι αυτή η εποχή της οργής δεν είναι για εκείνους που αγαπούν τον Ιησού, επειδή ο Θεός μας έχει φυλάξει για σωτηρία (Α ́ Θεσ.ε:9-10).

Η ιδέα ότι πρέπει να εξαγνιστούμε από την Θλίψη – (Πράξ.ιδ:22, «διά πολλών θλίψεων πρέπει να εισέλθωμεν εις την βασιλείαν του Θεού») – περιγράφει τις δοκιμασίες που προέρχονται από τον κόσμο, όχι από την Θλίψη που προέρχεται από τον Ιησού και ονομάζεται «η οργή του Αρνίου».

Υπάρχει μια τεράστια διαφορά μεταξύ της θλίψης του κόσμου και της Θλίψης από τον Θεό

Ιωάν.ις:33 Ταύτα ελάλησα προς εσάς, διά να έχητε ειρήνην εν εμοί. Εν τω κόσμω θέλετε έχει θλίψιν· αλλά θαρσείτε, εγώ ενίκησα τον κόσμον.

Ο Ιησούς δεν είπε ότι σε αυτόν τον κόσμο ο πιστός θα πρέπει να υπομείνει την Θλίψη που προέρχεται από τον Θεό.

Τα πρώτα τρεισήμισι χρόνια της Θλίψης, καθένας που αποφασίζει να εμπιστευτεί τον Ιησού εκείνη τη στιγμή και να μην πάρει το χάραγμα του θηρίου, θα σκοτωθεί από το θηρίο (Αποκ.κ:4).

Αυτοί είναι η εκκλησία της Λαοδίκειας, οι χλιαροί, αλλά ίσως και άνθρωποι που δεν πίστευαν στον Ιησού πριν από την Αρπαγή, αλλά αποφασίζουν να Τον εμπιστευτούν μετά την έναρξη της Θλίψης.

Όταν εκατομμύρια Χριστιανοί εξαφανιστούν από την γη στην Αρπαγή, ο κόσμος θα γνωρίζει ότι η υπόσχεση του Ιησού να επιστρέψει για την εκκλησία Του και η περιγραφή του Παύλου γι’ αυτό το γεγονός στην Α ́ Θες.δ είναι αληθινή. Ένα μεγάλο πλήθος θα στραφεί στον Χριστό κατά την διάρκεια της Θλίψης, αλλά θα έχει μεγάλο κόστος – την απώλεια της ζωής τους.

Η ιδέα ότι οι Χριστιανοί πρέπει να περάσουν από την Θλίψη για να εξαγνιστούν από την αμαρτία και να είναι έτοιμοι για την επιστροφή του Ιησού μέμφεται από την Καινή Διαθήκη. Ο Παύλος έγραψε ότι είμαστε πλήρεις εν Χριστώ Ιησού. Ο Παύλος έγραψε εκτενώς ότι όλη η δικαιοσύνη μας προέρχεται από τον Ιησού.

Κολ.β:9,10 διότι εν αυτώ κατοικεί παν το πλήρωμα της θεότητος σωματικώς, και είσθε πλήρεις εν αυτώ, όστις είναι η κεφαλή πάσης αρχής και εξουσίας,

Α’ Κορ.ς:11 Και τοιούτοι υπήρχετέ τινες· αλλά απελούσθητε, αλλά ηγιάσθητε, αλλ' εδικαιώθητε διά του ονόματος του Κυρίου Ιησού και διά του Πνεύματος του Θεού ημών.

Ο Ιησούς είπε ότι εκείνοι που Τον εμπιστεύονται είναι «καθαροί» και δεν υπάρχει ανάγκη περαιτέρω καθαρισμού:

Ιωάν.ιγ:8-11 Λέγει προς αυτόν ο Πέτρος· Δεν θέλεις νίψει τους πόδας μου εις τον αιώνα. Απεκρίθη προς αυτόν ο Ιησούς· Εάν δεν σε νίψω, δεν έχεις μέρος μετ' εμού. Λέγει προς αυτόν ο Σίμων Πέτρος· Κύριε, μη τους πόδας μου μόνον, αλλά και τας χείρας και την κεφαλήν. Λέγει προς αυτόν ο Ιησούς· Ο λελουμένος δεν έχει χρείαν ειμή τους πόδας να νιφθή, αλλ' είναι όλος καθαρός· και σεις είσθε καθαροί, αλλ' ουχί πάντες. Διότι ήξευρεν εκείνον, όστις έμελλε να παραδώση αυτόν· διά τούτο είπε· Δεν είσθε πάντες καθαροί.

Τη στιγμή που κάποιος εμπιστεύεται τον Ιησού για την σωτηρία του, αφού μετανοήσει από τις αμαρτίες του, είναι καθαρός, άγιος, και απόλυτα έτοιμος για τον ουρανό.

Αν οι Χριστιανοί πρέπει να περάσουν από την Θλίψη για να εξαγνιστούν από την αμαρτία και να είναι έτοιμοι για τον ουρανό, αυτό είναι ένα δόγμα έργων που τοποθετεί την σωτηρία στα χέρια του ανθρώπου και όχι του Χριστού. Η σωτηρία είναι ένα δώρο. Δεν μπορούμε να το κερδίσουμε με το να είμαστε πιο αγνοί ή πιο άξιοι. Όταν εμπιστευόμαστε τον Ιησού για την σωτηρία μας, είμαστε έτοιμοι για τον ουρανό εκείνη τη στιγμή.

 

Καθώς ξεκινάμε το κεφάλαιο έξι στο βιβλίο της Αποκάλυψης, η Θλίψη ξεκινά από την πρώτη σφραγίδα που ανοίγει ο Ιησούς:

Αποκ.ς:1,2 Και είδον, ότε ήνοιξε το Αρνίον μίαν εκ των σφραγίδων, και ήκουσα εν εκ των τεσσάρων ζώων λέγον σαν φωνήν βροντής· Έρχου και βλέπε. Και είδον, και ιδού, ίππος λευκός· και ο καθήμενος επ' αυτόν είχε τόξον· και εδόθη εις αυτόν στέφανος, και εξήλθε νικών και διά να νικήση.

Η ειρήνη είναι σύντομη, όταν ο Ιησούς ανοίγει την δεύτερη σφραγίδα, αρχίζει πόλεμος:

Αποκ.ς:3,4 Και ότε ήνοιξε την δευτέραν σφραγίδα, ήκουσα το δεύτερον ζώον λέγον· Έρχου και βλέπε. Και εξήλθεν άλλος ίππος κόκκινος, και εις τον καθήμενον επ' αυτόν εδόθη να σηκώση την ειρήνην από της γης, και να σφάξωσιν αλλήλους, και εδόθη εις αυτόν μάχαιρα μεγάλη.

Η αρχή της επταετίας περιγράφεται στο βιβλίο του Δανιήλ σαν η εβδομηκοστή εβδομάδα του Δανιήλ. Το ένατο κεφάλαιο του Δανιήλ περιγράφει εβδομήντα εβδομάδες ετών (490 χρόνια), τα πρώτα εξήντα εννέα (483 χρόνια) εκπληρώθηκαν κατά την θριαμβευτική είσοδο του Ιησού στην Ιερουσαλήμ. Απομένει μόνο μια επταετής περίοδος (μία εβδομάδα) από τις εβδομήντα εβδομάδες του Δανιήλ.

Το έκτο κεφάλαιο της Αποκάλυψης αρχίζει στην αρχή των τελευταίων επτά ετών της προφητείας του Δανιήλ.

Η Α’ Θες.δ:13-18 περιγράφει το γεγονός που θα προκαλέσει την έναρξη της επταετίας: η Αρπαγή της εκκλησίας του Ιησού.

Το τέταρτο και πέμπτο κεφάλαιο της Αποκάλυψης εκθέτουν λεπτομερώς τα γεγονότα που συμβαίνουν στον ουρανό κατά τη διάρκεια των πρώτων τρεισήμισι ετών της Θλίψης στην Γη.

Η Β’ Θες.β:1-12 περιγράφει το επόμενο γεγονός: την αποκάλυψη του αντίχριστου που θα γίνει αμέσως μετά την αρπαγή της εκκλησίας  από την γη.

Ο Ιησούς περιγράφει ολόκληρη την επταετία της Θλίψης στο Ματθ.κδ.

Η αποκάλυψη του αντίχριστου συμβαίνει με το άνοιγμα της πρώτης σφραγίδας του βιβλίου του χρέους όλης της Γης, που είδαμε να κρατάει ο Ιησούς στο πέμπτο κεφάλαιο της Αποκάλυψης.

Στα μέσα της επταετούς Θλίψης, ο αντίχριστος θα μπει στο Ναό που έχει ανοικοδομηθεί στην Ιερουσαλήμ και θα πάει στα Άγια των αγίων.

Ο ψευδοπροφήτης θα ανεγείρει ένα άγαλμα του αντίχριστου εκεί, και θα διατάξει τον κόσμο να προσκυνήσει τον αντίχριστο σαν Θεό. Τόσο ο Δανιήλ όσο και ο Ιησούς περιγράφουν αυτό το γεγονός σαν το βδέλυγμα της ερήμωσης.


Τι θα συμβεί κατά τη διάρκεια της Θλίψης:

Στην Καινή Διαθήκη, μαθαίνουμε ότι μεγαλύτερος είναι Αυτός που είναι μέσα μας, ο Ιησούς, από το Σατανά που είναι στον κόσμο. Ο διάβολος δεν έχει καμία εξουσία πάνω σ’ αυτούς που αγαπούν τον Ιησού στην περίοδο πριν αρχίσει η Θλίψη.

Μετά την Αρπαγή της εκκλησίας από τη γη (Α ́ Θες.δ:13-18), ο Σατανάς, που εργάζεται μέσω του αντίχριστου, θα έχει την εξουσία να βλάψει και να σκοτώσει κάθε άνθρωπο που δηλώνει την αγάπη του για τον Ιησού.

Ο Ιωάννης γράφει στην Αποκ.ιγ:7 ότι η εξουσία έχει δοθεί τώρα στο θηρίο «επί πάσαν φυλήν και γλώσσαν και έθνος»:

Α’ Ιωάν.δ:4 Σεις εκ του Θεού είσθε, τεκνία, και ενικήσατε αυτούς, διότι μεγαλήτερος είναι εκείνος όστις είναι εν υμίν παρά όστις είναι εν τω κόσμω.

Για το λόγο αυτό, δεν είναι καλή ιδέα να περιμένουμε μέχρι να αρχίσει η Θλίψη για να ζητήσουμε τον Ιησού. Αν κάποιος δεν μπορεί να ζητήσει τον Ιησού τώρα, πριν έρθει για την εκκλησία Του, είναι βέβαιο ότι δεν θα μπορέσει να πεθάνει γι' Αυτόν κατά τη διάρκεια της Θλίψης.

Όλοι όσοι δηλώνουν πίστη στον Ιησού μετά την Αρπαγή θα σκοτωθούν από τον αντίχριστο:

Αποκ.κ:4 .... είδον τας ψυχάς των πεπελεκισμένων διά την μαρτυρίαν του Ιησού και διά τον λόγον του Θεού, και οίτινες δεν προσεκύνησαν το θηρίον ούτε την εικόνα αυτού, και δεν έλαβον το χάραγμα επί το μέτωπον αυτών και επί την χείρα αυτών....

Οι υπόλοιποι άνθρωποι πάνω στην γη που δεν θα στραφούν στον Ιησού για σωτηρία, όλοι λατρεύουν το θηρίο και τα ονόματά τους δεν είναι γραμμένα στο Βιβλίο της Ζωής.

Αποκ.ιγ:8-10 Και θέλουσι προσκυνήσει αυτό πάντες οι κατοικούντες επί της γης, των οποίων τα ονόματα δεν εγράφησαν εν τω βιβλίω της ζωής του Αρνίου του εσφαγμένου από καταβολής κόσμου. Όστις έχει ωτίον, ας ακούση. Όστις φέρει εις αιχμαλωσίαν, εις αιχμαλωσίαν υπάγει. Όστις φονεύση με μάχαιραν, πρέπει αυτός να φονευθή με μάχαιραν. Εδώ είναι η υπομονή και η πίστις των αγίων.

Ο Ιωάννης γράφει ένα λόγο ενθάρρυνσης εδώ για εκείνους που πραγματικά εμπιστεύονται τον Ιησού κατά τη διάρκεια της Θλίψης – να μην χάσουν την υπομονή τους.

Αποκ.ιγ:11,12 Και είδον άλλο θηρίον αναβαίνον εκ της γης, και είχε κέρατα δύο όμοια με αρνίου, και ελάλει ως δράκων. Και ενήργει όλην την εξουσίαν του πρώτου θηρίου ενώπιον αυτού. Και έκαμε την γην και τους κατοικούντας εν αυτή να προσκυνήσωσι το θηρίον το πρώτον, του οποίου εθεραπεύθη η θανατηφόρος πληγή.

Ο Δανιήλ μας δίνει πληροφορίες για το θηρίο, που θα κυβερνήσει σαν βασιλιάς σε όλη την γη κατά τη διάρκεια των τελευταίων τρεισήμισι ετών της Θλίψης:

Δαν.ια:36,37 Και ο βασιλεύς θέλει κάμει κατά την θέλησιν αυτού, και θέλει υψωθή και μεγαλυνθή υπεράνω παντός Θεού, και θέλει μεγαλορρημονήσει κατά του Θεού των θεών, και θέλει ευημερεί, εωσού συντελεσθή η οργή· διότι το ωρισμένον θέλει γείνει. Και δεν θέλει φροντίζει περί των θεών των πατέρων αυτού ουδέ περί επιθυμίας γυναικών ουδέ θέλει φροντίζει περί ουδενός θεού, διότι θέλει μεγαλυνθή υπεράνω πάντων.

Ο αντίχριστος, σύμφωνα με τα λόγια της προφητείας του Δανιήλ, δεν θα σεβαστεί ούτε θα τιμήσει τον Ιησού τον Μεσσία. Αντ' αυτού, θα βλασφημήσει το Χριστό και εκείνους που Τον αγαπούν.

Ο Δανιήλ συνεχίζει την περιγραφή του θηρίου λέγοντάς μας ότι θα είναι μια στρατιωτική ιδιοφυΐα, ικανή να πείσει και να συγκεντρώσει τους στρατούς του κόσμου στην κοιλάδα Μεγιδδώ για να περιμένει τον Ιησού που επιστρέφει. Εκεί οι δυνάμεις του κόσμου θα επιδιώξουν να καταστρέψουν τον Ιησού και την εκκλησία Του, που περιγράφονται στην Αποκ.ιθ, και προέρχονται από τον ουρανό σαν ένας μεγάλος στρατός:

Αποκ.ιθ:14 Και τα στρατεύματα τα εν τω ουρανώ ηκολούθουν αυτόν εφ' ίππων λευκών, ενδεδυμένοι βύσσινον λευκόν και καθαρόν.

Ο Ιησούς απλά θα μιλήσει και όλοι αυτοί οι στρατοί θα καταστραφούν σε μια στιγμή. Το αίμα αυτού του μακελειού θα είναι στο ύψος του χαλιναριού ενός αλόγου (1,5 μέτρο) σε όλο το μήκος των 320 χλμ. της κοιλάδας Μεγιδδώ.

Παρατηρήστε την περιγραφή του θηρίου:

Δαν.ια:37-39 Και δεν θέλει φροντίζει περί των θεών των πατέρων αυτού ουδέ περί επιθυμίας γυναικών ουδέ θέλει φροντίζει περί ουδενός θεού, διότι θέλει μεγαλυνθή υπεράνω πάντων. Τον δε θεόν Μαουζείμ θέλει δοξάσει επί του τόπου αυτού· και θεόν, τον οποίον οι πατέρες αυτού δεν εγνώρισαν, θέλει τιμήσει με χρυσόν και άργυρον και με πολυτίμους λίθους και με πράγματα επιθυμητά. Ούτω θέλει κάμει εις τα οχυρώματα Μαουζείμ μετά θεού αλλοτρίου· όσοι γνωρίσωσιν αυτόν, εις αυτούς θέλει πληθύνει δόξαν και θέλει κάμει αυτούς να εξουσιάσωσιν επί πολλών, και την γην θέλει διαμοιράσει με τιμήν.

Εδώ βρίσκουμε δύο μεγάλες αποδείξεις ότι η εκκλησία έχει ήδη φύγει από τη γη, έχοντας αρπαχτεί από τον Ιησού πριν αρχίσει η Θλίψη. Πώς θα μπορούσαμε να έρθουμε με τον Ιησού από τον ουρανό στη γη, εκτός αν μας είχε ήδη πάρει ο Ιησούς από τη γη προηγουμένως;

Η στρατηγική για αυτή την τελική μάχη του Αρμαγεδδώνα καθορίζεται στον Δαν.ια:40-45:

Και εν τω εσχάτω καιρώ ο βασιλεύς του νότου (Αίγυπτος) θέλει συγκερατισθή μετ' αυτού (Αντίχριστος)· και ο βασιλεύς του βορρά (Ρωσία) θέλει ελθεί εναντίον αυτού ως ανεμοστρόβιλος, μετά αμαξών και μετά ιππέων και μετά πολλών πλοίων· και θέλει ελθεί εις τους τόπους και θέλει πλημμυρήσει και διαβή· θέλει εισέλθει (Αντίχριστος) έτι εις την γην της δόξης (Ισραήλ)  και πολλοί τόποι θέλουσι καταστραφή· ούτοι όμως θέλουσι διασωθή εκ της χειρός αυτού, ο Εδώμ και ο Μωάβ και οι πρώτοι των υιών Αμμών (Ιορδανία). Και θέλει εκτείνει την χείρα αυτού επί τους τόπους· και η γη της Αιγύπτου δεν θέλει εκφύγει. Και θέλει κυριεύσει τους θησαυρούς του χρυσίου και του αργυρίου και πάντα τα επιθυμητά της Αιγύπτου· και οι Λίβυες και οι Αιθίοπες θέλουσιν είσθαι κατόπιν των βημάτων αυτού. Πλην αγγελίαι εκ της ανατολής και εκ του βορρά θέλουσι ταράξει αυτόν· διά τούτο θέλει εκβή μετά θυμού μεγάλου, διά να αφανίση και να εξολοθρεύση πολλούς. Και θέλει στήσει τας σκηνάς της βασιλικής αυτού κατοικήσεως μεταξύ των θαλασσών επί του ενδόξου όρους της αγιότητος· πλην θέλει ελθεί εις το τέλος αυτού και δεν θέλει υπάρχει ο βοηθών αυτόν.

Στο τέλος της επταετούς Θλίψης, ο Αντίχριστος έχει την έδρα του στη Βαβυλώνα (Ιράκ). Ο βασιλιάς του Νότου (Αίγυπτος), μαζί με τα βορειοαφρικανικά έθνη της Λιβύης και της Αιθιοπίας, ξεκινούν εξέγερση εναντίον των στρατευμάτων του αντίχριστου που βρίσκονται στο Ισραήλ. Ελπίζουν να νικήσουν τις δυνάμεις του αντίχριστου που βρίσκονται στην Ιερουσαλήμ.

Ενώ ο αντίχριστος βρίσκεται στη Βαβυλώνα, ακούει μια αναφορά ότι η Αίγυπτος, η Αιθιοπία και η Λιβύη επαναστατούν. Ο βασιλιάς του Βορρά (Ρωσία) έρχεται επίσης να βοηθήσει τους Αιγύπτιους και τους Βορειοαφρικανούς στην επίθεση του στρατού του αντίχριστου. Οι Ρώσοι θα εξαπατήσουν τον Βασιλιά του Νότου, καθώς έρχονται να βοηθήσουν τον αντίχριστο. Οι ρωσικές δυνάμεις θα κατέβουν από το Βορρά στην Αίγυπτο και θα μεταφέρουν τους θησαυρούς της Αιγύπτου.

Σήμερα βλέπουμε ότι η συμμαχία μεταξύ Ρωσίας και Κίνας αυξάνεται ραγδαία. Ο Βασιλιάς του Νότου (Αίγυπτος), η Λιβύη και η Αιθιοπία έρχονται προς το Ισραήλ. Ο Βασιλιάς του Βορρά (Ρωσία) κατεβαίνει προς το Ισραήλ. Η Κίνα, η Ιαπωνία, η Ινδία και άλλοι στρατοί έρχονται ανατολικά προς το Ισραήλ. Ο αντίχριστος αναχωρεί από τη Βαβυλώνα σε μια προσπάθεια να σταματήσει την εξέγερση. Στήνει τις σκηνές του μεταξύ της Μεσογείου και του Ναού στην κοιλάδα Ιεσραέλ του Μεγιδδώ.

Ξαφνικά, καθώς ο αντίχριστος κινείται νότια, ακούει μια αναφορά ότι ένας στρατός 200 εκατομμυρίων ατόμων πλησιάζει από την Ανατολή. Αυτά τα νέα του προκαλούν μεγάλη ανησυχία. Επιστρέφοντας στο Ισραήλ, ο αντίχριστος προσπαθεί να κρατήσει το έδαφος που έχει ήδη κατακτήσει. Η Ρωσία κατεβαίνει, η Αίγυπτος ανεβαίνει – όλα συγκλίνουν στην κοιλάδα του Μεγιδδώ. Για μια λεπτομερή περιγραφή αυτών των γεγονότων, δείτε το βιβλίο του Δανιήλ, κεφ.ια.

Αυτά είναι τα γεγονότα που προβλέπονται από τον Ης.ξγ:1-2. Ο Ιησούς θα εκπληρώσει αυτό το γεγονός όταν επιστρέψει με την εκκλησία Του από τον ουρανό στο τέλος της επταετούς Θλίψης. Θα πατήσει στο Όρος των Ελαιών, και στη συνέχεια θα κινηθεί προς τις δυνάμεις που συγκεντρώθηκαν στην κοιλάδα Ιεσραέλ για να πολεμήσουν τη μάχη του Αρμαγεδδώνα.

Ο προφήτης Ζαχαρίας περιγράφει την Μάχη του Αρμαγεδδώνα στην προφητεία του:

Ζαχ.ιδ:2-4 Και θέλω συνάξει πάντα τα έθνη κατά της Ιερουσαλήμ εις μάχην· και θέλει αλωθή η πόλις και αι οικίαι θέλουσι λεηλατηθή και αι γυναίκες θέλουσι βιασθή, και το ήμισυ της πόλεως θέλει εξέλθει εις αιχμαλωσίαν, το δε υπόλοιπον του λαού δεν θέλει εξολοθρευθή εκ της πόλεως. Και ο Κύριος θέλει εξέλθει και θέλει πολεμήσει κατά των εθνών εκείνων, ως ότε επολέμησεν εν τη ημέρα της μάχης. Και οι πόδες αυτού θέλουσι σταθή κατά την ημέραν εκείνην επί του όρους των ελαιών, του απέναντι της Ιερουσαλήμ εξ ανατολών· και το όρος των ελαιών θέλει σχισθή κατά το μέσον αυτού προς ανατολάς και προς δυσμάς και θέλει γείνει κοιλάς μεγάλη σφόδρα· και το ήμισυ του όρους θέλει συρθή προς βορράν και το ήμισυ αυτού προς νότον.

Γνωρίζουμε ότι ο Ιησούς θα επιστρέψει στον ίδιο τόπο από τον οποίο αναλήφθηκε, το Όρος των Ελαιών, όπως προανήγγειλαν οι άγγελοι που στέκονταν δίπλα όταν αναλήφθηκε στον ουρανό:

Πράξ.α:10-12 Και ενώ ήσαν ατενίζοντες εις τον ουρανόν ότε αυτός ανέβαινεν, ιδού, άνδρες δύο με ιμάτια λευκά εστάθησαν πλησίον αυτών, οίτινες και είπον· Άνδρες Γαλιλαίοι, τι ίστασθε εμβλέποντες εις τον ουρανόν; ούτος ο Ιησούς, όστις ανελήφθη αφ' υμών εις τον ουρανόν, θέλει ελθεί ούτω καθ' ον τρόπον είδετε αυτόν πορευόμενον εις τον ουρανόν. Τότε υπέστρεψαν εις Ιερουσαλήμ από του όρους του καλουμένου Ελαιώνος, το οποίον είναι πλησίον της Ιερουσαλήμ, απέχον οδόν σαββάτου.

Η περιγραφή του Ιωάννη για τον ψευδοπροφήτη, στην Αποκ.ιγ:11-12, είναι κρίσιμη για την κατανόησή μας, γιατί μέσω αυτού του ανθρώπου το θηρίο θα λάβει λατρεία από τους κατοίκους της γης:

Και είδον άλλο θηρίον αναβαίνον εκ της γης, και είχε κέρατα δύο όμοια με αρνίου, και ελάλει ως δράκων. Και ενήργει όλην την εξουσίαν του πρώτου θηρίου ενώπιον αυτού. Και έκαμε την γην και τους κατοικούντας εν αυτή να προσκυνήσωσι το θηρίον το πρώτον, του οποίου εθεραπεύθη η θανατηφόρος πληγή.

Ο Ιωάννης είπε ότι η δύναμη (τα δύο κέρατα) του ψευδοπροφήτη θα είναι σαν αρνί, θα εμφανίζεται σαν άγιος και ενάρετος, αλλά ο λόγος του θα είναι σαν δράκου, η εξουσία του ίδιου του Σατανά. Όλες οι προθέσεις του θα είναι να εξυψωθεί το θηρίο.

Η δύναμη πίσω από την εκκλησία είναι το Άγιο Πνεύμα. Η δύναμη πίσω από το θηρίο θα είναι το πνεύμα του Σατανά στον ψευδοπροφήτη.

Μετά την θανατηφόρο πληγή, το θηρίο θα θεραπευτεί. Όταν συμβεί αυτό το γεγονός, ο ψευδοπροφήτης θα πει στον κόσμο ότι το θηρίο είναι Θεός και θα πρέπει όλοι να το λατρεύσουν σαν Θεός τους.

Αποκ.ιγ:13-15 Και έκαμνε σημεία μεγάλα (ο ψευδοπροφήτης) , ώστε και πυρ έκαμνε να καταβαίνη εκ του ουρανού εις την γην ενώπιον των ανθρώπων. Και επλάνα τους κατοικούντας επί της γης διά τα σημεία, τα οποία εδόθησαν εις αυτό να κάμη ενώπιον του θηρίου, λέγον προς τους κατοικούντας επί της γης να κάμωσιν εικόνα εις το θηρίον, το οποίον έχει την πληγήν της μαχαίρας και έζησε. Και εδόθη εις αυτό να δώση πνεύμα εις την εικόνα του θηρίου, ώστε και να λαλήση η εικών του θηρίου και να κάμη, όσοι δεν προσκυνήσωσι την εικόνα του θηρίου, να θανατωθώσι.

Όταν οι μαθητές του Ιησού Τον ρώτησαν ποια ήταν τα σημάδια της επιστροφής Του και του τέλους, άρχισε να τους απαντάει με τα λόγια: «Βλέπετε μη σας πλανήση τις».

Μάρκ.ιγ:3-5 Και ενώ εκάθητο εις το όρος των Ελαιών κατέναντι του ιερού, ηρώτων αυτόν κατ' ιδίαν ο Πέτρος και Ιάκωβος και Ιωάννης και Ανδρέας. Ειπέ προς ημάς πότε θέλουσι γείνει ταύτα, και τι το σημείον όταν ταύτα πάντα μέλλωσι να συντελεσθώσιν; Ο δε Ιησούς αποκριθείς προς αυτούς, ήρχισε να λέγη· Βλέπετε μη σας πλανήση τις.

Ο Ιησούς μιλούσε σε Ιουδαίους για την εποχή της Θλίψης που θα επηρεάσει αυτούς και το έθνος τους. Εδώ βλέπουμε γιατί ο Ιησούς προειδοποίησε τους Ιουδαίους να είναι προσεκτικοί και να μην εξαπατηθούν.

Ο Ιωάννης γράφει στην Αποκ.ιγ:13-14 ότι ο ψευδοπροφήτης θα κάνει μεγάλα σημεία, ακόμη θα κάνει φωτιά να κατέβει από τον ουρανό, όπως είχε κάνει ο Ηλίας ο προφήτης.

Στο Ευαγγέλιο του Μάρκου, ο Ιησούς μίλησε για αυτό ακριβώς:

Μάρκ.ιγ:22,23 Διότι θέλουσιν εγερθή ψευδόχριστοι και ψευδοπροφήται και θέλουσι δείξει σημεία και τέρατα, διά να αποπλανώσιν, ει δυνατόν, και τους εκλεκτούς. Σεις όμως προσέχετε· ιδού, σας προείπον πάντα.

Αν ακολουθήσουμε ανθρώπους που κάνουν σημεία και θαύματα, είναι πιθανό να εξαπατηθούμε. Αν ακολουθήσουμε τους ανθρώπους που διδάσκουν τον καθαρό λόγο του Θεού, θα γίνουμε σοφοί.

Οι Χριστιανοί δεν πρέπει να ακολουθούν τα σημεία. Τα σημεία θα ακολουθήσουν εκείνους που πιστεύουν:

Μάρκ.ις:17,18 Σημεία δε εις τους πιστεύσαντας θέλουσι παρακολουθεί ταύτα, Εν τω ονόματί μου θέλουσιν εκβάλλει δαιμόνια· θέλουσι λαλεί νέας γλώσσας· όφεις θέλουσι πιάνει· και εάν θανάσιμόν τι πίωσι, δεν θέλει βλάψει αυτούς· επί αρρώστους θέλουσιν επιθέσει τας χείρας, και θέλουσιν ιατρεύεσθαι.

Οι άνθρωποι που θα είναι ζωντανοί κατά τη διάρκεια της Θλίψης, πολλοί θα εξαπατηθούν από τα θαύματα που θα κάνει το θηρίο, και θα υπακούσουν στην εντολή του ψευδοπροφήτη να λατρέψουν το θηρίο σαν Θεό:

Αποκ.ιγ:13,14 Και έκαμνε σημεία μεγάλα, ώστε και πυρ έκαμνε να καταβαίνη εκ του ουρανού εις την γην ενώπιον των ανθρώπων. Και επλάνα τους κατοικούντας επί της γης διά τα σημεία, τα οποία εδόθησαν εις αυτό να κάμη ενώπιον του θηρίου, λέγον προς τους κατοικούντας επί της γης να κάμωσιν εικόνα εις το θηρίον, το οποίον έχει την πληγήν της μαχαίρας και έζησε.

Όλοι όσοι υπακούν στην εντολή του ψευδοπροφήτη και λατρεύουν το θηρίο θα ριχθούν στη Λίμνη της Φωτιάς στην τελική κρίση, με το θηρίο, τον ψευδοπροφήτη και τον Σατανά:

Αποκ.ιθ:20 Και επιάσθη το θηρίον και μετά τούτου ο ψευδοπροφήτης, όστις έκαμε τα σημεία ενώπιον αυτού, με τα οποία επλάνησε τους λαβόντας το χάραγμα του θηρίου και τους προσκυνούντας την εικόνα αυτού· ζώντες ερρίφθησαν οι δύο εις την λίμνην του πυρός, την καιομένην με το θείον.

Η λίμνη του πυρός είναι η αληθινή κόλαση που περιγράφεται στην Βίβλο. Η λέξη Άδης χρησιμοποιείται συχνά στις γραφές για να περιγράψει τον τόπο όπου οι άπιστοι και ασεβείς κρατούνται στη φυλακή στο κέντρο της γης και περιμένουν την κρίση τους.

Στο τέλος της χιλιετούς βασιλείας του Ιησού στη γη, όλοι όσοι κρατούνται στη φυλακή της κόλασης θα αναστηθούν για να σταθούν ενώπιον του Μεγάλου Λευκού Θρόνου (Αποκ.κ:11). Θα κριθούν ένοχοι επειδή απέρριψαν την σωτηρία που τους πρόσφερε ο Θεός για τις αμαρτίες τους και θα ριχτούν όλοι ζωντανοί στη Λίμνη της Φωτιάς.

Όταν κάποιος δεν πιστέψει στον Ιησού για να σωθεί, ο Θεός παραδίδει αυτά τα άτομα σε αδόκιμο νου και δεν είναι σε θέση να διακρίνουν την εξαπάτηση του Σατανά. Θα πιστέψουν τα ψέματα του Σατανά και θα εξαπατηθούν από τα θαύματα που κάνει το θηρίο. Επειδή δεν δέχτηκαν την αγάπη της αλήθειας μέσω του θανάτου του Ιησού γι' αυτούς, ο Θεός θα τους στείλει ενέργεια πλάνης έτσι ώστε να πιστέψουν τα ψέματα του Σατανά και να χαθούν:

Β’ Θεσ.β:9-12 όστις θέλει ελθεί κατ' ενέργειαν του Σατανά εν πάση δυνάμει και σημείοις και τέρασι ψεύδους και εν πάση απάτη της αδικίας μεταξύ των απολλυμένων, διότι δεν εδέχθησαν την αγάπην της αληθείας διά να σωθώσι· και διά τούτο θέλει πέμψει επ' αυτούς ο Θεός ενέργειαν πλάνης, ώστε να πιστεύσωσιν εις το ψεύδος, διά να κατακριθώσι πάντες οι μη πιστεύσαντες εις την αλήθειαν, αλλ' ευαρεστηθέντες εις την αδικίαν.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι κρίσιμο να στραφεί κανείς από τις αμαρτίες του τώρα, πριν αρχίσει η Θλίψη, και να εμπιστευτεί τον Ιησού για τη σωτηρία του.

Αν περιμένουν να γίνει η Αρπαγή και να αρχίσει η Θλίψη, δεν θα μπορέσουν να διακρίνουν τα ψέματα του θηρίου, θα τους εξαπατήσει και θα τον λατρεύσουν.

Αυτό θα σφραγίσει την αιώνια μοίρα τους, και θα χαθούν αιώνια. Σήμερα είναι η ημέρα της σωτηρίας ενώ έχουμε ακόμα χρόνο και μπορούμε να κατανοήσουμε το Ευαγγέλιο του Χριστού. Σήμερα είναι η μέρα να στραφούν από τις αμαρτίες τους και να ζητήσουν τον Ιησού σαν Σωτήρα τους.

Σήμερα είναι η μέρα να δεχτείς τον Ιησού.

Εμείς που αγαπάμε τον Ιησού είμαστε εδώ στη γη μόνο για ένα μικρό χρονικό διάστημα σαν επισκέπτες. Το πραγματικό μας σπίτι είναι στον ουρανό, όπου τα ονόματά μας είναι ήδη γραμμένα και όλες οι ελπίδες και τα όνειρά μας θα εκπληρωθούν μόλις φτάσουμε στο αιώνιο σπίτι μας.