ΠΡΟΒΛΗΜΑ 6.
Δεν μπορεί να υπάρχουν τρία
συν-αιώνια πρόσωπα του Θεού
Το δόγμα του Αθανάσιου τονίζει την συν-αιωνιότητα
των τριών προσώπων της Τριάδας, λέγοντας, «Ο Πατέρας είναι αιώνιος, ο Υιός
είναι αιώνιος, το Άγιο Πνεύμα είναι αιώνιο κι ακόμη ότι δεν είναι τρεις
αιώνιοι, αλλά ένας αιώνιος» (10,11)
«Και σ’ αυτή την τριάδα, κανείς δεν είναι προγενέστερος
η μεταγενέστερος - κανείς δεν είναι μεγαλύτερος η μικρότερος» (25)
«Αλλά και τα τρία πρόσωπα είναι συν-αιώνια
και ίσα μεταξύ τους» (26)
Εξ’ ορισμού, η θεότητα είναι αιώνια. Αν και τα τρία πρόσωπα της Τριάδας δεν είναι αιώνια, τότε δεν είναι το καθένα Θεός.
Εδώ είναι που καταρρίπτεται «εκ βάθρων» η
τριαδική διδασκαλία, επειδή η Γραφή δηλώνει καθαρά ότι ο Υιός δεν είναι
αιώνιος.
Το κλειδί για να το κατανοήσει κανείς είναι
ότι ο όρος «Υιός» στην Γραφή αναφέρεται στην ανθρώπινη φύση του Χριστού, κι όχι
στη θεότητά Του.
Από τη στιγμή που θα καταλάβει κανείς αυτό,
είναι ολοφάνερο γιατί ο Υιός δεν μπορεί να είναι αιώνιος - επειδή είναι
άνθρωπος.
Μόνο ο Θεός έχει αιώνια ύπαρξη, όλοι οι άλλοι
έχουν κάποια αρχή, συμπεριλαμβανομένου και του Υιού του Θεού.
«Ο Υιός του Θεού» είναι ένας προσδιορισμός
του ανθρώπου που συνελήφθη στην μήτρα της Μαριάμ, γεννήθηκε στην
Βηθλεέμ, και ο οποίος έζησε, πέθανε και αναστήθηκε τον 1ο αιώνα.
Ακόμα κι οι τριαδικοί παραδέχονται ότι ο άνθρωπος
Χριστός Ιησούς δεν ήταν αιώνιος. Εφόσον δεν μπορεί να στηριχθεί η διδασκαλία
ότι ο Υιός είναι αιώνιος, δεν μπορεί και ν’ αποδειχθεί ότι υπάρχουν τρία
συν-αιώνια πρόσωπα του Θεού.
Ακολουθούν εδάφια σχετικά με το ότι ο Υιός
δεν είναι αιώνιος.
·
Άνθρωπος
με σάρκα και αίμα δεν μπορεί να είναι αιώνιος και να έχει ζήσει για πάντα στον
ουρανό.
Α’ Κορ.ιε:50
Τούτο δε λέγω, αδελφοί, ότι σαρξ και αίμα βασιλείαν Θεού
δεν δύνανται να κληρονομήσωσιν, ουδέ η φθορά κληρονομεί την αφθαρσίαν.
·
Τον
καιρό του Δαβίδ, ο Θεός δεν ήταν ακόμη ο Πατέρας του Υιού Β΄Σαμ.ζ:14 εγώ θέλω είσθαι
εις αυτόν πατήρ και αυτός θέλει είσθαι εις εμέ υιός· εάν πράξη ανομίαν, θέλω σωφρονίσει
αυτόν εν ράβδω ανδρών και διά μαστιγώσεων υιών ανθρώπων·
·
Στις
μέρες του Ησαΐα δεν υπήρχε ακόμη ο Υιός Ησ.ζ:14
Διά τούτο ο Κύριος αυτός θέλει σας
δώσει σημείον ιδού, η παρθένος θέλει συλλάβει και γεννήσει υιόν, και θέλει καλεσθή
το όνομα αυτού Εμμανουήλ.
·
Όταν
η παρθένος Μαρία μίλησε με τον άγγελο Γαβριήλ, ο Υιός δεν είχε ακόμα γεννηθεί Λουκ.α:30-35
·
Ο
Υιός εγεννήθει στο πλήρωμα του χρόνου Ψαλμ.β:7,
Εβρ.α:5
Η θεωρία της Τριάδας έρχεται σε αντίθεση με
τη Γραφή, όταν υποστηρίζει ότι ο Υιός είναι αιώνιος ενώ ο λόγος του Θεού λέει
ότι δεν είναι.
Φυσικά είναι αλήθεια ότι ο Ιησούς ήταν συγχρόνως
Θεός και άνθρωπος και σαν ο Θεός είναι αιώνιος. Όμως πουθενά η αιώνια θεότητά
Του δεν ονομάζεται «ο Υιός». Ο Χριστός πάντοτε ομολογούσε ότι ο Πατέρας
κατοικεί μέσα Του κι όχι ο Θεός Υιός.
Αναφερόμενος στην αιώνια φύση Του είπε: Πριν
γίνει ο Αβραάμ, εγώ είμαι (Ιωάν.η:58).
Αυτό ήταν το μέγα «ΕΓΩ ΕΙΜΙ» το οποίο υπήρχε στην αιωνιότητα και όχι ο Υιός του
Θεού.
Όλα τα εδάφια που χρησιμοποιούν οι τριαδικοί
για ν’ αποδείξουν ένα αιώνιο Υιό, στην πραγματικότητα αποδεικνύουν ένα αιώνιο
Θεό.