ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ
Κείμενο: Πράξ.γ & δ
Α.
ΣΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΡΑΣΤΙΑ
Στις Πράξ.β:43 διαβάζουμε ότι πολλά τεράστια
και σημεία γινόταν δια των αποστόλων.
Στις Πραξ.δ:30, η εκκλησία προσευχήθηκε να γίνονται σημεία και τεράστια στο όνομα του Ιησού όπως
ο Ίδιος είχε πει και αναφέρεται στο Μαρκ.ις:17.
Και σήμερα αυτή η αλήθεια ισχύει, ότι σημεία
πρέπει να ακολουθούν το κήρυγμα του αποστολικού ευαγγελίου. Εμείς δεν πρέπει ποτέ ν’ ακολουθούμε τα
σημεία, μάλλον αυτά πρέπει ν’ ακολουθούν εμάς.
Ένα απ’ τα πρώτα θαύματα που αναφέρεται ότι ακολούθησαν την Πεντηκοστή, ήταν η θεραπεία του παράλυτου στην Ωραία πύλη.
Β. Η
ΩΡΑΙΑ ΠΥΛΗ
Αυτός ο παράλυτος άνθρωπος κειτόταν
καθημερινά στην πύλη του ναού που ονομαζόταν Ωραία. Αυτή είχε δωριστεί απ’ τον Ηρώδη και ήταν
φτιαγμένη από πολύτιμο Κορινθιακό ορείχαλκο. Είχε ύψος 24 μ. πλάτος 20 μ. και
χρειαζόταν 20 άντρες για να την κλείσουν.
Αυτή η πύλη ήταν τύπος μιας άλλης που ήταν
πολύ πιο όμορφη και δεν σε έβαζε απλά μέσα στο ναό αλλά στην ίδια την παρουσία
του Θεού. Αυτή η πύλη είναι ο Ιησούς που είπε Εγώ είμαι η θύρα!
Γ. Η
ΩΡΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ
Ο Πέτρος και ο Ιωάννης πήγαιναν στο ναό την
ώρα της προσευχής. Οι απόστολοι συνέχισαν σταθερά να προσεύχονται (Πραξ.β:42).
Ένας απ’ τους λόγους που θαύματα ακολουθούσαν τη διακονία τους ήταν γιατί
προσευχόταν συνέχεια.
Οι Εβραίοι είχαν τρεις ώρες της ημέρας που
ήταν ορισμένες για δημόσια προσευχή: η τρίτη ώρα (09.00), η έκτη (12.00) και η
ενάτη (15.00).
Η ενάτη ώρα ήταν αυτή που ο Ιησούς πέθανε
πάνω στο σταυρό κι ήταν η δύναμη αυτού του θανάτου που θεράπευσε το φτωχό
ζητιάνο.
Δ. Η
ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΧΩΛΟΥ
Ο χωλός ζητιάνος ήταν έτσι εκ γενετής και
τώρα ήτα το λιγότερο 40 χρονών (Πραξ.δ:22).
Το θαύμα ήταν απρόσμενο. Ο άνθρωπος ζητιάνευε
για μερικά χρήματα, κι όταν οι απόστολοι του μίλησαν, αυτός περίμενε ότι θα του
έδιναν κανένα νόμισμα. Ωστόσο, αυτό που πήρε ήταν θεραπεία! Ήταν στιγμιαία,
πλήρης κι έγινε στο όνομα του Ιησού.
Ο Πέτρος τον έπιασε απ’ το δεξί του χέρι
καθώς θα το είχε απλωμένο ζητιανεύοντας. Τα χέρια χρησιμοποιούνται για να
πάρεις αλλά και για να δώσεις. Ο θεραπευμένος άντρας άρχισε να περπατά να πηδά
και μπήκε στο ιερό δοξάζοντας το Θεό. Όχι μόνο το σώμα του θεραπεύτηκε, αλλά
και η ψυχή του ήταν σε θέση να χαρεί εν Κυρίω!
Ο Πέτρος έπιασε τον χωλό άντρα απ’ το χέρι
(εδ.7) και μετά ο ζητιάνος έπιασε τον Πέτρο (εδ.11). Δεν χρειαζόταν πια
βοήθεια, αλλά έπιασε τους αποστόλους από
χαρά και αγάπη. Το ίδιο, όταν κάποιος δέχεται το Χριστό, προσκολλάται σ’ αυτόν
που του έφερε το μήνυμα της απελευθέρωσης.
Όχι πια έξω απ’ το ιερό, αλλά τώρα πλέον
μέσα, ο ζητιάνος χάρηκε με τη χαρά του Κυρίου και προσέλκυσε πολύ κόσμο.
Ε. ΤΟ
ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ
Αυτό το όνομα βρίσκεται 33 φορές μέσα στο
βιβλίο των Πράξεων. Ο Πέτρος δήλωσε ότι: “δια
της εις το όνομα αυτού πίστεως...... το όνομα αυτού εστερέωσε” (Πραξ.γ:16). Και ακόμα λέει ότι: “δεν υπάρχει δι’ ουδενός άλλου η σωτηρία
διότι ούτε όνομα άλλο είναι υπό τον ουρανόν δεδομένον μεταξύ των ανθρώπων δια
του οποίου πρέπει να σωθώμεν” (Πραξ.δ:12). Αυτές οι δύο δηλώσεις του
αποστόλου Πέτρου δείχνουν ότι:
· Η θεραπεία είναι στ’
όνομα του Ιησού
· Η σωτηρία είναι στ’
όνομα του Ιησού
Υπάρχουν πάρα πολλές ευλογίες που είναι
συνδεμένες με τ’ όνομα του Ιησού. Το βάπτισμα στο νερό πρέπει να γίνεται στ’
όνομα του Ιησού. Το ευαγγέλιο πρέπει να κηρύττεται στο ίδιο όνομα. Η άφεση των
αμαρτιών είναι στο όνομα του Ιησού. Ενθαρρυνόμαστε να ζητάμε ότι θέλουμε στο
όνομα του Ιησού. Έχουμε τη βεβαιότητα της παρουσίας Του όταν μαζευόμαστε στ’
όνομά Του. Το όνομα του Ιησού είναι ισχυρός πύργος όπου υπάρχει ασφάλεια.
Ζ.
ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ
Όταν εξ αιτίας του θαύματος της θεραπείας
μαζεύτηκε πολύς κόσμος, ο Πέτρος άρπαξε την ευκαιρία να τους κηρύξει το
αποστολικό ευαγγέλιο. Η αλλαγή που έγινε στον Πέτρο ήταν πραγματικά ένα μεγάλο
θαύμα. Λίγο πριν, είχε αρνηθεί τον Κύριο και δεν είχε τη δύναμη να Τον
ομολογήσει. Τώρα, οι άρχοντες του Ισραήλ θαυμάζουν το θάρρος του, ξέροντας ότι
στην εκτίμηση του κόσμου ο Πέτρος είναι ένας αμαθής και αγράμματος. Αυτό τους
έκανε να γνωρίσουν ότι ήταν με τον Ιησού (Πραξ.δ:13).
Ο Πέτρος έδωσε πολύ έμφαση στην ανάσταση του
Κυρίου μας. Στα τέσσερα ευαγγέλια, ήταν οι Φαρισαίοι που αντιστάθηκαν πολύ στον
Ιησού. Στις Πράξεις είναι οι Σαδδουκαίοι που αντιστέκονται στους χριστιανούς.
Αυτοί δεν πίστευαν στην ανάσταση και γι’ αυτό νευριάσανε πολύ όταν ο Πέτρος
κήρυξε ότι ο Ιησούς αναστήθηκε απ’ τους νεκρούς. Συνέλαβαν λοιπόν τον Πέτρο και
τον Ιωάννη και τους είχαν όλο το βράδυ στη φυλακή. Το άλλο πρωί, οι δύο
απόστολοι φέρθηκαν μπροστά στον πιο δυνατό ανάμεσα στους ιερείς.
Ο Άννας, στα μάτια των Εβραίων, ήταν η ενσάρκωση της δύναμης του ιερατείου. Ο Καϊάφας ήταν γαμπρός του Άννα κι είχε διοριστεί αρχιερέας απ’ τη Ρωμαϊκή κυβέρνηση. Ήταν κι άλλοι άρχοντες και πρεσβύτεροι παρόντες. Η ερώτησή τους ήταν καθαρή: «διά ποίας δυνάμεως ή διά ποίου ονόματος επράξατε τούτο σείς;» (εδ.7).
Ο Πέτρος δεν δίστασε να κηρύξει την αλήθεια
μπροστά σ’ αυτούς τους άρχοντες. Μπορούσε να το κάνει γιατί ήταν πλήρης
Πνεύματος Αγίου.
Η. ΤΑ
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΝ ΤΟ ΘΑΥΜΑ
Ας αναφέρουμε μόνο μερικά απ’ αυτά που
ακολούθησαν τη θεραπεία του χωλού:
· Ξεκίνησε ο διωγμός
της εκκλησίας με τον Πέτρο και τον Ιωάννη να συλλαμβάνονται και να
διανυκτερεύουν στη φυλακή.
· Ο αριθμός των πιστών
αυξάνει μέχρι που φτάνουν 5000 στην Ιερουσαλήμ (Πραξ.δ:4). Αυτή είναι η
τελευταία φορά που αναφέρεται τέτοια αρίθμηση.
· Οι χριστιανοί
αγαπιόταν μεταξύ τους και μοιραζόταν τα υπάρχοντά τους βοηθώντας ο ένας τον
άλλο. Αυτή η πράξη ήταν τελείως εκούσια και είναι παράδειγμα χριστιανικής
αγάπης. Το δικαίωμα κατοχής περιουσίας δεν καταργήθηκε.