Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου 2021

Ν. Ψυχικό

 

Κήρυγμα


 

Επιστολές (23)

 


ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ

ΜΕΡΟΣ ΙΙ

 

Κεφάλαια δ’ & ε’

 

Α. Η ΠΡΟΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ

δ:1-12

Το πρώτο μέρος του τέταρτου κεφαλαίου είναι προτροπές για αγιασμό.

Ο Παύλος τους προτρέπει:

1.     Ν’ απέχουν από πορνεία

2.     Να μην αδικούν αδελφό

3.     Ν’ ασχολείται ο καθένας με τα δικά του πράγματα

4.     Να δουλεύει ο καθένας με τα ίδια του τα χέρια

5.     Να είναι τίμιοι με όλους τους ανθρώπους.

 

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου 2021

Χολαργός

 

Κήρυγμα




 

Επιστολές (22)

 


ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ

ΜΕΡΟΣ Ι


Α’ Θεσ.α,β,γ

 

Α. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Ήταν κτισμένη στην τοποθεσία της παλιάς πόλης Θέρμης, που πήρε το όνομά της από τις γειτονικές θερμές πηγές. Η Θεσσαλονίκη κτίστηκε το 315 π.Χ. από τον στρατηγό Κάσσανδρο και πήρε το όνομά της από την γυναίκα του Κάσσανδρου που ήταν αδελφή του μ. Αλέξανδρου.

Το 146 π.Χ. όταν η Μακεδονία έγινε επαρχία της  Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας, η Θεσσαλονίκη έγινε πρωτεύουσά της και ο Καίσαρας Αύγουστος την τίμησε για τη νομιμοφροσύνη της κάνοντάς την «ελεύθερη πόλη».

Τον καιρό της Καινής Διαθήκης η Θεσσαλονίκη είναι λιμάνι με εμπορική αλλά και πολιτική σημασία. Βρισκόταν πάνω στην Εγνατία οδό.

Αν και οι κάτοικοί της ήταν κυρίως Έλληνες, είχαν προστεθεί στον πληθυσμό Ρωμαίοι και Ανατολίτες. Η εμπορική αξία της πόλης έλκυσε και πάρα πολλούς Εβραίους.

Ο Παύλος εδραίωσε την εκκλησία της Θεσσαλονίκης στο δεύτερο ιεραποστολικό του ταξίδι (Πραξ.ιζ). Ήταν η δεύτερη πόλη στη Μακεδονία που άκουσε το ευαγγέλιο. Η εκκλησία των Φιλίππων έστειλε δύο φορές προσφορά στον Παύλο όσο βρισκόταν στην Θεσσαλονίκη.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Τετάρτη 1 Δεκεμβρίου 2021


 

Κήρυγμα


 

Η αρπαγή δέχεται επίθεση


Ο Νώε κήρυττε για 120 χρόνια πριν ο Κύριος εκπληρώσει την υπόσχεσή Του να καταστρέψει τον κόσμο με νερό.

Είμαι σίγουρος ότι τα τελευταία χρόνια πριν τον κατακλυσμό, πρέπει να τον κορόιδευαν σοβαρά σαν ψευδοπροφήτη και τρελό.

Αλλά ο Θεός ήταν πιστός στην υπόσχεσή Του, και ο Νώε δικαιώθηκε στο τέλος.

Σήμερα, οι άνθρωποι χλευάζουν την υπόσχεση της Αρπαγής πριν από την Θλίψη, και κοροϊδεύουν εκείνους που την κηρύττουν.

Ακούω συνεχώς σχόλια όπως: «Διάφοροι κηρύττουν την επικείμενη επιστροφή του Κυρίου εδώ και εκατό χρόνια και τίποτα δεν έχει συμβεί».

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Τρίτη 30 Νοεμβρίου 2021

Λέρος - Αγ. Μαρίνα

 

Κήρυγμα


 

Επιστολές (21)

 


ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ

ΜΕΡΟΣ ΙΙ

 

Κεφάλαια 2-4

 

Α. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’

1. Λαοδίκεια

β:1

Ο Παύλος θα ήθελε οι Κολοσσαείς και οι Λαοδικείς να καταλάβαιναν τον μεγάλο αγώνα του γι’ αυτούς.

Η Λαοδίκεια απείχε από τις Κολοσσαίς περίπου 16 χλμ. έτσι αυτή η επιστολή θα μπορούσε να διαβαστεί κι απ’ την εκκλησία των Λαοδικαίων. Περίπου την ίδια εποχή ο Παύλος έγραψε ένα γράμμα για την εκκλησία των Λαοδικαίων, που όπως λέει θα ήθελε να διαβαστεί κι απ’ την εκκλησία των Κολοσσαίων. Και στις δύο εκκλησίες υπήρχαν άτομα που δεν είχαν δει ποτέ τον Παύλο. Και μάλλον σ’ αυτούς αναφέρεται περισσότερο όταν λέει ότι θα ήθελε να γνωρίζουν τον αγώνα του γι’ αυτούς.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Δευτέρα 29 Νοεμβρίου 2021

Λέρος - Αγ. Μαρίνα

 

Κήρυγμα



 

Επιστολές (20)

 


ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ

ΜΕΡΟΣ Ι

 

Κεφάλαιο α

 

Α. ΕΙΣΑΓΩΓΗ

1. Κολοσσαίς

Οι Κολοσσαίς βρισκόταν περίπου 160 χλμ. ανατολικά της Εφέσου σ’ ένα εμπορικό δρόμο προς την Ανατολή, κοντά στις πόλεις Λαοδίκεια και Ιεράπολις.

Ο απόστολος Παύλος, χωρίς αμφιβολία, είχε ταξιδέψει στις Κολοσσαίς, αλλά φαίνεται ότι δεν γνωριζόταν με τους χριστιανούς εκεί (β:1).

Είναι πολύ πιθανό η εκκλησία αυτή να ιδρύθηκε από την εκκλησία της Εφέσου που ήταν αποτέλεσμα της διακονίας του Παύλου.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Κυριακή 28 Νοεμβρίου 2021

Hymns, Praise & Worship Music 7 Hours Instrumental for Prayer & Meditati...

Λέρος - Αγ. Μαρίνα

 

Κήρυγμα


 

Η ψεύτρα σύζυγος


Πουλήθηκε για σκλάβος από τους σκληρούς αδελφούς του, ξένος σε μια άλλη χώρα, ο Ιωσήφ είχε περισσότερα από αρκετά να αντιμετωπίσει. Αλλά πάνω απ' όλα, η γυναίκα του Πετεφρή τον πέταξε στην φυλακή για αμαρτίες που δεν διέπραξε (Γένεση λθ-μ).

Η γυναίκα του Πετεφρή αντιπροσωπεύει ένα είδος ανθρώπου που ο Σατανάς μερικές φορές φυτεύει στην ζωή μας, ελπίζοντας να ανατρέψει τους σκοπούς του Θεού. Αυτοί οι άνθρωποι καλύπτουν τις αμαρτίες τους κατηγορώντας ψευδώς τους άλλους.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Σάββατο 27 Νοεμβρίου 2021

Λέρος - Αγ. Μαρίνα

 

Κήρυγμα


 

Επιστολές (19)

 


ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΦΙΛΙΠΠΗΣΙΟΥΣ

ΜΕΡΟΣ ΙΙ

Κεφάλαια γ & δ

 

Α. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ

1. Προειδοποίηση κατά των Ιουδαϊζόντων

γ:1,2

Προφανώς μερικοί Ιουδαΐζοντες είχαν έρθει στους Φιλίππους και δίδασκαν τους πιστούς ότι πρέπει να κρατάνε τις Ιουδαϊκές παραδόσεις. Σ’ αυτά τα εδάφια, ο Παύλος δεν γράφει στους Φιλιππησίους εναντίον τριών κατηγοριών ανθρώπων, αλλά για μια κατηγορία με τρία χαρακτηριστικά: κύνες, κακοί εργάτες, κατατομή.

Στις μέρες του Παύλου, ήταν σπάνιο φαινόμενο να έχει κάποιος σκύλο στο σπίτι του. Τα σκυλιά περιπλανιόταν σε αγέλες  σαν ακάθαρτα ζώα που έτρωγαν οτιδήποτε. Πριν απ’ αυτό, οι εθνικοί ονομαζόταν σκυλιά, αλλά τώρα ο απόστολος Παύλος το αντιστρέφει και ονομάζει έτσι τους Ιουδαίους που ήθελαν να γυρίσουν τους χριστιανούς πίσω στις Ιουδαϊκές παραδόσεις. Ήταν μια έκφραση περιφρόνησης.

Αντί να χρησιμοποιήσει την λέξη «περιτομή», ο Παύλος χρησιμοποιεί τον όρο «κατατομή» που σημαίνει «αυτούς που ακρωτηριάζουν την σάρκα». Χρησιμοποιώντας αυτή την λέξη, ο Παύλος φανερώνει κάποια ειρωνεία σχετικά με τον θεσμό της περιτομής.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Παρασκευή 26 Νοεμβρίου 2021

Λέρος - Αγ. Μαρίνα

 

Κήρυγμα


 

Επιστολές (18)

 


ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΦΙΛΙΠΠΗΣΙΟΥΣ

ΜΕΡΟΣ Ι

 Κεφάλαια α & β

 

Α. ΦΙΛΙΠΠΟΙ

Οι Φίλιπποι ήταν μια πόλη της Μακεδονίας πάνω στην Εγνατία οδό που ιδρύθηκε απ’ τον Αύγουστο. Το 356 π.Χ. ο Φίλιππος ο Μακεδόνας την αύξησε και την εξέτεινε λόγω της στρατηγικής της θέσης. Από Κρηνίδες που ονομαζόταν τη μετονόμασε σε Φιλίππους δίνοντάς της το δικό του όνομα. Η θέση της ήταν σε μια πολύ εύφορη πεδιάδα σε απόσταση περίπου 6 χλμ. από την θάλασσα και γι’ αυτό είχε σαν επίνειο την σημερινή Καβάλα. Τον καιρό του Παύλου ήταν Ρωμαϊκό στρατιωτικό κέντρο με πολύ λίγους Εβραίους ανάμεσα στον Εθνικό πληθυσμό.