Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Σάββατο 20 Φεβρουαρίου 2021

Αλληλοσυμπλήρωση και ισότητα

 

Ποιο είναι το σωστό;

Υπάρχει η άποψη ότι ο άντρας και η γυναίκα είναι ίσοι και συγκληρονόμοι της σωτηρίας και της αγάπης του Θεού, αλλά με διαφορετικούς ρόλους στην ζωή.

Υπάρχει και η άποψη ότι ο άντρας και η γυναίκα είναι σε όλα ίσοι, ακόμα και στους ρόλους που έχουν.

Ποια είναι η Βιβλική θέση; Ποιο είναι λάθος; Ποιο είναι σωστό;

Συνεχίστε να διαβάζετε!

Ο Θεός δημιούργησε την Εύα επειδή ήθελε ο Αδάμ να έχει «βοηθόν όμοιον με αυτόν» (Γέν.β:18). Η εβραϊκή λέξη για το «όμοιον» είναι «κατάλληλον».

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2021


 

Κήρυγμα


 

ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ


Α. ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΗΤΑΝ ΜΥΣΤΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ

 

Κριτ.ιγ:17 ”Και είπεν ο Μανωέ προς τον άγγελον του Κυρίου, Τι είναι το όνομά σου;”

Γεν.λβ:29 “Ηρώτησε δε ο Ιακώβ, λέγων, Φανέρωσόν μοι, παρακαλώ, το όνομά σου.”

Εξοδ.γ:13 “Και εκείνοι μ’ ερωτήσωσι, Τι είναι το όνομα αυτού;”

Παρ.λ:4   “Τι το όνομα αυτού; και τι το όνομα του υιού αυτού;”

Ησ.νβ:6   “Διά τούτο ο λαός μου θέλει γνωρίσει το όνομά μου”

Ο λόγος που βλέπουμε αυτή την συνεχή αναζήτηση του ονόματος του Θεού στην Παλαιά Διαθήκη, είναι γιατί το όνομά Του ήταν κρυμμένο απ’ αυτούς για να αποκαλυφθεί σ’ αυτή την οικονομία.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2021


 

Κήρυγμα


 

Λόγοι για τους οποίους η Δεβόρρα υποστηρίζει την ανδρική ηγεσία!


Οι Κριτές ήταν οι κύριοι ηγέτες του Ισραήλ για σχεδόν τρεισήμισι αιώνες. Διοικούσαν επίσης τον στρατό, κι έτσι μερικοί έγιναν από τους ισχυρότερους ηγέτες της Γραφής. Όμως, τότε, γιατί η Δεβόρρα υπηρέτησε σαν κριτής; Αυτή η θέση της είναι συχνά, αν όχι πάντοτε, η πρώτη που αναφέρεται για την υποστήριξη της γυναικείας ηγεσίας. Έρχεται αυτό σε αντίθεση με το πρότυπο και τις πάγιες θέσεις του Θεού επί του θέματος;

Ας ρίξουμε μια ματιά!

1.     Δεν υπάρχει καμία αναφορά ότι η Δεβόρρα διορίστηκε από τον Θεό.

Σε όλο το βιβλίο των Κριτών, όταν κάποιος άντρας αναλαμβάνει την ηγεσία, τα εδάφια τον προσδιορίζουν σαν επιλεγμένο ή ενδυναμωμένο από τον Θεό:

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2021


 

Κήρυγμα


 

Πώς λύνεις ένα θέμα σαν αυτό της Δεβόρρα;


Κάθε φορά που θα γίνει μια συζήτηση στην εκκλησία σχετικά με τον ρόλο των γυναικών στην διακονία, τα επιχειρήματα και από τις δύο πλευρές προβάλλονται  σθεναρά και είναι απόλυτα παγιωμένα. Ένα από τα βασικά παραδείγματα που δίνονται για την ισότητα των δύο φύλων στην διακονία της εκκλησίας, είναι ο χαρακτήρας της Παλαιάς Διαθήκης, Δεβόρρα.

Συχνά φαίνεται ότι Δεβόρρα είναι μια πρόκληση για εκείνους που πιστεύουν ότι ο Θεός έχει διαφορετικούς ρόλους για κάθε φύλο, ενώ αγαπάει και εκτιμά και τους άντρες και τις γυναίκες εξίσου. Βλέπουν την Δεβόρρα σαν πρόβλημα, κι ότι είναι μια τεράστια αδικία, όπως θα δούμε, αλλά νομίζω ότι υπάρχουν κάποιες σοβαρές ερωτήσεις που η Δεβόρρα θέτει και στις δύο πλευρές της συζήτησης.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2021


 

Κήρυγμα


 

ΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ


Α. Η ΒΙΒΛΟΣ ΔΙΝΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΣΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ.

 

Γεν:ιζ:5 “Και δεν θέλει καλείσθαι πλέον το όνομά σου Αβραμ, αλλά το όνομά σου θέλει είσθαι Αβραάμ, διότι πατέρα πλήθους εθνών σε κατέστησα.”

Γεν:λβ:28 “Και εκείνος είπε, Δεν θέλει καλεσθή πλέον το όνομά σου Ιακώβ, αλλά Ισραήλ.”

 

Όλα τα ονόματα μέσα στην Βίβλο σήμαιναν κάτι και γι’ αυτό ήταν πολύ σημαντικά. Αυτό φαίνεται καθαρά από την αλλαγή του ονόματος του:

1. Άβραμ σε Αβραάμ

2. Ιακώβ σε Ισραήλ

3. Σαούλ απ’ την Ταρσό σε Παύλο

 

Η μεγάλη σημασία που είχαν τα ονόματα φαίνεται επίσης από την ονοματοδοσία του Ιωάννη του Βαπτιστή και του Κυρίου Ιησού.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2021


 

Κήρυγμα


 

Η ΔΙΠΛΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ


Α. ΘΕΙΑ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΔΟΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΞΙΛΕΩΣΗ

 

Ματθ.η:7 «Αυτός τάς ασθενείας ημών έλαβε, και τάς νόσους εβάστασεν».

Εξ.ιε:26 «Εγώ είμαι ο Κύριος ο θεραπεύων σε».

 

1. Τι είναι Θεία Θεραπεία

Θεία θεραπεία είναι η θεραπεία του σώματος, χωρίς κανένα φάρμακο. Είναι η δύναμη του Θεού που φανερώνεται σ’ ένα θαύμα θεραπείας. Είναι το Πνεύμα του Θεού που ζωοποιεί τα θνητά σώματά μας.

 

2. Τι σημαίνει Διπλή Θεραπεία

Όταν ο Ιησούς πέθανε, βάσταξε όχι μόνο τις ανομίες μας, αλλά και τις αρρώστιες μας. Στην εξιλέωση εσωκλείεται σωτηρία για την ψυχή και θεραπεία για το σώμα. Αυτό είναι γνωστό σαν διπλή θεραπεία, σωτηρία και θεραπεία.

Ένα όμορφο τύπο αυτού βλέπουμε στη Μερράν (Εξ.ιε:23-26). Το ξύλο που ρίχθηκε στα πικρά νερά είναι ένας τύπος της αμαρτίας. Με το γλύκισμα των νερών, δόθηκε και μια υπόσχεση θεραπείας και υγείας.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2021


 

Κήρυγμα


 

Ώριμος ή ανώριμος εν Χριστώ;


Α’ Κορ.ιγ:11
Ότε ήμην νήπιος, ως νήπιος ελάλουν, ως νήπιος εφρόνουν, ως νήπιος εσυλλογιζόμην· ότε όμως έγεινα ανήρ, κατήργησα τα του νηπίου.

Α’ Κορ.δ:16 Σας παρακαλώ, λοιπόν, γίνεσθε μιμηταί μου.

  

Ο ΠΑΥΛΟΣ ΣΑΝ ΣΚΕΥΟΣ

 

Με πολλή χαρά, ο Παύλος ονόμαζε τον εαυτό του «δούλο Χριστού» (Ρωμ.α:1, Φιλιπ.α:1, Τίτ.α:1, Γαλ.α:10, κλπ.).

Και βέβαια, δούλος είναι εκείνος πού δεν έχει δικό του θέλημα, αλλά επιζητεί το θέλημα του Κυρίου του.

Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με το «σκεύος». Χρησιμοποιείται για κάποιο σκοπό, εκείνο για τον όποιο φτιάχτηκε. (Ανθοδοχείο, στάμνα, κρεμάστρα, έχουν το καθένα κάποιον ορισμένο σκοπό να εκπληρώσουν).

Ο Χριστός έτσι ονόμασε τον Παύλο, όταν για να υπερνικήσει τους δισταγμούς του Ανανία, του είπε: «Ύπαγε, διότι ούτος είναι σκεύος εκλογής εις εμέ» (Πράξ.θ:15).

Ας δούμε τη ζωή του Παύλου από τούτη την πλευρά και ας προσέξουμε, πώς ο Θεός δέχεται, καθαρίζει και χρησιμοποιεί σκεύη που Του παραχωρούνται.

Β’ Τιμ.β:20 Εν μεγάλη δε οικία δεν είναι μόνον σκεύη χρυσά και αργυρά, αλλά και ξύλινα και οστράκινα, και άλλα μεν προς χρήσιν τιμίαν, άλλα δε προς άτιμον.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Σάββατο 13 Φεβρουαρίου 2021


 

Κηρύγματα


 

Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ (2)


Α. ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΑΔΕΙΟΥ ΤΑΦΟΥ

Ιωάν.κ:6-7 «Έρχεται λοιπόν ο Σίμων Πέτρος ακολουθών αυτόν, και εισήλθεν εις το μνημείον, και θεωρεί τα σάβανα κείμενα, και το σουδάριον, το οποίον ήτο επί της κεφαλής αυτού, κείμενον ουχί ομού με τα σάβανα, αλλά χωριστά τετυλιγμένον εις ένα τόπον».

Ιωάν.ια:44 «Και εξήλθεν ο τεθνηκώς δεδεμένος τους πόδας και τάς χείρας με τα σάβανα, και το πρόσωπον αυτού ήτο περιδεμένον με σουδάριον. Λέγει προς αυτούς ο Ιησούς, Λύσατε αυτόν, και αφήσατε να υπάγη».

Ένα από τα σπουδαιότερα μηνύματα του άδειου τάφου ειπώθηκε από τα σάβανα και το σουδάρι. Στην ανάσταση του Λάζαρου (Ιωαν.ια:44), αυτός εμφανίστηκε από τον τάφο δεμένος χειροπόδαρα με τα σάβανα. Ήταν απαραίτητο να τον λύσουν με το να τον ξετυλίξουν από τα σάβανα. Αυτό που εντυπωσίασε τον Πέτρο και Ιωάννη στην ανάσταση του Ιησού Χριστού ήταν το γεγονός ότι τα σάβανα και το σουδάρι ήταν στην θέση τους απείρακτα, όπως θα ήταν όταν το σώμα ήταν εκεί, αλλά τώρα το σώμα είχε φύγει. Δεν ήταν απαραίτητο να ξετυλιχτούν κάποια σάβανα για να αναστηθεί ο Ιησούς. Η πέτρα δεν κύλησε για να κάνει την ανάσταση δυνατή, είχε κυλιστεί για να δείξει στον κόσμο τον άδειο τάφο.

Το μάθημα που πρέπει να διδαχτούμε εδώ είναι ότι δεν θα είναι απαραίτητο οι τάφοι να ανοιχτούν για ν’ αναστηθούν οι άγιοι στην πρώτη ανάσταση. Μάλλον οι τάφοι θα ανοιχτούν σαν μαρτυρία στον κόσμο ότι η ανάσταση έχει λάβει χώρα (Ματθ.κζ:52).

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2021


 

Κήρυγμα

H ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ (1)


Α. Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΑΣ

 

Πραξ.β:24 «Τον οποίον ο Θεός ανέστησε, λύσας τάς ωδύνας του θανάτου, διότι δεν ήτο δυνατόν να κρατήται υπ’ αυτού».

Πράξ.γ:15 «Τον δε αρχηγόν της ζωής εθανατώσατε, τον οποίον ο Θεός ανέστησεν εκ νεκρών, του οποίου ημείς είμεθα μάρτυρες».

Πραξ.ιζ:31 «Και έδωκεν εις πάντας βεβαίωσιν περί τούτου, αναστήσας αυτόν εκ νεκρών».

Φιλιπ.γ:21 «Όστις θέλει μετασχηματίσει το σώμα της ταπεινώσεως ημών, ώστε να γείνει σύμμορφον με το σώμα της δόξης αυτού, κατά την ενέργειαν δια της οποίας δύναται και να υποτάξει τα πάντα εις εαυτόν».

Η χριστιανική πίστη βασίζεται πάνω στην ανάσταση του θεμελιωτή της. Στο Α’ Κορ.ιε ο απόστολος Παύλος κάνει τον Χριστιανισμό απάντηση για την ζωή του και για την κυριολεκτική αλήθεια της ανάστασης του Ιησού Χριστού.