
Η Εκκλησία - Η Νύφη του Χριστού
Ο Παύλος, απευθυνόμενος στους
Κορινθίους, λέει:
Β’ Κορ.ια:2 Διότι είμαι
ζηλότυπος προς εσάς κατά ζηλοτυπίαν Θεού· επειδή σας ηρραβώνισα με ένα άνδρα,
διά να σας παραστήσω παρθένον αγνήν εις τον Χριστόν.
Τέτοια γλώσσα δεν θα μπορούσε να
χρησιμοποιηθεί για τον Ισραήλ.
Ο Ισραήλ θα συγχωρεθεί και θα αποκατασταθεί ως η μετανοημένη σύζυγος του Γιάχβε, αλλά όχι σαν αγνή παρθένα, η νύφη του Αρνίου.
Εδώ
βλέπουμε μια μοναδική σχέση που έχει η Εκκλησία, που αναφέρεται επίσης ως «ο
Ισραήλ του Θεού» (Γαλ.ς:16), με τον Ιησού Χριστό.
Η Εκκλησία
είναι αρραβωνιασμένη, δεσμευμένη να παντρευτεί, Εκείνον!
Ο Παύλος
είπε στους συζύγους:
Εφεσ.ε:25 Οι άνδρες, αγαπάτε τας γυναίκάς σας, καθώς και ο Χριστός
ηγάπησε την εκκλησίαν και παρέδωκεν εαυτόν υπέρ αυτής.
Στις
συζύγους είπε:
«Αι
γυναίκες, υποτάσσεσθε εις τους άνδρας σας ως εις τον Κύριον … Αλλά καθώς η
εκκλησία υποτάσσεται εις τον Χριστόν, ούτω και αι γυναίκες ας υποτάσσωνται εις
τους άνδρας αυτών κατά πάντα» (εδ.22,24).
Γιατί η
Εκκλησία;
Η Εκκλησία
αποτελείται από όλους όσους έχουν κληθεί έξω από αυτόν τον κόσμο – τόσο από τον
φυσικό Ισραήλ όσο και από τους εθνικούς.
Μόλις
μετανοήσουν, βαπτιστούν και λάβουν το Άγιο Πνεύμα, γίνονται μέλη του Σώματός
Του, της Εκκλησίας, της οποίας ο Ιησούς είναι η κεφαλή:
Κολ.α:18 και αυτός είναι η κεφαλή του σώματος, της εκκλησίας· όστις
είναι αρχή, πρωτότοκος εκ των νεκρών, διά να γείνη αυτός πρωτεύων εις τα πάντα,
Η Εκκλησία
προετοιμάζεται να γίνει η Νύμφη του Χριστού
Ο Ιησούς
εργάζεται τώρα με την Εκκλησία Του. Αυτή είναι μια πολύ σημαντική αρχή που
αποκαλύπτει ο Παύλος:
Την
προετοιμάζει να γίνει η μέλλουσα Νύφη Του:
«διά να
παραστήση αυτήν εις εαυτόν ένδοξον εκκλησίαν, μη έχουσαν κηλίδα ή ρυτίδα ή τι
των τοιούτων, αλλά διά να ήναι αγία και άμωμος» (Εφες.ε:27).
Η μέλλουσα
νύφη του Χριστού δεν θα είναι σαν τον φυσικό Ισραήλ, ο οποίος παράκουσε και
απέρριψε τη διαθήκη του με τον Θεό.
Για
αιώνες, η Εκκλησία υπήρχε και παρέμεινε πιστή στον Θεό, και συνεχίζει να το
κάνει.
Κάθε μέλος
στην Εκκλησία προετοιμαζόταν και ετοιμάζεται τώρα να συμμετάσχει στο μεγάλο
γαμήλιο δείπνο του Αρνίου.
Κατά την
ανάσταση των δικαίων, όλοι όσοι είναι εν Χριστώ θα είναι μέρος αυτού του
γαμήλιου δείπνου.
Ο Ιησούς
Χριστός πρόκειται να παντρευτεί τον πνευματικό Ισραήλ του Θεού. Η Εκκλησία θα
είναι ένα με τον Χριστό για πάντα.
Η Αγία
Γραφή δεν μας δίνει όλες τις λεπτομέρειες για το πώς θα μοιάζει αυτή η όμορφη,
αιώνια, πνευματική σχέση.
Όμως,
υπάρχουν εδάφια που αποκαλύπτουν άλλες υποσχέσεις, όπως ότι θα γίνουμε γιοι και
κόρες του Θεού – συγκληρονόμοι με τον Χριστό:
Β ́
Κορ.ς:18 και θέλω είσθαι Πατήρ σας, και
σεις θέλετε είσθαι υιοί μου και θυγατέρες, λέγει Κύριος παντοκράτωρ.
Ρωμ.η:16-17 Αυτό το Πνεύμα συμμαρτυρεί με το πνεύμα ημών ότι είμεθα τέκνα
Θεού. Εάν δε τέκνα και κληρονόμοι, κληρονόμοι μεν Θεού, συγκληρονόμοι δε
Χριστού, εάν συμπάσχωμεν, διά να γείνωμεν και συμμέτοχοι της δόξης αυτού.
Αποκαλύπτεται
επίσης ότι οι αναστημένοι άγιοι θα κυβερνήσουν με τον Χριστό κατά τη διάρκεια
της Χιλιετίας:
Αποκ.α:5-6 και από του Ιησού Χριστού, όστις είναι ο μάρτυς ο πιστός, ο
πρωτότοκος εκ των νεκρών και ο άρχων των βασιλέων της γης. Εις τον αγαπήσαντα
ημάς και λούσαντα ημάς από των αμαρτιών ημών με το αίμα αυτού, και όστις έκαμεν
ημάς βασιλείς και ιερείς εις τον Θεόν και Πατέρα αυτού, εις αυτόν είη η δόξα
και το κράτος εις τους αιώνας των αιώνων· αμήν.
Αποκ.ε:10 και έκαμες ημάς εις τον Θεόν ημών βασιλείς και ιερείς, και
θέλομεν βασιλεύσει επί της γης.
Η σχέση ανάμεσα στον Ισραήλ και
τον Γιάχβε είναι δραματικά διαφορετική από τη σχέση του Χριστού και της νύφης
Του.
Ίσως η πιο σημαντική διαφορά
είναι ότι ο γάμος του Γιάχβε με τον Ισραήλ συνέβη στο παρελθόν, ενώ ο γάμος του
Χριστού με τη νύφη Του δεν έχει ακόμη πραγματοποιηθεί.
Η μεγάλη δογματική περικοπή της
νύφης του Χριστού στην Κ.Δ. είναι η Εφες.ε:25-33.
Στη στοργική σχέση Του,
περιγράφονται 7 υπηρεσίες που εκτελεί ο Χριστός για τη νύφη Του.
· Στο παρελθόν αγαπούσε την Εκκλησία και έδωσε τον
εαυτό Του γι' αυτήν. Αυτό φτάνει από το παρελθόν της αιωνιότητας, μέχρι τον
σταυρό (εδ.25).
· Στο παρόν – την αγιάζει, την καθαρίζει, την
τρέφει και την αγαπά (εδ.26).
· Στο μέλλον – ο Χριστός θα παρουσιάσει την
Εκκλησία στον εαυτό Του (εδ.27).
Αποκ.ιθ:7-9 Ας χαίρωμεν
και ας αγαλλιώμεθα και ας δώσωμεν την δόξαν εις αυτόν, διότι ήλθεν ο γάμος του
Αρνίου, και η γυνή αυτού ητοίμασεν εαυτήν. Και εδόθη εις αυτήν να ενδυθή
βύσσινον καθαρόν και λαμπρόν· διότι το βύσσινον είναι τα δικαιώματα των αγίων. Και λέγει προς εμέ·
Γράψον, Μακάριοι οι κεκλημένοι εις το δείπνον του γάμου του Αρνίου. Και λέγει
προς εμέ· Ούτοι είναι οι αληθινοί λόγοι του Θεού.
Το γεγονός ότι ονομάζεται σύζυγος
του Αρνίου δείχνει ότι ο γάμος έχει ήδη πραγματοποιηθεί.
Πολλοί θα έρθουν από την ανατολή
και τη δύση για να πάρουν τις θέσεις τους στη γιορτή:
Ματθ.η:11 Σας λέγω δε
ότι πολλοί θέλουσιν ελθεί από ανατολών και δυσμών και θέλουσι καθήσει μετά του
Αβραάμ και Ισαάκ και Ιακώβ (όχι μετά της νύμφης) εν τη βασιλεία των
ουρανών.
Στον Ιωάν.γ:29, ο Ιωάννης
ο Βαπτιστής αναφερόμενος στον Ιησού είπε: «Όστις έχει την νύμφην είναι
νυμφίος».
ο δε φίλος του νυμφίου, ο
ιστάμενος και ακούων αυτόν, χαίρει καθ' υπερβολήν διά την φωνήν του νυμφίου. Αύτη
λοιπόν η χαρά η ιδική μου επληρώθη.
Ο Βαπτιστής ήταν ο πρόδρομος του
Μεσσία και, ως τελευταίος του νόμου και των προφητών, δεν θεωρούσε τον εαυτό
του μέρος της νύφης. Αποκαλούσε τον εαυτό του φίλο του γαμπρού.
Το γεγονός ότι ο Ιωάννης ο
Βαπτιστής αποκαλεί τον εαυτό του «φίλο του γαμπρού», δείχνει ότι αυτός και οι
δοξασμένοι άγιοι της Παλαιάς Διαθήκης, που ονομάζονται «πνεύματα δικαίων
οίτινες έλαβον την τελειότητα» (Εβρ.ιβ:23), και οι μάρτυρες της θλίψης, θα είναι
μεταξύ των καλεσμένων στο γάμο.
Η λέξη «νύφη» χρησιμοποιείται
τρεις φορές στην Αποκ.κα και κβ.
Τα δύο πρώτα περιστατικά
αναφέρονται στην Αγία Πόλη, τη Νέα Ιερουσαλήμ, που κατεβαίνει, από τον Θεό από
τον ουρανό.
Στα τελευταία εδάφια της Βίβλου
βρίσκουμε την τρίτη αναφορά.
Στην Αποκ.κβ:17 μας λέει για την
λαχτάρα της νύφης για τον νυμφίο της – την αγάπη της ζωής της. Το Πνεύμα και η
νύφη λένε: «Ελθέ!»
Στο πιο αγαπητό αντικείμενο της
καρδιάς και των ματιών Του, ο Ιησούς απαντά στο εδάφιο 20 και λέει, «Ναι,
έρχομαι ταχέως».
Η ελπίδα
για το φυσικό Ισραήλ
Όχι μόνο ο
πνευματικός Ισραήλ θα έχει αυτή την υπέροχη σχέση με τον Χριστό, αλλά σύμφωνα
με μια σειρά προφητειών, ο φυσικός Ισραήλ θα επιστρέψει επίσης στον Θεό όταν ο
Ιησούς Χριστός επιστρέψει στη γη και αρχίσει τη Χιλιετία της ειρήνης.
Παρατηρήστε τη θαυμαστή σχέση:
Ησ.νδ:4,5 Μη φοβού· διότι δεν θέλεις καταισχυνθή· μηδέ εντρέπου· διότι
δεν θέλεις αισχυνθή· διότι θέλεις λησμονήσει την αισχύνην της νεότητός σου και δεν
θέλεις ενθυμηθή πλέον το όνειδος της χηρείας σου. Διότι ο ανήρ σου είναι ο
Ποιητής σου· το όνομα αυτού είναι, Ο Κύριος των δυνάμεων· και ο Λυτρωτής σου
είναι ο Άγιος του Ισραήλ· αυτός θέλει ονομασθή, Ο Θεός πάσης της γης.
Ο Θεός
πρόκειται να σώσει τον Ισραήλ και θα εδραιώσει και θα ευλογήσει τους ανθρώπους
που αποτελούν το έθνος του:
Ησ.νδ:10 Διότι τα όρη θέλουσι μετατοπισθή και οι λόφοι μετακινηθή· πλην
το έλεός μου δεν θέλει εκλείψει από σου ουδέ η διαθήκη της ειρήνης μου
μετακινηθή, λέγει Κύριος ο ελεών σε.
Ησ.νδ:12-14 Και θέλω κάμει τας επάλξεις σου εξ αχάτου και τας πύλας σου εξ
ανθράκων και άπαντα τον περίβολόν σου εκ λίθων εκλεκτών. Πάντες δε οι υιοί σου
θέλουσιν είσθαι διδακτοί του Κυρίου, και θέλει είσθαι μεγάλη η ειρήνη των υιών
σου. Εν δικαιοσύνη θέλεις στερεωθή· μακράν από της καταδυναστείας θέλεις
είσθαι, διότι δεν θέλεις φοβείσθαι· και από του τρόμου, διότι δεν θέλει σε
πλησιάσει.
Ησ.νδ:17 Ουδέν όπλον κατασκευασθέν εναντίον σου θέλει ευοδωθή· και
πάσαν γλώσσαν, ήτις ήθελε κινηθή κατά σου, θέλεις νικήσει εν τη κρίσει. Αύτη
είναι η κληρονομία των δούλων του Κυρίου· και η δικαιοσύνη αυτών είναι εξ εμού,
λέγει ο Κύριος.
Μετά,
προσέξτε αυτές τις προφητείες:
Ωσηέ
β:16-17 Και εν τη ημέρα εκείνη, λέγει
Κύριος, θέλεις με καλέσει, Ο ανήρ μου· και δεν θέλεις με καλέσει πλέον, Ο Βάαλ
μου· διότι θέλω αφαιρέσει τα ονόματα των Βααλείμ από του στόματος αυτής και δεν
θέλουσιν αναφέρεσθαι πλέον τα ονόματα αυτών..
Ωσ.β:19-20 Και θέλω σε μνηστευθή εις εμαυτόν εις τον αιώνα· και θέλω σε
μνηστευθή εις εμαυτόν εν δικαιοσύνη και εν κρίσει και εν ελέει και εν
οικτιρμοίς· και θέλω σε μνηστευθή εις εμαυτόν εν πίστει· και θέλεις γνωρίσει
τον Κύριον.
Ωσ.β:23 Και θέλω σπείρει αυτήν δι' εμαυτόν επί της γής· και θέλω
ελεήσει την ουκ ηλεημένην· και θέλω ειπεί προς τον ου λαόν μου, Λαός μου είσαι·
και αυτοί θέλουσιν ειπεί, Θεός μου είσαι.
Η
μεταστροφή του κόσμου
Καθώς ο
φυσικός Ισραήλ μετανοεί και επιστρέφει, θα γίνουν και αυτοί μέρος του
πνευματικού Ισραήλ και θα γίνουν ένα με τον Χριστό σε μελλοντικό χρόνο.
Αυτό θα
περιλαμβάνει επίσης τους εθνικούς που μετανοούν και εκζητούν τον Θεό.
Τώρα, οι
εθνικοί που γίνονται μέρος της Εκκλησίας είναι Ισραήλ του Θεού.
Εφεσ.β:18,19 διότι δι' αυτού έχομεν αμφότεροι την είσοδον προς τον Πατέρα
δι' ενός Πνεύματος. Άρα λοιπόν δεν είσθε πλέον ξένοι και πάροικοι αλλά
συμπολίται των αγίων και οικείοι του Θεού,
Γαλ.γ:26 Διότι πάντες είσθε υιοί Θεού διά της πίστεως της εν Χριστώ
Ιησού·
Και έπειτα
υπάρχει αυτή η ενθαρρυντική προφητεία στον Ησαΐα νς:6-8:
«Περί
δε των υιών του αλλογενούς, οίτινες ήθελον προστεθή εις τον Κύριον, διά να
δουλεύωσιν εις αυτόν και να αγαπώσι το όνομα του Κυρίου, διά να ήναι δούλοι
αυτού· όσοι φυλάττουσι το σάββατον, ώστε να μη βεβηλώσωσιν αυτό και κρατούσι
την διαθήκην μου· και τούτους θέλω φέρει εις το άγιόν μου όρος και θέλω
ευφράνει αυτούς εν τω οίκω της προσευχής μου· τα ολοκαυτώματα αυτών και αι
θυσίαι αυτών θέλουσιν είσθαι δεκταί επί το θυσιαστήριόν μου· διότι ο οίκός μου
θέλει ονομάζεσθαι, Οίκος προσευχής διά πάντας τους λαούς. Ούτω λέγει Κύριος ο
Θεός ο συνάγων τους διεσκορπισμένους του Ισραήλ· Θέλω συνάξει έτι και άλλους
εις αυτόν, εκτός των συνηγμένων αυτού».
Το μέλλον
όλων των αγίων
Τελικά
όλοι οι άνθρωποι που βρίσκονται γραμμένοι στο Βιβλίο της Ζωής θα είναι εν
Χριστώ, όπως βλέπουμε στην:
Εφεσ.α:10 εις οικονομίαν του πληρώματος των καιρών, να συγκεφαλαιώση τα πάντα
εν τω Χριστώ και τα εν τοις ουρανοίς και τα επί της γης.
Και είναι
αυτή τη στιγμή, που όλα κορυφώνονται σε μια συναρπαστική προφητεία:
Αποκ.κα:2-3 Και εγώ ο Ιωάννης είδον
την πόλιν την αγίαν, την νέαν Ιερουσαλήμ καταβαίνουσαν από του Θεού εκ του
ουρανού, ητοιμασμένην ως νύμφην κεκοσμημένην διά τον άνδρα αυτής. Και ήκουσα
φωνήν μεγάλην εκ του ουρανού, λέγουσαν· Ιδού, η σκηνή του Θεού μετά των ανθρώπων,
και θέλει σκηνώσει μετ' αυτών, και αυτοί θέλουσιν είσθαι λαοί αυτού, και αυτός
ο Θεός θέλει είσθαι μετ' αυτών Θεός αυτών·
Αργότερα
στο ίδιο κεφάλαιο λέει:
Αποκ.κα:9,10 Και ήλθε προς εμέ εις των επτά αγγέλων των εχόντων τας επτά
φιάλας τας πλήρεις από των επτά εσχάτων πληγών, και ελάλησε μετ' εμού, λέγων·
Ελθέ, θέλω σοι δείξει την νύμφην, του Αρνίου την γυναίκα. Και με έφερεν εν
πνεύματι επί όρος μέγα και υψηλόν, και μοι έδειξε την πόλιν την μεγάλην, την
αγίαν Ιερουσαλήμ, καταβαίνουσαν εκ του ουρανού από του Θεού,
Αυτή είναι
η πόλη που ο Αβραάμ ανυπομονούσε να δει και θα γίνει πραγματικότητα.
Ο Θεός
έχει προετοιμάσει αυτή την πόλη για όλους εκείνους της πίστης που είναι ένα εν
Χριστώ και τα ονόματά τους είναι στο Βιβλίο της Ζωής.
Εβρ.ια:10 διότι περιέμενε την πόλιν την έχουσαν τα θεμέλια, της οποίας
τεχνίτης και δημιουργός είναι ο Θεός.
Εβρ.ια:16 τώρα όμως επιθυμούσι καλητέραν, τουτέστιν επουράνιον. Διά
τούτο ο Θεός δεν επαισχύνεται αυτούς να λέγηται Θεός αυτών, διότι ητοίμασε δι'
αυτούς πόλιν.
Αποκ.κα:27 Και δεν θέλει εισέλθει εις αυτήν ουδέν το οποίον μιαίνει και προξενεί βδέλυγμα και ψεύδος, αλλά μόνον οι γεγραμμένοι εν τω βιβλίω της ζωής του Αρνίου.