Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Κυριακή 27 Απριλίου 2025

Ο γάμος του Αρνίου (4)

 


Η ΣΥΖΥΓΟΣ ΤΟΥ ΓΙΑΧΒΕ ΚΑΙ Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

 

Ο ΑΠΟΛΥΤΟΣ ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ είναι να έχει μια νύφη για τον Γιο Του σαν αιώνιο σύντροφό Του για να βασιλεύσει μαζί Του για πάντα:

Εφεσ.ε:31,32 Διά τούτο θέλει αφήσει ο άνθρωπος τον πατέρα αυτού και την μητέρα και θέλει προσκολληθή εις την γυναίκα αυτού, και θέλουσιν είσθαι οι δύο εις σάρκα μίαν. Το μυστήριον τούτο είναι μέγα, εγώ δε λέγω τούτο περί Χριστού και περί της εκκλησίας.

Αποκ.ιθ:7-9 Ας χαίρωμεν και ας αγαλλιώμεθα και ας δώσωμεν την δόξαν εις αυτόν, διότι ήλθεν ο γάμος του Αρνίου, και η γυνή αυτού ητοίμασεν εαυτήν. Και εδόθη εις αυτήν να ενδυθή βύσσινον καθαρόν και λαμπρόν· διότι το βύσσινον είναι τα δικαιώματα των αγίων. Και λέγει προς εμέ· Γράψον, Μακάριοι οι κεκλημένοι εις το δείπνον του γάμου του Αρνίου. Και λέγει προς εμέ· Ούτοι είναι οι αληθινοί λόγοι του Θεού.

Η Αγία Γραφή μιλάει για ένα γάμο μεταξύ του Ιησού Χριστού και της Νύφης Του.

Ο Ιησούς δεν παντρεύτηκε ποτέ ενόσω ήταν στη γη, αλλά θα έρθει ο καιρός κατά την επιστροφή Του που θα παντρευτεί τη Νύφη Του.

 

Ποια είναι η νύφη του Χριστού;

Μπορεί ο Ιησούς να έχει στο μυαλό Του τη νύφη που θα παντρευτεί;

Αυτό που είναι ακόμα πιο συναρπαστικό είναι ότι η Αγία Γραφή λέει ότι η Νύφη του Χριστού ετοιμάζεται τώρα για αυτόν τον γάμο. Ξέρει ποια είναι!

Αλλά εμείς ξέρουμε; Είναι δυνατόν να μάθουμε; Η απάντηση είναι, ναι, μπορούμε να γνωρίζουμε λόγω μερικών βασικών εδαφίων στη Βίβλο που αποκαλύπτουν αυτή την πολύ σημαντική αλήθεια.

 

Ισραήλ – Η Σύζυγος του Γιάχβε

 

Ο Κύριος παντρεύτηκε πρώτα με τον Ισραήλ

Στην Παλαιά Διαθήκη αναπτύσσεται η ιδέα του Ισραήλ ως «συζύγου» του Θεού (Ιερ.γ, Ιεζεκ.ις, Ωσ.β κ.λπ.).

Ο Θεός ανέπτυξε μια μοναδική σχέση, όχι με μια φυσική γυναίκα, αλλά με ένα ολόκληρο έθνος – τον Ισραήλ.

Αυτή η ιστορία αρχίζει στον Ιεζ.ις:3:

«Ούτω λέγει Κύριος ο Θεός προς την Ιερουσαλήμ· Η ρίζα σου και η γέννησίς σου είναι εκ της γης των Χαναναίων· ο πατήρ σου Αμορραίος και η μήτηρ σου Χετταία».

Ο Αβραάμ, ο Ισαάκ και ο Ιακώβ κατοίκησαν στη γη Χαναάν, και τελικά οι απόγονοί τους έγιναν ένα μεγάλο έθνος ενόσω βρίσκονταν στην Αίγυπτο.

Όταν ο Θεός τους έβγαλε από την Αίγυπτο, έκανε γαμήλια διαθήκη μαζί τους.

Ο Θεός ορκίστηκε στον Ισραήλ κάνοντας αυτή τη διαθήκη λέγοντας:

Ιεζ.ις:8 Και ότε διέβην από πλησίον σου και σε είδον, ιδού, η ηλικία σου ήτο ηλικία έρωτος· και απλώσας το κράσπεδόν μου επί σε, εσκέπασα την ασχημοσύνην σου· και ώμοσα προς σε και εισήλθον εις συνθήκην μετά σου, λέγει Κύριος ο Θεός, και έγεινες εμού».

Ο Κύριος τότε ευλόγησε τον Ισραήλ:

«Και σε εστόλισα με στολίδια και περιέθεσα εις τας χείρας σου βραχιόλια και περιδέραιον επί τον τράχηλόν σου. Και έβαλον έρρινα εις τους μυκτήράς σου και ενώτια εις τα ώτα σου και στέφανον δόξης επί την κεφαλήν σου. Και εστολίσθης με χρυσίον και αργύριον, και τα ιμάτιά σου ήσαν βύσσινα και μεταξωτά και κεντητά· σεμίδαλιν και μέλι και έλαιον έτρωγες· και έγεινες ώραία σφόδρα και ευημέρησας μέχρι βασιλείας. Και εξήλθεν η φήμη σου μεταξύ των εθνών διά το κάλλος σου· διότι ήτο τέλειον διά του στολισμού μου, τον οποίον έθεσα επί σε, λέγει Κύριος ο Θεός» (εδ.11-14).

Ο προφήτης Ιερεμίας κατέγραψε τα λόγια του Θεού σχετικά με το ίδιο γεγονός:

Ιερ.β:2,3 Ούτω λέγει Κύριος· Ενθυμούμαι περί σου την προς σε ευμένειάν μου εν τη νεότητί σου, την αγάπην της νυμφεύσεώς σου, ότε με ηκολούθεις εν τη ερήμω, εν γη ασπάρτω· ο Ισραήλ ήτο άγιος εις τον Κύριον, απαρχή των γεννημάτων αυτού· πάντες οι κατατρώγοντες αυτόν ήσαν ένοχοι· κακόν ήλθεν επ' αυτούς, λέγει Κύριος.

Αυτές οι όμορφες και τρυφερές εικόνες, αυτή η πράξη εμπιστοσύνης, είναι σαν υποσχέσεις στον Ισραήλ, όπως σε μια νύφη που ακολουθεί το σύζυγό της σε μια ξένη χώρα.

Αλλά κάτι συνέβη.


Ο Ισραήλ απέρριψε τον Κύριο

Μολονότι ο Ισραήλ ήταν «παντρεμένος» με τον Θεό, αποδείχτηκε άπιστη σύζυγος.

Μετά από όλα όσα είχε κάνει ο Θεός για τον Ισραήλ, αμάρτησε απορρίπτοντάς Τον, πηγαίνοντας κατόπιν άλλων θεών.

Σε ένα πολύ σαφές κατηγορητήριο, ο Θεός τον κατηγόρησε ως μοιχαλίδα σύζυγο.

Η απιστία του έθνους εκφράστηκε σαν πνευματική μοιχεία: Τον εγκατέλειψαν για ψεύτικους θεούς, (Βάαλ, Ασερά, Μολώχ, Δαγών) κ.λπ.

Αυτή η υπέροχη σχέση μολύνθηκε από την πνευματική μοιχεία και την απιστία του Ισραήλ προς τον Σύζυγό της:

Ιεζ.ις:15-22 Συ όμως εθαρρεύθης εις το κάλλος σου, και επορνεύθης διά την φήμην σου και εξέχεας την πορνείαν σου εις πάντα διαβάτην, γινομένη αυτού. Και έλαβες εκ των ιματίων σου και εστόλισας τους υψηλούς σου τόπους με ποικίλα χρώματα και εξεπορνεύθης απ' αυτών· τοιαύτα δεν έγειναν ουδέ θέλουσι γείνει. Και έλαβες τα σκεύη της λαμπρότητός σου, τα εκ του χρυσίου μου και τα εκ του αργυρίου μου, τα οποία έδωκα εις σε, και έκαμες εις σεαυτήν εικόνας αρσενικάς και εξεπορνεύθης με αυτάς· και έλαβες τα κεντητά σου ιμάτια και εσκέπασας αυτάς· και έθεσας έμπροσθεν αυτών το έλαιόν μου και το θυμίαμά μου. Και τον άρτον μου, τον οποίον έδωκα εις σε, την σεμίδαλιν και το έλαιον και το μέλι, με τα οποία σε έτρεφον, έθεσας και ταύτα έμπροσθεν αυτών εις οσμήν ευωδίας· ούτως έγεινε, λέγει Κύριος ο Θεός. Και έλαβες τους υιούς σου και τας θυγατέρας σου, τας οποίας εγέννησας εις εμέ, και ταύτα εθυσίασας εις αυτάς, διά να αναλωθώσιν εν τω πυρί· μικρόν έργον των πορνεύσεών σου ήτο τούτο, ότι έσφαξας τα τέκνα μου και παρέδωκας αυτά διά να διαβιβάσωσιν αυτά διά του πυρός εις τιμήν αυτών; Και εν πάσι τοις βδελύγμασί σου και ταις πορνείαις σου δεν ενεθυμήθης ταις ημέρας της νεότητός σου, ότε ήσο γυμνή και ασκέπαστος, κυλιομένη εν τω αίματί σου.

Ιεζ.ις:30-32 Πόσον διεφθάρη η καρδία σου, λέγει Κύριος ο Θεός, επειδή πράττεις πάντα ταύτα, έργα της πλέον αναισχύντου πόρνης. Διότι έκτισας το πορνικόν οίκημά σου εν τη αρχή πάσης οδού, και έκαμες το πορνοστάσιόν σου εν πάση πλατεία· και δεν εστάθης ως πόρνη, καθότι κατεφρόνησας μίσθωμα, αλλ' ως γυνή μοιχαλίς, αντί του ανδρός αυτής δεχομένη ξένους.

Ιερ.γ:1-5 Λέγουσιν, Εάν τις αποβάλη την γυναίκα αυτού και αναχωρήση από αυτού και γείνη άλλου ανδρός, θέλει επιστρέψει πάλιν εκείνος προς αυτήν; η γη εκείνη δεν θέλει όλως μιανθή; συ επόρνευσας μεν μετά πολλών εραστών· επίστρεψον δε πάλιν προς εμέ, λέγει Κύριος. Σήκωσον τους οφθαλμούς σου προς τους υψηλούς τόπους, και ιδέ που δεν εσέλγησας. Εν ταις οδοίς εκάθησας δι' αυτούς, ως ο Άραψ εν τη ερήμω, και εμίανας την γην με τας πορνείας σου και με την κακίαν σου. Διά τούτο εκρατήθησαν αι βροχαί, και δεν έγεινε βροχή όψιμος· και συ είχες το μέτωπον της πόρνης, απέβαλες πάσαν εντροπήν. Δεν θέλεις κράζει από του νυν προς εμέ, Πάτερ μου, συ είσαι ο οδηγός της νεότητός μου; Θέλει διατηρεί την οργήν αυτού διαπαντός; θέλει φυλάττει αυτήν έως τέλους; ιδού, ελάλησας και έπραξας τα κακά, όσον ηδυνήθης.

Ιερ.γ:20 Βεβαίως καθώς γυνή αθετεί εις τον άνδρα αυτής, ούτως ηθετήσατε εις εμέ, οίκος Ισραήλ, λέγει Κύριος.

Εκείνη Τον αρνήθηκε και έτσι ο Θεός τη χώρισε!

Ο Ισραήλ αμάρτησε, και επειδή έφυγε δόλια από τον Θεό, του δόθηκε έγγραφο διαζυγίου.

Τώρα θεωρείται διαζευγμένη από τον σύζυγό της.

Ιερ.γ:6-8 Ο Κύριος είπεν έτι προς εμέ εν ταις ημέραις Ιωσίου του βασιλέως, Είδες εκείνα, τα οποία Ισραήλ η αποστάτις έπραξεν; υπήγεν επί παν υψηλόν όρος και υποκάτω παντός πρασίνου δένδρου και επόρνευσεν εκεί. Και αφού έπραξε πάντα ταύτα, είπα, Επίστρεψον προς εμέ· και δεν επέστρεψε. Και είδε τούτο Ιούδας η άπιστος αυτής αδελφή. Και είδον ότι ενώ επειδή Ισραήλ η αποστάτις εμοίχευσεν εγώ απέπεμψα αυτήν και έδωκα εις αυτήν το γράμμα του διαζυγίου αυτής, Ιούδας η άπιστος αυτής αδελφή δεν εφοβήθη αλλ' υπήγε και επόρνευσε και αυτή.

Αλλά θα υπάρξει μια ένδοξη μελλοντική αποκατάσταση.

Προσέξτε αυτή τη βαθιά δήλωση:

Ιερ.γ:14 Επιστρέψτε, γιοι αποστάτες, λέει ο Κύριος, γιατί εγώ σας υπανδρεύθηκα (αν και εγώ σας αποστράφηκα)· και θα σας πάρω έναν από πόλη, και δύο από συγγένειες, και θα σας φέρω μέσα στη Σιών·

Παρόλο που ο Ισραήλ έφυγε και έλαβε γράμμα διαζυγίου, ο Θεός πάντα τον θεωρούσε σύζυγό Του.

Η αγάπη Του για τον Ισραήλ δεν έπαψε ποτέ και έστειλε προφήτες για να τον προειδοποιήσουν να μετανοήσει και να επιστρέψει σε Αυτόν.

Παρά τις αποτυχίες αυτές, ο Θεός δήλωσε ότι το έθνος θα επέστρεφε σ' Αυτόν, ότι θα γίνονταν αυτό που είχε σκοπό γι' αυτούς και ότι θα εκπλήρωνε τις υποσχέσεις της διαθήκης Του προς αυτούς.

Σύμφωνα με την υπόσχεση του Θεού, ολόκληρο το έθνος θα γινόταν ιερείς (Έξοδ.ιθ:6).

Ο Θεός, στο πρόσωπο του Ιησού, λέει ότι στο παρελθόν πολλές φορές θέλησε ο Ισραήλ να επιστρέψει σ' Αυτόν:

Ματθ.κγ:37 Ιερουσαλήμ, Ιερουσαλήμ, η φονεύουσα τους προφήτας και λιθοβολούσα τους απεσταλμένους προς σέ· ποσάκις ηθέλησα να συνάξω τα τέκνα σου καθ' ον τρόπον συνάγει η όρνις τα ορνίθια εαυτής υπό τας πτέρυγας, και δεν ηθελήσατε.

Ο Ιησούς απορρίφθηκε και πάλι από τον ίδιο Του τον λαό:

Ιωάν.α:11 Εις τα ίδια ήλθε, και οι ίδιοι δεν εδέχθησαν αυτόν.

Πολλοί από τους Ιουδαίους, ειδικά οι ηγέτες, Τον μισούσαν τόσο πολύ που απαίτησαν τη σταύρωσή Του.

Η αποκατάσταση του Ισραήλ ως συζύγου του Γιάχβε περιγράφεται στον Ησαΐα νδ:1-8, και ο νέος γάμος περιγράφεται στον Ησαΐα ξβ:4-5.

Ησ.νδ:4-8 Μη φοβού· διότι δεν θέλεις καταισχυνθή· μηδέ εντρέπου· διότι δεν θέλεις αισχυνθή· διότι θέλεις λησμονήσει την αισχύνην της νεότητός σου και δεν θέλεις ενθυμηθή πλέον το όνειδος της χηρείας σου. Διότι ο ανήρ σου είναι ο Ποιητής σου· το όνομα αυτού είναι, Ο Κύριος των δυνάμεων· και ο Λυτρωτής σου είναι ο Άγιος του Ισραήλ· αυτός θέλει ονομασθή, Ο Θεός πάσης της γης. Διότι ο Κύριος σε εκάλεσεν ως γυναίκα εγκαταλελειμμένην και τεθλιμμένην το πνεύμα και γυναίκα νεότητος αποβεβλημένην, λέγει ο Θεός σου. Σε εγκατέλιπον διά ολίγον καιρόν· πλην με έλεος μέγα θέλω σε περισυνάξει. Εν θυμώ μικρώ έκρυψα το πρόσωπόν μου από σου διά μίαν στιγμήν· με έλεος όμως αιώνιον θέλω σε ελεήσει, λέγει Κύριος ο Λυτρωτής σου.

Ησ.ξβ:1-5 Διά την Σιών δεν θέλω σιωπήσει και διά την Ιερουσαλήμ δεν θέλω ησυχάσει, εωσού η δικαιοσύνη αυτής εξέλθη ως λάμψις και η σωτηρία αυτής ως λαμπάς καιομένη. Και θέλουσιν ιδεί τα έθνη την δικαιοσύνην σου και πάντες οι βασιλείς την δόξαν σου· και θέλεις ονομασθή με νέον όνομα, το οποίον του Κυρίου το στόμα θέλει ονομάσει. Και θέλεις είσθαι στέφανος δόξης εν χειρί Κυρίου και διάδημα βασιλικόν εν τη παλάμη του Θεού σου. Δεν θέλεις πλέον ονομασθή, Εγκαταλελειμμένη· ουδέ η γη σου θέλει πλέον ονομασθή, Ηρημωμένη· αλλά θέλεις ονομασθή, Η ευδοκία μου εν αυτή· και η γη σου, Η νενυμφευμένη· διότι ο Κύριος ηυδόκησεν επί σε, και η γη σου θέλει είσθαι νενυμφευμένη. Διότι καθώς ο νέος νυμφεύεται με παρθένον, ούτως οι υιοί σου θέλουσι συνοικεί μετά σού· και καθώς ο νυμφίος ευφραίνεται εις την νύμφην, ούτως ο Θεός σου θέλει ευφρανθή εις σε.

Ο Ιερεμίας έγραψε:

Ιερ.λα:31-33 Ιδού, έρχονται ημέραι, λέγει Κύριος, και θέλω κάμει προς τον οίκον Ισραήλ και προς τον οίκον Ιούδα διαθήκην νέαν· ουχί κατά την διαθήκην, την οποίαν έκαμον προς τους πατέρας αυτών, καθ' ην ημέραν επίασα αυτούς από της χειρός διά να εξαγάγω αυτούς εκ γης Αιγύπτου· διότι αυτοί παρέβησαν την διαθήκην μου και εγώ απεστράφην αυτούς, λέγει Κύριος· αλλ' αύτη θέλει είσθαι η διαθήκη, την οποίαν θέλω κάμει προς τον οίκον Ισραήλ· μετά τας ημέρας εκείνας, λέγει Κύριος, θέλω θέσει τον νόμον μου εις τα ενδόμυχα αυτών και θέλω γράψει αυτόν εν ταις καρδίαις αυτών· και θέλω είσθαι Θεός αυτών και αυτοί θέλουσιν είσθαι λαός μου.

Ο Θεός χρησιμοποίησε την προσωπική ζωή του προφήτη Ωσηέ σαν εποπτικό μάθημα για να διδάξει τον ειδωλολατρικό Ισραήλ.

Ο Θεός είπε στον Ωσηέ να παντρευτεί μια ειδωλολάτρισσα γυναίκα, για να αντιπροσωπεύσει την απιστία του Ισραήλ στην λατρεία άλλων θεών.

Ο Ωσηέ απέκτησε τρία παιδιά από τη σύζυγό του, τη Γόμερ. Τα ονόματά τους απεικόνιζαν την κρίση του Θεού για το έθνος.

Το πρώτο παιδί, ένας γιος, ονομάστηκε Ιεζραέλ (ο Θεός διασκορπίζει). Ο Θεός έκρινε (σκόρπισε) το βόρειο βασίλειο με την ασσυριακή εισβολή (722 π.Χ.).

Το δεύτερο παιδί ήταν μια κόρη που ονομαζόταν Λο-Ρουχαμά (δεν λυπήθηκε) και το τρίτο παιδί, ένας γιος, ονομάστηκε Λο- αμμί (ουχί λαός μου).

Αλλά η δυσμένεια του Θεού θα ήταν προσωρινή. Υποσχέθηκε ότι το έθνος θα μετανοούσε για την απιστία του και θα επέστρεφε σε Αυτόν.

Ωσ.β:14-20 Διά τούτο, ιδού, εγώ θέλω εφελκύσει αυτήν και θέλω φέρει αυτήν εις την έρημον και θέλω λαλήσει προς την καρδίαν αυτής. Και εκείθεν θέλω δώσει εις αυτήν τους αμπελώνας αυτής και την κοιλάδα του Αχώρ διά θύραν ελπίδος· και θέλει ψάλλει εκεί ως εν ταις ημέραις της νεότητος αυτής και ως εν τη ημέρα της αναβάσεως αυτής από γης Αιγύπτου. Και εν τη ημέρα εκείνη, λέγει Κύριος, θέλεις με καλέσει, Ο ανήρ μου· και δεν θέλεις με καλέσει πλέον, Ο Βάαλ μου· διότι θέλω αφαιρέσει τα ονόματα των Βααλείμ από του στόματος αυτής και δεν θέλουσιν αναφέρεσθαι πλέον τα ονόματα αυτών. Και εν τη ημέρα εκείνη θέλω κάμει διαθήκην υπέρ αυτών προς τα θηρία του αγρού και προς τα πετεινά του ουρανού και τα ερπετά της γής· τόξον δε και ρομφαίαν και πόλεμον θέλω συντρίψει εκ της γης και θέλω κατοικίσει αυτούς εν ασφαλεία. Και θέλω σε μνηστευθή εις εμαυτόν εις τον αιώνα· και θέλω σε μνηστευθή εις εμαυτόν εν δικαιοσύνη και εν κρίσει και εν ελέει και εν οικτιρμοίς· και θέλω σε μνηστευθή εις εμαυτόν εν πίστει· και θέλεις γνωρίσει τον Κύριον.

Σε αυτό το τρυφερό απόσπασμα, ο Θεός φαίνεται σαν εραστής. Φλερτάρει, «σαγηνεύει» το αντικείμενο της αγάπης Του και της μιλάει με καλοσύνη.

Η περικοπή μιλάει για μια ανανεωμένη σχέση στην οποία η σύζυγός Του (Ισραήλ) θα Τον αποκαλεί  «ο σύζυγός μου», «ο άνθρωπός μου» αντί για «ο Βαάλ μου».

Ο Βάαλ ήταν ένας από τους ψεύτικους θεούς που ανακάλυψε ο Ισραήλ όταν ήρθε στη γη Χαναάν (Αριθ.κβ:41, Κριτ.β:13).

Στην προφητεία αυτής της αποκατεστημένης σχέσης, στην οποία ο Θεός θα βάλει το Πνεύμα Του στο έθνος (Ιερ.λα:31-40), το ζωικό βασίλειο θα είναι επίσης ειρηνικό (Ης.ια:6-9) και ο πόλεμος δεν θα υπάρχει πια (Ης.β:1-4).

Αυτός ο ανανεωμένος αρραβώνας θα είναι αιώνιος και ο Ισραήλ θα γνωρίσει τον Κύριο – τον Ένα Αληθινό Θεό.