Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2021


 

Κήρυγμα


 

ΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ


Α. Η ΒΙΒΛΟΣ ΔΙΝΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΣΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ.

 

Γεν:ιζ:5 “Και δεν θέλει καλείσθαι πλέον το όνομά σου Αβραμ, αλλά το όνομά σου θέλει είσθαι Αβραάμ, διότι πατέρα πλήθους εθνών σε κατέστησα.”

Γεν:λβ:28 “Και εκείνος είπε, Δεν θέλει καλεσθή πλέον το όνομά σου Ιακώβ, αλλά Ισραήλ.”

 

Όλα τα ονόματα μέσα στην Βίβλο σήμαιναν κάτι και γι’ αυτό ήταν πολύ σημαντικά. Αυτό φαίνεται καθαρά από την αλλαγή του ονόματος του:

1. Άβραμ σε Αβραάμ

2. Ιακώβ σε Ισραήλ

3. Σαούλ απ’ την Ταρσό σε Παύλο

 

Η μεγάλη σημασία που είχαν τα ονόματα φαίνεται επίσης από την ονοματοδοσία του Ιωάννη του Βαπτιστή και του Κυρίου Ιησού.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2021


 

Κήρυγμα


 

Η ΔΙΠΛΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ


Α. ΘΕΙΑ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΔΟΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΞΙΛΕΩΣΗ

 

Ματθ.η:7 «Αυτός τάς ασθενείας ημών έλαβε, και τάς νόσους εβάστασεν».

Εξ.ιε:26 «Εγώ είμαι ο Κύριος ο θεραπεύων σε».

 

1. Τι είναι Θεία Θεραπεία

Θεία θεραπεία είναι η θεραπεία του σώματος, χωρίς κανένα φάρμακο. Είναι η δύναμη του Θεού που φανερώνεται σ’ ένα θαύμα θεραπείας. Είναι το Πνεύμα του Θεού που ζωοποιεί τα θνητά σώματά μας.

 

2. Τι σημαίνει Διπλή Θεραπεία

Όταν ο Ιησούς πέθανε, βάσταξε όχι μόνο τις ανομίες μας, αλλά και τις αρρώστιες μας. Στην εξιλέωση εσωκλείεται σωτηρία για την ψυχή και θεραπεία για το σώμα. Αυτό είναι γνωστό σαν διπλή θεραπεία, σωτηρία και θεραπεία.

Ένα όμορφο τύπο αυτού βλέπουμε στη Μερράν (Εξ.ιε:23-26). Το ξύλο που ρίχθηκε στα πικρά νερά είναι ένας τύπος της αμαρτίας. Με το γλύκισμα των νερών, δόθηκε και μια υπόσχεση θεραπείας και υγείας.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2021


 

Κήρυγμα


 

Ώριμος ή ανώριμος εν Χριστώ;


Α’ Κορ.ιγ:11
Ότε ήμην νήπιος, ως νήπιος ελάλουν, ως νήπιος εφρόνουν, ως νήπιος εσυλλογιζόμην· ότε όμως έγεινα ανήρ, κατήργησα τα του νηπίου.

Α’ Κορ.δ:16 Σας παρακαλώ, λοιπόν, γίνεσθε μιμηταί μου.

  

Ο ΠΑΥΛΟΣ ΣΑΝ ΣΚΕΥΟΣ

 

Με πολλή χαρά, ο Παύλος ονόμαζε τον εαυτό του «δούλο Χριστού» (Ρωμ.α:1, Φιλιπ.α:1, Τίτ.α:1, Γαλ.α:10, κλπ.).

Και βέβαια, δούλος είναι εκείνος πού δεν έχει δικό του θέλημα, αλλά επιζητεί το θέλημα του Κυρίου του.

Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με το «σκεύος». Χρησιμοποιείται για κάποιο σκοπό, εκείνο για τον όποιο φτιάχτηκε. (Ανθοδοχείο, στάμνα, κρεμάστρα, έχουν το καθένα κάποιον ορισμένο σκοπό να εκπληρώσουν).

Ο Χριστός έτσι ονόμασε τον Παύλο, όταν για να υπερνικήσει τους δισταγμούς του Ανανία, του είπε: «Ύπαγε, διότι ούτος είναι σκεύος εκλογής εις εμέ» (Πράξ.θ:15).

Ας δούμε τη ζωή του Παύλου από τούτη την πλευρά και ας προσέξουμε, πώς ο Θεός δέχεται, καθαρίζει και χρησιμοποιεί σκεύη που Του παραχωρούνται.

Β’ Τιμ.β:20 Εν μεγάλη δε οικία δεν είναι μόνον σκεύη χρυσά και αργυρά, αλλά και ξύλινα και οστράκινα, και άλλα μεν προς χρήσιν τιμίαν, άλλα δε προς άτιμον.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Σάββατο 13 Φεβρουαρίου 2021


 

Κηρύγματα


 

Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ (2)


Α. ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΑΔΕΙΟΥ ΤΑΦΟΥ

Ιωάν.κ:6-7 «Έρχεται λοιπόν ο Σίμων Πέτρος ακολουθών αυτόν, και εισήλθεν εις το μνημείον, και θεωρεί τα σάβανα κείμενα, και το σουδάριον, το οποίον ήτο επί της κεφαλής αυτού, κείμενον ουχί ομού με τα σάβανα, αλλά χωριστά τετυλιγμένον εις ένα τόπον».

Ιωάν.ια:44 «Και εξήλθεν ο τεθνηκώς δεδεμένος τους πόδας και τάς χείρας με τα σάβανα, και το πρόσωπον αυτού ήτο περιδεμένον με σουδάριον. Λέγει προς αυτούς ο Ιησούς, Λύσατε αυτόν, και αφήσατε να υπάγη».

Ένα από τα σπουδαιότερα μηνύματα του άδειου τάφου ειπώθηκε από τα σάβανα και το σουδάρι. Στην ανάσταση του Λάζαρου (Ιωαν.ια:44), αυτός εμφανίστηκε από τον τάφο δεμένος χειροπόδαρα με τα σάβανα. Ήταν απαραίτητο να τον λύσουν με το να τον ξετυλίξουν από τα σάβανα. Αυτό που εντυπωσίασε τον Πέτρο και Ιωάννη στην ανάσταση του Ιησού Χριστού ήταν το γεγονός ότι τα σάβανα και το σουδάρι ήταν στην θέση τους απείρακτα, όπως θα ήταν όταν το σώμα ήταν εκεί, αλλά τώρα το σώμα είχε φύγει. Δεν ήταν απαραίτητο να ξετυλιχτούν κάποια σάβανα για να αναστηθεί ο Ιησούς. Η πέτρα δεν κύλησε για να κάνει την ανάσταση δυνατή, είχε κυλιστεί για να δείξει στον κόσμο τον άδειο τάφο.

Το μάθημα που πρέπει να διδαχτούμε εδώ είναι ότι δεν θα είναι απαραίτητο οι τάφοι να ανοιχτούν για ν’ αναστηθούν οι άγιοι στην πρώτη ανάσταση. Μάλλον οι τάφοι θα ανοιχτούν σαν μαρτυρία στον κόσμο ότι η ανάσταση έχει λάβει χώρα (Ματθ.κζ:52).

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2021


 

Κήρυγμα

H ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ (1)


Α. Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΑΣ

 

Πραξ.β:24 «Τον οποίον ο Θεός ανέστησε, λύσας τάς ωδύνας του θανάτου, διότι δεν ήτο δυνατόν να κρατήται υπ’ αυτού».

Πράξ.γ:15 «Τον δε αρχηγόν της ζωής εθανατώσατε, τον οποίον ο Θεός ανέστησεν εκ νεκρών, του οποίου ημείς είμεθα μάρτυρες».

Πραξ.ιζ:31 «Και έδωκεν εις πάντας βεβαίωσιν περί τούτου, αναστήσας αυτόν εκ νεκρών».

Φιλιπ.γ:21 «Όστις θέλει μετασχηματίσει το σώμα της ταπεινώσεως ημών, ώστε να γείνει σύμμορφον με το σώμα της δόξης αυτού, κατά την ενέργειαν δια της οποίας δύναται και να υποτάξει τα πάντα εις εαυτόν».

Η χριστιανική πίστη βασίζεται πάνω στην ανάσταση του θεμελιωτή της. Στο Α’ Κορ.ιε ο απόστολος Παύλος κάνει τον Χριστιανισμό απάντηση για την ζωή του και για την κυριολεκτική αλήθεια της ανάστασης του Ιησού Χριστού.


 

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2021


 

Κήρυγμα


 

Η ΕΞΙΛΕΩΣΗ


Α. Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΞΙΛΕΩΣΗΣ

Εβρ.θ:22 «Και σχεδόν με αίμα καθαρίζονται πάντα κατά τον νόμον, και χωρίς χύσεως αίματος δεν γίνεται άφεσις».

Ολόκληρη η διδασκαλία της σωτηρίας είναι οικοδομημένη πάνω στην εξιλέωση η οποία επιτυγχάνεται με τον θάνατο, την θυσία του Χριστού. Αν ο άνθρωπος μπορούσε να σωθεί διαφορετικά, ο Χριστός ποτέ δεν θα πέθαινε τον απολυτρωτικό θάνατο στον Γολγοθά. Καθώς μελετούμε την εξιλέωση, μπορούμε να δούμε τι έκανε ο Θεός για να προμηθεύσει την σωτηρία στον πεσμένο άνθρωπο.

Ο απολογισμός του τι έκανε, η φανέρωσή Του εν Χριστώ, η διακονία του Χριστού στην γη, ο θάνατος, η ταφή και η ανάσταση του Χριστού, βρίσκονται στα τέσσερα ευαγγέλια. Μία μελέτη του βιβλίου των Πράξεων θα αποκαλύψει τι ο άνθρωπος θα πρέπει να κάνει για να είναι ικανός να λάβει αυτό που ο Θεός έχει προμηθεύσει γι’ αυτόν.

 

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2021


 

Κήρυγμα


 

Η ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ


Α. Ο ΘΕΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΓΑΠΗ

Α’ Ιωάν.δ:8 «Όστις δεν αγαπά, δεν εγνώρισε τον Θεόν, διότι ο Θεός είναι αγάπη».

Α’ Ιωάν.δ:16 «Και ημείς εγνωρίσαμεν και επιστεύσαμεν την αγάπην, την οποίαν έχει ο Θεός προς ημάς, ο Θεός είναι αγάπη, και όστις μένει εν τη αγάπη, εν τω Θεώ μένει, και ο Θεός εν αυτώ».

            Υπάρχουν κι άλλες Γραφές που δηλώνουν ότι:

·     ο Θεός είναι πνεύμα - Ιωάν.δ:24

·     ο Θεός είναι φως - Α’ Ιωάν.α:5

Αυτά τα εδάφια μιλούν για την βαθιά ουσία του είναι Του. Δεν είναι σωστό να πιστεύουμε ότι «πνεύμα» και «φως» είναι ιδιότητες του Θεού.

Για να κάνουμε πιο ζωντανή αυτή την εικόνα, ας σκεφτούμε το νερό. Το νερό συνίσταται από Η2 & Ο, είναι στερεό, αέριο αλλά και υγρό. Το ότι είναι υγρό είναι μια ιδιότητα του νερού, αλλά το Η2Ο δεν είναι.

Ο Θεός είναι πνεύμα και φως αλλά είναι επίσης και αγάπη.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2021


 

Κήρυγμα


 

Η ΑΝΑΓΚΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ


Α. Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΧΩΡΙΣ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ

Ο άνθρωπος είναι ένα πλάσμα με πολλές ανάγκες. Έξω απ’ τον Χριστό ελαττώνεται, αδυνατίζει και δεν έχει πνευματική και αιώνια ζωή. Η κατάστασή του μακριά απ’ τον Χριστό μπορεί να περιγραφτεί με τις εξής Γραφές:

 

1. Έχει αποξενωθεί εκ μήτρας

Ψαλμ.νη:3 «Απεξενώθησαν οι ασεβείς εκ μήτρας».

 

2. Έχει συλληφθεί εν ανομία

Ψαλμ.να:5 «Ιδού, συνελήφθην εν ανομία».

 

Κ α λ η μ έ ρ α