Με αυτό το πνεύμα μίλησε ο Ιησούς για τον «άλλο Παράκλητο» και το
βλέπουμε πάλι στα παρακάτω λόγια: εδ.26-28 «ο
δε Παράκλητος, το Πνεύμα το Άγιον, το οποίον θέλει πέμψει ο Πατήρ εν τω ονόματί
μου, εκείνος θέλει σας διδάξει πάντα και θέλει σας υπενθυμίσει πάντα όσα είπον
προς εσάς. Ειρήνην αφίνω εις εσάς, ειρήνην την εμήν δίδω εις εσάς· ουχί καθώς ο
κόσμος δίδει, σας δίδω εγώ. Ας μη ταράττηται η καρδία σας μηδέ ας δειλιά.
Ηκούσατε ότι εγώ σας είπον, Υπάγω και έρχομαι προς εσάς. Εάν με ηγαπάτε,
ηθέλετε χαρή ότι είπον, Υπάγω προς τον Πατέρα· διότι ο Πατήρ μου είναι
μεγαλήτερός μου».
Εδώ ο Κύριος αναφέρεται αλληγορικά σε «άλλον Παράκλητο» τον οποίο θα πέμψει ο Πατέρας στο όνομά Του και ο οποίος θα διδάξει όλα όσα τους είπε. Όμως, για να μη νομίσουν οι μαθητές Του ότι πρόκειται για κάτι άλλο άγνωστο προς αυτούς, του λέει «ΥΠΑΓΩ ΚΑΙ ΕΡΧΟΜΑΙ ΠΡΟΣ ΕΣΑΣ».
Καταλήγουμε λοιπόν και πάλι στα ίδια συμπεράσματα που είδαμε και πριν. Ο
«άλλος Παράκλητος», αναφέρεται στον ερχομό του Κυρίου μας την ημέρα της
Πεντηκοστής μέσα στην εκκλησία Του σαν Πνεύμα ζωοποιούν, που δεν θα είναι πλέον
ελαττωμένος από τη σάρκα, το χώρο ή το χρόνο, αλλά ελεύθερος από όλα αυτά,
μπορεί να είναι μέσα στην εκκλησία Του πάντοτε μέχρι τη συντέλεια του αιώνα. Με
αυτό το σκεπτικό που προσφέρει ο λόγος του Θεού, μπορούμε άνετα να ερμηνεύσουμε
όλη τη Γραφή, χωρίς προβλήματα και αντιξοότητες.
Ιωάν.ιε:4 «Μείνατε
εν εμοί και εγώ εν υμίν»
Κολ.α:27 «οἷς
ἠθέλησεν ὁ θεὸς γνωρίσαι τί τὸ πλοῦτος τῆς δόξης τοῦ μυστηρίου τούτου ἐν τοῖς ἔθνεσιν,
ὅ ἐστιν Χριστὸς ἐν ὑμῖν ἡ ἐλπὶς τῆς δόξης».
Εφεσ.γ:17,19 «κατοικῆσαι
τὸν Χριστὸν διὰ τῆς πίστεως ἐν ταῖς καρδίαις ὑμῶν, ἐν ἀγάπη ἐρριζωμένοι καὶ
τεθεμελιωμένοι….. γνῶναι τε τὴν ὑπερβάλλουσαν τῆς γνώσεως ἀγάπην τοῦ Χριστοῦ, ἵνα
πληρωθῆτε εἰς πᾶν τὸ πλήρωμα τοῦ θεοῦ».
Τα παραπάνω είναι άλλα τρία εδάφια που μαρτυρούν ότι ο Παράκλητος είναι ο
Ιησούς Χριστός ο δίκαιος (Α’ Ιωάν.β:1)
είναι Αυτός που είναι «ΕΝ ΥΜΙΝ» και «ΜΕΘ’ ΥΜΩΝ» εις τον αιώνα.
Ιωάν.ιε:26 «Όταν
όμως έλθη ο Παράκλητος, τον οποίον εγώ θέλω πέμψει προς εσάς παρά του Πατρός,
το Πνεύμα της αληθείας, το οποίον εκπορεύεται παρά του Πατρός, εκείνος θέλει
μαρτυρήσει περί εμού».
Στο ις:7,13-16 ο Κύριος
προσθέτει:
«Εγώ όμως την αλήθειαν σας λέγω·
συμφέρει εις εσάς να απέλθω εγώ. Διότι εάν δεν απέλθω, ο Παράκλητος δεν θέλει
ελθεί προς εσάς· αλλ' αφού απέλθω, θέλω πέμψει αυτόν προς εσάς».
«Όταν δε έλθη εκείνος, το Πνεύμα
της αληθείας, θέλει σας οδηγήσει εις πάσαν την αλήθειαν· διότι δεν θέλει
λαλήσει αφ' εαυτού, αλλ' όσα αν ακούση θέλει λαλήσει, και θέλει σας αναγγείλει
τα μέλλοντα. Εκείνος θέλει δοξάσει εμέ, διότι εκ του εμού θέλει λάβει και
αναγγείλει προς εσάς. Πάντα όσα έχει ο Πατήρ, εμού είναι· διά τούτο είπον ότι
εκ του εμού θέλει λάβει και αναγγείλει προς εσάς. Ολίγον έτι και δεν με
βλέπετε, και πάλιν ολίγον και θέλετε με ιδεί, διότι εγώ υπάγω προς τον Πατέρα».
Το πρώτο πράγμα που βλέπουμε στο εδ.26, είναι ότι το Πνεύμα το Άγιο
εκπορεύεται παρά του Πατρός, δηλαδή εξέρχεται από τον Πατέρα, που φανερώνει ότι
το Πνεύμα το Άγιο, δεν είναι άλλο πρόσωπο, αλλά το Πνεύμα του ίδιου του Πατέρα,
όπως δείξαμε και προηγουμένως. Το Πνεύμα το Άγιο δεν λέει ότι εξέρχεται από το
τρίτο πρόσωπο της Τριάδος, αλλά εκ-πορεύεται, βγαίνει έξω από τον Πατέρα, γιατί
είναι το Πνεύμα του Πατέρα. Αυτό το Πνεύμα είναι που κατοικεί τώρα μέσα στο
Χριστό και φανερώνεται μέσα από Αυτόν.
Τον Παράκλητο μας λέει ότι θα τον πέμψει ο Ιησούς προς εμάς. Στο ιδ:26 όμως ο ίδιος ο Κύριος λέει ότι θα
τον πέμψει ο Πατέρας «εν τω ονόματι μου»
και στο ιδ:28 μας λέει «Υπάγω και έρχομαι προς εσάς».
Εδώ μπορούμε να δούμε ξεκάθαρα ότι ο Κύριος μιλούσε παραβολικά και όχι
κατά γράμμα και εμείς πρέπει ανάλογα να εννοήσουμε τα λόγια Του σύμφωνα με το
φως όλων των υπόλοιπων εδαφίων του λόγου του Θεού.
Το Πνεύμα το Άγιο το δίνει ο Κύριος Ιησούς στα πιστά παιδιά Του. Το δίνει
Αυτός γιατί σ’ Αυτόν είναι δοσμένο κάθε τι του Πατέρα. Το Πνεύμα κατοικεί μέσα
Του, άρα είναι σωστό να πούμε ότι το δίνει Αυτός, όπως είπε και ο Πέτρος την
ημέρα της Πεντηκοστής (Πράξ.β:33).
Επειδή όμως ο Χριστός είναι «εν τω
Πατρί», όταν κανείς λαμβάνει το Πνεύμα ή την επαγγελία του Πατρός, λαμβάνει
τον Κύριο Ιησού Χριστό! Αυτός είναι που κατοικεί μέσα στη καρδιά του πιστού. Ο
μόνος σκοπός της κατοίκησης του Αγίου Πνεύματος, είναι να μορφώσει τον Κύριο
Ιησού Χριστό μέσα μας. Να μας κάνει όμοιους με Αυτόν, που είναι η εικόνα του
αόρατου Θεού. Αυτό το ΕΝΑ Πνεύμα του Πατέρα είναι «ΕΝ ΠΑΣΙΝ ΥΜΙΝ» (Εφες.δ:6)
δια Ιησού Χριστού.
Αυτό εννοούσε και ο Κύριος όταν είπε για τον Παράκλητο ότι: «εκείνος θέλει μαρτυρήσει περί εμού»,
δηλ. η φανέρωση του Θεού δια Ιησού Χριστού στην εκκλησία Του, σκοπό έχει να
δείξει, να διδάξει, να μορφώσει και να μεγαλύνει τον Κύριο Ιησού Χριστό μέσα
μας.
Μια εύλογη ερώτηση που μπορεί να δημιουργηθεί είναι η εξής: Αν υποθέσουμε
ότι το Πνεύμα το Άγιο είναι το τρίτο πρόσωπο της Τριάδας όπως λέει η θεωρία
αυτή, και είναι «Κύριο και ζωοποιό», ξεχωριστή προσωπικότητα, παντοδύναμη, ίση
και συνυπάρχουσα με τα άλλα δύο πρόσωπα μέσα στη θεότητα, τότε, γιατί το τρίτο
αυτό πρόσωπο να αποστέλλεται είτε από τον Πατέρα είτε από τον Υιό και να μη
πηγαίνει κάπου μόνο του; Δεν είναι σαν να περιμένει εντολές από τα άλλα δύο
πρόσωπα; Μετά, πως μπορεί να εννοηθεί» η Παντογνωσία του τρίτου προσώπου, αφού
λέει «αλλ’ όσα αν ακούσει θέλει λαλήσει...».
Αυτά τα λόγια αν τα πάρουμε κατά λέξη, τότε το τρίτο πρόσωπο βλέπουμε να
είναι εξαρτώμενο από κάποιο άλλο, που θα πρέπει να του πει τι να λαλήσει, όπως
και να το στείλει για να πάει. Κάτι τέτοιο όμως, είναι αντίξοο με τη φύση του
Θεού και το λόγο Του. Αυτή η θεωρία όμως, δεν κάνει τίποτε άλλο από του να
γεννά τέτοιου είδους μυστήρια και αντιξοότητες μέσα στον τέλειο λόγο του Θεού.
Ο Κύριος είπε: «διότι εάν δεν
απέλθω, ο Παράκλητος δεν θέλει ελθεί προς εσάς αλλ’ αφού απέλθω θέλω πέμψει
αυτόν προς εσάς». Εδώ βλέπουμε την απόλυτη εξάρτηση του ερχομού του
Παράκλητου από τον Κύριο Ιησού Χριστό. Εάν δεν αναλαμβάνετο ο Κύριος, ο
Παράκλητος δεν μπορούσε να έλθει, για τον απλούστατο λόγο ότι ο Παράκλητος
είναι ο Κύριος Ιησούς, σαν Πνεύμα ζωοποιούν. Αυτός είναι ο μόνος Παράκλητος
προς τον Πατέρα και δεν έχουμε δύο Παράκλητους αλλά ένα και μόνο.
Άλλη μαρτυρία από το στόμα του Ιησού, ότι Αυτός είναι ο Παράκλητος που
επρόκειτο να έλθει στο Ιωάν.ζ:37-39
«Κατά δε την τελευταίαν ημέραν την
μεγάλην της εορτής ίστατο ο Ιησούς και έκραξε λέγων· Εάν τις διψά, ας έρχηται
προς εμέ και ας πίνη. Όστις πιστεύει εις εμέ, καθώς είπεν η γραφή,
ποταμοί ύδατος ζώντος θέλουσι ρεύσει εκ της κοιλίας αυτού. Τούτο δε είπε περί του Πνεύματος, το οποίον έμελλον να λαμβάνωσιν
οι πιστεύοντες εις αυτόν· διότι δεν ήτο έτι δεδομένον Πνεύμα Άγιον, επειδή ο
Ιησούς έτι δεν εδοξάσθη».
Μιλώντας για το Πνεύμα το Άγιο που επρόκειτο να εκχυθεί στους πιστούς Του
ο Κύριος είπε: «Εάν τις διψά, ας έρχηται προς
εμέ και ας πίνη» (Ιωάν.ζ:37).
Δεν τους έστειλε σε κανένα άλλο πρόσωπο, αλλά τους κάλεσε στον εαυτό Του. Από
Αυτόν πίνουμε το Πνεύμα το Άγιο γιατί αυτός το δίνει, Αυτός το έχει και Αυτός
είναι η πηγή του ύδατος της ζωής (Αποκ.κβ:17), από την οποία μπορούμε να πιούμε
και να ξεδιψάσουμε.
Το Πνεύμα το Άγιο, ο Κύριος το ονόμασε «το Πνεύμα της αληθείας». Ο ίδιος όμως είπε:
«Λέγει προς αυτόν ο Ιησούς· Εγώ είμαι η οδός και η αλήθεια
και η ζωή· ουδείς έρχεται προς τον Πατέρα, ειμή δι' εμού. Εάν εγνωρίζετε εμέ,
και τον Πατέρα μου ηθέλετε γνωρίσει. Και από του νυν γνωρίζετε αυτόν και
είδετε αυτόν» (Ιωάν.ιδ:6-7).
Αν ο Ιησούς είναι Η ΑΛΗΘΕΙΑ και είναι Ο ΚΥΡΙΟΣ ΠΟΥ EINAΙ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ, δεν
έπεται ότι ΑΥΤΟΣ είναι και ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ; Αφού δεν γνωρίζουμε το
Χριστό πλέον κατά σάρκα, αλλά σαν Πνεύμα ζωοποιούν ανάμεσά μας και μέσα μας και
Αυτός είναι το Πνεύμα και η αλήθεια, δεν είναι ευνόητο ότι Αυτός είναι το
Πνεύμα της αλήθειας;
Ας δούμε τι λέει ο Κύριος στην Αποκ.κβ:16:
«Εγώ ο Ιησούς έπεμψα τον άγγελόν
μου να μαρτυρήση εις εσάς ταύτα εις τας εκκλησίας. Εγώ είμαι η ρίζα και το
γένος του Δαβίδ, ο αστήρ ο λαμπρός και ορθρινός.....»
Καθώς όμως δίδει το μήνυμα στις εκκλησίες ο ίδιος ο Κύριος λέει:
«Όστις έχει ωτίον ας ακούση τι
λέγει το Πνεύμα προς τας εκκλησίας….» (Αποκ.β:7).
Να, άλλη μια ταύτιση του Ιησού με το Πνεύμα, αν και είναι αρκετό το
εδάφιο που λέει «ο δε Κύριος είναι το
Πνεύμα».
Στο Ιωάν.ις:13 διαβάσαμε ότι ο Παράκλητος, το Πνεύμα της αλήθειας θα
ΑΝΑΓΓΕΙΛΕΙ ΤΑ ΜΕΛΛΟΝΤΑ. Εδώ όμως βλέπουμε ότι ο Ιησούς είναι Αυτός που μαρτυρεί
στην εκκλησία τα μέλλοντα. Αυτόν είδε ο Ιωάννης να του μιλά για όλα όσα
πρόκειται να γίνουν, Αυτός έδωσε τα μηνύματα στις εκκλησίες δια μέσου του
αγγέλου Του και όχι δια μέσου του «τρίτου προσώπου». Εδώ ο Ιωάννης βλέπει τον
Κύριο Ιησού να έχει τα «επτά Πνεύματα του Θεού», την πληρότητα του Πνεύματος
και με αυτή την ιδιότητα είναι ανάμεσά μας σήμερα. Αυτός είναι η ΑΛΗΘΕΙΑ, αλλά
και ο ΑΛΗΘΙΝΟΣ ΘΕΟΣ, που είναι το ΠΝΕΥΜΑ ΤΟ ΑΓΙΟ.
Στην A’ Ιωάν.ε:20-21 λέει:
«Εξεύρομεν δε ότι ο Υιός του Θεού
ήλθε και έδωκεν εις ημάς νόησιν, διά να γνωρίζωμεν τον αληθινόν· και είμεθα εν
τω αληθινώ, εν τω Υιώ αυτού Ιησού Χριστώ. Ούτος είναι ο αληθινός Θεός και η ζωή
η αιώνιος. Τεκνία, φυλάξατε εαυτούς από των ειδώλων· αμήν».
Ας μη ψάχνουμε λοιπόν τον ΑΛΗΘΙΝΟ και το ΠΝΕΥΜΑ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ μακριά από
το πρόσωπο του Κυρίου Ιησού Χριστού, γιατί ο λόγος μας λέει ότι «Ούτος είναι ο αληθινός Θεός», γιατί απλά
ο Πατέρας Θεός ευδόκησε να κατοικήσει πλήρως και να φανερωθεί πλήρως, στο
πρόσωπο του Μονογενή Υιού Του.
Μιλώντας για το Πνεύμα το Άγιο ο Κύριος μας συνεχίζει και λέει στο Ιωάν.ις:13-16
«Όταν δε έλθη εκείνος, το Πνεύμα
της αληθείας, θέλει σας οδηγήσει εις πάσαν την αλήθειαν· διότι δεν θέλει
λαλήσει αφ' εαυτού, αλλ' όσα αν ακούση θέλει λαλήσει, και θέλει σας αναγγείλει
τα μέλλοντα. Εκείνος θέλει δοξάσει εμέ, διότι εκ του εμού θέλει λάβει και
αναγγείλει προς εσάς. Πάντα όσα έχει ο Πατήρ, εμού είναι· διά τούτο είπον ότι
εκ του εμού θέλει λάβει και αναγγείλει προς εσάς. Ολίγον έτι και δεν με
βλέπετε, και πάλιν ολίγον και θέλετε με ιδεί, διότι εγώ υπάγω προς τον Πατέρα».
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ