Λέρος - Αγ. Μαρίνα |
Σάββατο 20 Νοεμβρίου 2021
Ποιος αποφασίζει για το Καλό και το Κακό;
Ο Σατανάς έπεισε την Εύα ότι μπορούσε να καθορίσει το καλό και το κακό μόνη της, χωρίς την βοήθεια του Θεού.
Γέν.γ:5 αλλ' εξεύρει ο Θεός, ότι καθ' ην ημέραν
φάγητε απ' αυτού, θέλουσιν ανοιχθή οι οφθαλμοί σας, και θέλετε είσθαι ως θεοί,
γνωρίζοντες το καλόν και το κακόν.
Έτσι η Εύα
αποφάσισε ότι ο απαγορευμένος καρπός δεν απαγορευόταν.
Δεν ήταν κάτι κακό γι' αυτήν, θα της έκανε καλό. Και το έφαγε. Είχε καλή γεύση αλλά έφερε τον θάνατο, την αποσύνθεση, την ανασφάλεια, την αδικία, την δολοφονία και κάθε φανταστικό κακό στον κόσμο της (Γέν.γ).
Παρασκευή 19 Νοεμβρίου 2021
Επιστολές (14)
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΓΑΛΑΤΑΣ
ΜΕΡΟΣ ΙΙ
Κεφάλαια γ-ς
Α. ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ
1. Δικαίωση δια της πίστεως
γ:11
ο δίκαιος θέλει ζήσει εκ πίστεως
Αυτό είναι το εδάφιο που ο Θεός
έκανε να καταλάβει ο Μαρτίνος Λούθηρος. Είναι η αποκάλυψη της “δικαίωσης δια
πίστεως” που ενέπνευσε τον Λούθηρο να κρατήσει αυτή την γενναία στάση με
αποτέλεσμα την Μεταρρύθμιση.
Επιτέλους είδε πολύ καθαρά ότι η
σωτηρία κερδίζεται από τον αμαρτωλό με την πίστη και εμπιστοσύνη στον Θεό δια
Ιησού Χριστού και όχι με τις ιεροπραξίες, τα μυστήρια και τους κανόνες της
παπικής εκκλησίας. Αμέσως άρχισε να κηρύττει σωτηρία βασισμένη αποκλειστικά
στην πίστη στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού.
Είναι απόλυτα σαφές ότι κανείς δεν μπορεί να δικαιωθεί με τον νόμο. Κανείς δεν μπόρεσε να τηρήσει τον νόμο σ’ όλα του τα σημεία. Αν ο άνθρωπος θα μπορούσε να σωθεί με τα καλά του έργα, τότε ο Γολγοθάς ήταν το πιο χοντρό λάθος όλων των εποχών.
Πέμπτη 18 Νοεμβρίου 2021
Επιστολές (13)
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΓΑΛΑΤΑΣ
ΜΕΡΟΣ Ι
Α. ΟΙ ΓΑΛΑΤΕΣ
Η προς Γαλάτες επιστολή είναι η
μοναδική του Παύλου που είναι γραμμένη για μια ομάδα εκκλησιών. Αυτές οι
εκκλησίες βρισκόταν στις πόλεις Ικόνιο, Λύστρα, Δέρβη και Αντιόχεια και είχαν
ιδρυθεί κατά το πρώτο ιεραποστολικό ταξίδι του αποστόλου Παύλου.
Η Γαλατία πήρε το όνομά της από
τις Γαλατικές ή Κελτικές φυλές που ήρθανε και κατοίκησαν εκεί. Οι πρόγονοί τους
άφησαν τις περιοχές τους γύρω απ’ το Ρήνο και το Μοσέλλα κι ήρθανε για να βρουν
την τύχη τους στην Ελλάδα και την Ιταλία.
Αφού άρπαξαν ό,τι μπορούσαν απ’ αυτές τις χώρες ήρθανε στην Μακεδονία όπου προσκλήθηκαν από τον βασιλιά της Βιθυνίας Νικομήδη να τον βοηθήσουν σε πόλεμο κατά του αδελφού του. Έτσι πέρασαν στην Ασία όπου συνέχισαν τις διαρπαγές πόλεων και κατέληξαν στην περιοχή που οι ίδιοι ονόμασαν Γαλατία το 280 π.Χ. όπου και εγκαταστάθηκαν.
Τετάρτη 17 Νοεμβρίου 2021
Επιστολές (12)
Η Β’ ΠΡΟΣ
ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ
ΜΕΡΟΣ III
Β’ Κορινθίους η -
ιγ
Α. Η ΧΑΡΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ
Β’ Κορ.η-θ
1. Η συνεισφορά για τους φτωχούς αγίους
στην Ιερουσαλήμ
Τα
κεφάλαια η και θ περιλαμβάνουν οδηγίες για την συνεισφορά προς τους φτωχούς
αγίους στην Ιερουσαλήμ. Το αντικείμενο αυτής της χρηματικής αρωγής βρίσκεται σε
τέσσερα σημεία στην Καινή Διαθήκη (Α’ Κορ.ις:1-3, Β’ Κορ.η,θ, Ρωμ.ιε:26,27,
Πράξ.κδ:17).
Η
συνεισφορά αυτή είχε αρχίσει τον προηγούμενο χρόνο (Β’ Κορ.η:10). Μάλλον που η
εκκλησία της Κορίνθου δεν ήταν ενθουσιασμένη με την χρηματική αυτή αρωγή, και ο
Παύλος ασχολήθηκε μ’ αυτήν σ’ αυτά τα δυο κεφάλαια.
Δεν ήθελε μόνο να βοηθήσει τους αγίους πίσω στην Ιερουσαλήμ, αλλά και να αναπτύξει την χάρη του δίδειν μεταξύ των εκκλησιών και να εδραιώσει μια κοινωνία μεταξύ τους. Ήξερε, ότι ο καλύτερος τρόπος για να το πετύχει, ήταν να κινήσει το ενδιαφέρον των αγίων της Μακεδονίας και των άλλων επαρχιών, στο να βοηθήσουν τους αγίους της Παλαιστίνης.
Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2021
Επιστολές (11)
Η ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ
Β’ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ
ΜΕΡΟΣ II
Β’ Κορινθίους ε -
ζ
Α. ΤΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΤΗΣ ΑΦΙΕΡΩΣΗΣ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΣΤΗΝ ΔΙΑΚΟΝΙΑ
Ο
Παύλος εξέθεσε αρκετά πράγματα, τα οποία τον παρακίνησαν στο να αφιερωθεί στην
διακονία. Θα τ’ αναφέρουμε εδώ, για περαιτέρω μελέτη και σπουδή:
1.
Η γνώση και βεβαιότητα της αθανασίας
(ε:1-9)
2.
Κρίση (ε:10)
3.
Φόβος (ε:11)
4.
Ανιδιοτέλεια (ε:12,13)
5.
Αγάπη (ε:14,15)
6.
Ανανέωση (ε:16,17)
7.
Συνδιαλλαγή (ε:18-21)
8.
Χρόνος (ς:1,2)
9.
Δεινοπαθήματα (ς:3-10)
Δευτέρα 15 Νοεμβρίου 2021
Επιστολές (10)
Η ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ
Β’ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ
ΜΕΡΟΣ Ι
Β’ Κορινθίους α -
δ
Α. ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ
Η
επιστολή αυτή γράφτηκε απ’ τον απόστολο Παύλο στους Φιλίππους της Μακεδονίας,
όχι πολλούς μήνες μετά την Α’ προς Κορινθίους επιστολή.
Ο
Παύλος είχε περάσει σχεδόν τρία χρόνια στην Έφεσο. Δήλωσε, ότι θα παρέμενε στην
Έφεσο μέχρι την Πεντηκοστή, η οποία θα ήταν τον Ιούνιο του 57 μ.Χ. Από εκεί
σχεδίαζε να πάει στην Κόρινθο μέσω Μακεδονίας. Είχε στείλει τον Τιμόθεο σε μια
ιεραποστολή στην Μακεδονία και Κόρινθο.
Ο
Τιμόθεος επέστρεψε στην Έφεσο και ήταν πλέον έτοιμος να συνοδεύσει τον Παύλο. Ο
Τίτος, ο οποίος επίσης είχε σταλεί στην Κόρινθο, θα τους συναντούσε στην Τρωάδα.
Ο Παύλος και ο Τιμόθεος συνέχισαν απ’ την Τρωάδα προς τους Φιλίππους για να
συναντήσουν τον Τίτο. Προφανώς, αγωνιούσαν να μάθουν απ’ τον Τίτο τα ζητήματα
που υπήρχαν μεταξύ των αγίων της Κορίνθου.
Ο Παύλος χάρηκε με τα καλά νέα που έφερε ο Τίτος απ’ την Κόρινθο. Αμέσως έγραψε μια επιστολή και την έστειλε πίσω με τον Τίτο, συνοδευόμενο από δύο άλλους αδελφούς (Β’ Κορ.η:16-24). Αυτοί παράδωσαν την επιστολή και ήταν υπεύθυνοι στο να προετοιμάσουν την εισφορά για τους φτωχούς αγίους στην Ιερουσαλήμ.
Κυριακή 14 Νοεμβρίου 2021
Η θεϊκή αγάπη
Α’ Κορ.ιβ:31 Ζητείτε δε μετά ζήλου τα καλήτερα χαρίσματα.
Και έτι πολύ υπερέχουσαν οδόν σας δεικνύω.
Είναι ιδιαίτερα ταιριαστό, ότι ο απόστολος Παύλος θα μας
δώσει τη διδασκαλία σχετικά με την «πολύ
υπερέχουσαν οδόν» αμέσως μόλις τέλειωσε το κεφάλαιο με τα χαρίσματα και
λίγο πριν δώσει την διδασκαλία σχετικά με το χάρισμα της γλωσσολαλίας, κλπ.
Στις μέρες μας, πλήθη τρέχουν πίσω από κάποιους που επιδεικνύουν
τέτοια «χαρίσματα» και έργα, αλλά η Γραφή μας προειδοποιεί ότι, από μόνα τους,
κανένα από αυτά δεν είναι κριτήριο πνευματικότητας ή κατοχής της αλήθειας.
Α’ Κορ. ιγ
Αυτό το κεφάλαιο είναι ένα λογοτεχνικό στολίδι.
Ονομάστηκε «η εγκυκλοπαίδεια της αγάπης».
Αγάπη σημαίνει ν’ αγαπάς χωρίς να περιμένεις αντάλλαγμα κι
αυτή η αγάπη πηγάζει μόνο από τον Θεό:
Α’ Ιωάν.δ:8 Όστις δεν αγαπά δεν εγνώρισε τον Θεόν, διότι ο Θεός είναι αγάπη.
Σάββατο 13 Νοεμβρίου 2021
Ο ευημερών Παύλος
Αναρωτιέμαι αν εκείνοι που κηρύττουν το σύγχρονο ευαγγέλιο της ευημερίας έχουν διαβάσει την Βίβλο. Αν το είχαν κάνει, θα ήξεραν αυτά τα πράγματα:
✔ ο Ιησούς
είπε: «Προσέχετε και φυλάττεσθε από της
πλεονεξίας· διότι εάν τις έχη περισσά, η ζωή αυτού δεν συνίσταται εκ των
υπαρχόντων αυτού..» (Λουκ.ιβ:15).
✔ ο Ιησούς
μίλησε επίσης για την ανοησία της αποθήκευσης γήινων θησαυρών αντί να πλουτεί εις Θεόν (Λουκ.ιβ:16-21).
✔ Η Εβρ.ιγ:5 εξηγεί ότι όσοι γνωρίζουν τον Κύριο θα κρατήσουν την ζωή τους μακριά από την αγάπη του χρήματος, ικανοποιημένοι με αυτά που έχουν.