Κυριακή 15 Αυγούστου 2021
ΠΟΙΟΣ ΦΥΛΑΕΙ ΤΑ ΝΩΤΑ ΣΟΥ ;
Από τη στιγμή που ο κορωνοϊός άρχισε να εξαπλώνεται στον πλανήτη, κυβερνητικοί αξιωματούχοι και ειδικοί του κλάδου της υγείας μας ζήτησαν να τηρούμε «αποστάσεις ασφαλείας» μεταξύ μας.
Πιστεύω ότι είναι σημαντικό να μείνουμε
συνδεμένοι σε ένα επίπεδο ο ένας με τον άλλο μέσα στο σώμα του Χριστού – τώρα
είναι πιο αναγκαίο από ποτέ.
Ευτυχώς, μπορούμε να επικοινωνούμε με
διάφορους τρόπους που έχουμε διαθέσιμους μέσω της τεχνολογίας. Είναι ζωτικής
σημασίας κάθε πιστός να έχει φίλους μέσα στο σώμα του Χριστού.
Εβρ.γ:13 αλλά προτρέπετε αλλήλους καθ' εκάστην ημέραν, ενόσω ονομάζεται το
σήμερον, διά να μη σκληρυνθή τις εξ υμών διά της απάτης της αμαρτίας·
Όταν ένα άτομο είναι απομονωμένο, γίνεται ιδιαίτερα ευάλωτο στην απογοήτευση και στην παραπλάνηση του εχθρού.
Σάββατο 14 Αυγούστου 2021
Η ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΒΑΠΤΙΣΜΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ (4)
Τρίτος αιώνας.
Είναι
σημαντικό, ότι βρίσκουμε αναφορές βάπτισης στο όνομα του Ιησού, πολύ καιρό μετά
τον Ιουστίνο. Τον τρίτο αιώνα, ξεσηκώθηκε μια διαμάχη για την εγκυρότητα των
βαπτίσεων που κάνουν οι «αιρετικοί».
Ο
Στέφανος, επίσκοπος Ρώμης (οι Καθολικοί τον θεωρούν πάπα) υποστήριξε ότι είναι
έγκυρο αυτό το βάπτισμα, ενώ ο Βορειοαφρικάνος θεολόγος Κυπριανός υποστήριξε
ότι δεν ήταν.
Στην εναντίωση του Στέφανου ο Κυπριανός πραγματεύτηκε την περίπτωση των «αιρετικών» που βαπτίζουν στο όνομα του Ιησού. Ρώτησε: Μπορούν όσοι αιρετικοί έχουν βαπτιστεί στο όνομα του Ιησού να θεωρηθούν ότι έχουν λάβει άφεση αμαρτιών; Υποστήριξε ότι οι Εβραίοι στις Πράξεις, σωστά βαπτίστηκαν στο όνομα του Ιησού, επειδή ήδη γνώριζαν τον Πατέρα, αλλά οι εθνικοί που δεν γνώριζαν τον Πατέρα πρέπει να βαπτίζονται σε όλη την τριάδα.
Παρασκευή 13 Αυγούστου 2021
Η ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΒΑΠΤΙΣΜΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ (3)
Ο πρωταρχικός τύπος
βαπτίσματος.
Οι
πρώτοι μεταποστολικοί Χριστιανοί, βάπτιζαν στο νερό χρησιμοποιώντας το όνομα
του Ιησού. Σύμφωνα με τον ιστορικό Heick, αρχικά το βάπτισμα
γινόταν στο όνομα του Ιησού, αλλά προοδευτικά στο όνομα του τριαδικού Θεού:
Πατέρα, Γιου και Αγίου Πνεύματος. Καταλήγει, χρησιμοποιώντας κάποια αναφορά από
τα γραπτά του Ιουστίνου, ότι κατά την περίοδο 130-140 μ.Χ. ο τριαδικός τρόπος βαπτίσματος
βαθμιαία έγινε αποδεκτός.
Η Εγκυκλοπαίδεια της Θρησκείας και των Ηθικών αρχών γράφει: Ο πρωταρχικός τρόπος βαπτίσματος, όπως περιγράφεται στο βιβλίο των Πράξεων, ήταν απλή κατάδυση σε νερό, χρησιμοποίηση του ονόματος του Κυρίου, και επίθεση των χειρών. Σ’ αυτά, προστίθεντο κατά καιρούς και σε διάφορα μέρη που δεν μπορούν να οριστούν με ακρίβεια (α) το τριαδικό όνομα (Ιουστίνος), (β) ένας ιερός όρκος (Ιουστίνος και ίσως ο Ερμάς, όπως στην Κ.Δ. στην Α’ Πέτρ), (γ) τριπλή κατάδυση (Ιουστίνος), (δ) μια ομολογία πίστης (Ειρηναίος ή ίσως ο Ιουστίνος), (ε) μύρο (Τερτυλλιανός), (ζ) νονός (Τερτυλλιανός), (η) Γάλα και μέλι (Τερτυλλιανός).
Πέμπτη 12 Αυγούστου 2021
The Great Reset
Η ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΒΑΠΤΙΣΜΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ (2)
Μετάνοια και βάπτισμα
στο νερό.
Οι
ηγέτες της εκκλησίας την πρώτη μεταποστολική περίοδο (90-140 μ.Χ.) δίδασκαν ότι
το βάπτισμα είναι μόνο για τους πιστούς κι ότι η μετάνοια ήταν απαραίτητο στοιχείο
για να έχει το βάπτισμα κάποια αξία.
Ωστόσο, όταν ο νηπιοβαπτισμός άρχισε να κερδίζει έδαφος, οι θεολόγοι άρχισαν να διδάσκουν ότι η πίστη και η μετάνοια μπορούν ν’ ακολουθήσουν το βάπτισμα. Έτσι, οδηγηθήκαμε στο μυστήριο της εξομολόγησης της Ρωμαιοκαθολικής και Ορθόδοξης εκκλησίας.
Τετάρτη 11 Αυγούστου 2021
Η ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΒΑΠΤΙΣΜΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ (1)
Εφόσον όλα τα δόγματα πρέπει να βασίζονται μόνο στις Γραφές και όχι στις ανθρώπινες παραδώσεις, σε θρησκείες ή φιλοσοφίες (Γαλ.α:8-9 Κολ.β:8 Β’ Τιμ.γ:16-17), κι εμείς στηρίξαμε όλα τα συμπεράσματα αυτής της μελέτης στην Αγία Γραφή.
Ωστόσο, υπάρχουν άνθρωποι που ποτέ δεν έχουν ακούσει αυτές τις
αλήθειες και μερικοί τις παίρνουν σαν μοντέρνα επινοήματα.
Αν και η ιστορία δεν μπορεί να μεταβάλλει ή να αντικαταστήσει τη βιβλική αλήθεια, η μελέτη αυτών των αληθειών μέσα από την εκκλησιαστική ιστορία, είναι πολύ διαφωτιστική.
Τρίτη 10 Αυγούστου 2021
ΜΙΛΩΝΤΑΣ ΣΕ ΓΛΩΣΣΕΣ (8)
Τα θαύματα
είναι για σήμερα
Το πιο δυνατό επιχείρημα ενάντια στη
γλωσσολαλιά, σήμερα, είναι ότι οι μέρες των
θαυμάτων πέρασαν. Στο προηγούμενο κεφάλαιο (8) αποδείξαμε ότι το
βάπτισμα του Αγίου Πνεύματος είναι και για σήμερα, οπότε είναι λογικό και η
ομιλία σε γλώσσες να είναι και για σήμερα. Θα εξετάσουμε κάθε επιχείρημα ότι τα
θαύματα και ιδιαίτερα η ομιλία σε γλώσσες, δεν ισχύουν πια.
1. Τα θαύματα ήταν μόνο για τους αποστόλους.
Μπορούμε εύκολα να αναιρέσουμε αυτή την άποψη με τους 120 την ημέρα της
Πεντηκοστής, τον Κορνήλιο και τους Εφέσιους, που όλοι μίλησαν σε γλώσσες. Ο
Στέφανος και ο Φίλιππος που δεν ήταν από τους δώδεκα, έκαναν αρκετά θαύματα
(Πράξ.ς:8, η:6-7).
2. Μόνο οι απόστολοι ή όσοι χειροτονήθηκαν απ’ αυτούς, μπορούσαν να κάνουν ή να δεχτούν κάποιο θαύμα. Αυτή η τροποποίηση της προηγούμενης θέσης και πάλι δεν επαρκεί. Ο Ανανίας προσευχήθηκε για τον Παύλο και ανέβλεψε (Πράξ.θ:17-18) και είναι απόλυτα βέβαιο ότι ο Ανανίας δεν είχε λάβει κάποια ιδιαίτερη αποστολή από τους δώδεκα. Ο Παύλος και ο Βαρνάβας δεν ήταν από τους 12, ούτε χειροτονήθηκαν απ’ αυτούς, αλλά ο Θεός έκανε πολλά θαύματα στη διακονία τους (Πράξ.ιδ:3).
Δευτέρα 9 Αυγούστου 2021
ΜΙΛΩΝΤΑΣ ΣΕ ΓΛΩΣΣΕΣ (7)
Συμπεράσματα
από τα κεφάλαια Α΄ Κορ.ιβ-ιδ
(1) Η γλωσσολαλιά είναι κάτι φυσικό για την
εκκλησία της Καινής Διαθήκης. Ο απόστολος Παύλος μιλούσε σε γλώσσες και
ενθάρρυνε τους πιστούς να κάνουν το ίδιο. Έδωσε οδηγίες για την σωστή χρήση των
γλωσσών και είπε να μην εμποδίζεται αυτό το φαινόμενο.
(2) Η ομιλία σε γλώσσες είναι το ίδιο γεγονός στις
Πράξεις και στην Α’ Κορινθίους. Ο απόστολος Παύλος εννοούσε αληθινές γλώσσες,
όπως στις Πράξ.β, όχι ακατανόητες, ούτε εκστατικές ασυναρτησίες (Α΄Κορ.ιγ:1).
(3) Στις Πράξεις, η ομιλία σε γλώσσες είναι το
αρχικό σημείο της βάπτισης με Πνεύμα Άγιο. Όμως, στην Α’ Κορινθίους, οι γλώσσες
έχουν δύο επιπλέον σκοπούς: την οικοδομή του πιστού, μεμονωμένα, κατά την
προσωπική λατρεία και την οικοδομή της εκκλησίας όταν ερμηνεύονται.
(4) Ένα δημόσιο μήνυμα σε γλώσσες έχει αξία μόνο
όταν ερμηνεύεται.
(5) Η ομιλία σε γλώσσες είναι πάρα πολύ ευεργετική κατά την προσωπική λατρεία.