Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2024

Μη ήσθε μετέωροι


Λουκ.ιβ:14-34

Εδ.17 «Τι να κάμω»;

  •      Ευχαρίστησε
  •     Αναγνώρισε ότι «εάν τις έχη περισσά, η ζωή αυτού δεν συνίσταται εκ των υπαρχόντων αυτού» (εδ.15).
  •    Μάθε ότι η ευτυχία έχει σχέση με το «δίνω», όχι με το «μαζεύω». 
     Α’ Τιμ.ς:17-18 «Εις τους πλουσίους του κόσμου τούτου                  παράγγελλε να μη υψηλοφρονώσι, μηδέ να ελπίζωσιν επί την αδηλότητα του πλούτου, αλλ' επί τον Θεόν τον ζώντα, όστις δίδει εις ημάς πλουσίως πάντα εις απόλαυσιν, να αγαθοεργώσι, να πλουτώσιν εις έργα καλά, να ήναι ευμετάδοτοι, κοινωνικοί».
      

    Παρ.ια:24 «Οι μεν σκορπίζουσι, και όμως περισσεύονται· οι δε          παρά το δέον φείδονται, και όμως έρχονται εις ένδειαν».

  •     Δοκίμασε το μεγάλο πλουτισμό:
     Α’ Τιμ.ς:6 «Μέγας δε πλουτισμός είναι η ευσέβεια μετά                       αυταρκείας».
  •      Μάθε να «πλουτείς εις Θεόν» (Λουκ.ιβ:21).
  •      Μην ελπίζεις στην αβεβαιότητα του πλούτου.
      Ιακ.ε:2 Ο πλούτος σας σάπισε (υποτιμήθηκε), και τα ιμάτιά σας          έγιναν σκωληκόβρωτα.

Πνευματικός πλούτος: αυτό που γεμίζει, ικανοποιεί, χορταίνει, δίνει αίσθημα σιγουριάς για σήμερα και βεβαιότητα για το μέλλον.

Όταν κάποιος παρασυρθεί και επιδοθεί στο κυνήγι της υλικής ασφάλειας και σιγουριάς, χάνει το Θεό.

Το ίδιο ισχύει και για άλλες ανθρώπινες δραστηριότητες και κατακτήσεις (μόρφωση, τέχνη, ομορφιά, αθλητισμός, κοινωνική θέση).

Ματθ.ιγ:22 Και εκείνος που σπάρθηκε στα αγκάθια, αυτός είναι που ακούει τον λόγο· έπειτα, η μέριμνα αυτού τού αιώνα και η απάτη τού πλούτου συμπνίγει τον λόγο, και γίνεται άκαρπος.

Η απάτη του πλούτου έγκειται στο ότι δεν δίνει αυτά που υπόσχεται.

Τον πνευματικό πλούτο τον προσφέρει μόνο ο Χριστός.

Β’ Κορ.η:9 διότι εξεύρετε την χάριν του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, ότι πλούσιος ων επτώχευσε διά σας, διά να πλουτήσητε σεις με την πτωχείαν εκείνου.

Ρωμ.ι:12 Επειδή δεν είναι διαφορά Ιουδαίου τε και Ελληνος· διότι ο αυτός Κύριος είναι πάντων, πλούσιος προς πάντας τους επικαλουμένους αυτόν·

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΠΛΟΥΤΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΜΑΙ ΜΕΤΕΩΡΟΣ;

1.     Πλούσια σωτηρία: Εφεσ.β:4 ο Θεός όμως πλούσιος ων εις έλεος, διά την πολλήν αγάπην αυτού με την οποίαν ηγάπησεν ημάς, Β’ Πέτρ.α:11 Διότι ούτω θέλει σας δοθή πλουσίως η είσοδος εις την αιώνιον βασιλείαν του Κυρίου ημών και Σωτήρος Ιησού Χριστού.

2.     Ρωμ.ια:33-36 Ω βάθος πλούτου και σοφίας και γνώσεως Θεού. Πόσον ανεξερεύνητοι είναι αι κρίσεις αυτού και ανεξιχνίαστοι αι οδοί αυτού. Διότι τις εγνώρισε τον νούν του Κυρίου; ή τις έγεινε σύμβουλος αυτού; ή τις έδωκε τι πρώτος εις αυτόν, διά να γείνη εις αυτόν ανταπόδοσις; Επειδή εξ αυτού και δι' αυτού και εις αυτόν είναι τα πάντα. Αυτώ, η δόξα εις τους αιώνας. Αμήν.

3.     Κολ.γ:16 Ο λόγος του Χριστού ας κατοική εν υμίν πλουσίως μετά πάσης σοφίας· διδάσκοντες και νουθετούντες αλλήλους με ψαλμούς και ύμνους και ωδάς πνευματικάς, εν χάριτι ψάλλοντες εκ της καρδίας υμών προς τον Κύριον. Δεν είναι μικρός πλούτος, συγκρινόμενος με τα χαρούπια της ανθρώπινης σοφίας.

4.     Τίτ.γ:6 το οποίον εξέχεε πλουσίως εφ' ημάς διά Ιησού Χριστού του Σωτήρος ημών, ανεξάντλητος πλούτος καθαρισμού και αγιότητας.

5.     Η απλότητα των εν Χριστώ σχέσεών μας, κάτι που ο κόσμος δεν απολαμβάνει Β’ Κορ.θ:11 πλουτιζόμενοι κατά πάντα εις πάσαν ελευθεριότητα, ήτις εργάζεται δι' ημών ευχαριστίαν εις τον Θεόν.

6.     Στις ανάγκες μας ξέρουμε που να τρέξουμε Φιλ.δ:19 Ο δε Θεός μου θέλει εκπληρώσει πάσαν χρείαν σας κατά τον πλούτον αυτού εν δόξη διά Ιησού Χριστού.

Α’ Κορ.α:5 ότι κατά πάντα επλουτίσθητε δι' αυτού, κατά πάντα λόγον και πάσαν γνώσιν,

Α΄Τιμ.ς:17 Εις τους πλουσίους του κόσμου τούτου παράγγελλε να μη υψηλοφρονώσι, μηδέ να ελπίζωσιν επί την αδηλότητα του πλούτου, αλλ' επί τον Θεόν τον ζώντα, όστις δίδει εις ημάς πλουσίως πάντα εις απόλαυσιν,

Κι αν είμαι φτωχός;

Β’ Κορ.ς:10 ως λυπούμενοι πάντοτε όμως χαίροντες, ως πτωχοί πολλούς όμως πλουτίζοντες, ως μηδέν έχοντες και τα πάντα κατέχοντες.

Εβρ.ια:26 κρίνας τον υπέρ του Χριστού ονειδισμόν μεγαλήτερον πλούτον παρά τους εν Αιγύπτω θησαυρούς· διότι απέβλεπεν εις την μισθαποδοσίαν.

Και στο κάτω-κάτω: Ματθ.ε:10 Μακάριοι οι δεδιωγμένοι ένεκεν δικαιοσύνης, διότι αυτών είναι η βασιλεία των ουρανών.

Είμαστε πλούσιοι, και καλούμαστε να πούμε και σε άλλους γι’ αυτό τον πλούτο μας Εφεσ.γ:8 Εις εμέ τον πλέον ελάχιστον πάντων των αγίων εδόθη η χάρις αύτη, να ευαγγελίσω μεταξύ των εθνών τον ανεξιχνίαστον πλούτον του Χριστού