Αυτή είναι μια δύσκολη ερώτηση και πολλά από αυτά εξαρτώνται από το τι εννοούμε με αυτή τη φράση.
Ας πάρουμε λοιπόν το άτομο που λέει, «γεννήθηκα ομοφυλόφιλος», και εννοεί ότι έχει κάποια γενετική αιτία για την έλξη του προς άτομα του ίδιου φύλου.
Αν εξετάσουμε την τελευταία
επιστημονική βιβλιογραφία, θα δούμε ότι δεν υποστηρίζει σθεναρά αυτό το
συμπέρασμα.
Στην πραγματικότητα, η επίσημη
γλώσσα από τις κορυφαίες ψυχιατρικές ή ψυχολογικές ενώσεις θα πει ότι δε
γνωρίζουμε ακόμη μια οριστική αιτία και ότι πιθανώς είναι κάποιο μείγμα φύσης
και ανατροφής.
Έτσι, οποιεσδήποτε αναφορές
σχετικά με το λεγόμενο «γκέι γονίδιο» είναι πολύ υπερβολικές. Αυτό είναι που θα
μπορούσαμε να πούμε.
Θα μπορούσαμε επίσης να το πιέσουμε
λίγο περισσότερο και να πούμε: «Λοιπόν, ίσως υπάρχουν θέματα χημείας στον
εγκέφαλο ή υπάρχουν πράγματα που είναι προγραμματισμένα μέσα μας που θα έκαναν
τους ανθρώπους πιο προδιατεθειμένους να έλκονται από άτομα του ίδιου φύλου».
Αλλά ακόμη και αυτό δεν
αποδεικνύει όσα νομίζουμε, επειδή έχουμε δει μελέτες που δείχνουν ότι οι
άνθρωποι έχουν προδιάθεση για αλκοολισμό.
Ή γνωρίζουμε ότι αν οι άνδρες που
έχουν υψηλότερα επίπεδα τεστοστερόνης μπορεί να είναι πιο φιλόδοξοι, πιο
αθλητικοί, πιο επιρρεπείς στην ασυδοσία, ίσως πιο επιρρεπείς στο θυμό.
Έτσι, υπάρχουν πολλοί τρόποι με
τους οποίους μπορούμε να κατανοήσουμε το σώμα μας. Και δε θέλουμε να έχουμε
ένα είδος βιολογικού ντετερμινισμού που λέει: «Το πώς ενεργώ και πώς αισθάνομαι
είναι μόνο το προϊόν των γονιδίων μου ή της χημείας μου ή κάποιας ισχυρής
καλωδίωσης στον εγκέφαλο».
Υπάρχει λοιπόν αυτός ο τρόπος
απάντησης στην ερώτηση. Έπειτα, υπάρχει το άτομο που λέει «γεννήθηκα
ομοφυλόφιλος» και μπορεί να εννοεί «έχω αυτές τις επιθυμίες για άτομα του ίδιου
φύλου και δεν τα επέλεξα συνειδητά. Δεν ξύπνησα ένα πρωί και σκέφτηκα
"θέλω να με ελκύουν άνθρωποι του ίδιου φύλου"».
Στην πραγματικότητα, ίσως
προσεύχονται και αγωνίζονται και αναζητούν οποιονδήποτε τρόπο να αλλάξουν αυτές
τις επιθυμίες.
Σ’ αυτούς τους ανθρώπους θέλω να
πω ότι είναι αλήθεια ότι συνήθως αυτές οι επιθυμίες έρχονται απρόσκλητες. Δεν
επιλέγονται συνειδητά. Και έτσι, ενώ ίσως χρειαστεί να μετανοήσουμε για
επιθυμίες που είναι διαταραγμένες, εκεί που η Αγία Γραφή φαίνεται να
ενδιαφέρεται περισσότερο είναι να μην επιθυμούμε στην καρδιά μας και να μην
ενεργούμε σύμφωνα με αυτές τις επιθυμίες.
Το τελευταίο πράγμα λοιπόν είναι
να πούμε ότι ανεξάρτητα από το πώς γεννιέται ο καθένας μας, η έμφαση της Αγίας
Γραφής είναι ότι μπορούμε να αναγεννηθούμε με διαφορετικό τρόπο.
Υπάρχει σίγουρα ένα μέτρο
αλήθειας ότι μπορούμε να είμαστε μόνο αυτοί που είμαστε. Αυτή είναι μια καλή
χριστιανική θεολογία. Αλλά αυτό που συχνά λείπει από την εξίσωση είναι ότι
έχουμε μια νέα ταυτότητα εν Χριστώ, που σημαίνει ότι είμαστε νέα κτίσματα που
σημαίνει ότι ενεργούμε σαν «μικροί Χριστοί».
Και έτσι ολόκληρη η ταυτότητά μας
αναδιαμορφώνεται και ξαναγεννιέται, και ποιοι είμαστε και τι κάνουμε, είναι
εντελώς νέο. Αυτό μπορεί να σημαίνει για μερικά άτομα νέες επιθυμίες για άτομα
του αντίθετου φύλου, και για άλλους που αγωνίζονται με την έλξη προς το ίδιο
φύλο μπορεί να σημαίνει μια δια βίου δέσμευση στην αγαμία και την ταπείνωση της
σάρκας και ακολουθώντας τον Χριστό ανεξάρτητα από το κόστος.