Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Σάββατο 6 Μαρτίου 2021


 

Κήρυγμα


 

Η ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ


Α. ΟΡΙΣΜΟΣ

Η “βασιλεία του Θεού” σημαίνει πρωταρχικά την κυβέρνηση του Θεού, την θεία βασιλική εξουσία. Δεν υπάρχει διαφορά ανάμεσα στην “Βασιλεία του Θεού” και στην “Βασιλεία των ουρανών”. Αυτοί οι όροι είναι διαφορετικές εκφράσεις της ίδιας ιδέας. Υπάρχει ένα εχθρικό βασίλειο, “το βασίλειο αυτού του κόσμου”, το οποίο βρίσκεται κάτω από σατανικό έλεγχο. Ο σκοπός της Βασιλείας του Χριστού είναι να καταστρέψει όλες τις εχθρικές δυνάμεις και να υποτάξει τα πάντα κάτω απ’ τον νόμο του Θεού. Ο τελευταίος εχθρός που θα καταργηθεί είναι ο θάνατος. Όταν όλα υποταχτούν κάτω απ’ την εξουσία και την κυριαρχία του Πατέρα, ο ρόλος του Υιού θα έχει εκπληρώσει τον σκοπό του.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Παρασκευή 5 Μαρτίου 2021


 

Κήρυγμα


 

φρόνιμοι ως οι όφεις και απλοί ως αι περιστεραί.

 

Ματθ.ι:16 Ιδού, εγώ σας αποστέλλω ως πρόβατα εν μέσω λύκων· γίνεσθε λοιπόν φρόνιμοι ως οι όφεις και απλοί ως αι περιστεραί.

Ο Ιησούς στέλνει τους δώδεκα μαθητές Του σαν απόστολους. Έχουν μια συγκεκριμένη αποστολή: να κηρύξουν τον ερχομό της Βασιλείας των Ουρανών από πόλη σε πόλη στην περιοχή της Γαλιλαίας (Ματθ.ι:5–8).

Εδώ, ο Ιησούς αρχίζει να περιγράφει μια πιο μακροπρόθεσμη αποστολή. Πιθανότατα, αυτή τη στιγμή, οι μαθητές δεν θα το κατάλαβαν πλήρως αυτό. Αυτό στο οποίο αναφέρεται ο Χριστός θα συμβεί κυρίως μετά τον θάνατο, την ανάσταση και την ανάληψή Του στον ουρανό. Κατά την διάρκεια του τελευταίου δείπνου, ο Ιησούς θα τους δώσει παρόμοιες προειδοποιήσεις και ενθαρρύνσεις (Ιωάν.ιε:18–20, ις:1–4).

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Πέμπτη 4 Μαρτίου 2021


 

Κήρυγμα


 

Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ


Α. ΟΡΙΣΜΟΣ

Η λέξη «εκκλησία» στην Καινή Διαθήκη, σημαίνει «την συγκέντρωση αυτών που έχουν καλεστεί έξω από...» Ο όρος αυτός αναφέρεται:

1.   Σε ολόκληρο το σώμα των Χριστιανών μιας πόλης (Πράξ.ια:22, ιγ:1).

2.   Σε μία συνάθροιση (Α’ Κορ.ιδ:19,35, Ρωμ.ις:5).

3.   Σε όλο το σώμα του Χριστού πάνω στην γη (Εφεσ.ε:32).

 

            Η σημασία των παρακάτω όρων είναι:

1.   Εκκλησία - το καθαυτό σώμα, που απαρτίζεται από αναγεννημένους πιστούς.

2.   Χριστεπώνυμος κόσμος – «δηλωμένοι» Χριστιανοί όλων των δογμάτων.

3.   Μαχόμενη Εκκλησία - η Εκκλησία που είναι ακόμα στην γη.

4.   Θριαμβεύουσα Εκκλησία - η Εκκλησία στον ουρανό.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Τετάρτη 3 Μαρτίου 2021


 

Κήρυγμα


 

ΘΕΡΑΠΕΙΑ


Αυτό το μάθημα ασχολείται με το μέρος του ανθρώπου στην απόκτηση θεραπείας από τον Θεό, την οποία Αυτός έχει ήδη προμηθεύσει. Η θεραπεία του σώματος έχει προμηθευτεί στην εξιλέωση. Όπως υπάρχουν, όμως, όροι που πρέπει να τηρηθούν για να σωθεί κάποιος, έτσι υπάρχουν όροι που πρέπει να τηρηθούν για να θεραπευτεί κάποιος. Ας μελετήσουμε μερικούς τέτοιους όρους και τα βήματα που μπορούμε να κάνουμε για να λάβουμε θεραπεία.

 

Α. ΠΡΟΣΕΥΧΗ

 

Ιακ.ε:13 “Κακοπαθεί τις μεταξύ σας; ΑΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗΤΑΙ”.

Αν θέλουμε θεραπεία, πρέπει να την ζητήσουμε (Ματθ.ζ:7). Η προσευχή είναι απαραίτητη για να λάβουμε από τον Θεό και να ικανοποιηθούν οι ανάγκες μας.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Τρίτη 2 Μαρτίου 2021


 

Κήρυγμα


 

ΑΙΩΝΙΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑ


Α. ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΙΩΝΙΑΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ.

 

“Αιώνια ασφάλεια” είναι η πεποίθηση ότι κάποιος που έχει σωθεί δεν μπορεί να χαθεί πια. Πολλές φορές εκφράζεται έτσι: “Κάποιος που γίνεται γιος, μένει πάντα γιος”. Παρά το γεγονός ότι αυτή η διδασκαλία έχει γίνει αφορμή πολλών αμφισβητήσεων για πολλά χρόνια μέσα στην κατ’ ομολογία εκκλησία, η Βίβλος είναι πολύ σαφής σ’ αυτό το θέμα, κι εμείς δεν πρέπει ν’ αμφιβάλλουμε καθόλου για την σωστή πνευματική διδασκαλία σχετικά με την ασφάλεια της σωτηρίας μας.

Είναι αναγκαίο να κάνουμε ένα διαχωρισμό ανάμεσα στην “άνευ όρων” αιώνια ασφάλεια και την αιώνια ασφάλεια “με όρους”. Ακόμα είναι σημαντικό να καταλάβουμε την Βιβλική διδασκαλία σχετικά με τον “προορισμό” και την “εκλογή”. Αν ξεκαθαρίσουμε αυτά τα πράγματα στο μυαλό μας, το θέμα της αιώνιας ασφάλειας δεν θα μας δημιουργεί κανένα πρόβλημα.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Δευτέρα 1 Μαρτίου 2021


 

Κήρυγμα


 

ΑΓΙΑ ΖΩΗ


Α. ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΖΩΗΣ

 

Εβρ.ιβ:14Ζητείτε ειρήνην μετά πάντων, και τον αγιασμόν, χωρίς του οποίου ουδείς θέλει ιδεί τον Κύριον.”

Η λέξη “άγιος” στα Εβραϊκά είναι “καντός” και σημαίνει “ξεχωρισμένος για τον Θεό”. Η Εβραϊκή λέξη μεταφράζεται “άγιος, αφιερωμένος, καθαγιασμένος.” Αυτή είναι η κύρια σημασία της λέξης κι αναφέρεται σε κάποιο άτομο ή πράγμα που είναι άγιο, αφιερωμένο, αποχωρισμένο ή καθαγιασμένο - κάτι που έχει ξεχωριστεί για τον Θεό.

Σ’ αυτό το κεφάλαιο θα ασχοληθούμε με τον πρακτικό αγιασμό, το βάδισμα του Χριστιανού δηλαδή. Μερικοί θεωρούν τον αγιασμό σαν κάτι αγγελικό, κάτι πνευματικό, μυστικιστικό και τελείως έξω απ’ αυτό τον κόσμο. Τα πράγματα όμως δεν είναι έτσι. Η ζωή του αγιασμού είναι μία πρακτική, γήινη, ώρα με την ώρα εμπειρία νίκης, μία ζωή θριάμβου. Αυτή η πρακτική ζωή του αγιασμού είναι απαραίτητη αν θέλουμε να είμαστε έτοιμοι όταν έλθει ο Ιησούς.

 

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2021


 

Κήρυγμα


 

Μη αντίσταση


Ματθ.ε:38-42

Η επί του όρους ομιλία, που ξεκίνησε στο πέμπτο κεφάλαιο, περιέχει δύσκολες έννοιες για να τις δεχτεί η ανθρώπινη φύση. Ο Ιησούς θέτει ένα φαινομενικά αδύνατο πρότυπο για εκείνους που θέλουν να μπουν στην βασιλεία των ουρανών:

Ματθ.ε:20 Επειδή σας λέγω ότι εάν μη περισσεύση η δικαιοσύνη σας πλειότερον της των γραμματέων και Φαρισαίων, δεν θέλετε εισέλθει εις την βασιλείαν των ουρανών.

Το να μην έχεις σκοτώσει, δεν είναι αρκετό. Είπε:  «πας ο οργιζόμενος αναιτίως κατά του αδελφού αυτού θέλει είσθαι ένοχος εις την κρίσιν» (Ματθ.ε:21–22).

Το να μην έχεις μοιχεύσει δεν είναι αρκετό, Είπε: «πας ο βλέπων γυναίκα διά να επιθυμήση αυτήν ήδη εμοίχευσεν αυτήν εν τη καρδία αυτού»  (Ματθ.ε:27–28).

Το αποκορύφωμα είναι ότι κανένας δεν είναι αρκετά δίκαιος για να μπει στον ουρανό, με τα καλά του έργα. Όλοι, ανεξάρτητα από το πόσο «άγιοι» μπορεί να φαίνονται, πρέπει να συγχωρεθούν οι αμαρτίες τους και να δικαιωθούν δια πίστεως Ιησού Χριστού, υπακούοντας στο ευαγγέλιο του Χριστού.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Σάββατο 27 Φεβρουαρίου 2021


 

Κήρυγμα


 

ΑΓΙΑΣΜΟΣ



Α. ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΑΣΜΟΥ

 

Α’ Θεσ.δ:3  “Επειδή τούτο είναι το θέλημα του Θεού, ο αγιασμός σας, να απέχησθε από της πορνείας.”

Αγιασμός σημαίνει ξεχωρισμός απ’ το κακό και αφιέρωση στον Θεό και την υπηρεσία Του. Η Γραφή κάνει σαφές ότι ο αγιασμός συνδέεται με την απόρριψη όλων όσων είναι αμαρτίες και μολύνουν την ψυχή και το σώμα. Ωστόσο, δεν σημαίνει μόνο ξεχωρισμό “από” αλλά και ξεχωρισμό “προς”. Για να αγιαστεί κάποιος πρέπει να ξεχωρίσει απ’ την αμαρτία αλλά και να ξεχωριστεί σε αγιασμό. Οτιδήποτε ξεχωρίζεται απ’ την κοσμικότητα για μία άγια χρήση και αφιερώνεται αποκλειστικά στην υπηρεσία του Θεού είναι αγιασμένο.

Β’ Χρον.κθ:5,15-18    Εξ.ιθ:20-22    Εβρ.θ:3    Λευιτ.κζ:14-16    Αρ.η:17    Ιεζ.λς:23

Κ α λ η μ έ ρ α