Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2021

Δανιήλ ια: Η πιο λεπτομερής προφητεία στην Βίβλο (1)


Η προφητεία του Δανιήλ ια περιλαμβάνει εκπληκτικές λεπτομέρειες για μεγάλες αυτοκρατορίες, πολιτικές εξελίξεις και δυνάμεις στο τέλος των καιρών, που θα επηρεάσουν τους Εβραίους και όλους τους ανθρώπους σήμερα.

Η αυτοκρατορία του Μεγάλου Αλεξάνδρου και οι διαιρέσεις της μετά το θάνατό του, είχαν προβλεφθεί πολύ νωρίτερα στο Δανιήλ ια.

 

Εισαγωγή

Η εισαγωγή στην προφητεία του Δανιήλ ια δίνεται στο προηγούμενο κεφάλαιο και είναι αρκετά εκτεταμένη – ολόκληρο το Δαν.ι.

Δαν.ι:1 Εν τω τρίτω έτει του Κύρου, βασιλέως της Περσίας, απεκαλύφθη λόγος εις τον Δανιήλ, του οποίου το όνομα εκλήθη Βαλτασάσαρ· και ο λόγος ήτο αληθινός και η δύναμις των λεγομένων μεγάλη· και κατέλαβε τον λόγον και εννόησε την οπτασίαν.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2021


 

Κήρυγμα


 

Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ


Α. Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΧΕΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ ΚΑΤ’ ΕΙΚΟΝΑ ΘΕΟΥ.

 

Γέν.α:27  Και εποίησεν ο Θεός τον άνθρωπον κατ’ εικόνα εαυτού

Γέν.θ:6  Διότι κατ’ εικόνα Θεού εποίησεν ο Θεός τον άνθρωπον

Οι Γραφές είναι πολύ καθαρές όσον αφορά στη δημιουργία του ανθρώπου. Κύριος ο Θεός μόρφωσε τον άνθρωπο από χώμα της γης και φύσηξε στους μυκτήρες του πνοή ζωής. Ο άνθρωπος ήταν το τελειότερο δημιούργημα του Θεού.

 

Β. ΣΕ ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ Η «ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ»;

1. Η ηθική φύση του ανθρώπου.

Πιθανώς εκεί που μοιάζει περισσότερο από κάθε τι άλλο ο άνθρωπος στον Δημιουργό του, είναι η ηθική φύση. Ο άνθρωπος δημιουργήθηκε χωρίς αμαρτία, με τέλεια καθαρότητα και αγιότητα. Στην πραγματικότητα ήταν ντυμένος με την δικαιοσύνη του Θεού. Εξ αιτίας αυτού του γεγονότος μπορούσε να έχει κοινωνία με τον Θεό. Αυτό ήταν που έχασε με την πτώση του και μετά αισθανόταν γυμνός!

 

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2021


 

Κήρυγμα


 

Η ΑΜΑΡΤΙΑ


Α. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΜΑΡΤΙΑ;

Α’ Ιωάν.γ:4 Αμαρτία είναι η ανομία.

Α’ Ιωάν.ε:17 Πάσα αδικία είναι αμαρτία.

Ρωμ.ιδ:23 πάν ό,τι δεν γίνεται εκ πίστεως είναι αμαρτία.

Ιάκ.δ:17 εις τον όστις εξεύρει να κάμνη το καλόν, και δεν κάμνει, εις αυτόν είναι αμαρτία.

Ιωάν.ις:9 περί αμαρτίας μεν, διότι δεν πιστεύουσιν εις εμέ.

Παρ.κα:4 Το επηρμένον όμμα και η αλαζών καρδία, ο λύχνος των ασεβών, είναι αμαρτία.

Παρ.κδ:9 Η μελέτη της αφροσύνης είναι αμαρτία.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2021


 

Κήρυγμα


 

Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΜΟΝΟΤΗΤΑΣ


Α. ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΤΟΥ ΔΟΓΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΤΡΙΑΔΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΣΥΓΧΥΣΗ

Η λανθασμένη διδασκαλία ότι υπάρχουν τρία διαφορετικά πρόσωπα στην θεότητα αφήνει πολλά ερωτήματα αναπάντητα. Υπάρχει αντίφαση και σύγχυση στο δόγμα αυτό που μορφώθηκε από ανθρώπους στα πρώτα χρόνια της Ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας. Ο λόγος είναι ότι δεν βασίζεται στην Αγία Γραφή αλλά στην φύση της λογικής του ανθρώπου. Θα αναφέρουμε μόνο μερικές από τις ερωτήσεις που μένουν αναπάντητες από τους τριαδικούς.

1.   Ποιος ήταν ο Πατέρας του μωρού στην φάτνη της Βηθλεέμ;

Ο Πατέρας ή το Άγιο Πνεύμα;

Ο Χριστός σαν παιδί είχε δύο πατέρες;

2.   Πώς μπορεί ο Πατέρας να είναι μεγαλύτερος του Υιού εάν υποτίθεται ότι και οι δύο είναι ίσοι;

“ο πατήρ μείζον (μεγαλύτερος) μου έστιν” (Ιωάν.ιδ:28)

Ο Θεός προσεύχεται; Πώς μπορεί να είναι Θεός και να χρειάζεται την προσευχή;

3.   Μπορεί ο Θεός να πεθάνει; Εάν ο Υιός είναι Θεός πώς μπορεί να πεθάνει;

4.   Είναι η Μαρία η μητέρα του Θεού; Γιατί τότε  θα μπορούσε να ήταν λάθος ο όρος, το αίμα του Θεού;

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2021


 

Κήρυγμα


 

Ποιος πρέπει να ξυπνήσει;

 


Ησαΐας να

 

Υπήρχε ένας ύμνος που ήταν ιδιαίτερα αγαπητός πριν κάποια χρόνια:

«Άκουσα πολλές φορές τον κόσμο να ρωτά

που είναι πια τα θαύματα που γίνονταν παλιά

η δύναμη τι έγινε μίκρυνε ο Θεός

μ’ ακούει σαν προσεύχομαι ή άλλαξε και πώς».

Και μετά ακολουθούσε η επωδός:

«ο Θεός θα το κάνει ξανά και ξανά

δυνατός είναι Αυτός τώρα όπως και χθες

κι αν αργεί δεν ξεχνά να απαντά προσευχές

κάθε θαύμα του χθες θα το δούμε ξανά»

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Σάββατο 30 Ιανουαρίου 2021


 

Κήρυγμα


 

Η ΤΕΛΕΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ


Α. Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΗΤΑΝ ΤΕΛΕΙΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ

Εβρ.β:14   “Επεί ουν τα παιδιά κεκοινώνηκεν αίματος και σαρκός, και αυτός παραπλησίως μετέχειν των αυτών, ίνα δια του θανάτου καταργήση τον το κράτος έχοντα του θανάτου, τουτ’ έστιν τον διάβολον.”

Βλέπουμε την τέλεια ανθρώπινη φύση του Ιησού Χριστού. Ήταν ο Θεός και τέλειος άνθρωπος.  Δεν χρησιμοποιούμε την λέξη τέλειος στην θεότητα, επειδή δεν υπάρχουν βαθμίδες τελειότητας στον Θεό. Υπάρχουν όμως βαθμίδες τελειότητας στον άνθρωπο. Επομένως, λέμε ότι ο Ιησούς ήταν ο Θεός και τέλειος άνθρωπος.

Ο Ιησούς ήταν ένας τέλειος άνθρωπος, αλλά εκφράσεις όπως, “η Μαρία ήταν η μητέρα του Παντοδύναμου Θεού” και ότι “το αίμα στο Γολγοθά ήταν το αίμα του Θεού” είναι λανθασμένες. Υπάρχει κάποια αλήθεια που έχει να κάνει μ’ αυτές τις τοποθετήσεις, ότι ο Θεός φανερώθηκε στην σάρκα η οποία γεννήθηκε και η οποία αργότερα πέθανε, και ότι ο ενσαρκωμένος λόγος ήταν ο Θεός.  Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι ο Παντοδύναμος Θεός θα μπορούσε ποτέ να γεννηθεί ή να πεθάνει. Δεν υπάρχει κανένα εδάφιο που να αποδεικνύει ότι η σάρκα του Ιησού δεν ήταν ίδια με τη δική μας, εκτός από το αναμφισβήτητο γεγονός ότι ήταν αναμάρτητος. Οι Γραφές το ξεκαθαρίζουν ότι ο Ιησούς μετείχε σε σάρκα και αίμα όπως και τα  παιδιά Του (Εβρ.β:14). Το εδάφιο αυτό αποδεικνύει ότι ο Πατέρας, το Αιώνιο Πνεύμα, φανέρωσε τον Εαυτό Του σε σάρκα με σκοπό να σώσει τα παιδιά Του.

 

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2021


 

Κήρυγμα


 

Η ΕΝΣΑΡΚΩΣΗ


Α. ΣΤΗΝ ΕΝΣΑΡΚΩΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ Ο ΛΟΓΟΣ ΕΓΙΝΕ ΣΑΡΚΑ

Ιωάν.α:14 “Και ο λόγος σάρξ εγένετο και εσκήνωσεν εν ημίν”

Η ερμηνεία της λέξης «ενσαρκώνω», στο λεξικό, αποδίδεται σαν το ότι «προσδίδω σε κάτι σάρκινη υπόσταση». Στην ενσάρκωση ο λόγος έγινε σάρκα (Ιωάν.α:14 ) και «ο Θεός εφανερώθη εν σαρκί» (Α’ Τιμ.γ:16). Αυτή είναι η σωστή Βιβλική ορολογία. Ο Θεός δεν μπορούσε να γεννηθεί από την Μαρία, αλλά φανέρωσε τον Εαυτό Του στην σάρκα που γεννήθηκε από την Μαρία. Το σώμα αυτό που γεννήθηκε ήταν ο ενσαρκωμένος λόγος. Αυτό όμως δεν αποδεικνύει δύο πρόσωπα, γιατί ο λόγος ήταν ο Θεός.

 

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2021


 

Κήρυγμα


 

Η ΘΕΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ



Α. Ο ΙΗΣΟΥΣ ΟΝΟΜΑΣΤΗΚΕ ΘΕΟΣ.

Ιωάν.κ:28 “Ο Κύριός μου και Θεός μου”

Ρωμ.θ:5 “Θεός ευλογητός εις τους αιώνας”

Τίτ.β:13 “του μεγάλου Θεού και σωτήρος ημών Ιησού Χριστού”

Εβρ.α:8 “προς δε τον υιόν ο θρόνος σου ο Θεός εις τον αιώνα του αιώνος”

Α’ Ιωάν.ε:20 “ούτος εστίν ο αληθινός Θεός και ζωή αιώνιος”

Ιούδας 25 “μόνω Θεώ σωτήρι ημών”

Εάν ο Ιησούς δεν ήταν ο Θεός, τότε δεν θα υπήρχε και αυτή η καταπληκτική μαρτυρία της Αγίας Γραφής γι’ αυτή την ένδοξη αλήθεια. Ποιος μπορεί να αμφισβητήσει την θεότητά Του όταν τόσα πολλά εδάφια Τον ονομάζουν Θεό;

Κ α λ η μ έ ρ α