Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2025

Το μεγαλείο της Βασιλείας του Θεού

 


Ο Ιησούς είπε:

«….υπάγω να σας ετοιμάσω τόπον»!

Άραγε, πόσο καταλαβαίνουμε τι σημαίνει αυτό!

Πόσο καταλαβαίνουμε αυτόν τον τόπο!

Πολλοί Χριστιανοί μεγαλώνουν στην εκκλησία χωρίς ποτέ να μάθουν πραγματικά όλα όσα έχει να πει η Βίβλος για τον ουρανό, το τελευταίο μας σπίτι.

Ωστόσο, η Γραφή έχει πολλά να μας πει για το είδος του τόπου που θα περάσουμε την αιωνιότητα.

Οι σελίδες της είναι γεμάτες με οράσεις της ζωής με τον Θεό που έχουν τροφοδοτήσει τις χριστιανικές ελπίδες για χιλιάδες χρόνια.

Μέσα από το λόγο του Θεού, παίρνουμε κάτι περισσότερο από την ελπίδα μιας μεταθανάτιας ζωής για να ηρεμήσουμε τους φόβους του θανάτου.

Από την πτώση, μέχρι την άνοδο του έθνους του Ισραήλ, μέχρι την έλευση του Χριστού στον κόσμο, η Γραφή μας διδάσκει τι πραγματικά θα είναι ο ουρανός – το πραγματικό μας σπίτι.

Στο ευαγγέλιο του Ιωάννη, την εποχή της γιορτής του Πάσχα, ο Ιησούς παρηγόρησε τους μαθητές Του καθώς τους προετοίμαζε για την επικείμενη αναχώρησή Του, ενθαρρύνοντάς τους ότι ο δεσμός τους μαζί Του ήταν σε τέτοιο επίπεδο που τίποτα δεν μπορούσε πια να διακόψει.

Ιωάν.ιδ:2,3 Εν τη οικία του Πατρός μου είναι πολλά οικήματα· ει δε μη, ήθελον σας ειπεί· υπάγω να σας ετοιμάσω τόπον· και αφού υπάγω και σας ετοιμάσω τόπον, πάλιν έρχομαι και θέλω σας παραλάβει προς εμαυτόν, διά να είσθε και σεις, όπου είμαι εγώ.

Ο ίδιος ο Ιησούς προετοιμάζει αυτό το μέρος!

Όταν ο Ιησούς μίλησε για αυτόν τον «τόπο» στους μαθητές του, είπε ότι θα ήταν Αυτός που θα τους τον ετοίμαζε. Αυτά είναι καλά νέα:

Ο Χριστός μας γνωρίζει όπως κανένας άλλος.

Ο Χριστός όχι μόνο μας γνωρίζει τέλεια, αλλά μας αγαπά όσο κανένας άλλος.

Φανταστείτε τι σημαίνει για κάποιον που σε γνωρίζει με όλα σου τα ελαττώματά, που σε αγαπά άνευ όρων και είναι ο αρχιτέκτονας του τόπου που θα μείνεις στην αιωνιότητα.

Μέσα στον κήπο της Εδέμ, η αμαρτία άλλαξε την τέλεια εικόνα που ο Θεός είχε δημιουργήσει.

Αφού αποφάσισαν να ακολουθήσουν το δικό τους δρόμο, ο Αδάμ και η Εύα έπρεπε να φύγουν από τον κήπο, εξόριστοι από ό,τι ήταν ασφαλές, ζωογόνο και οικείο.

Από αυτό το σημείο και μετά, η σχέση τους με τον Θεό, μεταξύ τους και με τη γη στην οποία ζούσαν άλλαξε, σημαδεύτηκε από ένα νέο είδος έντασης, καχυποψίας και απογοήτευσης.

Η απώλειά τους δεν ήταν απλά ο κήπος, αλλά η παρουσία του Θεού.

Λουκ.κβ:24-30 Έγεινε δε και φιλονεικία μεταξύ αυτών, περί του τις εξ αυτών νομίζεται ότι είναι μεγαλήτερος. Ο δε είπε προς αυτούς· οι βασιλείς των εθνών κυριεύουσιν αυτά, και οι εξουσιάζοντες αυτά ονομάζονται ευεργέται. Σεις όμως ουχί ούτως, αλλ' ο μεγαλήτερος μεταξύ σας ας γείνη ως ο μικρότερος, και ο προϊστάμενος ως ο υπηρετών. Διότι τις είναι μεγαλήτερος, ο καθήμενος εις την τράπεζαν ή ο υπηρετών; ουχί ο καθήμενος; αλλ' εγώ είμαι εν μέσω υμών ως ο υπηρετών. Σεις δε είσθε οι διαμείναντες μετ' εμού εν τοις πειρασμοίς μου· όθεν εγώ ετοιμάζω εις εσάς βασιλείαν, ως ο Πατήρ μου ητοίμασεν εις εμέ, διά να τρώγητε και να πίνητε επί της τραπέζης μου εν τη βασιλεία μου, και να καθήσητε επί θρόνων, κρίνοντες τας δώδεκα φυλάς του Ισραήλ.

Το σύστημα αξιών του Κυρίου, στη Βασιλεία Του, για το μεγαλείο, είναι εντελώς αντίθετο από αυτό που ξέρουμε σε αυτόν τον κόσμο που ελέγχεται από τον Σατανά.

Επομένως πρέπει να γίνουμε υπηρέτες όλων για να γίνουμε μεγάλοι στη Βασιλεία του Θεού.

Η φιλοσοφία του Κυρίου είναι αντίστροφη με τη φιλοσοφία του κόσμου. Το να είσαι σπουδαίος στον κόσμο σημαίνει να δίνεις σημασία στον εαυτό σου.

Στα μάτια του κόσμου, είσαι υπέροχος με βάση τη θέση ή τον τίτλο που προηγείται ή ακολουθεί το όνομά σου.

Μπορεί να είσαι δικηγόρος, μηχανικός, γιατρός και αυτό είναι που σε κάνει σπουδαίο σύμφωνα με τα παγκόσμια πρότυπα.

Αυτός ο κόσμος που ελέγχεται από τον Σατανά κυβερνάται από αλόγιστη υπερηφάνεια.

Η υπερηφάνεια είναι απαραίτητη, και απαιτεί να μπεις σε αυτό το λούκι προτού μπορέσεις να γίνεις αποδεκτός, να χειροκροτηθείς και να σε σεβαστούν.

Αυτό είναι το πνεύμα του σατανά που ελέγχει αυτόν τον κόσμο:

«η επιθυμία της σαρκός και η επιθυμία των οφθαλμών και η αλαζονεία του βίου» (Α ́ Ιωάν.β:16).

Από την αρχή, ακόμη και κατά την εποχή της Παλαιάς Διαθήκης, όταν ένας άνθρωπος συστηνόταν, γινόταν πάντα γνωστός από αυτό που κάνει.

Στο Β’ Βας.γ:11, ο Ελισσαιέ συστήθηκε σαν αυτός που «επέχεεν ύδωρ εις τας χείρας του Ηλία».

Εδώ, προοριζόταν να γίνει προφήτης του Θεού, αλλά δεν συστήθηκε όπως οι σημερινοί άνθρωποι ως διδάκτωρ θεολογίας, γιατρός, δικηγόρος, μηχανικός κ.λπ.

Στη Βασιλεία του Κυρίου, είσαι γνωστός από αυτά που κάνεις υπηρετώντας.

 

Πώς να γίνεις μεγάλος στη Βασιλεία του Θεού:

 

Υπηρεσία. Λουκ.κβ:24-27

Στη Βασιλεία του Θεού, δεν είμαστε μόνο θεατές αλλά και συμμετέχοντες. Στη Βασιλεία, υπηρετούμε.

Καθένας από εμάς έχει κληθεί να έχει μια ειδική διακονία στο σώμα του Χριστού.

Εδώ, δεν ανησυχούμε για τους βαθμούς και το κύρος, αλλά επικεντρωνόμαστε στην υπηρεσία μας στον Θεό.

 

Ταπείνωση.

Ιωάν.ιγ:12-17 Αφού λοιπόν ένιψε τους πόδας αυτών και έλαβε τα ιμάτια αυτού, καθήσας πάλιν είπε προς αυτούς· Εξεύρετε τι έκαμον εις εσάς; Σεις με φωνάζετε, Ο Διδάσκαλος και ο Κύριος, και καλώς λέγετε, διότι είμαι. Εάν λοιπόν εγώ, ο Κύριος και ο Διδάσκαλος, σας ένιψα τους πόδας, και σεις χρεωστείτε να νίπτητε τους πόδας αλλήλων. Διότι παράδειγμα έδωκα εις εσάς, διά να κάμνητε και σεις, καθώς εγώ έκαμον εις εσάς. Αληθώς, αληθώς σας λέγω, δεν είναι δούλος ανώτερος του κυρίου αυτού, ουδέ απόστολος ανώτερος του πέμψαντος αυτόν. Εάν εξεύρητε ταύτα, μακάριοι είσθε εάν κάμνητε αυτά.

Λουκ.ιδ:11 Διότι πας ο υψών εαυτόν θέλει ταπεινωθή και ο ταπεινών εαυτόν θέλει υψωθή.

Είναι να παίρνεις τα μάτια σου από τον εαυτό σου και να στρέφεις όλη την προσοχή σου στον Κύριο και το θέλημά Του.

Δεν είναι συγκατάβαση. Δίνεις όλη τη σημασία στο σύστημα αξιών της Βασιλείας του Θεού

 

Πλήρης υπακοή στις εντολές Του.

Ματθ.ε:19-20 Όστις λοιπόν αθετήση μίαν των εντολών τούτων των ελαχίστων και διδάξη ούτω τους ανθρώπους, ελάχιστος θέλει ονομασθή εν τη βασιλεία των ουρανών· όστις δε εκτελέση και διδάξη, ούτος μέγας θέλει ονομασθή εν τη βασιλεία των ουρανών. Επειδή σας λέγω ότι εάν μη περισσεύση η δικαιοσύνη σας πλειότερον της των γραμματέων και Φαρισαίων, δεν θέλετε εισέλθει εις την βασιλείαν των ουρανών.

Πρέπει να έχουμε άνευ όρων υπακοή στο θέλημα του Θεού. Ονομάζεται επίσης απόλυτη υπακοή που είναι σημάδι ότι η Βασιλεία του Θεού βρίσκεται τώρα ανάμεσα στο λαό Του.

Ματθ.ζ:24-25 Πας λοιπόν όστις ακούει τους λόγους μου τούτους και κάμνει αυτούς, θέλω ομοιώσει αυτόν με άνδρα φρόνιμον, όστις ωκοδόμησε την οικίαν αυτού επί την πέτραν· και κατέβη η βροχή και ήλθον οι ποταμοί και έπνευσαν οι άνεμοι και προσέβαλον εις την οικίαν εκείνην, και δεν έπεσε· διότι ήτο τεθεμελιωμένη επί την πέτραν.

Η πλήρης υπακοή στον Θεό μας διαβεβαιώνει για τις άφθονες ευλογίες Του:

Δευτ.κη:1,2 Και εάν υπακούης επιμελώς εις την φωνήν Κυρίου του Θεού σου, διά να προσέχης να κάμνης πάσας τας εντολάς αυτού, τας οποίας εγώ προστάζω εις σε σήμερον, θέλει σε υψώσει Κύριος ο Θεός σου υπεράνω πάντων των εθνών της γής· και θέλουσιν ελθεί επί σε πάσαι αι ευλογίαι αύται και θέλουσι σε ευρεί, εάν υπακούσης εις την φωνήν Κυρίου του Θεού σου.

Τι γίνεται με τους ανυπάκουους; Ο Θεός τους αποκαλεί ψεύτες και καμία αλήθεια δεν υπάρχει μέσα τους:

Α’ Ιωάν.β:3-6 Και εν τούτω γνωρίζομεν ότι εγνωρίσαμεν αυτόν, εάν τας εντολάς αυτού φυλάττωμεν. Όστις λέγει, Εγνώρισα αυτόν, και τας εντολάς αυτού δεν φυλάττει, ψεύστης είναι, και εν τούτω η αλήθεια δεν υπάρχει· όστις όμως φυλάττη τον λόγον αυτού, αληθώς εν τούτω η αγάπη του Θεού είναι τετελειωμένη. Εν τούτω γνωρίζομεν ότι είμεθα εν αυτώ. Όστις λέγει ότι μένει εν αυτώ χρεωστεί, καθώς εκείνος περιεπάτησε, και αυτός ούτω να περιπατή.

Επίσης ο Κύριος τους αποκαλεί ανόητους:

Ματθ.ζ:26-27 Και πας ο ακούων τους λόγους μου τούτους και μη κάμνων αυτούς θέλει ομοιωθή με άνδρα μωρόν, όστις ωκοδόμησε την οικίαν αυτού επί την άμμον· και κατέβη η βροχή και ήλθον οι ποταμοί και έπνευσαν οι άνεμοι και προσέβαλον εις την οικίαν εκείνην, και έπεσε, και ήτο η πτώσις αυτής μεγάλη.

 

Γεμάτος με το Άγιο Πνεύμα.

Γαλ.ε:22-26 Ο δε καρπός του Πνεύματος είναι αγάπη, χαρά, ειρήνη, μακροθυμία, χρηστότης, αγαθωσύνη, πίστις, πραότης, εγκράτεια· κατά των τοιούτων δεν υπάρχει νόμος. Όσοι δε είναι του Χριστού εσταύρωσαν την σάρκα ομού με τα πάθη και τας επιθυμίας. Εάν ζώμεν κατά το Πνεύμα, ας περιπατώμεν και κατά το Πνεύμα. Μη γινώμεθα κενόδοξοι, αλλήλους ερεθίζοντες, αλλήλους φθονούντες.

Ο καρπός του Πνεύματος θα εκδηλωθεί μέσα μας για να μπορέσουμε να διακονήσουμε τους άλλους.

 

Συμπέρασμα:

Η Βασιλεία του Θεού είναι ένας εντελώς διαφορετικός κόσμος που ελέγχεται από το Πνεύμα Του.

Όταν ο Κύριος προσευχήθηκε «ελθέτω η βασιλεία σου, γενηθήτω το θέλημά σου ως εν ουρανώ και επί της γης», ουσιαστικά λέει ότι το σύστημα αξιών του θελήματος αυτής της Βασιλείας είναι ήδη σε ισχύ στον ουρανό και θέλει αυτός ο κανόνας να υπάρχει και σε αυτόν τον κόσμο.

Μπορεί να γίνει μόνο όταν υπάρχουν άνθρωποι που είναι πρόθυμοι να βγουν από το σύστημα αυτού του κόσμου, να αποδεχτούν και να υποταχθούν στο σύστημα αξιών αυτής της Βασιλείας που είναι η Βασιλεία του Θεού.

 

Ποιος είναι ο ορισμός του Θεού για το «μεγάλο»;

Ματθ.κ:26-28 Ούτως όμως δεν θέλει είσθαι εν υμίν, αλλ' όστις θέλει να γείνη μέγας εν υμίν, ας ήναι υπηρέτης υμών, και όστις θέλη να ήναι πρώτος εν υμίν, ας ήναι δούλος υμών· καθώς ο Υιός του ανθρώπου δεν ήλθε διά να υπηρετηθή, αλλά διά να υπηρετήση και να δώση την ζωήν αυτού λύτρον αντί πολλών.

Είσαι καλός σε αυτό που κάνεις; Σκέψου όλα τα πράγματα που κάνεις κάθε μέρα – τι είναι αυτό που κάνεις για να ζήσεις; Είσαι καλός σε αυτό; Έχεις καταφέρει πράγματα στη δουλειά σου;

Κάποιοι είναι δάσκαλοι. Κάποιοι ασχολούνται με τις επιχειρήσεις. Κάποιοι με τις κατασκευές. Κάποιες είναι νοικοκυρές. Κάποιοι είναι μαθητές, φοιτητές.

Είσαι καλός σε αυτό που κάνεις; Θα έλεγε κάποιος για σένα ότι είσαι σπουδαίος δάσκαλος; Σπουδαίος υπάλληλος; Ένας σπουδαίος μαθητής;

Κάποιοι είμαστε σύζυγοι, μαμάδες και μπαμπάδες, γιοι και κόρες.

Είσαι καλός γονιός; Ένας καλός σύζυγος; Ένας υπέροχος γιος ή κόρη για τους γονείς σου;

Νομίζω ότι όλοι θα θέλαμε να είμαστε καλοί σε αυτό που κάνουμε, ίσως και σπουδαίοι. Πώς όμως θα φτάσουμε εκεί;

Στον τομέα των επιχειρήσεων, είναι να ανέβεις στην κορυφή - να γίνεις πρόεδρος μιας μεγάλης εταιρείας ή επιχείρησης.

Όποιος έχει τα περισσότερα χρήματα, την περισσότερη δύναμη, την πιο άνετη ζωή, τους περισσότερους φίλους – είναι όμως αυτό μεγαλείο;

Σήμερα το πρωί, ο Ιησούς μας μιλά για τον πραγματικό ορισμό του μεγαλείου. Νομίζω ότι θα εκπλαγούμε.

Μπορείς να είσαι σπουδαίος στα μάτια του Θεού σε ό,τι κάνεις, και σήμερα ο Ιησούς θα σε διδάξει πώς.

Δύο από τους μαθητές Του, ο Ιάκωβος και ο Ιωάννης, αναρωτιόντουσαν αν ο Ιησούς επρόκειτο να ρίξει τη ρωμαϊκή κυβέρνηση.

Ίσως ο Ιησούς να χρησιμοποιούσε τις θαυματουργικές του δυνάμεις για να νικήσει τους Ρωμαίους, και να γινόταν ο επίγειος βασιλιάς του Ισραήλ και οι δώδεκα μαθητές να γίνονταν οι δώδεκα ισχυροί αντιπρόεδροί του.

Ο Ιάκωβος και ο Ιωάννης σκέφτηκαν ότι αυτό μπορεί να συμβεί. Η μητέρα τους αναμίχθηκε και είπε στον Ιησού: «Ειπέ να καθήσωσιν ούτοι οι δύο υιοί μου εις εκ δεξιών σου και εις εξ αριστερών εν τη βασιλεία σου».

Με άλλα λόγια, να κάνω τους γιους μου #1 και #2!

Ο Ιησούς της είπε: «Δεν εξεύρετε τι ζητείτε».

Δεν ξέρεις ποιο είναι το βασίλειό μου. Δεν είναι ένα επίγειο βασίλειο.

Μεγαλείο στα μάτια του Θεού δεν είναι να έχεις πολλή δύναμη στη γη.

Το μεγαλείο στα μάτια του Θεού είναι η ταπεινοφροσύνη. Είναι η θυσία για τους άλλους.

Γι' αυτό ο Ιησούς ρώτησε τον Ιάκωβο και τον Ιωάννη, «Δύνασθε να πίητε το ποτήριον, το οποίον εγώ μέλλω να πίω;»

Μπορείτε να βιώσετε την ταπείνωση και τη θυσία που πρόκειται να περάσω;

Ο Ιάκωβος και ο Ιωάννης δεν κατάλαβαν και έτσι είπαν: «Δυνάμεθα».

Όταν οι άλλοι δέκα μαθητές άκουσαν ότι ο Ιάκωβος και ο Ιωάννης προσπαθούσαν να αποκτήσουν περισσότερη δύναμη, αναστατώθηκαν.

Γι' αυτό, ο Ιησούς τους μάζεψε και τους εξήγησε τι είναι πραγματικά το μεγαλείο:

«Εξεύρετε ότι οι άρχοντες των εθνών κατακυριεύουσιν αυτά και οι μεγάλοι κατεξουσιάζουσιν αυτά».

Ο γήινος ορισμός του μεγαλείου είναι να έχεις πολλή δύναμη – να μπορείς να είσαι αφεντικό στους ανθρώπους γύρω σου, να είσαι στην κορυφή – πρώτα εγώ.

Ούτως όμως δεν θέλει είσθαι εν υμίν, είπε ο Ιησούς.

«αλλ' όστις θέλει να γείνη μέγας εν υμίν, ας ήναι υπηρέτης υμών».

«Διάκονος» ήταν κάποιος που έπλενε τα πόδια των άλλων, τους έφερνε φαγητό και ποτό, καθάριζε αφού όλοι τελείωναν το φαγητό.

Αυτό είναι μεγαλείο, είπε ο Ιησούς.

Μετά, περιγράφει τον εαυτό του σαν υπηρέτη του κόσμου:

«καθώς ο Υιός του ανθρώπου δεν ήλθε διά να υπηρετηθή, αλλά διά να υπηρετήση και να δώση την ζωήν αυτού λύτρον αντί πολλών».

Αυτό που έκανε τον Ιησού σπουδαίο στα μάτια του Πατέρα Του ήταν ότι έβαλε τον εαυτό του κάτω από όλους σε ολόκληρο τον κόσμο – ο Ιησούς έγινε υπηρέτης του κόσμου – έδωσε τη ζωή του σαν μισθό των αμαρτιών του κόσμου.

Αυτό είναι το μήνυμα του Χριστιανισμού: ο άνθρωπος Ιησούς ταπείνωσε τον εαυτό Του και υπέφερε για εμάς για να αφαιρέσει τις αμαρτίες μας.

Ο Ιησούς μας λέει σήμερα το πρωί ότι αν θέλουμε να ευαρεστήσουμε τον Θεό, πρέπει να ακολουθήσουμε τα βήματά Του, να υπηρετήσουμε όλους τους ανθρώπους στη ζωή μας.

Φιλ.β:5-7 Το αυτό δε φρόνημα έστω εν υμίν, το οποίον ήτο και εν τω Χριστώ Ιησού, όστις εν μορφή Θεού υπάρχων, δεν ενόμισεν αρπαγήν το να ήναι ίσα με τον Θεόν, αλλ' εαυτόν εκένωσε λαβών δούλου μορφήν, γενόμενος όμοιος με τους ανθρώπους,

Ο Ιησούς έκανε τον εαυτό του «τίποτα» για εσένα και εμένα. Η στάση μας πρέπει να είναι η ίδια, λέει ο Θεός.

Γιατί είναι τόσο δύσκολο να γίνει αυτό; Ακούς ότι θα πρέπει να είσαι υπηρέτης των ανθρώπων και σκέφτεσαι, «Δεν θέλω να το κάνω αυτό».

Αυτό συμβαίνει επειδή είμαστε όλοι από τη φύση μας περήφανοι και εγωκεντρικοί. Η αμαρτωλή μας φύση θέλει να μας υπηρετούν.

Θέλω ο κόσμος να περιστρέφεται γύρω μου – αυτή είναι η στάση μέσα μας.

Τα πρώτα χρόνια της ζωής μας, κάνουμε τους γονείς μας να μας περιμένουν χειροπόδαρα και κλαίμε όταν δεν γίνεται το δικό μας.

Τελικά μεγαλώνουμε και κερδίζουμε την ανεξαρτησία μας, αλλά εξακολουθούμε να προτιμάμε να περιστρέφεται ο κόσμος γύρω μας και εξακολουθούμε να κλαίμε όταν δεν γίνεται το δικό μας.

Ο Ιησούς ήρθε να υπηρετήσει – αυτός ήταν ο σκοπός της επίγειας ζωής Του – να βάλει τον εαυτό του κάτω από ολόκληρο τον κόσμο, να αφήσει τις αμαρτίες του κόσμου να πέσουν πάνω Του, και μετά έδωσε τον εαυτό Του, λύτρο αντί πολλών.

Και αφού το έκανε αυτό, μια άλλη υπόσχεση στη Γραφή εκπληρώθηκε:

Ματθ.κγ:12όστις ταπεινώση εαυτόν θέλει υψωθή.

Αφού ο Ιησούς ταπείνωσε τον εαυτό του, ο Θεός τον εξύψωσε στο υψηλότερο μέρος και του έδωσε το όνομα που είναι πάνω από κάθε όνομα, ώστε στο όνομα του Ιησού να λυγίσει κάθε γόνατο.

Αφού ο Ιησούς ταπείνωσε τον εαυτό του, ο Θεός τον εξύψωσε, ανασταίνοντάς τον από τους νεκρούς την τρίτη ημέρα.