Αποκ.γ:10 Επειδή εφύλαξας τον λόγον της υπομονής μου, και εγώ θέλω σε φυλάξει εκ της
ώρας του πειρασμού, ήτις μέλλει να έλθη επί της οικουμένης όλης, διά να δοκιμάση
τους κατοικούντας επί της γης.
Εδώ υπάρχει μια ένδοξη υπόσχεση, με τη διπλή χρήση του
«τηρώ».
· «ότι ετήρησας τον λόγον της υπομονής μου», δηλαδή κράτησες την διαθήκη μου και υπάκουσες στις εντολές μου, γι’ αυτό:
· «καγώ σε τηρήσω εκ της ώρας του πειρασμού». Αυτή είναι η θαυμαστή υπόσχεσή που θα δούμε στην συνέχεια.
«τηρέω» σημαίνει φυλάω κάτι με
ασφάλεια. Συχνά χρησιμοποιείται για ανθρώπους που κρατούνται στη φυλακή για να
μην φύγουν. Έτσι και ο Κύριος θα φυλάξει την Νύμφη Του από την ώρα του
πειρασμού σε ασφάλεια Πραξ.δ:3 & ε:18.
Αυτή η υπόσχεση δεν είναι για όλη την εκκλησία!
Αποκ.ιβ:1-5 Και σημείον μέγα εφάνη εν τω ουρανώ, γυνή
ενδεδυμένη τον ήλιον, και η σελήνη υποκάτω των ποδών αυτής, και επί της κεφαλής
αυτής στέφανος αστέρων δώδεκα· και έγκυος ούσα έκραζε κοιλοπονούσα και
βασανιζομένη διά να γεννήση. Και εφάνη άλλο σημείον εν τω ουρανώ, και ιδού,
δράκων μέγας κόκκινος, έχων κεφαλάς επτά και κέρατα δέκα, και επί τας κεφαλάς
αυτού διαδήματα επτά, και η ουρά αυτού έσυρε το τρίτον των αστέρων του ουρανού
και έρριψεν αυτούς εις την γην. Και ο δράκων εστάθη ενώπιον της γυναικός της
μελλούσης να γεννήση, διά να καταφάγη το τέκνον αυτής, όταν γεννήση. Και
εγέννησε παιδίον άρρεν, το οποίον μέλλει να ποιμάνη πάντα τα έθνη εν ράβδω
σιδηρά· και το τέκνον αυτής ηρπάσθη προς τον Θεόν και τον θρόνον αυτού.
Βλέπουμε την εκκλησία αυτές τις τελευταίες μέρες να είναι έγκυος σε οδύνες
τοκετού.
Εδ.5 Η εκκλησία σαν
σύνολο, γεννά ένα άλλο σύνολο μέσα από τα σπλάχνα της - τον «άρρενα υιό». Θα
γίνει ένας διαχωρισμός μεταξύ της ορατής εκκλησίας και της αληθινής, πραγματικά
πιστής εκκλησίας του Κυρίου, που είναι η Νύμφη Του.
Η υπόσχεση αυτή δεν είναι για όλη την εκκλησία. Δεν μπορεί ο Ιησούς να
αναφέρεται σ’ όλη την εκκλησία, αλλά μόνο σ’ αυτούς που θα μείνουν μέχρι τέλους
και θα κρατήσουν τον λόγο της υπομονής Του.
Ακόμα, θα υπάρξει μια ψευδοεκκλησία που θα δεχτεί στην αγκαλιά της όλους
αυτούς που θα αρνηθούν να κρατήσουν τον λόγο της υπομονής Του. Άρα λοιπόν, ο
Ιησούς, αυτή την υπόσχεση την δίνει στην πραγματική και αφοσιωμένη Νύμφη Του,
στον Υιό Άρσεν ο οποίος θ’ αρπαχτεί στον ουρανό.
Ησ.ξς:5 Ακούσατε τον λόγον του Κυρίου, σεις οι τρέμοντες
τον λόγον αυτού· οι αδελφοί σας, οίτινες σας μισούσι και σας αποβάλλουσιν
ένεκεν του ονόματός μου, είπαν, Ας δοξασθή ο Κύριος· πλην αυτός θέλει φανή εις
χαράν σας, εκείνοι δε θέλουσι καταισχυνθή.
Ησ.ξς:7,8 Πριν κοιλοπονήση, εγέννησε· πριν έλθωσιν οι πόνοι
αυτής, ηλευθερώθη και εγέννησεν αρσενικόν. Τις ήκουσε τοιούτον πράγμα; τις είδε
τοιαύτα; ήθελε γεννήσει η γη εν μιά ημέρα; ή έθνος ήθελε γεννηθή ενταυτώ αλλ' η
Σιών άμα εκοιλοπόνησεν, εγέννησε τα τέκνα αυτής.
Το Ησ.ξς:5 είναι παράλληλο με το Αποκ.γ:9-10. Το ότι Αυτός θα φανεί είς χαράν μας είναι το ίδιο με το ότι θα μας τηρήσει εκ της ώρας του πειρασμού, την επταετία της Θλίψης.
Ο λόγος που οι αδελφοί μας μας μισούν και μας αποβάλλουν είναι γιατί
τηρούμε και θα τηρήσουμε το όνομά Του και τον λόγο Του.
Ιωάν.ις:21,22 Η γυνή όταν γεννά, λύπην έχει, διότι ήλθεν ώρα αυτής·
αφού όμως γεννήση το παιδίον, δεν ενθυμείται πλέον την θλίψιν, διά την χαράν
ότι εγεννήθη άνθρωπος εις τον κόσμον. Και σεις λοιπόν τώρα μεν έχετε λύπην·
πάλιν όμως θέλω σας ιδεί, και θέλει χαρή η καρδία σας, και την χαράν σας ουδείς
αφαιρεί από σας.
Τα παραπάνω εδάφια είναι ακόμα μια παράλληλη γραφή που
εκφράζει την ίδια αλήθεια, ότι ο Ιησούς θα φανεί προς χαράν μας, και αναφέρεται
στην ώρα της Αρπαγής αυτό για το οποίο μιλά ο Ησαΐας και ο Ιησούς στην
Αποκ.γ:9-10 & ιβ:1-5.
Ο Ιησούς θα φανεί προς χαρά αυτών που τήρησαν το όνομά Του, την αλήθεια του ονόματός Του, ότι ο Θεός είναι ΕΙΣ και το όνομά Του ΕΝ κι αυτό δεν είναι άλλο από το υπερπάν όνομα ΙΗΣΟΥΣ.
Εβρ.θ:28 «θέλει φανεί εκ δευτέρου χωρίς
αμαρτίας εις τους προσμένοντας Αυτόν δια σωτηρίαν»
Όταν ο Υιός Άρσεν αρπάζεται προς τον θρόνο του Θεού, τότε λέει:
«και ήκουσα φωνήν μεγάλην εν τω ουρανώ Τώρα έγεινεν η σωτηρία και η δύναμις και η βασιλεία του Θεού υμών και η εξουσία του Χριστού Αυτού...» (Αποκ.ιβ:10).
Η σωτηρία δεν
είναι πλέον δυνατόν να προσβληθεί και να καταστραφεί από καμία δύναμη.
Λουκ.κα:36 Αγρυπνείτε λοιπόν δεόμενοι εν
παντί καιρώ, διά να καταξιωθήτε να εκφύγητε πάντα ταύτα τα μέλλοντα να γείνωσι
και να σταθήτε έμπροσθεν του Υιού του ανθρώπου.
Θα φανεί σ’ αυτούς που αγρυπνούν και δέονται εν παντί
καιρώ.
Αυτή είναι η υπόσχεση που έδωσε ο Ιησούς στην εκκλησία της Φιλαδέλφειας, ότι θα την φυλάξει απ’ την ώρα του πειρασμού που πρόκειται να έλθει πάνω σ’ όλο τον κόσμο. Αυτή η ώρα, που όμοιά της δεν υπάρχει στην ανθρώπινη ιστορία, δεν ήλθε ακόμα. Θα εκφύγουμε αν κρατούμε σταθερά τον λόγο Του και τ’ όνομά Του.
ότι ετήρησας τον λόγον της υπομονής μου
Παρακάτω λέει ότι θα μας
φυλάξει από την ώρα του πειρασμού. Αυτή η ώρα βέβαια δεν είναι 60λεπτη, αλλά μια
περίοδος χρόνου που θα δοκιμαστούν όλοι οι κατοικούντες την γη για να πάρουν
μια απόφαση.
Αυτή την απόφαση εμείς
καλούμαστε να την πάρουμε τώρα για να μην χρειαστεί να μπούμε μέσα σ’ αυτή την
ώρα του πειρασμού. Είναι απόφαση θανάτου, γιατί λέει: «Και δεν ηγάπησαν την ψυχήν αυτών μέχρι θανάτου» (Αποκ.ιβ:11).
Ο Ιησούς μας είπε:
«Και όστις δεν λαμβάνει τον σταυρόν αυτού, και
ακολουθεί οπίσω μου, δεν είναι άξιος εμού» (Ματθ.ι:38)
«όστις απολέσει την ζωήν αυτού δι’ εμέ, θέλει ευρεί
αυτήν» (εδ.39).
Αυτό σημαίνει τέλεια
αφιέρωση και υπακοή στον λόγο του Θεού, που επιτυγχάνεται από μια καρδιά αγάπης
και αφοσίωσης στο πρόσωπο του Λυτρωτή μας.
Επιμένουμε πάντοτε στην
διδασκαλία του λόγου του Θεού γιατί είναι τόσο απαραίτητη για να μην κάνουμε
συμβιβασμούς ή να περνάνε πράγματα απαρατήρητα. Πρέπει να γίνει δικός μας ο
λόγος του Θεού για να μπορέσουμε να τον κρατήσουμε. Πως μπορείς να κρατήσεις
κάτι αν δεν το έχεις!
Βλέπουμε πάλι τη λέξη «υπομονή» που σημαίνει να μένεις
κάτω από την πίεση κάποιου βάρους, διωγμού, θλίψης, μαρτυρίου, για τον Κύριο
και την αλήθεια Του. Ο λόγος του Θεού χρειάζεται υπομονή για να αγιαστούμε
γιατί ο διάβολος είναι πάντοτε εκεί όταν παίρνουμε αποφάσεις για τον Κύριο
προκειμένου να μας ρίξει, ακόμα και να μας σκοτώσει.
Χρειάζεται υπομονή γι’ αυτούς οι οποίοι δεν δέχονται
τις αλήθειες του λόγου. Χρειάζεται υπομονή καθώς οργώνεις ή σπέρνεις για τον
Κύριο, καθώς κάνεις το έργο του Θεού. Με την υπομονή θα κερδίσουμε τις ψυχές
μας.
Αν μείνουμε πιστοί, ο Κύριος θα μας φυλάξει. Αν όμως
παρασυρόμαστε με κάθε άνεμο διδασκαλίας μια από δω και μια από κει, δεν θα
μπορέσουμε να απολαύσουμε την επαγγελία γιατί ο Θεός θέλει στύλους!
καγώ σε τηρήσω εκ της ώρας του πειρασμού
Φαίνεται καθαρά στο Ησ.κς:16-20 όπου ο λαός του
Θεού με το στόμα του Ησαΐα λέει: «Συνελάβομεν
εκοιλοπονήσαμεν, πλήν ως να εγεννήσαμεν άνεμον» και απαντά ο Θεός: «οι νεκροί σου θέλουσι ζήσει μετά του νεκρού
σώματός μου θέλουσιν αναστηθεί».
Το σώμα του Κυρίου θα ενωθεί και θα σχηματίσει ένα
στράτευμα ισχυρό, ένα έθνος λαμπρό όπως λέει ο Ιεζ.λζ (ξερά κόκαλα) και ο Ησ.ξς:8.
«Τις ήκουσε τοιούτον πράγμα; τις είδε τοιαύτα;
ήθελε γεννήσει η γη εν μιά ημέρα; ή έθνος ήθελε γεννηθή ενταυτώ αλλ' η Σιών άμα
εκοιλοπόνησεν, εγέννησε τα τέκνα αυτής».
Αυτόν τον λαό της υπομονής ο Κύριος θα τον τηρήσει έξω
από την ώρα του πειρασμού, την ώρα της 7χρονης Θλίψης.
Ζούμε στην καλύτερη εποχή που θα μπορούσε να ζήσει
άνθρωπος όσο αφορά στην γνώση, στα υλικά αγαθά και σχετικά στην ελευθερία. Αλλά
και όσο αφορά στα πράγματα του Θεού, είναι η εποχή της Αρπαγής!
Αν η πρώτη εκκλησία με στερήσεις και κακουχίες, χωρίς
να έχουν μέσα στην διάθεσή τους, χωρίς βιβλία, τάραξαν όλο τον κόσμο και μέσα
σε λίγα χρόνια τόσοι άνθρωποι είχαν δεχθεί τον Χριστό, τι πρέπει να κάνουμε εμείς
σήμερα;
Η λέξη ΕΚ σημαίνει ΕΞΩ ΑΠΟ που σημαίνει ότι ο Θεός θα
μας τηρήσει έξω από την ώρα του πειρασμού, όχι ΔΙΑ ΜΕΣΟΥ, αλλά ΕΞΩ ΑΠΟ την ώρα
του πειρασμού που θα έλθει σ’ όλη την οικουμένη, και αυτό είναι ευνόητο γιατί ο
Θεός θα μας αρπάξει και θα μας πάρει κοντά Του εν ριπή οφθαλμού.
Β’ Θεσ.β:1-12...επισυνάξεως ημών = Αρπαγή!
...η ημέρα του Κυρίου αναφέρεται στην Ημέρα του Κυρίου την μεγάλη και επιφανή, είναι η ημέρα που
ο Θεός έρχεται να κάνει κρίση και η κρίση Του αρχίζει από τον οίκο Του.
Κρίνει τους δίκαιους και τους παίρνει στην παρουσία
Του - το ότι θα μας αρπάξει ο Κύριος αυτό σημαίνει ότι κριθήκαμε δίκαιοι - και
μετά αρχίζουν οι υπόλοιπες κρίσεις μέχρι το τέλος.
Θα έρθει με τέτοιες απάτες ο διάβολος, ώστε θα κάνει
τον κόσμο να νομίζει ότι αυτός είναι ο Θεός. Θα κάνει να κατέβει φωτιά από τον
ουρανό, θα κάνει την εικόνα του να μιλάει!
Θα είναι παράξενα πράγματα όλα αυτά, αλλά δεν θα είναι
απ’ τον Θεό!
«..διότι δεν εδέχθησαν την αγάπην της αληθείας δια να σωθώσι»
Όταν μιλάμε στον κόσμο την αλήθεια του λόγου του Θεού
και δεν την δέχονται, αυτόματα αποφασίζουν να παραμείνουν στο ψεύδος. Ο κόσμος
διαλέγει τον διάβολο που είναι ο πατέρας τους ψεύδους, διαλέγει το σκοτάδι και
την αμαρτία.
Επειδή οι άνθρωποι αποφάσισαν ν’ ακολουθήσουν αυτό τον
δρόμο, ο Κύριος είπε: «τώρα είναι η ώρα
του σκότους». Όμως ο Θεός δεν θ’ αφήσει την εκκλησία Του να περάσει μέσα
απ’ αυτό το σκοτάδι.
Επειδή λοιπόν οι άνθρωποι από μόνοι τους έχουν
διαλέξει το ψέμα, γι’ αυτό κι ο Θεός θα επιτρέψει να μπει ενέργεια πλάνης ώστε
οι άνθρωποι να πιστέψουν σ’ αυτό με
τέτοιο φανατισμό, που θα σκοτώνουν τους Χριστιανούς με χαρά.
Είπαμε ότι η λέξη ΩΡΑ δεν σημαίνει περίοδο 60 λεπτών
αλλά μάλλον ένα ορισμένο χρονικό διάστημα κατά το οποίο θα συμβεί η Θλίψη. Είναι
η καθορισμένη ώρα που δίνεται εξουσία στον Σατανά και στον Α/Χ να κυβερνήσουν
πάνω στην γη.
Λουκ.κα:36 «Αγρυπνείτε λοιπόν δεόμενοι εν παντί
καιρώ δια να καταξιωθήτε να εκφύγετε πάντα ταύτα τα μέλλοντα να γείνωσι».
Εδώ αναφέρεται σ’ αυτή την ώρα της Θλίψης που θα
δοκιμάσει τον κόσμο όλο. Οι άγιοι όμως του Θεού δεν θα δοκιμαστούν γιατί θα
έχουν αρπαχτεί.
Για να τηρηθούμε λοιπόν έξω από την ώρα του πειρασμού
πρέπει να φύγουμε από τον κόσμο αυτόν, γιατί η δοκιμασία θα έρθει επί της οικουμένης όλης πειράσαι τους
κατοικούντας επί της γης.
Βλέπουμε ότι δεν μπορεί να υπάρχει άλλη ερμηνεία από
το ότι η εκκλησιαστική περίοδος της Φιλαδέλφειας η πραγματική εκκλησία της
περιόδου αυτής θ’ αρπαχτεί από την γη και θα είναι πάντα με τον Κύριο.
Αποκ.γ:11 έρχομαι ταχύ, κράτει ό έχεις, ίνα μηδείς λάβει τον στέφανόν
σου.
έρχομαι ταχύ
Αυτό συνδέεται άμεσα με το προηγούμενο εδάφιο που λέει
ότι θα μας τηρήσει εκ της ώρας του
πειρασμού. Ο Ιησούς θα έρθει ταχέως να μας αρπάξει έξω απ’ αυτή την ώρα του
πειρασμού.
Α’ Θεσ.δ:16-18 επειδή
αυτός ο Κύριος θέλει καταβή απ' ουρανού με κέλευσμα, με φωνήν αρχαγγέλου και με
σάλπιγγα Θεού, και οι αποθανόντες εν Χριστώ θέλουσιν αναστηθή πρώτον, έπειτα
ημείς οι ζώντες όσοι απομένομεν θέλομεν αρπαχθή μετ' αυτών εν νεφέλαις εις
απάντησιν του Κυρίου εις τον αέρα, και ούτω θέλομεν είσθαι πάντοτε μετά του Κυρίου.
Λοιπόν παρηγορείτε αλλήλους με τους λόγους τούτους.
Θα έρθει ταχύ, αυτό δεν σημαίνει ότι από τότε που το
είπε θα έρθει σε λίγο καιρό, γιατί από τότε έχουν περάσει 2.000 χρόνια, αλλά
όταν θα έρθει αυτό θα γίνει ταχέως. Ο Χριστός δεν ήρθε ακόμα στην γη, αλλά όταν
έρθει, θα έρθει γρήγορα κι αυτό είναι μια ενθάρρυνση γι’ αυτούς που κρατούν το
όνομά Του, το λόγο Του και την υπομονή Του.
κράτει ό έχεις ίνα μηδείς λάβει
τον στεφανόν σου
Το ρήμα είναι στην προστακτική και φανερώνει κατάσταση
διαρκείας, δηλ. μας προστάζει να κρατήσουμε και να συνεχίσουμε να κρατάμε αυτό
που έχουμε γιατί ο διάβολος θα θελήσει να μας το πάρει.
Αποκ.ιγ:7 λέει ότι εδόθη στο θηρίο να κάνει πόλεμο με τους αγίους (αυτούς που
δεν αρπάχθηκαν) και να νικήσει αυτούς.
Όλοι όσοι δεν θα πάρουν την σφραγίδα του Α/Χ πρέπει να
θανατωθούν. Γι’ αυτό λέει ο Ιησούς, μη χάνεις την αμοιβή σου, κράτησε αυτό που
έχεις και τότε θα αμειφθείς, θα αρπαχτείς και θα τηρηθείς έξω από την ώρα του
πειρασμού.
Ο στέφανος αναφέρεται στο βραβείο που έπαιρναν τότε οι
αθλητές όταν νικούσαν στους αγώνες, που ήταν ένα κλαδί ελιάς πλεγμένο σε
στεφάνι.
Το «μηδείς λάβει τον στέφανόν σου» σημαίνει ότι ήδη έχουν το στεφάνι, είναι δηλαδή σε θέση να βαδίζουν μαζί Του με το στεφάνι της νίκης. Πρέπει να κρατήσουμε αυτή την θέση και να μην αφήσουμε τίποτα να μας κλέψει αυτή την νίκη που είναι η αγάπη μας και η υπακοή μας στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού.