6. Θανάσιμη αμαρτία
Το επόμενο
εδάφιο είναι πολύ ενδιαφέρον.
Μιλάει για μια αμαρτία που θα
μπορούσε να οδηγήσει σε θάνατο και μια αμαρτία που δεν θα οδηγήσει σε θάνατο.
Πιστεύω ότι η λέξη «θάνατος» αναφέρεται στο θάνατο της ψυχής που πηγαίνει κατευθείαν στην κόλαση. Και πάλι, αυτό το εδάφιο αναφέρεται στους Χριστιανούς;
Αν ναι, τότε
σίγουρα οροθετείται μεταξύ ορισμένων τύπων αμαρτιών. Υπονοεί ότι ορισμένες
αμαρτίες είναι προφανώς χειρότερες από άλλες. Μερικές από αυτές τις αμαρτίες θα
μπορούσαν να μας κάνουν να χάσουμε τη σωτηρία μας και άλλοι τύποι αμαρτιών δεν
θα το κάνουν:
Α’ Ιωάν.ε:16,17 Εάν τις ίδη τον αδελφόν αυτού
αμαρτάνοντα αμαρτίαν ουχί θανάσιμον, θέλει ζητήσει, και ο Θεός θέλει δώσει εις
αυτόν ζωήν, εις τους αμαρτάνοντας ουχί θανασίμως. Είναι αμαρτία θανάσιμος· δεν
λέγω περί εκείνης να παρακαλέση. Πάσα αδικία είναι αμαρτία· και είναι αμαρτία
ουχί θανάσιμος.
Ο Θεός θα
είναι προφανώς ο τελικός κριτής για το ποιες αμαρτίες μπορούν να οδηγήσουν στο
θάνατο και ποιες όχι. Αλλά και πάλι, ως Χριστιανός, δεν θα ήθελα να δελεάσω την
αιώνια μοίρα μου με τον Θεό συμμετέχοντας σε μερικές από τις βαρύτερες αμαρτίες
που αναφέρονται στα παραπάνω εδάφια, πιστεύοντας ότι θα κάνει τα πάντα μόνο και
μόνο επειδή σωθήκαμε νωρίτερα στη ζωή μας.
7. Έκπτωση
από τη χάρη
Η Αγία Γραφή
μας λέει συγκεκριμένα ότι «σωζόμαστε κατά χάριν».
Εφεσ.β:5 και ενώ ήμεθα νεκροί διά τα
αμαρτήματα, εζωοποίησεν ημάς μετά του Χριστού· κατά χάριν είσθε σεσωσμένοι·
Ωστόσο, το
επόμενο εδάφιο λέει συγκεκριμένα ότι μπορούμε να «εκπέσουμε από τη χάρη»:
Αν βάλετε και
τις δύο φράσεις ακριβώς δίπλα τη μία στην άλλη, τότε πιστεύω ότι θα μπορούσαν
να μας πουν ότι ένας Χριστιανός θα μπορούσε να χάσει τη σωτηρία του.
Πιστεύω ότι οι
λέξεις «Έκπτωση από τη χάρη» σημαίνουν ακριβώς αυτό που λένε. Αν έχουμε «σωθεί
με τη χάρη», τότε μπορούμε επίσης να «εκπέσουμε από την ίδια σωτήρια χάρη».
Αυτό είναι άλλο ένα δυνατό εδάφιο από τον Κύριο που μας δείχνει ότι μπορούμε να
χάσουμε τη σωτηρία που μας χάρισε.
Εβρ.β:1 Διά τούτο πρέπει ημείς να προσέχωμεν
περισσότερον εις όσα ηκούσαμεν, διά να μη εκπέσωμέν ποτέ.
Βάλτε αυτό το
εδάφιο (Γαλ.ε:4) μαζί με όλα τα άλλα που αναφέρθηκαν παραπάνω - και θα
καταλάβετε βιβλιογραφικά ότι ένας Χριστιανός θα μπορούσε ενδεχομένως να χάσει
τη σωτηρία του αν προσπαθήσει να ξεπεράσει τα όρια, δοκιμάζοντας νέα πράγματα,
συχνά με έναν επικίνδυνο ή καινοτόμο τρόπο, ή πέφτοντας σε μερικές από τις
βαρύτερες αμαρτίες όπως περιγράψαμε παραπάνω.
8. Σβήνει
κάποιο όνομα από το βιβλίο της ζωής;
Ας δούμε ένα
τρομακτικά έντονο εδάφιο, απευθείας από τον Ιησού στο Βιβλίο της Αποκάλυψης.
Αποκ.γ:5 Ο νικών, ούτος θέλει ενδυθή ιμάτια λευκά,
και δεν θέλω ΕΞΑΛΕΙΨΕΙ το όνομα αυτού εκ του βιβλίου της ζωής, και θέλω
ομολογήσει το όνομα αυτού ενώπιον του Πατρός μου και ενώπιον των αγγέλων αυτού.
Το Βιβλίο της
Ζωής είναι ένα Βιβλίο που έχει καταγεγραμμένο κάθε αναγεννημένο άνθρωπο. Μόλις υπακούσεις στο
ευαγγέλιο του Ιησού Χριστού, το όνομά σου καταγράφεται σε αυτό το Βιβλίο.
Αλλά
παρατηρήστε τι λέει ο Ιησούς σε σχέση με αυτό το συγκεκριμένο Βιβλίο.
Συγκεκριμένα λέει ότι όποιος «νικά», το όνομά του δεν θα «εξαλειφθεί» από αυτό
το Βιβλίο.
Το γεγονός ότι
ο Ιησούς μας λέει ότι τα ονόματά μας μπορούν κυριολεκτικά να σβήσουν από αυτό
το Βιβλίο είναι απλά μια απόδειξη ότι μπορούμε να χάσουμε τη σωτηρία μας.
Αν το όνομά
σου δεν μπορούσε να σβήσει από αυτό το Βιβλίο, τότε ο Ιησούς δεν θα είχε κάνει
ποτέ τη συγκεκριμένη δήλωση.
Αλλά αφού το
είπε, πιστεύω ότι αυτό είναι ένα άλλο δυνατό εδάφιο των Γραφών που μας δείχνει
ότι μπορούμε να χάσουμε τη σωτηρία μας.
Παρατηρήστε
επίσης τη συγκεκριμένη λέξη που χρησιμοποιεί ο Ιησούς για να συνδέσει αυτή τη
δυνατότητα – τη λέξη «ο νικών».
Τι είναι αυτό
που ο Ιησούς θέλει να νικήσουμε;
Ένα από τα
πράγματα που σίγουρα θέλει να ξεπεράσουμε είναι ο πειρασμός να πέσουμε και να
μπούμε σε αυτές τις βαρύτερες περιοχές αμαρτίας. Η Αγία Γραφή μας λέει ότι
πρέπει να «υπομείνουμε» τον πειρασμό.
Υπομένω έναν
πειρασμό σημαίνει ότι δεν ενδίδω σε αυτόν, δεν ξεπερνάω τα όρια - αλλά αν κατά
τύχη πέσω σε έναν τέτοιο πειρασμό, να αποσυρθώ αμέσως, το συντομότερο δυνατόν.
Αν δεν το κάνω,
και δεν ξεπεράσω και βγω από αυτόν τον πειρασμό μέσα στο χρονικό διάστημα που ο
Θεός μου δίνει, τότε το όνομά μου θα μπορούσε να σβήσει από το Βιβλίο της Ζωής
για όλη την αιωνιότητα!
Το άλλο πράγμα
που πρέπει να καταλάβουμε από τη συγκεκριμένη διατύπωση που χρησιμοποιεί ο
Ιησούς, είναι ότι μόλις σβήσει το όνομά σου από το Βιβλίο της Ζωής - θα είναι
για όλη την αιωνιότητα.
Δεν θα υπάρξει
δεύτερη ευκαιρία να επιστρέψεις μόλις διαγραφείς επίσημα από το Βιβλίο, ακριβώς
όπως μας λέει το Εβρ.ς:4-8
Δεν υπάρχει
άλλη ένδειξη σε αυτό το εδάφιο, ή σε άλλα εδάφια στη Βίβλο, ότι αυτή η κηλίδα
από το όνομά σου μπορεί να αντιστραφεί ή να ακυρωθεί.
Ο τόνος και ο
ευθύς τρόπος με τον οποίο διατυπώνεται αυτό το εδάφιο μας δείχνει ότι όχι μόνο
μπορεί το όνομα ενός ατόμου να σβήσει πραγματικά από αυτό το Βιβλίο, αλλά ότι
μόλις γίνει, θα είναι για όλη την αιωνιότητα.
Και πάλι, αν
αυτό δεν ήταν μια πραγματική πιθανότητα, τότε ο Ιησούς δεν θα είχε διατυπώσει
ποτέ αυτόν τον στίχο με τον τρόπο που το έκανε. Αλλά το γεγονός ότι λέει με
συγκεκριμένες λέξεις ότι μπορεί να σβήσει το όνομα κάποιου από το Βιβλίο της
Ζωής, μας δείχνει ότι είναι μια σαφής πιθανότητα αν έχει πάει πολύ μακριά και
έχει βυθιστεί πάρα πολύ καιρό σε μια βαρύτερη περιοχή αμαρτίας.
Συμπέρασμα
Ο καθένας θα
πρέπει να καταλήξει στα δικά του συμπεράσματα για το αν πιστεύει ότι ένας
Χριστιανός μπορεί να χάσει τη σωτηρία του, έτσι όπως διατυπώνονται όλα τα
παραπάνω εδάφια.
Προσωπικά
πιστεύω ότι όλα τα παραπάνω εδάφια σημαίνουν ακριβώς αυτό που λένε.
Αν βάλεις όλα
τα παραπάνω εδάφια μαζί και ακριβώς δίπλα το ένα με το άλλο, όπως θα έκανες με
ένα παζλ, τότε πιστεύω ότι ο Θεός θα σου αποκαλύψει ότι ένας Χριστιανός μπορεί
να χάσει τη σωτηρία του αν:
·
«παραπέσει»
·
«εκπέσει
από τη χάρη»
·
«αποξενωθεί
από τον Χριστό»
·
αναμιχθεί
με μια «αμαρτία που οδηγεί στο θάνατο»
·
αν
πάει ενάντια στο «θέλημα» του Θεού
·
αν
επιστρέψει για άλλη μια φορά στα «μολύσματα του κόσμου»
·
«αμαρτήσει
ηθελημένα αφού έχει λάβει τη γνώση της αλήθειας».
Προσωπικά
πιστεύω ότι όλα τα παραπάνω εδάφια, και συγκεκριμένα μερικές βασικές φράσεις
που αναφέρονται σε αυτά, είναι απλά πάρα πολλές βιβλικές αποδείξεις που
δείχνουν ότι είναι δυνατόν για έναν Χριστιανό να χάσει τη σωτηρία του.
Γαλ.ς:7 Μη πλανάσθε, ο Θεός δεν εμπαίζεται·
επειδή ό,τι αν σπείρη ο άνθρωπος, τούτο και θέλει θερίσει·
Ο Θεός δεν θα
ανεχτεί κάποιοι δικοί Του να πέφτουν σε αυτές τις βαρύτερες περιοχές αμαρτίας,
και στη συνέχεια να νομίζουν ότι θα κάνει τα στραβά μάτια στις αμαρτίες τους,
ενώ ταυτόχρονα θα συγχωρεί τις αμαρτωλές δραστηριότητές τους κι ότι το αίμα του
Ιησού θα τους καλύπτει μέχρι την ημέρα που θα πεθάνουν.
Φοβάμαι κάποιους
Χριστιανούς, οι οποίοι ζουν σε ορισμένες από αυτές τις βαρύτερες περιοχές
αμαρτίας σε τακτική βάση, χωρίς καμία πρόθεση να προσπαθήσουν να βγουν από
αυτές.
Θα εκπλαγούν πολύ,
μόλις πεθάνουν και περάσουν απέναντι και πρέπει να συναντήσουν τον Κύριο για
την τελική κρίση.
Πηγαίνετε
κατευθείαν στον Θεό, προσευχόμενοι, και ζητήστε Του να σας δείξει ποια είναι η
αλήθεια σε αυτό το θέμα.
Όλα τα
παραπάνω είναι μόνο οι σκέψεις και οι απόψεις μας για αυτό το τόσο αμφιλεγόμενο
θέμα.