Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Παρασκευή 13 Ιουνίου 2025

Το δηλητηριώδες δόγμα που θα σε στείλει στην κόλαση:



Υπάρχει μια παραπλανητική διδασκαλία που έχει εξαπλωθεί στο Χριστιανισμό σαν καρκίνος και πιστεύω ότι θα είναι αυτή που θα στείλει περισσότερους ανθρώπους στην κόλαση, από οποιαδήποτε άλλη ψευδοδιδασκαλία που δημιουργήθηκε ποτέ!

Βασικά διδάσκει: «Αφού σώθηκες, δεν μπορείς να χαθείς».

Αυτή η ψευδοδιδασκαλία είναι ένα από τα πιο διαστρεβλωμένα και επικίνδυνα δόγματα στους χριστιανικούς κύκλους σήμερα!

Διδάσκει ότι μόλις ένα άτομο πάρει την απόφαση να «δεχτεί» τον Ιησού στην καρδιά του, η σωτηρία του είναι ασφαλής και είναι κλειδωμένη στην αιώνια ζωή – χωρίς εξαιρέσεις.

Ωστόσο, η Αγία Γραφή μας λέει ξεκάθαρα ότι θα υπάρξουν πολλοί ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ που θα καταλήξουν να χαθούν, ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ήταν ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟΙ για να διατηρήσουν και να προστατεύσουν τη σωτηρία που τους δόθηκε.

Η σωτηρία εξαρτάται από το αν ένα άτομο ζει μια υπάκουη ζωή αγιασμού και είναι μια ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ που απαιτεί από τους πιστούς να παραμείνουν πιστοί μέχρι το τέλος της ζωής τους.

Αυτή η ψευδοδιδασκαλία διδάσκει ότι ένα άτομο ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να χάσει τη σωτηρία του από τη στιγμή που έχει αποδεχθεί τον Ιησού, ακόμα κι αν αμαρτάνει ή ζει κοσμική ζωή. 

Για να δείξω πόσο δηλητηριώδες είναι πραγματικά αυτό το δόγμα και πώς αυτή η αίρεση αποτελεί ΑΜΕΣΗ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ των διδασκαλιών του ίδιου του Ιησού, θα ήθελα να σας παρουσιάσω μια παραβολή όπου ο Ιησούς είπε σαφέστατα, ότι η σωτηρία είναι υπό όρους και βασίζεται στην πλήρη παραχώρηση του ατόμου στον Κύριο.

Ο ΠΙΣΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΣ

Λουκ.ιβ:42 Και ο Κύριος είπε· Τις λοιπόν είναι ο πιστός οικονόμος και φρόνιμος, τον οποίον θέλει καταστήσει ο κύριος αυτού επί των υπηρετών αυτού, διά να δίδη εν καιρώ την διωρισμένην τροφήν;

Λουκ.ιβ:43 Μακάριος ο δούλος εκείνος, τον οποίον ελθών ο κύριος αυτού θέλει ευρεί πράττοντα ούτως.

Λουκ.ιβ:44 Αληθώς σας λέγω, ότι θέλει καταστήσει αυτόν επί πάντων των υπαρχόντων αυτού.

Εδώ ο Ιησούς ρωτάει τους μαθητές Του που υποτίθεται ότι θα ήταν σταθεροί.

Συνέχισε λέγοντας ότι αν ο υπηρέτης ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ πιστός ΜΕΧΡΙ να επιστρέψει - θα ανταμειφθεί με αιώνιες ανταμοιβές και αιώνια ζωή.

Αλλά καθώς προχωράμε, βλέπουμε ότι ο Ιησούς κατέστησε απόλυτα σαφές ότι αν αυτός [ο υπηρέτης] ΔΕΝ παραμείνει αληθινός και υπάκουος στο Χριστό, αλλά επιστρέψει σε μια ζωή αμαρτίας, θα χάσει τη Σωτηρία που κάποτε είχε:

Λουκ.ιβ:45 Εάν δε είπη ο δούλος εκείνος εν τη καρδία αυτού, Βραδύνει να έλθη ο κύριός μου· και αρχίση να δέρη τους δούλους και τας δούλας, και να τρώγη και να πίνη και να μεθύη,

Λουκ.ιβ:46 θέλει ελθεί ο κύριος του δούλου εκείνου, καθ' ην ημέραν δεν προσμένει και καθ' ην ώραν δεν εξεύρει, και θέλει αποχωρίσει αυτόν, και το μέρος αυτού θέλει θέσει μετά των απίστων.

Ένα βασικό σημείο που θα σε βοηθήσει να αναγνωρίσεις ότι αυτό το δόγμα είναι μια ΑΜΕΣΗ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ των διδασκαλιών του Ιησού, είναι να δεις πώς τα συμφραζόμενα αυτής της παραβολής περιγράφουν αυτό τον υπηρέτη και το αποτέλεσμα των επιλογών του.

Ο Ιησούς προειδοποίησε ξεκάθαρα ότι ακόμα κι αν ένας πιστός ξεκινήσει το περπάτημά του με το Χριστό σαν αληθινός και αφοσιωμένος μαθητής, αλλά αργότερα γυρίζει στον κόσμο και ζει στην αμαρτία, αυτός ο μαθητής θα απορριφθεί από το Θεό και θα βρεθεί με τους άπιστους στην κρίση.

Μέσα στα πλαίσια αυτής της παραβολής, ο Ιησούς μιλούσε απευθείας στους ΕΚΛΕΚΤΟΥΣ μαθητές του (Πέτρος, Ιάκωβος Ιωάννης, κλπ.), και τους προέτρεπε ότι ΑΥΤΟΙ πρέπει να προσέχουν να διατηρήσουν τη σωτηρία ΤΟΥΣ:

Λουκ.ιβ:22 Είπε δε προς τους μαθητάς αυτού·…..

Λουκ.ιβ:35 Ας ήναι αι οσφύες σας περιεζωσμέναι και οι λύχνοι καιόμενοι·

Λουκ.ιβ:37 Μακάριοι οι δούλοι εκείνοι, τους οποίους ελθών ο κύριος θέλει ευρεί αγρυπνούντας.

Λουκ.ιβ:40 Και σεις λοιπόν γίνεσθε έτοιμοι· διότι καθ' ην ώραν δεν στοχάζεσθε, έρχεται ο Υιός του ανθρώπου.

Στην πραγματικότητα, τα λόγια του Ιησού επηρέασαν τόσο πολύ τον Πέτρο ώστε παρακινήθηκε να ρωτήσει τον Κύριο αν αυτές οι παραβολές εφαρμόζονταν μόνο σ’ αυτούς ή σε όλους:

Λουκ.ιβ:41 Είπε δε προς αυτόν ο Πέτρος· Κύριε, προς ημάς λέγεις την παραβολήν ταύτην ή και προς πάντας;

Ο Ιησούς κατέστησε σαφές ότι η παραβολή του ΠΙΣΤΟΥ ΔΟΥΛΟΥ εφαρμοζόταν σε [ΟΛΟΥΣ] που πίστευαν στο Χριστό, και ότι η σωτηρία εξαρτάται από το αν παραμείνεις υπάκουος και πιστός μέχρι τέλους.

 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΒΙΒΛΙΚΗ ΣΩΤΗΡΙΑ είναι [υπό όρους] και απαιτεί:

1ο – Αναγέννηση, προκειμένου να μπεις στη Βασιλεία των Ουρανών (Πράξ.β:38).

2ο - Μόλις αναγεννηθείς, ΠΡΕΠΕΙ να ζήσεις μια ζωή αγιασμού και υπακοής προκειμένου να διατηρήσεις και να προστατεύσεις τη σωτηρία σου:

Ιεζ.ιη:24 Όταν όμως ο δίκαιος επιστραφή από της δικαιοσύνης αυτού και πράξη αδικίαν και πράξη κατά πάντα τα βδελύγματα τα οποία ο άνομος πράττει, τότε θέλει ζήσει; Πάσα η δικαιοσύνη αυτού, την οποίαν έκαμε, δεν θέλει μνημονευθή· εν τη ανομία αυτού την οποίαν ηνόμησε και εν τη αμαρτία αυτού, την οποίαν ημάρτησεν, εν αυταίς θέλει αποθάνει.

Θα κριθεί με τους άπιστους.

Μπορεί να υπάρχουν εκείνοι που λένε ότι αυτά είναι Παλαιά Διαθήκη και δεν ισχύουν για τους Χριστιανούς της Καινής Διαθήκης. Ωστόσο, αυτά τα εδάφια είναι ένας ΑΚΡΙΒΗΣ παραλληλισμός με την παραβολή του ΠΙΣΤΟΥ ΔΟΥΛΟΥ - με την οποία ο Ιησούς περιέγραψε ότι η σωτηρία εξαρτάται από μια πιστή και δίκαιη ζωή.

Το να ζει κανείς μια ζωή αγιασμού και υπακοής για να διατηρήσει τη σωτηρία του, είναι μια ΑΙΩΝΙΑ ΑΡΧΗ που θα παραμείνει για πάντα, ανεξάρτητα από την οικονομία στην οποία ζει κάποιος:

Εβρ.ιβ:14 Ζητείτε ειρήνην μετά πάντων, και τον αγιασμόν, χωρίς του οποίου ουδείς θέλει ιδεί τον Κύριον,

Ο απόστολος Παύλος στις επιστολές του, αναφέρεται πολύ συχνά στην πνευματική πτώση και στην έλλειψη πίστης, τόσο των πιστών της εποχής του, όσο και των πιστών της εκκλησίας των εσχάτων ημερών και το φαινόμενο αυτό το ονομάζει «αποστασία»:

Β’ Θεσ.β:3 Ας μη σας εξαπατήση τις κατ' ουδένα τρόπον· διότι δεν θέλει ελθεί η ημέρα εκείνη, εάν δεν έλθη πρώτον η αποστασία και αποκαλυφθή ο άνθρωπος της αμαρτίας, ο υιός της απωλείας,

Α΄Τιμ.δ:1 Το δε Πνεύμα ρητώς λέγει ότι εν υστέροις καιροίς θέλουσιν αποστατήσει τινές από της πίστεως, προσέχοντες εις πνεύματα πλάνης και εις διδασκαλίας δαιμονίων,

Ο απόστολος Πέτρος στις επιστολές του αναφέρεται σε ψευδοδιδάσκαλους οι οποίοι θα εμφανισθούν μέσα στο σώμα της εκκλησίας του Ιησού Χριστού:

Β’ Πέτρ.β:1 Υπήρξαν όμως και ψευδοπροφήται μεταξύ του λαού, καθώς και μεταξύ σας θέλουσιν είσθαι ψευδοδιδάσκαλοι, οίτινες θέλουσι παρεισάξει αιρέσεις απωλείας, αρνούμενοι και τον αγοράσαντα αυτούς δεσπότην, επισύροντες εις εαυτούς ταχείαν απώλειαν·

Ο Ιησούς κάποτε αναρωτήθηκε:

Λουκ.ιη:8 σας λέγω ότι θέλει κάμει την εκδίκησιν αυτών ταχέως. Πλην ο Υιός του ανθρώπου, όταν έλθη, άρα γε θέλει ευρεί την πίστιν επί της γης;

Ρωμ.ιβ:1,2 Σας παρακαλώ λοιπόν, αδελφοί, διά των οικτιρμών του Θεού, να παραστήσητε τα σώματά σας θυσίαν ζώσαν, αγίαν, ευάρεστον εις τον Θεόν, ήτις είναι η λογική σας λατρεία, και μη συμμορφόνεσθε με τον αιώνα τούτον, αλλά μεταμορφόνεσθε διά της ανακαινίσεως του νοός σας, ώστε να δοκιμάζητε τι είναι το θέλημα του Θεού, το αγαθόν και ευάρεστον και τέλειον.

Αυτές οι προτροπές δεν έχουν άλλο λόγο ύπαρξης από την προσπάθεια φύλαξης των πιστών από λάθη που κοστίζουν ακριβά, ακόμα και τη σωτηρία τους.

Β’ Κορ.ς:17,18 Διά τούτο. Εξέλθετε εκ μέσου αυτών και αποχωρίσθητε, λέγει Κύριος, και μη εγγίσητε ακάθαρτον, και εγώ θέλω σας δεχθή, και θέλω είσθαι Πατήρ σας, και σεις θέλετε είσθαι υιοί μου και θυγατέρες, λέγει Κύριος παντοκράτωρ.

Ο Ανανίας και η Σαπφείρα ήταν μέλη της πρώτης εκκλησίας, υπό την εποπτεία του αποστόλου Πέτρου. Και όμως δεν πρόσεξαν, με τα γνωστά αποτελέσματα (Πράξ.ε:1-11).

Β’ Τιμ.δ:10 διότι ο Δημάς με εγκατέλιπεν, αγαπήσας τον παρόντα κόσμον, και απήλθεν εις θεσσαλονίκην, ο Κρήσκης εις Γαλατίαν, ο Τίτος εις Δαλματίαν·

Ο Δημάς, συνοδοιπόρος του Παύλου, τον εγκατέλειψε γιατί αγάπησε το φρόνημα του κόσμου!