Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025

Μπορεί ένας Χριστιανός να χάσει την σωτηρία του; (1)



Άπαξ σωθείς, αιώνια σωσμένος;

Μπορεί ένας Χριστιανός να χάσει την σωτηρία του, αφού πραγματικά έχει δεχτεί τον Ιησού σαν προσωπικό του Κύριο και Σωτήρα;

Υπάρχει μεγάλη διχογνωμία στο Σώμα του Χριστού αυτή τη στιγμή, σχετικά με αυτό το ζήτημα.

Πολλοί πιστεύουν ότι δεν μπορείς να χάσεις την σωτηρία σου, ανεξάρτητα από το πόσα κακά πράγματα μπορεί να καταλήξεις να κάνεις σ’ αυτή την ζωή.

Η Αγία Γραφή λέει ότι είμαστε «σφραγισμένοι» με το Άγιο Πνεύμα τη στιγμή της σωτηρίας μας.

Έτσι, κάποιοι υποστηρίζουν ότι τίποτα δεν μπορεί να σπάσει αυτή την σφραγίδα, ανεξάρτητα από το πόσες αμαρτίες μπορεί να κάνει κάποιος μετά την σωτηρία του.

Άλλοι πιστεύουν ότι ο Θεός δεν εμπαίζεται και ότι μπορείς να χάσεις την σωτηρία σου αν αμαρτήσεις με συγκεκριμένες αμαρτίες.

Πιστεύω ότι υπάρχουν αρκετά εδάφια στις Γραφές που πραγματικά απαντούν σε αυτό το ερώτημα, και ιδιαίτερα με ένα εδάφιο.

Αφού μελετήσει κανείς αυτά τα εδάφια πολύ προσεκτικά, είναι προσωπική μου άποψη ότι ένας Χριστιανός μπορεί να χάσει την σωτηρία του ενώ έχει ήδη σωθεί.

Ωστόσο, πιστεύω ότι πρέπει πραγματικά να πέσει σε συγκεκριμένες αμαρτίες για να συμβεί αυτό.

Πιστεύω ότι η σφραγίδα του Αγίου Πνεύματος είναι πολύ ισχυρή σφραγίδα, αλλά αυτή η σφραγίδα μπορεί να σπάσει αν το άτομο με δική του ελεύθερη βούληση έχει επιλέξει να ζήσει στην σκοτεινή πλευρά αυτής της ζωής.

Θα προχωρήσω και θα σας δώσω τα πιο σημαντικά εδάφια από τις Γραφές που ασχολούνται με αυτή τη δυνατότητα.

Θα πρέπει ο καθένας σας να κρίνει και να διακρίνει για τον εαυτό του, αν αισθάνεσαι ή όχι ότι αυτά τα εδάφια υποδηλώνουν ότι ένας Χριστιανός μπορεί να χάσει τη σωτηρία του.

Για όσους από εσάς θέλετε πραγματικά μια απάντηση σε αυτό το θέμα, θα συνιστούσα ιδιαίτερα να μελετήσετε πολύ προσεκτικά αυτά τα εδάφια και στη συνέχεια να ζητήσετε από τον Θεό, να σας δώσει την άμεση απάντησή Του σε αυτό το θέμα λόγω της εξαιρετικής σημασίας του.

Αυτό που ακολουθεί είναι η προσωπική μου άποψη για το θέμα αυτό.

Ο καθένας θα πρέπει να λάβει την δική του απάντηση από τον Κύριο σχετικά με αυτό το θέμα, δεδομένου ότι υπάρχει τόση διχογνωμία στο Σώμα αυτή τη στιγμή σχετικά με αυτό το ζήτημα.

 

1. Παραπεσόντες

Κατά τη γνώμη μου, τα παρακάτω εδάφια, μιλάνε ακριβώς για το θέμα μας.

Ας τα διαβάσουμε, και στη συνέχεια θα επισημάνω μερικές φράσεις κλειδιά που δείχνουν ότι είναι δυνατόν για έναν Χριστιανό να χάσει τη σωτηρία του

Εβρ.ς:4-8 Διότι αδύνατον είναι οι άπαξ φωτισθέντες και γευθέντες της επουρανίου δωρεάς και γενόμενοι μέτοχοι του Αγίου Πνεύματος και γευθέντες τον καλόν λόγον του Θεού και τας δυνάμεις του μέλλοντος αιώνος, και έπειτα παραπεσόντες, αδύνατον να ανακαινισθώσι πάλιν εις μετάνοιαν, ανασταυρούντες εις εαυτούς τον Υιόν του Θεού και καταισχύνοντες. Διότι γη, ήτις πίνει την πολλάκις ερχομένην επ' αυτής βροχήν και γεννά βοτάνην ωφέλιμον εις εκείνους, διά τους οποίους και γεωργείται, μεταλαμβάνει ευλογίαν παρά Θεού· όταν όμως εκφύη ακάνθας και τριβόλους, είναι αδόκιμος και πλησίον κατάρας, της οποίας το τέλος είναι να καυθή.

Πρώτα, σημειώστε τη συγκεκριμένη φρασεολογία που χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον σωσμένο, τον αναγεννημένο Χριστιανό:

·        άπαξ φωτισθέντες

·        γευθέντες της επουρανίου δωρεάς

·        γενόμενοι μέτοχοι του Αγίου Πνεύματος

·        γευθέντες τον καλόν λόγον του Θεού

Δεν μπορείς να είσαι «μέτοχος του Αγίου Πνεύματος» αν δεν είσαι αναγεννημένος.

Μόνο ένας Χριστιανός μπορεί πραγματικά να «γευθεί τον καλόν λόγον του Θεού».

Αν το Άγιο Πνεύμα δεν κατοικεί μέσα σου, δεν μπορείς ποτέ να κατανοήσεις πλήρως τη Βίβλο επειδή όλη η Αγία Γραφή γράφτηκε πραγματικά από το Θεό.

Μεγάλο μέρος της Αγίας Γραφής πρέπει να διακρίνεται πνευματικά και αυτό γίνεται μόνο δια Πνεύματος Αγίου. Είναι δουλειά του Αγίου Πνεύματος να μας διδάξει τα πάντα και να μας οδηγήσει σε όλη την αλήθεια.

Το αποτέλεσμα της βοήθειας του Αγίου Πνεύματος, να κατανοήσεις τη Βίβλο όταν την διαβάζεις, είναι ο «φωτισμός» που λέει το παραπάνω εδάφιο.

Δεν μπορείς να «φωτισθείς» αν δεν έχεις ήδη το Άγιο Πνεύμα να ζει μέσα σου και να συνεργάζεται μαζί σου για να σε βοηθήσει να κατανοήσεις τις πνευματικές αλήθειες που βρίσκονται στη Βίβλο.

Βάλε τα όλα μαζί – δεν μπορείς να είσαι πραγματικά φωτισμένος, να είσαι μέτοχος του Αγίου Πνεύματος και να έχεις την ικανότητα να «γεύεσαι» τον λόγο του Θεού και τας δυνάμεις του μέλλοντος αιώνος αν δεν είσαι αναγεννημένος Χριστιανός.

Πιστεύω ότι αυτές οι συγκεκριμένες λέξεις που χρησιμοποιούνται δείχνουν ότι αυτό το εδάφιο μιλάει συγκεκριμένα για τους Χριστιανούς.

Και στη συνέχεια, κοιτάξτε τι λέει στη συνέχεια: «παραπεσόντες, αδύνατον να ανακαινισθώσι πάλιν εις μετάνοιαν....,».

Νομίζω ότι η λέξη κλειδί είναι «παραπεσόντες».

Τι θεωρείται «παραπτώση»;


Προφανώς, ο Θεός, ο Πατέρας, θα είναι ο τελικός κριτής σε τι θεωρείται παραπτώση.

Όπως θα δείτε σε μερικά άλλα εδάφια που αναφέρονται παρακάτω, ο Θεός δεν εμπαίζεται.

Πιστεύω ότι μερικοί από αυτούς τους βαρύτερους τύπους αμαρτιών μπορούν να κάνουν έναν Χριστιανό να χάσει την σωτηρία του αν δεν εξομολογηθούν και συγχωρεθούν από τον Κύριο, πριν πεθάνουν και περάσουν απέναντι.

Προσέξτε, το παραπάνω εδάφιο λέει ακόμα ότι:

«αδύνατον να ανακαινισθώσι πάλιν εις μετάνοιαν» αν παραπέσουν στους βαρύτερους τύπους αμαρτιών.

Η λέξη κλειδί είναι «αδύνατον» – που σημαίνει ότι ο Θεός δεν πρόκειται να τους επιτρέψει να επιστρέψουν αφού πιθανότατα έχουν περάσει αυτό που μπορεί να θεωρηθεί κάποιο είδος «σημείου χωρίς επιστροφή» μαζί Του.

Η Αγία Γραφή μας λέει ότι «Δεν θέλει καταμείνει πάντοτε το πνεύμα μου μετά του ανθρώπου» (Γέν.ς:3).

Βάλε όλα τα παραπάνω μαζί – και νομίζω ότι το παραπάνω εδάφιο μας λέει ότι είναι σίγουρα δυνατό για έναν Χριστιανό να χάσει την σωτηρία του αν η «πτώση» θεωρηθεί αρκετά σοβαρή και αρκετά ακραία στα μάτια του Θεού.

 

2. αμαρτάνωμεν εκουσίως, αφού ελάβομεν την γνώσιν της αληθείας

 

Αυτό είναι άλλο ένα τρομακτικό εδάφιο. Μιλάει για μια «πτώση» που θα μπορούσε να σε κάνει να χάσεις τη σωτηρία σου.

Πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα και συγκεκριμένα μιλάει για «ηθελημένη αμαρτία» αφού έχουμε ήδη λάβει τη γνώση της αλήθειας από το Θεό.

Εβρ.ι:26,27 Διότι εάν ημείς αμαρτάνωμεν εκουσίως, αφού ελάβομεν την γνώσιν της αληθείας, δεν απολείπεται πλέον θυσία περί αμαρτιών, αλλά φοβερά τις απεκδοχή κρίσεως και έξαψις πυρός, το οποίον μέλλει να κατατρώγη τους εναντίους.

Εβρ.ι:28 Εάν τις αθετήση τον νόμον του Μωϋσέως, επί δύο ή τριών μαρτύρων αποθνήσκει χωρίς έλεος·

Εβρ.ι:29 πόσον στοχάζεσθε χειροτέρας τιμωρίας θέλει κριθή άξιος ο καταπατήσας τον Υιόν του Θεού και νομίσας κοινόν το αίμα της διαθήκης, με το οποίον ηγιάσθη, και υβρίσας το Πνεύμα της χάριτος;

Εβρ.ι:30 Διότι εξεύρομεν τον ειπόντα· Εις εμέ ανήκει η εκδίκησις, εγώ θέλω κάμει ανταπόδοσιν, λέγει Κύριος· και πάλιν· Ο Κύριος θέλει κρίνει τον λαόν αυτού.

Εβρ.ι:31 Φοβερόν είναι το να πέση τις εις χείρας Θεού ζώντος.

Παρατηρήστε ότι το εδ.26 λέει ότι αν «αμαρτάνωμεν εκουσίως» αφού έχουμε ήδη λάβει τη γνώση της αλήθειας. Αυτή η διατύπωση υποδηλώνει ότι μιλάμε για χριστιανούς.

Το εδ.29 φαίνεται να επιβεβαιώνει αυτή τη δυνατότητα, όταν μιλάει για την καταπάτηση του Ιησού και την προσβολή του Πνεύματος της χάρης.

Στη συνέχεια, παρατηρήστε ότι λέει: «δεν απολείπεται πλέον θυσία περί αμαρτιών» σε άμεση αναφορά στην εκούσια αμαρτία αφού έχει ήδη ληφθεί η γνώση της αλήθειας.

Πιστεύω ότι οι λέξεις «δεν απολείπεται πλέον θυσία περί αμαρτιών» υποδηλώνουν σαφή απώλεια σωτηρίας αν κάποιος το τραβήξει τόσο πολύ.

 

3. ενεπλέχθησαν πάλιν εις τα μολύσματα του κόσμου

 

Άλλο ένα εδάφιο που ταιριάζει με το εδάφιο που αναφέρθηκε παραπάνω. Αναφέρεται, στην επίγνωση του Κυρίου και Σωτήρα μας Ιησού Χριστού και στους κινδύνους επιστροφής και πάλι στα «μολύσματα του κόσμου» από τα οποία μόλις βγήκαμε:

Β’ Πέτρ.β:20 Επειδή εάν αφού απέφυγον τα μολύσματα του κόσμου διά της επιγνώσεως του Κυρίου και Σωτήρος Ιησού Χριστού, ενεπλέχθησαν πάλιν εις ταύτα και νικώνται, έγειναν εις αυτούς τα έσχατα χειρότερα των πρώτων.

Β’ Πέτρ.β:21 Επειδή καλήτερον ήτο εις αυτούς να μη γνωρίσωσι την οδόν της δικαιοσύνης, παρά αφού εγνώρισαν να επιστρέψωσιν εκ της παραδοθείσης εις αυτούς αγίας εντολής.

Και πάλι, πιστεύω ότι αυτό το εδάφιο μιλάει συγκεκριμένα για Χριστιανούς όταν μιλάει για αποφυγή των μολυσμάτων αυτού του κόσμου «διά της επιγνώσεως του Κυρίου και Σωτήρος Ιησού Χριστού».

Δεν μπορείς να έχεις αληθινή γνώση για τον Ιησού αν δεν έχεις αναγεννηθεί.

Παρατηρήστε, αυτό το εδάφιο λέει συγκεκριμένα ότι είναι πολύ χειρότερο για κάποιον να σωθεί και στη συνέχεια να επιστρέψει στους παλιούς αμαρτωλούς τρόπους του και στα μολύσματα αυτού του κόσμου, από το να μην είχε σωθεί ποτέ.

Η φράση κλειδί σε αυτό το εδάφιο είναι «έγειναν εις αυτούς τα έσχατα χειρότερα των πρώτων».

Η λέξη «πρώτων» αναφέρεται στον καιρό πριν σωθούμε. Αν δεν έχεις σωθεί, δεν μπορείς να πας στον ουρανό. Τι θα μπορούσε να είναι χειρότερο από το να μην σωθεί ποτέ.

Ωστόσο, αυτό το εδάφιο πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα και κυριολεκτικά μας λέει ότι θα είναι χειρότερα για όποιον, αφού σωθεί, επιστρέψει στις αμαρτίες που έκανε παλιά, πριν σωθεί.

Αν αυτό είναι χειρότερο από το να μην σωθείς ποτέ, τότε πιστεύω ότι αυτό το εδάφιο είναι άλλο ένα που μας λέει ότι είναι δυνατόν να χάσεις την σωτηρία σου αφού αρχικά σώθηκες.

 

4. 22 συγκεκριμένες αμαρτίες που θα μπορούσαν να σας κρατήσουν έξω από τον ουρανό

 

Εάν κάποια από τα παραπάνω εδάφια υποδηλώνουν ενδεχομένως ότι μπορείς να χάσεις τη σωτηρία σου - τότε ποιες είναι αυτές οι αμαρτίες που θα μπορούσαν να σε κάνουν να χάσεις τη σωτηρία σου; Τα επόμενα εδάφια μιλάνε γι’ αυτές τις συγκεκριμένες αμαρτίες.

Τα παρακάτω δύο αποσπάσματα μιλάνε για χριστιανούς ή άπιστους; Αν ταιριάξεις αυτά τα δύο εδάφια με αυτά που είδαμε παραπάνω, τότε πιστεύω ότι ορισμένες από αυτές τις αμαρτίες, αν διαπράττονται από χριστιανούς σε τακτική και συχνή βάση, θα μπορούσαν να τους δημιουργήσουν μεγάλα προβλήματα με τον Κύριο και ενδεχομένως να βάλουν σε κίνδυνο τη σωτηρία τους:

Α’ Κορ.ς:9,10 Η δεν εξεύρετε ότι οι άδικοι δεν θέλουσι κληρονομήσει την βασιλείαν του Θεού; Μη πλανάσθε· ούτε πόρνοι ούτε ειδωλολάτραι ούτε μοιχοί ούτε μαλακοί ούτε αρσενοκοίται ούτε κλέπται ούτε πλεονέκται ούτε μέθυσοι ούτε λοίδοροι ούτε άρπαγες θέλουσι κληρονομήσει την βασιλείαν του Θεού.

Γαλ.ε:19-21 Φανερά δε είναι τα έργα της σαρκός, τα οποία είναι μοιχεία, πορνεία, ακαθαρσία, ασέλγεια, ειδωλολατρεία, φαρμακεία, έχθραι, έριδες, ζηλοτυπίαι, θυμοί, μάχαι, διχοστασίαι, αιρέσεις, φθόνοι, φόνοι, μέθαι, κώμοι, και τα όμοια τούτων, περί των οποίων σας προλέγω, καθώς και προείπον, ότι οι τα τοιαύτα πράττοντες βασιλείαν Θεού δεν θέλουσι κληρονομήσει.

Παρατηρήστε ότι η αμαρτία της μοιχείας αναφέρεται συγκεκριμένα και στα δύο εδάφια. Αυτό σημαίνει ότι κάποιος Χριστιανός που απατά τον/την σύζυγό του, κινδυνεύει να χάσει τη σωτηρία του.

Κοίτα τι συνέβη στο Σατανά και το ένα τρίτο όλων των αγγέλων. Δεν μπόρεσαν να παραμείνουν πιστοί και αφοσιωμένοι στον Κύριο για πολύ, και ως εκ τούτου, προσπάθησαν να επαναστατήσουν εναντίον Του και τελικά εκδιώχθηκαν από τον ουρανό!

Η λέξη «αρσενοκοίτης» αναφέρεται σε έναν άνδρα που έχει σεξουαλικές σχέσεις με έναν άλλο άνδρα. Είναι μια άλλη λέξη για την περιγραφή της αμαρτίας της ομοφυλοφιλίας.

Η λέξη «ακαθαρσία» αναφέρεται σε κάποιον που «αγνοεί τους αποδεκτούς κανόνες και πρότυπα, έναν που είναι ηθικά έκλυτος, ειδικά σε σεξουαλικά θέματα».

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα δύο παραπάνω εδάφια μιλούν για τους άπιστους. Αλλά μήπως μιλάνε και για χριστιανούς;

Υποθέτω ότι όλοι θα μάθουμε μόλις πάμε στον ουρανό και δούμε ποιος τα κατάφερε και ποιος όχι.

 

5. Δεν θα μπουν όλοι όσοι αποκαλούν τον Ιησού «Κύριο, Κύριο», στον Ουρανό

 

Το επόμενο δυνατό εδάφιο έρχεται κατευθείαν από τον ίδιο τον Ιησού. Δηλώνει συγκεκριμένα ότι δεν θα μπουν στον ουρανό όλοι όσοι Τον αποκαλούν «Κύριο, Κύριο» αλλά μόνο εκείνοι που κάνουν το θέλημα του Πατέρα.

Η λέξη κλειδί σε αυτό το εδάφιο είναι η λέξη «θέλημα» – το θέλημα του Θεού. Ποιο είναι το θέλημα του Πατέρα;

Μία από τις σαφείς «επιθυμίες» Του είναι να μείνουμε μακριά από σοβαρές αμαρτίες, ειδικά μερικές από τις συγκεκριμένες αμαρτίες που αναφέρονται στα δύο παραπάνω εδάφια.

Όταν ο Ιησούς χρησιμοποιεί τα λόγια εκείνων που Τον αποκαλούν «Κύριο, Κύριο» – αναφέρεται σε Χριστιανούς ή άπιστους;

Προσωπικά πιστεύω ότι αναφέρεται στους Χριστιανούς. Πώς μπορείς πραγματικά να αποκαλείς τον Ιησού «Κύριο, Κύριο» εκτός αν έχεις σωθεί αποδεχόμενος Τον σαν «Κύριο» και Σωτήρα σου.

Αν ο Ιησούς αναφέρεται συγκεκριμένα στους Χριστιανούς με αυτή τη φράση, τότε αυτό είναι άλλο ένα εδάφιο που δείχνει ότι ένας Χριστιανός μπορεί να χάσει την σωτηρία του.

Όταν σωθείς, και στη συνέχεια γυρίσεις πίσω και αρχίσεις να πράττεις μερικές από αυτές τις βαρύτερες αμαρτίες – οι οποίες είναι ενάντια στο «θέλημα» του Θεού – τότε πιστεύω ότι κινδυνεύεις να χάσεις την σωτηρία σου.

Πιστεύω ότι αυτό το εδάφιο μας λέει επίσης ότι ο Θεός δεν εμπαίζεται! Δεν μπορείς να δεχτείς τον Ιησού σαν Κύριο και Σωτήρα σου, την άλλη στιγμή να γυρίσεις στα παλιά και να αρχίσεις να κάνεις μερικές από αυτές τις βαρύτερες αμαρτίες – και συγχρόνως να νομίζεις ότι μπορείς να ξεφύγεις γιατί ο Θεός κοιτάζει από την άλλη μεριά.

Οι αμαρτίες της μοιχείας και της ομοφυλοφιλίας είναι δύο πολύ τρομακτικές αμαρτίες για κάθε Χριστιανό που θέλει να εμπλακεί με τον τρόπο που διατυπώνονται μερικά από τα παραπάνω εδάφια.

Δεν θα ήθελα να βάλω σε πειρασμό την αιώνια μοίρα μου με τον Θεό Πατέρα συμμετέχοντας σε αυτές τις δύο αμαρτίες ή σε οποιαδήποτε από τις άλλες αμαρτίες που αναφέρονται στα δύο παραπάνω εδάφια.

 

Εδώ είναι τα εδάφια:

Ματθ.ζ:21-23 Δεν θέλει εισέλθει εις την βασιλείαν των ουρανών πας ο λέγων προς εμέ, Κύριε, Κύριε, αλλ' ο πράττων το θέλημα του Πατρός μου του εν τοις ουρανοίς. Πολλοί θέλουσιν ειπεί προς εμέ εν εκείνη τη ημέρα, Κύριε, Κύριε, δεν προεφητεύσαμεν εν τω ονόματί σου, και εν τω ονόματί σου εξεβάλομεν δαιμόνια, και εν τω ονόματί σου εκάμομεν θαύματα πολλά; Και τότε θέλω ομολογήσει προς αυτούς ότι ποτέ δεν σας εγνώρισα· φεύγετε απ' εμού οι εργαζόμενοι την ανομίαν.

Παρατηρήστε ότι ο Ιησούς μιλάει συγκεκριμένα για ανθρώπους που έχουν προφητεύσει και εκδιώξει δαίμονες στο όνομά Του. Ο Ιησούς αναφέρεται σε Χριστιανούς.

Πιστεύω ότι είναι, ειδικά στη δεύτερη πράξη που έκαναν αυτοί οι άνθρωποι – να εκβάλουν δαιμόνια από ανθρώπους στο όνομά Του.

Ένας άπιστος δεν μπορεί να εκβάλει δαιμόνια από κάποιον επειδή δεν έχει τη νομική εξουσία να το κάνει. Οι δαίμονες εκδιώκονται από τους ανθρώπους με τη δύναμη του Αγίου Πνεύματος.

Πρέπει να έχεις το Άγιο Πνεύμα να ζει και να λειτουργεί μέσα σου προτού μπορέσεις να εκδιώξεις δαιμόνια από κάποιον.

Μόνο οι αναγεννημένοι χριστιανοί έχουν το Άγιο Πνεύμα να ζει και να λειτουργεί μέσα τους – οι άπιστοι όχι!

Σαν αποτέλεσμα, οι άπιστοι δεν έχουν τη δύναμη του Αγίου Πνεύματος ή τη νομική εξουσία από το Θεό να εκδιώξουν δαιμόνια από οποιονδήποτε, συμπεριλαμβανομένου του εαυτού τους.

Δύο εδάφια από τις Γραφές θα το υποστηρίξουν αυτό. Στις Πράξ.ιθ:13-16, αρκετοί Ιουδαίοι εξορκιστές ανέλαβαν να επικαλεστούν το όνομα του Ιησού για να προσπαθήσουν να διώξουν δαιμόνια από πολλούς ανθρώπους. Όταν προσπάθησαν να διώξουν αυτά τα δαιμόνια στο όνομα του Ιησού, ένα από τα κακά πνεύματα τους απάντησε δηλώνοντας ότι ήξεραν ποιος ήταν ο Ιησούς και ο Παύλος, αλλά δεν ήξεραν ποιοι ήταν αυτοί.

Τότε ο άνθρωπος που είχε το δαιμόνιο μέσα του πήδηξε πάνω στους Εβραίους εξορκιστές, τους εξουδετέρωσε και κυριολεκτικά «ίσχυσαν» εναντίον τους.

Στη συνέχεια, οι άνδρες έτρεξαν έξω από το σπίτι "γυμνοί και τραυματισμένοι". Με άλλα λόγια, οι Εβραίοι εξορκιστές δεν είχαν θεϊκή δύναμη και εξουσία να προσπαθούν να επιτιμήσουν αυτούς τους δαίμονες.

Και όχι μόνο δεν ήταν σε θέση να διώξουν τους δαίμονες, αλλά οι δαίμονες είχαν τη δυνατότητα να τους επιτεθούν σωματικά και να τους οδηγήσουν έξω από το σπίτι χωρίς ρούχα! Και αυτοί οι άνδρες ήταν Εβραίοι, όχι εντελώς άπιστοι.

Πράξ.ιθ:13-16 Και τινές από των περιερχομένων εξορκιστών Ιουδαίων επεχείρησαν να προφέρωσιν επί τους έχοντας τα πνεύματα τα πονηρά το όνομα του Κυρίου Ιησού, λέγοντες· Σας ορκίζομεν εις τον Ιησούν, τον οποίον ο Παύλος κηρύττει. Και οι πράττοντες τούτο ήσαν επτά τινές υιοί Ιουδαίου αρχιερέως ονομαζομένου Σκευά. Αποκριθέν δε το πνεύμα το πονηρόν, είπε· Τον Ιησούν γνωρίζω και τον Παύλον εξεύρω· σεις δε τίνες είσθε; Και πηδήσας επ' αυτούς ο άνθρωπος, εις τον οποίον ήτο το πνεύμα το πονηρόν, και νικήσας αυτούς, ίσχυσε κατ' αυτών, ώστε γυμνοί και τετραυματισμένοι έφυγον εκ του οίκου εκείνου.

Παρατηρήστε στο πρώτο εδάφιο που αναφέρεται παραπάνω (Ματθ.ζ), ότι ο Ιησούς δεν αμφισβητεί ότι αυτοί οι άνθρωποι πραγματικά έβγαζαν δαιμόνια από τους ανθρώπους στο όνομά Του. Αναγνωρίζει ευθέως ότι το έκαναν.

Και αν ο Ιησούς αναγνωρίζει αυτό το γεγονός – τότε αυτοί οι άνθρωποι πρέπει να ήταν αναγεννημένοι χριστιανοί, επειδή μόνο οι αναγεννημένοι Χριστιανοί έχουν τη δύναμη του Αγίου Πνεύματος και είναι σε θέση να διώξουν δαιμόνια από οποιονδήποτε.

Έχω ακούσει κάποιους μελετητές να υποστηρίζουν ότι οι άνθρωποι στους οποίους αναφέρεται ο Ιησούς σε αυτόν το εδάφιο ήταν άπιστοι, όχι σωσμένοι Χριστιανοί. Αυτοί οι άπιστοι στη συνέχεια έκβαλαν δαίμονες από τους ανθρώπους και προφητεύουν στο όνομά Του, λειτουργώντας υπό κάποιου είδους δαιμονική επιρροή ή κατοχή.

Με άλλα λόγια, το έκαναν αυτό με τη δύναμη ενός δαιμόνιου πνεύματος και όχι με τη δύναμη του Αγίου Πνεύματος. Ωστόσο, το δεύτερο εδάφιο που αναφέρθηκε παραπάνω (Πράξ.ιθ) μας λέει ότι οι άπιστοι δεν μπορούν να διώξουν δαιμόνια από τους ανθρώπους, ακόμη και αν λειτουργούν υπό κάποιο είδος δαιμονικής επιρροής και δύναμης.

Ένα άλλο πολύ δυνατό εδάφιο που βοηθάει να υποστηρίξουμε ότι τα δαιμόνια δεν εκβάλουν δαιμόνια σε ένα άτομο, βρίσκεται στο Μάρκ.γ:20-30. Σε αυτά τα εδάφια, οι Γραμματείς κατηγορούν τον Ιησού ότι εκδιώκει δαίμονες από τους ανθρώπους με τον Βεελζεβούλ, τον άρχοντα των δαιμονίων.

Στη συνέχεια, ο Ιησούς απαντάει λέγοντας:

Πως δύναται Σατανάς να εκβάλλη Σατανάν; και εάν βασιλεία διαιρεθή καθ' εαυτής, η βασιλεία εκείνη δεν δύναται να σταθή· ....Και αν ο Σατανάς εσηκώθη καθ' εαυτού και διηρέθη, δεν δύναται να σταθή, αλλ' έχει τέλος.

Εάν ο Σατανάς ή ένα δαιμόνιο δεν μπορεί να εκδιώξει δαίμονες από κανέναν, και αν οι άπιστοι δεν έχουν τη δύναμη και την εξουσία να το κάνουν, τότε οι άνθρωποι στους οποίους αναφέρεται ο Ιησούς πρέπει να είναι αναγεννημέμοι χριστιανοί, όχι άπιστοι.

Παρατηρήστε τι λέει ο Ιησούς στη συνέχεια – «ότι ποτέ δεν σας εγνώρισα· φεύγετε απ' εμού οι εργαζόμενοι την ανομίαν». Ο κίνδυνος να χάσουν τη σωτηρία τους οφείλονταν στο γεγονός ότι «εργαζόταν» την ανομία.

Η λέξη «εργαζόμενοι» σημαίνει κάποιον που παραβιάζει σκόπιμα, οικειοθελώς  κάποιους βασικούς νόμους και εντολές του Θεού σε τακτική βάση, όχι κάποιος που απλά περιστασιακά ξεφεύγει.

Και πάλι, πιστεύω ότι ο Ιησούς μας δίνει ένα σημαντικό στοιχείο σε αυτό το εδάφιο, ότι μιλάει πραγματικά για χριστιανούς, όχι για άπιστους.

Και αν είναι έτσι, τότε αυτό το εδάφιο είναι τρανταχτή απόδειξη ότι ένας Χριστιανός μπορεί να χάσει τη σωτηρία του αν ξεπεράσει κάποια όρια για πολύ καιρό, χωρίς καμία πρόθεση να βγει ποτέ από τις αμαρτωλές συμπεριφορές του, και καμία μεταμέλεια.