Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Πέμπτη 18 Ιουνίου 2020


Ματθ.κδ:4-5 Βλέπετε μη σας πλανήση τις



Όπως είδαμε στο προηγούμενο θέμα μας, το Ματθ.κδ:4-14 ασχολείται με τα γεγονότα του πρώτου μισού της επταετούς περιόδου Θλίψης, γνωστού σαν «αρχές ωδίνων» (Ματθ.κδ:8). Αυτά τα γεγονότα είναι παράλληλα με τις κρίσεις των σφραγίδων στην Αποκ.ς. Θεωρώ ότι στην ομιλία του Χριστού, οι μαθητές ήταν οι εκπρόσωποι των ευσεβών Εβραίων και προειδοποιήθηκαν για το τι θα συμβεί στο έθνος τους. Έτσι, αυτό το απόσπασμα, που έχουμε μπροστά μας, θα λάβει χώρα στο μέλλον, μετά την αρπαγή της εκκλησίας, κατά την έναρξη της Θλίψης.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τετάρτη 17 Ιουνίου 2020


Σε μια μικτή συγκέντρωση στην εκκλησία, μπορούν οι γυναίκες να μιλήσουν;




Σε μια μικτή συγκέντρωση βιβλικής μελέτης ή τηλεδιάσκεψη, μπορούν οι γυναίκες να μιλήσουν πάνω στο θέμα που συζητιέται; Μήπως παραβιάζει το: Α’ Κορ.ιδ:34;

«Αι γυναίκες σας ας σιωπώσιν εν ταις εκκλησίαις· διότι δεν είναι συγκεχωρημένον εις αυτάς να λαλώσιν, αλλά να υποτάσσωνται, καθώς και ο νόμος λέγει».

Σε γενικές γραμμές, σε μικτές ομάδες, η Αγία Γραφή περιμένει από τους άντρες να οδηγήσουν την διδασκαλία, να ρωτήσουν και να απαντήσουν στις ερωτήσεις, όπως λέει ο Παύλος:

Κ α λ η μ έ ρ α


Τρίτη 16 Ιουνίου 2020


Ματθ.κδ:4-14 Τα πρώτα 3 ½ χρόνια της Θλίψης




Έχουμε ήδη δει, ότι το Ματθ.κδ είναι μια μελλοντική, εσχατολογική προφητεία. Το επόμενο θέμα που θα ασχοληθούμε είναι πότε θα συμβεί το Ματθ.κδ:4-14;

Υπάρχουν δύο κύριες απόψεις που οι φουτουριστές, συνηθίζουν να υποστηρίζουν. Ορισμένοι πιστεύουν ότι το Ματθ.κδ:4-14 αναφέρεται στην οικονομία της χάρης – αυτός είναι ο καιρός μεταξύ της πρώτης έλευσης του Χριστού και την αρχή της Θλίψης. Κάποιοι άλλοι υποστηρίζουν ότι το Ματθ.κδ:4-14 και ειδικά το Ματθ.κδ:4-8, αναφέρεται στο πρώτο μέρος της θλίψης και αντιστοιχεί με τις τέσσερις πρώτες κρίσεις των σφραγίδων της Αποκ.ς:1-8. Νομίζω ότι η δεύτερη άποψη είναι σωστή.

Κ α λ η μ έ ρ α


Δευτέρα 15 Ιουνίου 2020


Χάραγμα

Ανάλογα με το πότε πιστεύει κάποιος ότι θα γίνει η αρπαγή της εκκλησίας -  σε σχέση με την Μ. Θλίψη - επηρεάζεται και φοβάται ότι μπορεί να πάρει κατά λάθος ή αναγκαστικά το χάραγμα.

Πάρτε για παράδειγμα έναν νεαρό σε με μια βιβλική μελέτη. Ο δάσκαλος, μόλις δίδαξε ότι η εκκλησία πρέπει να βιώσει έστω για λίγο την Μ. Θλίψη. Ο νεαρός σηκώνεται εκρηκτικά γεμάτος ενθουσιασμό, προτρέποντας τους υπόλοιπους ότι όταν έρθει η ώρα να μας σκοτώσει ο Αντίχριστος, πρέπει να βάλουμε από μόνοι μας τα κεφάλια μας στην γκιλοτίνα και περήφανα να πεθάνουμε, για τον Χριστό.

Κ α λ η μ έ ρ α


Κυριακή 14 Ιουνίου 2020


Χρηστότητα και αυστηρότητα


Δευτ.ζ:9-11 «Γνώρισον λοιπόν, ότι Κύριος ο Θεός σου αυτός είναι ο Θεός, ο Θεός ο πιστός, ο φυλάττων την διαθήκην και το έλεος προς τους αγαπώντας αυτόν και φυλάττοντας τας εντολάς αυτού, εις χιλίας γενεάς· και ανταποδίδων κατά πρόσωπον αυτών εις τους μισούντας αυτόν, διά να εξολοθρεύση αυτούς· δεν θέλει βραδύνει εις τον μισούντα αυτόν· θέλει κάμει εις αυτόν την ανταπόδοσιν κατά πρόσωπον αυτού. Φύλαττε λοιπόν τας εντολάς και τα διατάγματα και τας κρίσεις, τας οποίας εγώ σε προστάζω σήμερον διά να κάμνης αυτάς».
Δύο γεγονότα:
(1) Παρηγοριά και ενθάρρυνση γι’ αυτούς που αγαπάνε πραγματικά το Θεό
(2) σοβαρότατη προειδοποίηση γι’ αυτούς που Τον περιφρονούν!
Όσοι αγαπούν το Θεό και φυλάνε τις εντολές Του, μπορούν να υπολογίζουν στην πιστότητά Του και στην χάρη Του ΚΑΘΕ ΣΤΙΓΜΗ και ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΣΤΑΣΗ!

Κ α λ η μ έ ρ α


Σάββατο 13 Ιουνίου 2020


Ερμηνευτικά λάθη


                                   
Η μελέτη της Αγίας Γραφής είναι σπουδαίο προνόμιο των πιστών. Ταυτόχρονα όμως είναι και μεγάλη ευθύνη. Γιατί;

Επειδή σημασία δεν έχει μόνο ΤΙ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ αλλά και ΤΟ ΝΟΗΜΑ εκείνων που διαβάζουμε.

Δύο ιστορίες από την Καινή Διαθήκη, που θυμίζουμε παρακάτω, μιλούν γι’ αυτή την αλήθεια και πόσο αντίκτυπο έχει στην καθημερινή αλλά και την πνευματική μας ζωή.

Η πρώτη περικοπή είναι από το Ευαγγέλιο του Λουκά (ι:25-28), όπου έχουμε το επεισόδιο του νομικού που ήρθε στον Χριστό με την επιθυμία να κληρονομήσει αιώνια ζωή.

Κ α λ η μ έ ρ α


Πέμπτη 11 Ιουνίου 2020


Ματθ.κδ:3 Η παρανόηση των μαθητών



Η ερώτηση των μαθητών στο Ματθ.κδ:3 χωρίζεται σε δύο μέρη. Το πρώτο ερώτημα αφορά την καταστροφή του Ναού, η οποία έγινε το 70 μ.Χ. Το δεύτερο ερώτημα, που αποτελείται από δύο σκέλη που σχετίζονται μεταξύ τους, αναφέρεται σε γεγονότα που δεν έχουν ακόμη έρθει. Οι μαθητές προφανώς πίστευαν ότι και τα τρία γεγονότα, η καταστροφή του Ναού, το σημείο του ερχομού του Χριστού και το τέλος του αιώνα θα συνέβαιναν ταυτόχρονα. Ωστόσο, αυτό δεν ισχύει.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τετάρτη 10 Ιουνίου 2020

Τηλεδιασκέψεις


Πήρα αυτό το σημείωμα από κάποιον που παρακολούθησε τηλεδιασκέψεις των ημερών, και το μεταφέρω αυτούσιο!


Ως Χριστιανός και παρατηρητής θα ήθελα να αναφερθώ στα τελευταία γεγονότα των εκκλησιών λόγω κορωνοϊού. Παρατηρώ μια επίμονη προσπάθεια περί ενότητας με αποδοχή της διαφορετικότητας όπως λέγεται περί ιδεών ,δογμάτων ,απόψεων ,διαφόρων και προτάσεων. Θα ήθελα να επισημάνω τις εξής παρατηρήσεις που μου φάνηκαν υπό πίεση από την μια και παράξενη από την άλλη.

ΜΕΛΕΤΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ




Παρόλο που ο Πέτρος και ο Παύλος είναι οι δύο κύριοι χαρακτήρες στην ιστορία της πρώτης Εκκλησίας όπως καταγράφεται στις Πράξεις των Αποστόλων, οι μελετητές του βιβλίου αυτού πρέπει να γνωρίσουν καλά τους κύριους χαρακτήρες, το ρόλο που έπαιξαν σ’ αυτή την ιστορία, και που θα βρουν τις αναφορές για το κάθε τι απ’ αυτά. Πρέπει να είναι τόσο πολύ εξοικειωμένοι μ’ αυτό το βιβλίο, ώστε αμέσως να μπορούν να ανατρέχουν στην ιστορία που αναφέρεται σ’ αυτούς τους χαρακτήρες. Μερικοί απ’ αυτούς αναφέρονται παρακάτω:

Κ α λ η μ έ ρ α


Τρίτη 9 Ιουνίου 2020


Ματθ.κδ:1-3 Εισαγωγή και Ιστορικό Πλαίσιο



Η επί του όρους ομιλία, που δόθηκε λίγο πριν από τη σταύρωση του Ιησού, είναι το πιο σημαντικό ενιαίο μέρος της προφητείας σε όλη τη Βίβλο. Είναι σημαντικό γιατί προήλθε από τον ίδιο τον Ιησού αμέσως μετά την απόρριψη Του από τον λαό Του και επειδή παρέχει τον κύριο σκελετό των γεγονότων των έσχατων καιρών.—

Προφητεία της Βίβλου. Η επί του όρους ομιλία είναι η προφητική διδασκαλία του Κυρίου μας, που βρίσκεται στο Ματθ.κδ-κε, στον Μάρκο ιγ και στον Λουκά κα. Αυτή η ομιλία επηρεάζει πάρα πολύ όλες τις εσχατολογικές ερμηνείες που υπάρχουν.

Κ α λ η μ έ ρ α


Δευτέρα 8 Ιουνίου 2020


Το εσωτερικό σου ταιριάζει με το εξωτερικό σου;



Ματθ.ε:8 Μακάριοι οι καθαροί την καρδίαν, διότι αυτοί θέλουσιν ιδεί τον Θεόν.

Κάποτε ένας πατέρας είπε στο παιδί του να καθίσει. Το παιδί αρνήθηκε. Και πάλι ο πατέρας είπε το παιδί να καθίσει, και πάλι το παιδί πεισματικά αρνήθηκε. Τέλος, ο πατέρας του είπε, «αν δεν καθίσεις θα σε δείρω». Το παιδί κάθισε και είπε, «κάθομαι εξωτερικά, αλλά είμαι ακόμα όρθιος εσωτερικά!». 

Κ α λ η μ έ ρ α


Κυριακή 7 Ιουνίου 2020


Επίγεια και ουράνια σοφία



Ιακώβου γ:13-18


Παρ.δ:7 Η σοφία είναι το πρώτιστον· απόκτησον σοφίαν· και υπέρ πάσαν απόκτησίν σου απόκτησον σύνεσιν. 
Στην Αγία Γραφή, σοφία δεν είναι απλά η κατοχή της γνώσης και της πληροφορίας, αλλά η ικανότητα να εφαρμόζεις την αλήθεια στην καθημερινή ζωή.
 
Η σοφία δεν αφορά τι  ξέρεις, αλλά τι κάνεις. Δεν έχει να κάνει τόσο με το μυαλό, όσο με τις σχέσεις και το χαρακτήρα. Γι’ αυτό, στον λόγο του Θεού ανόητος είναι αυτός που ξέρει την αλήθεια, αλλά αποτυγχάνει να την εφαρμόσει.
 
Στην επιστολή Ιακώβου, θα δούμε μια περικοπή που αντιπαραβάλει την ανθρώπινη σοφία με τη θεϊκή, την επίγεια με την επουράνια. 

Ρωτάει λοιπόν: Τις είναι μεταξύ σας σοφός και επιστήμων; ας δείξη εκ της καλής διαγωγής τα έργα εαυτού εν πραότητι σοφίας. (Ιάκ.γ:13).

Κ α λ η μ έ ρ α


Σάββατο 6 Ιουνίου 2020


ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ



Α.   ΠΩΣ ΣΩΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ;

Πώς σωζόταν οι πρώτοι χριστιανοί; Ποια ήταν η εμπειρία που είχαν;

Το μόνο μέρος όπου μπορούμε να βρούμε την αληθινή απάντηση σ’ αυτές τις ερωτήσεις είναι οι Πράξεις των Αποστόλων. Το Βιβλίο των Πράξεων είναι το μοναδικό ιστορικό βιβλίο της Καινής Διαθήκης. Τα τέσσερα Ευαγγέλια αναφέρουν τη ζωή και τη διακονία του Κυρίου μας. Οι Επιστολές γράφτηκαν σε άτομα ή εκκλησίες, που είχαν ήδη σωθεί. Μόνο στο Βιβλίο των Πράξεων βρίσκουμε αναφορές πώς έλαβαν τη σωτηρία στην πρώτη Εκκλησία.

Είναι άκρως απαραίτητο να εξετάσουμε προσεκτικά και με προσευχή αυτές τις αναφορές.