Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Κυριακή 15 Μαρτίου 2020


Βιβλική απάντηση σχετικά με τον Κορωνοϊό



Αυτή η ιστορία, που όπως λένε ξεκίνησε από την Wuhan, μας διδάσκει μια απλή αλήθεια. Οι πληγές δεν είναι καινούργιες. Η πρώτη πληγή που αναφέρεται στη Βίβλο καταγράφεται στη Γέν.ιβ:17 όταν ο Θεός την  έστειλε στον Φαραώ λόγω της Σάρας, της γυναίκας του Άβραμ.

Το βιβλίο της Εξόδου αναφέρει δέκα πληγές που ο Θεός έστειλε στον μη συνεργάσιμο Φαραώ μέσω του Μωυσή (Έξοδος ζ-ιβ).

Κ α λ η μ έ ρ α


Σάββατο 14 Μαρτίου 2020


Λέπρα (3)


Θα εξετάσουμε τώρα τις σχετικές με τον καθαρισμό του λεπρού ωραίες και σημαντικές διατάξεις, που μας προσφέρουν σαν τύπο, μερικές από τις πολυτιμότερες αλήθειας του Ευαγγελίου.

«Και ελάλησε Κύριος προς τον Μωϋσήν, λέγων, Ούτος είναι ο νόμος του λεπρού εν τη ημέρα του καθαρισμού αυτού· θέλει φερθή προς τον ιερέα· και θέλει εξέλθει ο ιερεύς έξω του στρατοπέδου και θέλει θεωρήσει ο ιερεύς, και ιδού, εάν ιατρεύθη η πληγή της λέπρας εις τον λεπρό» (κεφ. ιδ:1-3).

Έχουμε δει ποια θέση είχε ο λεπρός. Βρισκόταν έξω από το στρατόπεδο, σε απόσταση από τον Θεό, από το αγιαστήριο και από τη συναγωγή Του. Εκτός αυτού, κατοικούσε σε μια θλιβερή μοναξιά, σε μια κατάσταση ακαθαρσίας. Βρισκόταν μακριά από κάθε ανθρώπινη βοήθεια και ως προς τον εαυτόν του, δεν μπορούσε παρά να μεταδώσει την ακαθαρσία του σε κείνον που θα τον άγγιζε. Ήταν λοιπόν φανερό ότι δεν μπορούσε να κάνει κάτι για να καθαριστεί. 

Κ α λ η μ έ ρ α


Παρασκευή 13 Μαρτίου 2020


Λέπρα (2)


Λέπρα στα ρούχα (ιγ:47-59).

Το ρούχο ή το δέρμα υπονοεί την ιδέα των περιστάσεων ή των συνηθειών ενός ανθρώπου κι είναι κάτι που έχει να κάνει με την πρακτική καθημερινή μας ζωή. Πρέπει να προσέχουμε και να προφυλασσόμαστε απ’ την ανάπτυξη του κακού στο καθημερινό μας περπάτημα όπως και στον εαυτό μας. Βλέπουμε κι εδώ, στο ρούχο, την ίδια υπομονετική έρευνα όπως και στο άτομο. Ούτε εδώ υπάρχει βιασύνη, αδιαφορία ή αμέλεια. Το κακό μπορεί να μπει με χίλιους τρόπους στις συνήθειες μας και στον τρόπο ζωής μας. Γι’ αυτό, μόλις παρατηρήσουμε κάτι ύποπτο πρέπει να το βάλουμε κάτω από προσεκτική, υπομονετική, ιερατική έρευνα. Πρέπει “να κλεισθή επτά ημέρας” για να δοθεί ο απαιτούμενος χρόνος για την τέλεια φανέρωσή του.

Κ α λ η μ έ ρ α


Πέμπτη 12 Μαρτίου 2020



Λέπρα (1)



Ο αναγνώστης αυτής της μελέτης θα πρέπει να διαβάσει με προσοχή το κεφάλαιο ιγ και ιδ του Λευιτικού βιβλίου. Ακόμα θα πρέπει να έχει τη Γραφή συνέχεια κοντά του για να μπορεί να παρακολουθεί τα λόγια του Θεού στο θέμα που θα εξετάσουμε! Μπορεί κανείς εύκολα να αντιπαραβάλει την τότε συναγωγή με την εκκλησία του Θεού σήμερα και να βγάλει τα συμπεράσματά του.

Απ’ όλες τις υπηρεσίες, που σύμφωνα με το Νόμο του Μωυσή, είχε να εκτελέσει ο ιερέας, καμιά δεν απαιτούσε περισσότερη προσοχή, υπομονή και προσήλωση στις οδηγίες του Θεού όσο αυτή σχετικά με τη λέπρα.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τετάρτη 11 Μαρτίου 2020


Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ



 Α. ΟΡΙΣΜΟΣ

Η λέξη «εκκλησία» στην Καινή Διαθήκη, σημαίνει «την συγκέντρωση αυτών που έχουν καλεστεί έξω από...» Ο όρος αυτός αναφέρεται:

1.   Σ’ ολόκληρο το σώμα των Χριστιανών μιας πόλης (Πράξ.ια:22, ιγ:1).
2.   Σε μία συνάθροιση (Α’ Κορ.ιδ:19,35, Ρωμ.ις:5).
3.   Σε όλο το σώμα του Χριστού πάνω στη γη (Εφεσ.ε:32).

            Η σημασία των παρακάτω όρων είναι:

1. Εκκλησία - το καθαυτό σώμα, που απαρτίζεται από αναγεννημένους πιστούς.
2.   Χριστεπώνυμος κόσμος – «δηλωμένοι» Χριστιανοί όλων των δογμάτων.
3.   Μαχόμενη Εκκλησία - η Εκκλησία που είναι ακόμα στη γη.
4.   Θριαμβεύουσα Εκκλησία - η Εκκλησία στον ουρανό.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τρίτη 10 Μαρτίου 2020


ΘΕΡΑΠΕΙΑ



Αυτό το μάθημα ασχολείται με το μέρος του ανθρώπου στην απόκτηση θεραπείας απ’ το Θεό, την οποία Αυτός έχει ήδη προμηθεύσει.  Η θεραπεία του σώματος έχει προμηθευτεί στην εξιλέωση.  Όπως υπάρχουν, όμως, όροι που πρέπει να τηρηθούν για να σωθεί κάποιος, έτσι υπάρχουν όροι που πρέπει να τηρηθούν για να θεραπευτεί κάποιος. Ας μελετήσουμε μερικούς τέτοιους όρους και τα βήματα που μπορούμε να κάνουμε για να λάβουμε θεραπεία.

Α. ΠΡΟΣΕΥΧΗ

Ιακ.ε:13  “Κακοπαθεί τις μεταξύ σας; ΑΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗΤΑΙ”.

Αν θέλουμε θεραπεία, πρέπει να τη ζητήσουμε (Ματθ.ζ:7). Η προσευχή είναι απαραίτητη για να λάβουμε απ’ το Θεό και να ικανοποιηθούν οι ανάγκες μας.


Κ α λ η μ έ ρ α



Δευτέρα 9 Μαρτίου 2020

ΑΙΩΝΙΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑ



Α. ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΙΩΝΙΑΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ.

“Αιώνια ασφάλεια” είναι η πεποίθηση ότι κάποιος που έχει σωθεί δεν μπορεί να  χαθεί πια. Πολλές φορές εκφράζεται έτσι: “Κάποιος που γίνεται γιος, μένει πάντα γιος”. Παρά το γεγονός ότι αυτή η διδασκαλία έχει γίνει αφορμή πολλών αμφισβητήσεων για πολλά χρόνια μέσα στην κατ’ ομολογία εκκλησία, η Βίβλος είναι πολύ σαφής σ’ αυτό το θέμα, κι εμείς δεν πρέπει ν’ αμφιβάλλουμε καθόλου για τη σωστή  πνευματική διδασκαλία σχετικά με την ασφάλεια της σωτηρίας μας. Είναι αναγκαίο να κάνουμε ένα διαχωρισμό ανάμεσα στην “άνευ όρων” αιώνια ασφάλεια και την αιώνια ασφάλεια “με όρους”. Ακόμα είναι σημαντικό να καταλάβουμε τη Βιβλική διδασκαλία σχετικά με τον “προορισμό” και την “εκλογή”. Αν ξεκαθαρίσουμε αυτά τα πράγματα στο μυαλό μας, το θέμα της αιώνιας ασφάλειας δεν θα μας δημιουργεί κανένα πρόβλημα.

Κ α λ η μ έ ρ α


Κυριακή 8 Μαρτίου 2020


Η μεταμόρφωση των πιστών




Οι πιστοί του Κυρίου που ακολουθούν πιστά το θέλημά Του, δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ ή ΕΞΟΜΟΙΩΣΗΣ με τον κόσμο και, δόξα στο Θεό, τέτοιοι πιστοί ΔΕΝ ΕΠΑΨΑΝ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ.

Όμως αυτοί δεν παράγονται βιομηχανικά στις διάφορες «κολυμβήθρες» ούτε ακολουθούν ανθρώπους και συστήματα. Οι αληθινοί πιστοί του Χριστού διακρίνονται όχι μόνο επειδή ακολουθούν το μέρος της αποστολικής προτροπής που λέει, «Μη συμμορφόνεσθε...», αλλά υποτάσσονται και στο υπόλοιπο, που προσθέτει: «μεταμορφόνεσθε διά της ανακαινίσεως του νοός σας, ώστε να δοκιμάζητε τι είναι το θέλημα του Θεού το αγαθόν και ευάρεστον και τέλειον» (Ρωμ.ιβ:2).
Και τούτο επειδή η χριστιανική ζωή δεν είναι μόνο ένας αγώνας ενάντια στην ΕΞΟΜΟΙΩΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ «κάτι που εύκολα συναντούμε σε διάφορους εκκλησιαστικούς κύκλους φανατικών/νομικιστών» αλλά είναι κι ένας αγώνας ενάντια στη ΜΕΤΑΜΦΙΕΣΗ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ. Μια ζωντανή πραγματικότητα που επιφέρει αλλαγή στο χαρακτήρα, στη διαγωγή, στα όνειρα και στην προοπτική.

Κ α λ η μ έ ρ α


Σάββατο 7 Μαρτίου 2020


Το εδάφιο που λέει: «Τότε δύο θέλουσιν είσθαι εν τω αγρώ· ο εις παραλαμβάνεται και ο εις αφίνεται», αναφέρεται στην Αρπαγή;




Βιβλική απάντηση:

Το Ματθ.κδ:40-41 είναι ένα οικείο απόσπασμα της Γραφής σε πολλούς χριστιανούς. Κάποιοι πιστεύουν ότι περιγράφει την αρπαγή των Χριστιανών από τη γη και άλλοι πιστεύουν ότι περιγράφει τα γεγονότα που συμβαίνουν κατά τη Δεύτερη Έλευση του Χριστού. Το ερώτημά μας είναι σε τι αναφέρεται, στην Αρπαγή ή στη δεύτερη παρουσία του Χριστού;


Κ α λ η μ έ ρ α


Παρασκευή 6 Μαρτίου 2020


Η Αρπαγή και η Δεύτερη Έλευση




Πολλοί άνθρωποι δεν συνειδητοποιούν ότι η Αρπαγή της Εκκλησίας και η δεύτερη έλευση του Χριστού στη γη, είναι δύο ξεχωριστά γεγονότα. Ξέρουμε ότι υπάρχει διαφωνία μεταξύ των μελετητών της Βίβλου ως προς το πότε θα γίνει η Αρπαγή σε σχέση με την Μεγάλη Θλίψη. Στην πραγματικότητα, υπάρχουν ολόκληρα βιβλία αφιερωμένα στο θέμα, έτσι δεν θα ασχοληθούμε εδώ. Αλλά δεν υπάρχει καμία διαφωνία ως προς το πότε θα γίνει η δεύτερη έλευση του Χριστού. Αυτό θα συμβεί ακριβώς στο τέλος της επταετίας.

Κ α λ η μ έ ρ α


Πέμπτη 5 Μαρτίου 2020


Μήπως Αμφιβάλλεις;



Δεν υπάρχει φίλε μου αμφιβολία πως οι μέρες που περνάμε είναι μέρες δύσκολες και επικίνδυνες.

Δεν υπάρχει αμφιβολία νομίζω πως το κακό γύρω μας, αντί να υποχωρεί ή έστω κάπως να ελαττώνεται, θεριεύει σαν καλοταϊσμένο αγρίμι.

Δεν υπάρχει πιστεύω αμφιβολία πως όχι μόνον οι άλλοι, αλλά κι εμείς οι ίδιοι, εσύ, εγώ, τα παιδιά μας, κινδυνεύουμε καθημερινά από το φούντωμα της κακίας, της αγριάδας στις μέρες μας. Οι άνθρωποι, το μάτι τους, οι αντιδράσεις τους, οι ενέργειές τους…

Κ α λ η μ έ ρ α


Τετάρτη 4 Μαρτίου 2020


ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑ



Α. ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑΣ

Ματθ.ε:48  “Εστε λοιπόν σείς τέλειοι, καθώς ο Πατήρ σας ο εν τοις ουρανοίς είναι τέλειος”.

Φιλιπ.γ:12   “Ουχί ότι έλαβον ήδη το βραβείον, ή έγεινα ήδη τέλειος τρέχω όμως...”

Εβρ.ς:1  “Διά τούτο αφήσαντες την αρχικήν διδασκαλίαν του Χριστού, ας φερώμεθα προς την τελειότητα”.

Η Καινή Διαθήκη θέτει υψηλά πρότυπα πρακτικού αγιασμού και βεβαιώνει τον άνθρωπο ότι μπορεί να ελευθερωθεί απ’ τη δύναμη της αμαρτίας. Είναι καθήκον του χριστιανού να αγωνίζεται για την τελειότητα.

Είναι πολύ σημαντικό να καταλάβουμε σωστά την έννοια της τελειότητας, όπως δίνεται στην Αγία Γραφή.  Υπάρχουν δύο είδη τελειότητας:

Κ α λ η μ έ ρ α


Τρίτη 3 Μαρτίου 2020


ΑΓΙΑ ΖΩΗ



Α.  ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΖΩΗΣ

Εβρ.ιβ:14 Ζητείτε ειρήνην μετά πάντων, και τον αγιασμόν, χωρίς του οποίου ουδείς θέλει ιδεί τον Κύριον.”

Η λέξη “άγιος”  στα Εβραϊκά  είναι “καντός” και σημαίνει “ξεχωρισμένος για τον Θεό”.  Η Εβραϊκή λέξη μεταφράζεται “άγιος, αφιερωμένος, καθαγιασμένος.” Αυτή είναι η κύρια σημασία της λέξης κι αναφέρεται σε κάποιο άτομο ή πράγμα που είναι άγιο, αφιερωμένο, αποχωρισμένο ή καθαγιασμένο - κάτι που έχει ξεχωριστεί για τον Θεό.

Σ’ αυτό το κεφάλαιο θα ασχοληθούμε με τον πρακτικό αγιασμό, το βάδισμα του Χριστιανού δηλαδή. Μερικοί θεωρούν τον αγιασμό σαν κάτι αγγελικό, κάτι πνευματικό, μυστικιστικό και τελείως έξω απ’ αυτό τον κόσμο. Τα πράγματα όμως δεν είναι έτσι.  Η ζωή του αγιασμού είναι μία πρακτική, γήινη, ώρα με την ώρα εμπειρία νίκης, μία ζωή θριάμβου. Αυτή η πρακτική ζωή του αγιασμού είναι απαραίτητη αν θέλουμε να είμαστε έτοιμοι όταν έλθει ο Ιησούς.


Κ α λ η μ έ ρ α