Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τετάρτη 7 Αυγούστου 2019

«Η Βίβλος, το Βιβλίο των βιβλίων!»





Στην πλημμυρίδα των αμέτρητων βιβλίων του καιρού μας, η Βίβλος κατέχει θέση μοναδική και ασύγκριτη. Όπως θα πει ο Ντοστογιέφσκυ: «Η ανθρωπότητα δεν έχει ούτε μπορεί να αποκτήσει άλλο βιβλίο εξίσου πολύτιμο». Και ο γερμανός ποιητής Γκαίτε, καθώς ατενίζει το ανυπέρβλητο μεγαλείο της, υποκλίνεται μπροστά της ταπεινά και ομολογεί γεμάτος θαυμασμό πως η Βίβλος είναι το περιφανέστερο βιβλίο και προλέγει: «Μπορεί η πνευματική εξέλιξη πάντοτε να συνεχίζεται, μπορεί η φυσική επιστήμη συνεχώς να επεκτείνεται, μπορεί το ανθρώπινο πνεύμα να απλώνεται σε ευρύτερους ορίζοντες. Όμως ποτέ, ποτέ δεν θα ξεπεράσει το ύψος και το μεγαλείο τούτου του βιβλίου» . Η Βίβλος είναι το βιβλίο των βιβλίων.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τρίτη 6 Αυγούστου 2019


Από την αμφιβολία στην πίστη



Ιωάν.κ:24 - 29
 
(η συνάντηση του Χριστού με το Θωμά)
 
Το σημερινό περιστατικό είναι η συνάντηση που είχε ο Ιησούς με το Θωμά, μια βδομάδα μετά την ανάσταση. Ο Θωμάς δεν ήταν με τους άλλους την προηγούμενη Κυριακή όταν ο Χριστός πρωτοεμφανίστηκε στους μαθητές. Δεν ξέρουμε το γιατί. Γνωρίζουμε μόνο ότι έλειπε και δεν είδε το Χριστό. Όταν οι άλλοι του είπαν τι συνέβη, ο Θωμάς απάντησε, Εάν δεν ίδω εν ταις χερσίν αυτού τον τύπον των ήλων και βάλω τον δάκτυλόν μου εις τον τύπον των ήλων, και βάλω την χείρα μου εις την πλευράν αυτού, δεν θέλω πιστεύσει. (Ιωάν.κ:25).

Έτσι λοιπόν, την επόμενη εβδομάδα, ο Χριστός εμφανίστηκε και προσκάλεσε το Θωμά να κάνει αυτό ακριβώς που ζήτησε: Φέρε τον δάκτυλόν σου εδώ και ίδε τας χείρας μου, και φέρε την χείρα σου και βάλε εις την πλευράν μου, και μη γίνου άπιστος αλλά πιστός. (Ιωάν.κ:27).

Κ α λ η μ έ ρ α


Δευτέρα 5 Αυγούστου 2019


Αξίες για να ζεις…




Πράξεις κ:24

Τα προβλήματά μας θέλουμε να τα λύνουμε μόνοι μας. Προσπαθεί ο άνθρωπος να πείσει τον εαυτό του πως είτε ο Θεός δεν υπάρχει, είτε αν υπάρχει δεν ενδιαφέρεται, ή δεν έχει κάτι να πει στα δικά μας σημερινά προβλήματα. Με άλλα λόγια δεν είναι σχετικός, ο Θεός δεν μας αφορά.

Η μελέτη του λόγου του Θεού σήμερα, δεν έχει σκοπό να δώσει πολιτική απάντηση στα όσα γίνονται. Ούτε βεβαίως να καταδικάσει κανένα. Πιστεύουμε όμως, πως εφόσον τις κοινωνίες τις αποτελούν άνθρωποι, αν οι άνθρωποι δεν αλλάξουν μέσα τους, οι κοινωνίες μας δεν θα γίνουν καλύτερες ή δικαιότερες. Για αυτό και η προσέγγισή μας, είναι καθαρά πνευματική, χριστιανική, κι όχι «θρησκευτική».

Κ α λ η μ έ ρ α





Κυριακή 4 Αυγούστου 2019


4 λόγοι για να ευχαριστείς τον Θεό, όταν δεν αισθάνεσαι ευλογημένος




Οι Χριστιανοί συχνά λένε, «ο Θεός είναι καλός!» Στη συνέχεια, ευχαριστούν τον Θεό για την καλοσύνη Του σε μια συγκεκριμένη κατάσταση. Το ακούς όταν γλίτωσε η ζωή ενός άρρωστου παιδιού, όταν μια βιοψία επέστρεψε «καλοήθης», μια δουλειά σε κίνδυνο σώθηκε και όταν ένας επαναστατημένος έφηβος επέστρεψε στον Θεό.

Αλλά τι γίνεται όταν το παιδί πεθαίνει ή τα αποτελέσματα των εξετάσεων έρχονται πίσω «καρκίνος» ή η δουλειά χάνεται ή ο έφηβος ποτέ δεν επιστρέφει; Είναι και τότε καλός ο Θεός; Μπορούμε ακόμα να είμαστε ευγνώμονες στο Θεό;

Κ α λ η μ έ ρ α


Σάββατο 3 Αυγούστου 2019


Αντιβιβλικές δηλώσεις που πιστεύουν κάποιοι χριστιανοί



Ένα από τα μεγαλύτερα δώρα που ο Θεός έδωσε την ανθρωπότητα είναι η Αγία Γραφή, επειδή είναι κυριολεκτικά ο Θεός που αποκαλύπτει τον Εαυτό Του, και είναι ο τρόπος επικοινωνίας του Θεού με την ανθρωπότητα, σε γραπτή μορφή.

Οτιδήποτε ξέρουμε για τον Θεό, προέρχεται από αυτές τις Γραφές. Περιέχουν το σύνολο αυτών που πρέπει να ξέρουμε για να γίνουμε Χριστιανοί, και όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε σχετικά με τη χριστιανική ζωή.

Η 8η Εντολή - Μην κλέψεις




Έξοδος κ:15, Μαλαχίας γ:7-12, Ιάκωβος ε:1-6

Τι λέει ο λόγος του Θεού για την κλοπή; Η εντολή που θα μελετήσουμε σήμερα είναι η 8η στη σειρά, και η τελευταία από αυτές τις σύντομες: Μη φονεύσεις, μη μοιχεύσεις, μη κλέψεις.

Η ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ ΚΑΙ Η ΚΛΟΠΗ

Και θα ήθελα να ξεκινήσουμε την μελέτη μας από την Παλαιά Διαθήκη κατά τη συνήθεια μας για να δούμε πως αντιμετωπίζει ο λόγος του Θεού σαν σύνολο την αμαρτία της κλεψιάς.

Και να ξεκινήσουμε από την Έξοδο κβ:1-4, Εάν τις κλέψη βουν ή πρόβατον και σφάξη αυτό ή πωλήση αυτό, θέλει πληρώσει πέντε βόας αντί του βοός και τέσσαρα πρόβατα αντί του προβάτου. Εάν ο κλέπτης ευρεθή κάμνων ρήξιν και κτυπηθή και αποθάνη, δεν θέλει χυθή αίμα δι' αυτόν. Εάν όμως ο ήλιος ανατείλη επάνω αυτού, θέλει χυθή αίμα δι' αυτόν· πρέπει να κάμη ανταπόδοσιν· και αν δεν έχη, θέλει πωληθή διά την κλοπήν αυτού. Εάν το κλοπιμαίον ευρεθή εις τας χείρας αυτού ζων, είτε βους είτε όνος είτε πρόβατον, θέλει αποδώσει το διπλούν.

Κ α λ η μ έ ρ α


Παρασκευή 2 Αυγούστου 2019


Ταπείνωση


Α' Πέτρου ε:5-7


Η ταπείνωση δεν είναι δημοφιλής αρετή στον κόσμο μας. Δεν την αναφέρουν στα talk shows, ούτε στις εκπομπές διασκέδασης. Δύσκολα θα βρεις κάποιο βιβλίο που να προτίθεται έστω να σε μάθει την αξία της. Γιατί;

Ο βασικός λόγος για την γενικότερη απουσία της ταπείνωσης από το μυαλό μας είναι πως μπορεί να υπάρχει μόνο όταν ο Θεός είναι μέρος της εικόνας που έχουμε για τη ζωή. Θα μπορούσε να πει κάποιος πως η ταπείνωση ακολουθεί το Θεό σαν σκιά. Όταν ο Θεός είναι ο μεγάλος απών στην καθημερινότητά μας, τότε και η ταπείνωση «πάει περίπατο». Χωρίς το Θεό η ταπείνωση είναι παράλογη.

Δικαίωση, τι, πως, που; (Ρωμ.δ)



Οι αλήθειες του Ευαγγελίου που έφερε στο προσκήνιο η θρησκευτική μεταρρύθμιση συνοψίζονται σε πέντε φράσεις. Γύρω από αυτές τις πέντε φράσεις οικοδομήθηκαν κι όλα τα άλλα.

Μόνο η Αγία Γραφή. Η Αγία Γραφή στέκεται πάνω και πέρα από κάθε άλλο σύγγραμμα, από κάθε άλλο βιβλίο, από κάθε εκκλησιαστική παράδοση. Πολλά βιβλία είναι καλά και χριστιανικά και πρέπει να τα διαβάζουμε. Αλάθητη και Θεόπνευστη είναι μόνο η Αγία Γραφή. Αυτή τα ελέγχει όλα.

Κ α λ η μ έ ρ α


Πέμπτη 1 Αυγούστου 2019


Συμβουλές


Ένας παππούς, ο οποίος απεβίωσε, άφησε σαν δώρο στα 5 εγγόνια του μια λίστα με συμβουλές για την ζωή τους. Διαβάστε τα σοφά του λόγια.

«1. Κάθε ένας από εσάς είναι ένα θαυμάσιο δώρο του Θεού, τόσο για την οικογένειά σας όσο και σε όλο τον κόσμο. Να το θυμάστε πάντα, ειδικά όταν οι ψυχροί άνεμοι της αμφιβολίας και της αποθάρρυνσης πέσουν στη ζωή σας.

Η 7η Εντολή - Μη μοιχεύσεις



Έξοδος κ:14, Γένεση λθ:1-12, Ματθαίος ε:27-30

Αν υπάρχει κάποια πράξη η οποία να θεωρείται κακή από όλους τους ανθρώπους, αυτή είναι η μοιχεία. Στην πραγματικότητα οι τρεις εντολές που οι άνθρωποι θυμούνται πιο εύκολα απέξω, είναι το «Μη φονεύσεις, μη μοιχεύσεις, και μη κλέψεις.» Τι είναι η μοιχεία; Το να προδώσεις τον σύντροφό σου, ή την σύντροφό σου, πως; Δίνοντας τον εαυτό σου στην αγκαλιά κάποιου άλλου άντρα, κάποιας άλλης γυναίκας. Είτε το ένα πρόσωπο είναι ανύπαντρο και το άλλο παντρεμένο, είτε και οι δύο παντρεμένοι, η μεταξύ τους σχέση προδίδει το γάμο.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τετάρτη 31 Ιουλίου 2019


Τότε και τώρα...


Ζήτησαν πρόσφατα από έναν 70χρονο άνθρωπο να περιγράψει τις αλλαγές που είδε στη ζωή του στη διάρκεια των χρόνων που έζησε. Εκείνος, αντί να μιλήσει για τα τεχνολογικά επιτεύγματα, τις εφευρέσεις και άλλα σχετικά, προτίμησε να μιλήσει για τις κοινωνικές αλλαγές που έλαβαν χώρα στις τελευταίες δεκαετίες. Ας τον ακούσουμε!


Η 6η Εντολή - Μη φονεύσεις



Έξοδος 20:13, Ματθαίος 5:21-26, Α' Ιωάννου 2:7-11, 3:11-15

«Τη σκότωσε γιατί την αγαπούσε!»  Τίτλος εφημερίδας! Έχουμε φόνους και από αγάπη. Την αγαπούσε τόσο πολύ που δεν μπορούσε να ζήσει χώρια της. Έτσι λοιπόν αφού αυτή τον απέρριψε, αυτός…από αγάπη την σκότωσε!

Ο φόνος είναι ένας από τους 10 πιο σημαντικούς λόγους που οι άνθρωποι πεθαίνουν. Δηλαδή είναι από τις πιο σημαντικές αιτίες θανάτου. Βέβαια όλοι αυτοί οι σκοτωμοί δεν λογαριάζονται όλοι για έγκλημα, πολλοί είναι από αυτοάμυνα, ή κατά λάθος και κάποιοι θεωρούνται ακόμη και εδώ, «φόνοι τιμής» σε ορισμένα μέρη. Παρόλα αυτά όμως τα ποσοστά είναι ψηλά.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τρίτη 30 Ιουλίου 2019


«Η Εκκλησία, μια κοινωνία θεραπείας και συγ­χώρησης».



Ο ρόλος της χριστιανικής Εκκλησίας στο σπουδαίο αυτό έργο της εξομολόγησης και της συγχώρησης των αμαρτιών.
Στην επιστολή του Ιακώβου (ε:16), ο λόγος του Θεού μας προτρέπει, «εξομολογείσθε εις αλλή­λους τα πταίσματά σας και εύχεσθε υπέρ αλλήλων διά να ιατρευθήτε». Θα πρέπει να τονίσουμε ευθύς εξ αρχής ότι η λέξη «Εκκλησία» στην Καινή Διαθήκη, δεν σημαίνει ένα σύνολο ιεραρχίας, ούτε μια ομάδα αν­θρώπων προικισμένων με ιδιαίτερα χαρίσματα και εξουσίες, αλλά συμπεριλαμβάνει όλους τους πι­στούς που αποτελούν μια τοπική Εκκλησία, το λαό του Θεού, το σώμα του Ιησού Χριστού. Αυτή η Εκ­κλησία έχει υψηλή αποστολή και διακονία στο έργο της εξομολόγησης και της συγχώρησης. Αυτό εννοεί ο λόγος του Θεού με τα λόγια «εξομολογείσθε εις αλλήλους τα πταίσματά σας και εύχεστε υπέρ αλλή­λων διά να ιατρευθήτε». Η Εκκλησία λοιπόν είναι μια κοινωνία θεραπείας και συγχώρησης.

«Διά των πληγών αυτού ημείς ιάθημεν...»



«Αυτός τω όντι τας ασθενείας ημών εβάστασε, και τας θλίψεις ημών επεφορτίσθη ημείς δε ενομίσαμεν αυτόν τετραυματισμένον, πεπληγωμένον υπό του Θεού, και τεταλαιπωρημένον. Αλλ’ αυτός ετραυματίσθη διά τας παραβάσεις ημών, εταλαιπωρήθη διά τας ανομίας ημών η τιμωρία ήτις έφερε την ειρήνην ημών, ήτο επ’ αυτόν και διά των πληγών αυτού ημείς ιάθημεν» (Ης.νγ:4-5).

Αξίζει να δώσουμε προσοχή στο παραπάνω εδάφιο, που κατά τη γνώμη μας είναι ένα από τα πλέον παρεξηγημένα -και κακοποιημένα- εδάφια της Αγίας Γραφής. Θα προσπαθήσουμε, με τη χάρη του Θεού, να ορθοτομήσουμε το νόημά του.

Κ α λ η μ έ ρ α


Δευτέρα 29 Ιουλίου 2019


Πωλήσεις!!


Η ταπεινολογία «πουλάει», η ταπεινοφροσύνη κοστίζει. Το να δηλώνω δημόσια πόσο «άθλιος» είμαι φαίνεται καλό, πλην όμως ενέχει την ευχαρίστηση της αναγνώρισης των άλλων του πόσο «ειλικρινής» είμαι.


Άρνηση διόρθωσης





Πράγματα που οι ενοχλητικοί χριστιανοί ποτέ δεν κάνουν και γιατί εμείς πρέπει να τα κάνουμε!

Στο χώρο εργασίας μας, στη γειτονιά μας, ακόμα και στην εκκλησία, συναντάμε μερικές φορές ενοχλητικούς ανθρώπους.

Αυτοί οι άνθρωποι αρνούνται οδηγίες, χάνουν την ψυχραιμία τους, έχουν παράλογες απαιτήσεις, και/ή βυθίζονται σε αυτολύπηση αν δεν πάνε τα πράγματα όπως θέλουν. Αλλά το πρωταρχικό χαρακτηριστικό τους είναι η άρνησή τους να δεχτούν διόρθωση.