Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Κυριακή 8 Ιουλίου 2018


Σκληρόν πράγμα εζήτησας…

Β’ Βασ.β:9,10 Και ότε διέβησαν, είπεν ο Ηλίας προς τον Ελισσαιέ, Ζήτησον τι να σοι κάμω, πριν αναληφθώ από σου. Και είπεν ο Ελισσαιέ, Διπλασία μερίς του πνεύματός σου ας ήναι, παρακαλώ, επ' εμέ. Ο δε είπε, Σκληρόν πράγμα εζήτησας· πλην εάν με ίδης αναλαμβανόμενον από σου, θέλει γείνει εις σε ούτως· ει δε μη, δεν θέλει γείνει.

Α’ Κορ.α:26-29 Επειδή βλέπετε την πρόσκλησίν σας, αδελφοί, ότι είσθε ου πολλοί σοφοί κατά σάρκα, ου πολλοί δυνατοί, ου πολλοί ευγενείς. Αλλά τα μωρά του κόσμου εξέλεξεν ο Θεός διά να καταισχύνη τους σοφούς, και τα ασθενή του κόσμου εξέλεξεν ο Θεός διά να καταισχύνη τα ισχυρά, και τα αγενή του κόσμου και τα εξουθενημένα εξέλεξεν ο Θεός, και τα μη όντα, διά να καταργήση τα όντα, διά να μη καυχηθή ουδεμία σαρξ ενώπιον αυτού.


Καθολικισμός αποκρυφισμός και "κωνάριο"

Η επίφυση είναι ένα μικρό κωνοειδές μόρφωμα που βρίσκεται στη βάση του εγκεφάλου.

Λόγω της ομοιότητάς του με καρπό κωνοφόρου δέντρου ονομάζεται και κωνάριο. Στην πραγματικότητα είναι ενδοκρινής αδένας. Στους ενήλικες πολύ συχνά μεγενθύνεται πολύ ώστε γίνεται ορατή σε ακτινογραφία των οστών του κρανίου.

Η επίφυση παράγει την ορμόνη μελατονίνη, που στα ζώα έχει συνδεθεί με τη διατήρηση του ημερονύκτιου και του εποχιακού ρυθμού.

Καλημέρα


Σάββατο 7 Ιουλίου 2018


Γένεση (053)


Γέν.ζ:5 Και έκαμεν ο Νώε κατά πάντα όσα προσέταξεν εις αυτόν ο Κύριος.

Μας ξαναλέει εδώ ότι ο Νώε έκανε κατά πάντα όσα πρόσταξε εις αυτόν ο Κύριος, για να μας δείξει την καρδιά της υπακοής και της υποταγής του Νώε. Ο Θεός δεν απαιτεί από εμάς υπακοή γιατί είναι απαιτητικός, αλλά επειδή είναι ο μόνος τρόπος για να σωθούμε.

Γέν.ζ:6 Ήτο δε ο Νώε εξακοσίων ετών, ότε έγεινεν ο κατακλυσμός των υδάτων επί της γης.

Η βροχή άρχισε να πέφτει στο 600στό έτος της ζωής του Νώε. Η αρπαγή γίνεται στο τέλος της 6ης χιλιετηρίδας από Αδάμ. Η μεγάλη θλίψη θα γίνει 6.000 χρόνια από Αδάμ.


Ο λόγος του Θεού (17)

ΙΗΣΟΥΣ ΤΟΥ ΝΑΥΗ

ΤΙΤΛΟΣ.

Το βιβλίο αυτό πήρε την ονομασία του από τον διάδοχο του Μωυσή, τον γιο του Ναυή, του οποίου το όνομα ήταν Ιησούς, που θα πει «Ο ΓΙΑΧΒΕ ΕΙΝΑΙ ΣΩΤΗΡΑΣ. Το όνομα του γιου του Ναυή ήταν πρώτα «ΑΥΣΗΣ» που σημαίνει «ΣΩΤΗΡΑΣ». Ο Μωυσής όμως το άλλαξε και πρόσθεσε στο «ΑΥΣΗΣ», το όνομα του Θεού που είναι «ΓΙΑΧΒΕ». Έτσι, αντί «Αυσή» τον ονόμαζαν «ΓΙΑΧΒΕ ΑΥΣΗ» το οποίο με τις συντμήσεις που ήταν συνήθειο των Εβραίων, έγινε «ΓΙΑ-ΣΗΣ» του οποίου η ελληνικά φόρμα είναι «ΙΗΣΟΥΣ» ή «ΓΙΕΣΟΥΣ» (Αριθ.ιγ:8,16). Αυτό είναι και το όνομα του Κυρίου μας, που σημαίνει ότι ο Ιησούς του Ναυή είναι τύπος του Χρίστου, ο οποίος είναι «Ο ΓΙΑΧΒΕ ΣΩΤΗΡΑΣ».

Καλημέρα


Παρασκευή 6 Ιουλίου 2018


Γένεση (052)


KΕΦΑΛΑΙΟ ΕΒΔΟΜΟ

Γέν.ζ:1 Και είπε Κύριος προς τον Νώε, Είσελθε συ, και πας ο οίκός σου, εις την κιβωτόν· διότι σε είδον δίκαιον ενώπιόν μου εν τη γενεά ταύτη·

Όταν η κιβωτός ήταν έτοιμη, ο Κύριος καλεί το Νώε να εισ - έλθει!  Δεν του λέγει «πήγαινε» αλλά «έλα». Το μήνυμα του Ευαγγελίου είναι πάντοτε μια πρόσκληση και ο Κύριος ακόμα καλεί άνδρες και γυναίκες να εισ - έλθουν!

Βλέπουμε τη μακροθυμία του Θεού να εκδηλώνεται περιμένοντας 120 χρόνια. Όλα αυτά τα χρόνια ο Νώε κήρυττε. Μάλλον το ίδιο θα έκανε και ο Μαθουσάλα που πέθανε ένα χρόνο πριν τον κατακλυσμό. Όμως ο Θεός μακροθυμεί μέχρι ένα σημείο. Τώρα πρέπει να πάρει το δίκαιο ανάμεσα από τους άδικους γιατί θα κάνει κρίση. Ο Θεός θα μπορούσε να είχε αρχίσει από την αρχή, αλλά αφενός εξαιτίας του Νώε και αφετέρου εξαιτίας της υπόσχεσης που είχε δώσει στη Γέν.γ:15 ότι θα χρησιμοποιούσε το σπέρμα του Αδάμ και της Εύας, συνεχίζει και σώζει το Νώε. Ο Θεός ποτέ δεν έρχεται σε αδιέξοδο. Γι’ αυτό όσοι είμαστε με τον Κύριο, δεν θα έλθουμε ποτέ σε αδιέξοδο όσο μένουμε κοντά Του κάνοντας το θέλημά Του.


Χωρίς φόβο, δεν υπάρχει πίστη!


Γιατί τόσες πολλές γραφές μας λένε να φοβόμαστε τον Κύριο;

Αναρωτιέμαι αν οι σύγχρονοι χριστιανοί, (κι εγώ μέσα), καταλαβαίνουν αληθινά τι σημαίνει να έχεις ένα θείο φόβο του Κυρίου.

Ενώ οι γενιές του παρελθόντος μπορεί να είχαν επικεντρωθεί πάρα πολύ έντονα στην οργή του Θεού, φοβάμαι ότι οι σύγχρονοι χριστιανοί την έχουμε αγνοήσει.

Κ α λ η μ έ ρ α


Πέμπτη 5 Ιουλίου 2018


Γένεση (051)


Γέν.ς:16 Στέγην θέλεις κάμει εις την κιβωτόν, και εις πήχην θέλεις τελειώσει αυτήν άνωθεν· και την θύραν της κιβωτού θέλεις βάλει εκ πλαγίων· κατώγαια, διώροφα, και τριώροφα θέλεις κάμει αυτήν.

Εκεί που λέει “στέγην” η λέξη στα Εβραϊκά είναι “τσοάρ” από ένα ρήμα που σημαίνει φέγγω. Δηλ. κάποιο μέρος από το οποίο μπορεί να έρχεται φως (φεγγίτης). Με άλλα λόγια εννοούσε παράθυρο που όμως θα είχε κάτι σαν υπόστεγο για να μην μπαίνουν τα νερά μέσα. Το ύψος τώρα του παραθύρου πρέπει να ήταν μία πήχη. Αν υπήρχε ένα παράθυρο μόνο δεν θα ήταν αρκετό για φωτισμό και εξαερισμό εφόσον η κιβωτός ήταν αεροστεγώς κλεισμένη με πίσσα. Δεν αναφέρεται να υπήρχε κουπαστή, δεν είχε πρύμη και πλώρη γιατί δεν κατασκευάστηκε για να τρέχει αλλά να πλέει. Η Εβραϊκή λέξη για την κιβωτό είναι “τεβά” που σημαίνει κουτί, κιβώτιο.


Γιατί κάποιες αμαρτίες είναι «Διπλό αμαρτίες» για τους Χριστιανούς;



 Η Αγία Γραφή μας δίνει όμορφες εικόνες των λέξεων, επειδή ο Θεός θέλει να μας βοηθήσει να κατανοήσουμε τις αλήθειες Του.

Για παράδειγμα:

Ιερ.β:13 Διότι δύο κακά έπραξεν ο λαός μου· εμέ εγκατέλιπον, την πηγήν των ζώντων υδάτων, και έσκαψαν εις εαυτούς λάκκους, λάκκους συντετριμμένους, οίτινες δεν δύνανται να κρατήσωσιν ύδωρ.

Οι άπιστοι μπορεί να σπαταλούν τον χρόνο τους σε άχρηστα έργα, και αυτό είναι κακό.

Καλημέρα


Τετάρτη 4 Ιουλίου 2018


Γένεση (050)


Γέν.ς:10-14 Και εγέννησεν ο Νώε τρεις υιούς, τον Σημ, τον Χαμ και τον Ιάφεθ. Διεφθάρη δε η γη ενώπιον του Θεού, και ενεπλήσθη η γη αδικίας. Και είδεν ο Θεός την γην, και ιδού, ήτο διεφθαρμένη· διότι πάσα σαρξ είχε διαφθείρει την οδόν αυτής επί της γης. Και είπεν ο Θεός προς τον Νώε, Το τέλος πάσης σαρκός ήλθεν ενώπιόν μου, διότι η γη ενεπλήσθη αδικίας απ' αυτών· και ιδού, θέλω εξολοθρεύσει αυτούς και την γην. Κάμε εις σεαυτόν κιβωτόν εκ ξύλων Γόφερ· κατά δωμάτια θέλεις κάμει την κιβωτόν, και θέλεις αλείψει αυτήν έσωθεν και έξωθεν με πίσσαν.

Αυτά τα λόγια μας δείχνουν την κατάντια του ανθρώπου, και τη σωτηρία του Θεού. Ο Θεός είχε επιτρέψει να ακολουθήσει ο άνθρωπος το δρόμο που διάλεξε μέχρι τέλους, να ωριμάσουν τέλεια οι αρχές του. Το προζύμι είχε ενεργήσει και είχε κάνει όλη τη ζύμη να φουσκώσει. Το κακό είχε φθάσει στο αποκορύφωμά του. “Πάσα σάρκα” είχε γίνει κακή και είχε διαφθείρει την οδό της. Και η διαφθορά είχε φτάσει σ’ αυτά τα όρια που δεν επέτρεπε τίποτε άλλο στο Θεό από το να εξολοθρεύσει “πάσα σάρκα”,  και συγχρόνως να σώσει εκείνους που θα υπάκουαν στον άνθρωπό Του!


Προς τους γονείς, των οποίων τα παιδιά εγκατέλειψαν τον Κύριο.


Ένα από τα πιο δυσβάσταχτα βάρη που ένας πιστός γονέας μπορεί να αντιμετωπίσει, είναι όταν ο γιος ή η κόρη του εγκαταλείψουν την πίστη που κάποτε ομολογούσαν.

Αυτό συμβαίνει. Και όταν συμβεί, σίγουρα θ’ αρχίσεις να αναρωτιέσαι τι πήγε στραβά, που έκανες λάθος. Αποτύχαμε στη διδασκαλία μας; Αποτύχαμε στο παράδειγμά μας; Μήπως έπρεπε να πηγαίναμε σε μια άλλη εκκλησία που τα πράγματα ήταν πιο ελεύθερα…..; Αυτές οι σκέψεις και οι υποθέσεις, δεν τελειώνουν ποτέ.

Καλημέρα


Τρίτη 3 Ιουλίου 2018


Γένεση (049)


Γέν.ς:9 Αύτη είναι η γενεαλογία του Νώε. Ο Νώε ήτο άνθρωπος δίκαιος, τέλειος μεταξύ των συγχρόνων αυτού· μετά του Θεού περιεπάτησεν ο Νώε.

Τέλειος: στα Εβραϊκά είναι “Ταμίμ” και σημαίνει ολοκληρωμένος, πλήρης. Είναι τύπος του Χριστού που ήταν ο πρώτος με απόλυτη τελειότητα άνθρωπος πάνω στο πρόσωπο της γης. Ο Νώε ήταν τέλειος μεταξύ των συγχρόνων του, ανάλογα με το φως, τη γνώση και την αποκάλυψη που υπήρχε στη γενιά του. Σχετική τελειότητα εν σχέση με την απόλυτη τελειότητα του Ιησού. Ο Νώε ακόμα είναι τύπος του “Υιού Άρσεν” που θα είναι τέλειος μεταξύ των συγχρόνων του (Εφεσ.δ:13  ε:27  Φιλ.α:6).

Ο λόγος του Θεού (16)

ΔΕΥΤΕΡΟΝΟΜΙΟ

Ο ΤΙΤΛΟΣ

Ο Εβραϊκός τίτλος είναι «έλλλε χαντεβαρίμ» που θα πει «Ούτοι είναι οι λόγοι», από το 1ο κεφάλαιο και τις πρώτες τρεις λέξεις του βιβλίου.

Ο Ελληνικός τίτλος «Δευτερονόμιο», αναφέρεται στην επανάληψη του νόμου από τον Μωυσή στην καινούργια γενιά. Δεν είναι απλά μια επανάληψη, αλλά μάλλον επεξήγηση και διευκρίνηση του νόμου, έχοντας σαν βάση το παράδειγμα της παρακοής της παλιάς γενιάς και της τιμωρίας που υπέστη. Καταρτίζει τη νέα γενιά  δείχνοντας τη νέα ζωή στην γη της επαγγελίας και τους κινδύνους που μπορεί να παρουσιαστούν εάν δεν υπακούσουν στον Κύριο. Ο θάνατος της παλιάς γενιάς ήταν μια ζωντανή υπενθύμιση υπακοής για την καινούργια (Β' Πέτρ.α:12-15).

Καλημέρα


Δευτέρα 2 Ιουλίου 2018


Γένεση (048)


Γέν.ς:4 Κατ' εκείνας τας ημέρας ήσαν οι γίγαντες επί της γης, και έτι, ύστερον, αφού οι υιοί του Θεού εισήλθον εις τας θυγατέρας των ανθρώπων, και αύται ετεκνοποίησαν εις αυτούς· εκείνοι ήσαν οι δυνατοί, οι έκπαλαι άνδρες ονομαστοί.

Γίγαντες: Δεν λέει ότι επειδή οι υιοί του Θεού εισήλθαν στις θυγατέρες των ανθρώπων γεννήθηκαν οι γίγαντες, αλλά ότι «Κατ’ εκείνας τας ημέρας ήσαν οι γίγαντες επί της γής», δηλαδή προϋπήρχαν. Στα Εβραϊκά είναι “Νεφελίμ” κι έχει την έννοια “κάνω να πέφτει” (μαντράχαλος). Η ίδια λέξη χρησιμοποιείται στους Αριθ.ιγ:32,33. Αυτή η κατάσταση (γιγαντισμός) είναι αποτέλεσμα της αμαρτίας του ανθρώπου. Οι φθορές, οι προσμείξεις του ανθρώπινου σπέρματος καθώς και τα αφροδίσια είχαν αυτό το αποτέλεσμα. Ανασκαφές και ευρήματα φανερώνουν την ύπαρξη υπερμεγεθών ανθρώπων.

άνδρες ονομαστοί: Στα Εβραϊκά “Γκιμπορίμ” που σημαίνει “ήρωες” “κατακτητές”. Δεν αναφέρεται αναγκαία σε ανάστημα αλλά σε φήμη, δύναμη και ισχύ, όπως στρατιωτικοί ήρωες, ασεβείς ηγέτες όπως ο Νεβρώδ (Γέν.ιε8-14), ο Χίτλερ, ο Τζέκινγκς Χάν, ο Αλέξανδρος.


Αύξηση


Το Άγιο Πνεύμα για να μπορέσουμε να καταλάβουμε καλύτερα τις πνευματικές αλήθειες, μας παρουσιάζει εικόνες από τη φυσική ζωή (παραβολές).

Η διαδικασία που απαιτείται για να γίνουμε παιδιά του Θεού, ονομάζεται ΓΕΝΝΗΣΗ.

Παραβάλλεται ακόμα με τη βλάστηση του καλού σπόρου που σπέρνει ο γεωργός.

Όσοι έχουν δεχτεί το Χριστό πρόσφατα, ονομάζονται ΝΕΟΓΕΝΝΗΤΑ ΒΡΕΦΗ που πρέπει να «αυξήσωσι» (Α’ Πέτρ.β:2  Εφες.δ:15).

Καλημέρα


Κυριακή 1 Ιουλίου 2018


Γένεση (047)


ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΚΤΟ

Γέν.ς:1,2 Και ότε ήρχισαν οι άνθρωποι να πληθύνωνται επί του προσώπου της γης, και θυγατέρες εγεννήθησαν εις αυτούς, ιδόντες οι υιοί του Θεού τας θυγατέρας των ανθρώπων, ότι ήσαν ώραίαι, έλαβον εις εαυτούς γυναίκας εκ πασών όσας έκλεξαν.

Μετά το θάνατο του Άβελ είδαμε ότι ο Θεός έδωσε σε αντικατάσταση τον Σηθ, και από τότε άρχισαν να αυξάνουν δυο διαφορετικές γενιές ανθρώπων. Η γενιά του Σηθ που ήταν οι υιοί του Θεού και η γενιά του Κάιν που ήταν ακόλουθοι των οδών του Κάιν. Ο Ενώχ δεν είναι πια στη γη. Η ζωή του σαν ξένου και οδοιπόρου πάνω σ’ αυτήν έκλεισε με τη μετάθεσή του στον ουρανό. Αρπάχθηκε πριν ξεχειλίσει το κακό και η κρίση του Θεού πέσει πάνω στους ανθρώπους.


Ο δικέφαλος αετός σαν μυστικιστικό σύμβολο

Το τερατόμορφο  σύμβολο που χρησιμοποιείται και από την ανατολική εκδοχή του καθολικισμού την λεγόμενη δηλαδή ορθόδοξη εκκλησία, έχει πολύ αρχαία καταγωγή και δεν έχει σχέση με τον χριστιανισμό. 

Σύμφωνα με κάποια άποψη συμβολίζει το Πνεύμα και τον φτερωτό Λόγο.  Ακόμη υποστηρίζεται από κάποιους ότι συμβολίζει την..αγαπητική σχέση ανάμεσα στις υποτιθέμενες υποστάσεις της θεότητας.  Υπάρχει ένα κοινό σώμα, και ταυτόχρονα διαφορετικά πρόσωπα που σηματοδοτούν την ετερότητα  των όντων που το απαρτίζουν..

Καλημέρα