Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τετάρτη 11 Οκτωβρίου 2017


Η ΘΕΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ



Α.  Ο ΙΗΣΟΥΣ ΕΞΑΣΚΗΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΘΕΟΤΗΤΑΣ

Ματθ.ιε:25 “Η δε ελθούσα προσεκύνει αυτόν.”
Λουκ.κδ:52 “Και αυτοί προσκυνήσαντες αυτόν.”
Λουκ.ζ:48  “Και είπεν προς αυτήν, Συγκεχωρημέναι είναι αι αμαρτίαι σου.”
Μάρκ.β:5   “Τέκνον, συγκεχωρημέναι είναι εις σε αι αμαρτίαι σου.”

Στην διακονία Του ο Ιησούς εξάσκησε όλα τα προνόμια της θεότητας, πράγμα που αποδεικνύει ότι Αυτός είναι ο Θεός.  Τα τρία προνόμια στα οποία θα αναφερθούμε εδώ είναι τα εξής:
1.   Το δικαίωμα να λατρεύεται
2.   Το δικαίωμα να συγχωρεί αμαρτίες
3.   Το δικαίωμα και η δύναμη να δημιουργεί

Κ α λ η μ έ ρ α


Τρίτη 10 Οκτωβρίου 2017

Η Καινή Διαθήκη παραποιεί την Παλαιά Διαθήκη;

Μερικές φορές, όταν ένας συγγραφέας της Καινής Διαθήκης χρησιμοποιεί αποσπάσματα της Παλαιάς Διαθήκης, τα δύο εδάφια δεν ταιριάζουν ακριβώς. Ο συγγραφέας της Καινής Διαθήκης παραποιεί την Παλαιά Διαθήκη; Ή υπάρχει μια άλλη εξήγηση;

Ο Λουκάς αναφέρει ότι, όταν ο Ιησούς άρχισε τη διακονία του, πήγε στη συναγωγή στη Ναζαρέτ την ημέρα του Σαββάτου. Όταν σηκώθηκε για να διαβάσει τις γραφές, «εδόθη εις αυτόν το βιβλίον Ησαΐου του προφήτου» (Λουκ.δ:17). Ο Ιησούς διάβασε την περιγραφή της κλιμακούμενης άφιξης του κεχρισμένου, από το Ης.ξα:1-2, με εξαίρεση το τελευταίο μισό του εδ.2. Αυτή η παράλειψη είναι κατανοητή, αλλά αν δούμε το Λουκ.δ:18-19 και το Ης.ξα: 1-2 λέξη προς λέξη, είναι εμφανείς πολλές διαφορές σε ό, τι διάβασε ο Ιησούς.


Ο ΤΕΛΙΚΟΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ



Α. Ο ΙΗΣΟΥΣ ΔΙΔΑΞΕ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΖΩΗ ΜΕΤΑ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ
Λουκ.ις:22-23 “Απέθανε δε ο πτωχός, και εφέρθη υπό των αγγέλων εις τον κόλπον του Αβραάμ...Και εν τω άδη υψώσας τους οφθαλμούς αυτού ενώ ήτο εν βασάνοις.”
Ματθ.κε: “Και θέλουσιν απέλθει ούτοι μεν εις κόλασιν αιώνιον, οι δε δίκαιοι εις ζωήν αιώνιον.”
Λουκ.κγ:43  “Και είπε προς αυτόν ο Ιησούς, Αληθώς σοι λέγω, σήμερον θέλεις είσθαι μετ’ εμού εν τω παραδείσω.”

Σε πολλές περιπτώσεις ο Ιησούς δίδαξε την αθανασία - ότι υπάρχει ζωή μετά το θάνατο.  Ο Ιησούς μίλησε για την αιώνια ύπαρξη σαν “ζωή αιώνια” και “αιώνια τιμωρία”. Εάν η ζωή και η τιμωρία διαρκούν αιώνια, τότε δεν υπάρχει τέλος στην αιωνιότητα και στην ύπαρξη της ανθρώπινης ψυχής. Ο Ιησούς δίδαξε αυτή την αλήθεια πολύ καθαρά στην ιστορία του Λάζαρου και του πλούσιου, καθώς και με τα λόγια Του στο ληστή πάνω στο σταυρό.

Κ α λ η μ έ ρ α


Δευτέρα 9 Οκτωβρίου 2017

Σημάδια αληθινής ικανοποίησης

Σαν πεσμένοι άνθρωποι, ακόμη κι αν είμαστε λυτρωμένοι, ποτέ δεν θα είμαστε εντελώς ευχαριστημένοι σ’ αυτή τη ζωή. Οι καρδιές μας είναι πάρα πολύ επιρρεπείς να πλανώνται, πάρα πολύ ικανές να φλερτάρουν με την ειδωλολατρία, προκειμένου να αισθανόμαστε αυτάρκεις στον Χριστό. Η ανθρώπινη καρδιά κατασκευάζει είδωλα μέρα νύχτα κάθε μέρα. Ακόμα, προσευχόμαστε για ικανοποιητικό τέλος, όπως ο Παύλος στην Φιλιπ.δ:11, επιδιώκουμε να μάθουμε το μυστικό για την εν Χριστώ ικανοποίηση.

Αν είμαστε ικανοποιημένοι με τον Χριστό, πως πρέπει να είναι η ζωή μας; Πως είναι μια ικανοποιημένη καρδιά; Όταν η ικανοποίησή μου είναι στον Χριστό, τότε κάποια πράγματα θα πρέπει να ισχύουν για εμένα.

Θα φανερώνω μια βαθύτερη αγάπη για τον λόγο του Θεού.

Επειδή η ικανοποίησή μου είναι σ’ Αυτόν, θα ήθελα να Τον γνωρίζω περισσότερο και Τον γνωρίζουμε μέσω του λόγου Του. Η ικανοποίηση είναι ένα φυτό που πρέπει να το φροντίζεις καθημερινά.

Η ικανοποίηση είναι ένα από τα λουλούδια του ουρανού, και αν το έχουμε, πρέπει να το καλλιεργούμε. Δεν θα αυξηθεί από μόνο του. Η νέα φύση είναι η μόνη που μπορεί να κάνει αυτή τη δουλειά, αλλά ακόμη και τότε πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και άγρυπνοι, να διατηρούμε και να καλλιεργούμε τη χάρη που ο Θεός έχει σπείρει. Ένα από τα κύρια μέσα είναι ο λόγος του Θεού να κατοικεί πλούσια μέσα στην καρδιά μας, δίχως να ξεχνάμε ποτέ ότι χωρίς τον Κύριο, δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα.

Θα δείξω μια βαθύτερη και πιο ώριμη αγάπη για την εκκλησία του Θεού.

Όταν η ικανοποίησή σου είναι στον Χριστό, τότε θα θέλεις να είσαι στην εκκλησία Του μαζί με τους δικούς Του ανθρώπους. Αυτό θα αλλάξει τον τρόπο που βλέπεις την εκκλησία. Το κτίριο δεν είναι η εκκλησία, εσείς είστε. Και όταν η ικανοποίησή σου είναι στο Χριστό, θα αγαπήσεις τον λαό του Θεού, όλους τους ανθρώπους του Θεού, όχι μόνο εκείνους με τους οποίους αισθάνεσαι άνετα. Και θα λατρέψεις την εκκλησία Του, παρόλο που είναι ατελής. Αν είμαι ικανοποιημένος με τον Χριστό, αυτό θα με ελευθερώσει από λάθος προσδοκίες από τους άλλους, θα με ελευθερώσει ώστε να μπορώ να αγαπάω ανθρώπους που προέρχονται από διαφορετικό υπόβαθρο από ό, τι εγώ.

Δεν θα απογοητευτώ όταν έρθουν οι αντιξοότητες. Θα αναπαυθώ στην απόλυτη κυριαρχία του Θεού και στην υπεροχή Του. Εσύ κι εγώ, έχουμε πολύ περιορισμένη ικανότητα να εξηγήσουμε τις περιστάσεις. Επειδή είμαστε αδύναμοι και μας λείπει η παντογνωσία, (αν και θα το θέλαμε), θα υπάρξουν πολλές στιγμές στη ζωή, που απλά δεν θα καταλαβαίνουμε τι συμβαίνει. Θα αντιμετωπίσουμε στιγμές που ο Θεός, που η Γραφή λέει ότι είναι καλός, θα φέρει ή θα επιτρέψει πράγματα στη ζωή μας που δεν θα φαίνονται καλά. Αντίθετα, μπορεί να φαίνονται πολύ κακά: 

  • Ο γιατρός είπε ότι είναι προχωρημένος καρκίνος. 
  • Το αφεντικό είπε ότι απολύεσαι. 
  • Ο γιος σου ή η κόρη σου συνεχίζει να απορρίπτει το Θεό που του/της δίδαξες να αγαπά. 
  • Η κόρη σου παραδέχεται ότι είναι λεσβία. 


Θα υπάρξουν φορές, που το μόνο που θα έχεις θα είναι ο Χριστός, αλλά αν είσαι ικανοποιημένος σ’ Αυτόν, θα σου είναι αρκετός. Όταν είμαστε ικανοποιημένοι στον Χριστό, μπορούμε να πούμε μαζί με τον Παύλο, στην Φιλιπ.γ:7-8, «Πλην εκείνα, τα οποία ήσαν εις εμέ κέρδη, ταύτα ενόμισα ζημίαν διά τον Χριστόν μάλιστα δε και νομίζω τα πάντα ότι είναι ζημία διά το έξοχον της γνώσεως του Ιησού Χριστού του Κυρίου μου, διά τον οποίον εζημιώθην τα πάντα, και λογίζομαι ότι είναι σκύβαλα διά να κερδήσω τον Χριστόν».

Όταν θέλει ο Κύριος να πάρει κάποια γήινη ευλογία που αγαπώ, τότε πρέπει να είμαι σε θέση να πω μαζί με τον Ιώβ, «ο Κύριος έδωκε και ο Κύριος αφήρεσεν· είη το όνομα Κυρίου ευλογημένον».

Θα ήθελα οι άλλοι να γνωρίζουν το μεγάλο κέρδος που προέρχεται από την ευσέβεια με ικανοποίηση. Θα ήθελα οι φίλοι μου, οι γείτονες και οι συγγενείς να βρουν την ειρήνη που φέρνει αυτή η κατανόηση. Έτσι, δεν θα είμαι σε αμηχανία να τους διακηρύξω τον μόνο δρόμο που οδηγεί στην ουράνια πόλη.

Έγραψα αυτές τις σειρές, όχι επειδή εγώ είμαι πάντα εντάξει ή ότι είμαι ειδικός στο θέμα της ικανοποίησης, που εξετάζουμε.

Στην πραγματικότητα, τα έγραψα όλα αυτά, γιατί είμαι ειδικός στη δυσαρέσκεια και αναζητώ ικανοποίηση στον Χριστό. Εύχομαι ο Θεός να μου την δώσει. Μέχρι στιγμής, πρέπει να πω, πάει κι έρχεται. Θα πρέπει να μετανοήσω για την μεγάλη μου δυσαρέσκεια.


ΥΛΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ



Α.  Ο ΙΗΣΟΥΣ ΔΙΔΑΞΕ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΩΝ ΑΙΩΝΙΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ

Ματθ.ς:33  “Αλλά ζητείτε πρώτον την βασιλείαν του Θεού, και την δικαιοσύνην αυτού, και ταύτα πάντα θέλουσι σας προστεθή.”

Λουκ.ιβ:20-21 “Είπε δε προς αυτόν ο Θεός, Άφρον ταύτην την νύχτα την ψυχήν σου απαιτούσιν από σου, όσα δε ητοίμασας, τίνος θέλουσιν είσθαι; Ούτω θέλει είσθαι όστις θησαυρίζει εις εαυτόν, και δεν πλουτεί εις Θεόν.

Στην παραβολή του πλούσιου γεωργού, ο Ιησούς καθαρά δίδαξε την αξία των αιώνιων πραγμάτων σε σύγκριση με τα προσωρινά. Στο Λουκ.ιβ:15 διαβάζουμε, “Διότι εάν τις έχει περισσά, η ζωή αυτού δεν συνίσταται εκ των υπαρχόντων αυτού.” Ο Θεός ονομάζει τον άνθρωπο που θησαυρίζει σ’ αυτό τον κόσμο άφρονα.  Το σημαντικότερο πράγμα είναι να είναι κανείς πλούσιος ενώπιον του Θεού.

Κ α λ η μ έ ρ α


Κυριακή 8 Οκτωβρίου 2017

Προς Ρωμαίους (068)



Ρωμ.ιβ:4 Διότι καθώς έχομεν εν ενί σώματι μέλη πολλά, πάντα δε τα μέλη δεν έχουσι το αυτό έργον,

Για να απεικονίσει αυτό το σημείο, το εδ.4 χρησιμοποιεί το ανθρώπινο σώμα σαν αναλογία. Το ανθρώπινο σώμα έχει πολλά μέλη, αλλά δεν έχουν όλα τα μέλη την ίδια λειτουργία. Υπάρχει ένα σώμα, αλλά πολλά μέλη — ένα σώμα, αλλά διαφορετικές λειτουργίες.

Ρωμ.ιβ:5 ούτω και ημείς οι πολλοί εν σώμα είμεθα εν Χριστώ, ο δε καθείς μέλη αλλήλων.


«ΕΓΩ ΕΙΜΙ Η ΑΝΑΣΤΑΣΙΣ»

Ιωάν.ια:25 Είπε προς αυτήν ο Ιησούς· Εγώ είμαι η ανάστασις και η ζωή· ο πιστεύων εις εμέ, και αν αποθάνη, θέλει ζήσει·
Όλα τα «Εγώ ειμί» του Χριστού, είναι σημαντικά και μοναδικά. Ιδιαίτερη όμως σημασία έχει τούτο, που ο Χριστός διακήρυξε στην κλαμένη Μάρθα και επαναλήφθηκε στον άδειο τάφο του Χριστού (Λουκ.κδ:6): 

«Εγώ ειμί η ανάστασις... δεν είναι εδώ, αλλ' ανέστη».

Τέτοιες διακηρύξεις δεν συναντάμε σε καμιά θρησκεία, γιατί όλες τους έχουν το «ενθάδε κείται» και καμιά έναν άδειο τάφο.

Καλημέρα


Σάββατο 7 Οκτωβρίου 2017

Ο λαός ΜΟΥ

Β’ Χρον.ζ:14 και ο λαός μου, επί τον οποίον εκλήθη το όνομά μου, ταπεινώσωσιν εαυτούς και προσευχηθώσι και εκζητήσωσι το πρόσωπόν μου και επιστρέψωσιν από των οδών αυτών των πονηρών, τότε εγώ θέλω επακούσει εκ του ουρανού και θέλω συγχωρήσει την αμαρτίαν αυτών και θεραπεύσει την γην αυτών.


Ο ΙΗΣΟΥΣ ΔΙΔΑΞΕ ΟΤΙ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ ΕΓΙΝΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ



Μαρκ.β:27-28 “Και έλεγε προς αυτούς, Το σάββατον έγεινε διά τον άνθρωπον, ουχί ο άνθρωπος διά το σάββατον.  Ώστε ο Υιός του ανθρώπου κύριος είναι και του σαββάτου.”

Το Σάββατο ήταν ο θεσμός που οι Εβραίοι σέβονταν περισσότερο από κάθε άλλο.  Ήταν μια θεία εντολή που έδινε την ευκαιρία στον άνθρωπο ν’ αναπαυτεί και να λατρέψει το Θεό. Άρχιζε το δειλινό της Παρασκευής με τρεις ήχους σάλπιγγας απ’ το Ναό και τη συναγωγή και τελείωνε το δειλινό του Σαββάτου.  Ο νόμος έλεγε ότι όλα τα φαγητά έπρεπε να προετοιμαστούν, όλα τα σκεύη να πλυθούν, όλα τα φώτα να είναι αναμμένα κι όλα τα εργαλεία να είναι μαζεμένα στην άκρη. Ωστόσο, οι ραβίνοι πρόσθεσαν σ’ αυτά, μέχρι που έφτιαξαν ένα κατάλογο από 39 έργα τα οποία έπρεπε να αποφεύγονται, διαφορετικά η ποινή ήταν θάνατος με λιθοβολισμό. Αυτή η υπερβολική αυστηρότητα έκανε την τήρηση του Σαββάτου τελείως αδύνατη κι ήταν ένα τεράστιο βάρος για τους Εβραίους.

Κ α λ η μ έ ρ α


Παρασκευή 6 Οκτωβρίου 2017

Τι είναι πόρνη;



Ελπίζω όχι εσύ ή η εκκλησία σου!

Διάβασε Αποκ.ιζ - ιη

Πόρνη; Ναι, υπάρχουν πολύ καλύτεροι τρόποι για να χαρακτηρίσεις κάτι από το να χρησιμοποιήσεις τη λέξη «πόρνη». Αλλά ο Θεός χρησιμοποίησε αυτόν τον όρο για να ελκύσει την προσοχή των ανθρώπων, εσένα έχει τραβήξει την προσοχή σου αυτή η λέξη;

Άσχετα με το πως αισθανόμαστε, αυτή είναι η λέξη που χρησιμοποιεί ο Θεός, και αυτό μπορεί να μας ξυπνήσει από την δυσλειτουργία και την δύσκολη θέση που βρισκόμαστε σχετικά με τη διαχείριση της εκκλησίας στις μέρες μας.


Ο ΝΟΜΟΣ



Ο ΙΗΣΟΥΣ ΔΙΔΑΞΕ ΟΤΙ ΕΙΧΕ ΕΡΘΕΙ ΝΑ ΕΚΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟ

Ματθ.ε:17 “Μη νομίσητε ότι ήλθον να καταλύσω τον νόμον, ή τους προφήτας, δεν ήλθον να καταλύσω αλλά να εκπληρώσω.”

Ματθ.ε:20 “Επειδή σας λέγω, ότι, εάν μη περισσεύση η δικαιοσύνη σας πλειότερον της των γραμματέων και Φαρισαίων, δεν θέλετε εισέλθη εις την βασιλείαν των ουρανών.”

Ο Ιησούς διακήρυξε ότι είχε έρθει όχι για να καταργήσει το νόμο αλλά για να τον εκπληρώσει με τη ζωή και τη διακονία Του.

Κ α λ η μ έ ρ α


Πέμπτη 5 Οκτωβρίου 2017

Το κήρυγμα



Μετά από ένα σωστό κήρυγμα, όταν το εκκλησίασμα αποχωρεί, δεν λέει «Τι υπέροχο κήρυγμα!», αλλά, «Κάτι πρέπει να κάνω»!

Το κήρυγμα του λόγου του Θεού είναι  απαραίτητο μέρος της χριστιανικής ζωής. Ποτέ μην το υποτιμήσεις. Το κήρυγμα διεγείρει τα άτομα σε δράση.


Η ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΑΡΧΙΣΕ ΜΕ ΤΗ ΛΗΞΗ ΤΗΣ ΔΙΑΚΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ



Ματθ.ια:11 “Αληθώς σας λέγω, μεταξύ των γεννηθέντων υπό γυναικών δεν ηγέρθη μεγαλύτερος Ιωάννου του Βαπτιστού, πλην ο μικρότερος εν τη βασιλεία των ουρανών, είναι μεγαλύτερος αυτού.”

Λουκ.ις:16 “Ο νόμος και οι προφήται έως Ιωάννου υπήρχον, από τότε η βασιλεία του Θεού ευαγγελίζεται, και πας τις βιάζεται να εισέλθη εις αυτήν.”

Αυτά τα δύο εδάφια διδάσκουν τις ακόλουθες αλήθειες:
1. Η Παλαιά Διαθήκη έκλεισε με την διακονία του Ιωάννη του Βαπτιστή.
2. Αφού ο μικρότερος στη Βασιλεία είναι μεγαλύτερος απ’ τον Ιωάννη, ο Ιωάννης ο Βαπτιστής δεν ήταν ακόμα μέσα στη Βασιλεία του Θεού.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τετάρτη 4 Οκτωβρίου 2017

Καληνύχτα


Η ζωή - Μαύρισε τις κουκίδες σου!


εφόνευε τεσσαρακοντούτην γέροντα



Στα 36 έτη ανέρχονταν η μέση διάρκεια ζωής των Ελλήνων τον 19ο αιώνα, η οποία άρχισε να αυξάνεται, βαθμιαία, από τα τέλη του συγκεκριμένου αιώνα. Μάλιστα, σε διάστημα μόλις 35 χρόνων, το προσδόκιμο επιβίωσης παρατάθηκε κατά είκοσι χρόνια. Τα παραπάνω στοιχεία περιλαμβάνονται σε ειδική έκδοση του καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Βύρωνα Κοτζαμάνη.


Η ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ



ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
Ο Ιησούς δίδαξε πολλά για τη Bασιλεία του Θεού που κυριαρχούσε στη σκέψη των Εβραίων. Η ελπίδα του Ισραήλ ήταν ο ερχομός του Μεσσία κι η συντριβή των εχθρών τους.  Αυτό φαίνεται απ’ την ανυπομονησία των μαθητών Του για τη Βασιλεία (Πράξ.α:6).
Η Bασιλεία του Θεού αναφέρεται 4 φορές στο Ευαγγέλιο του Ματθαίου, 14 φορές στο Μάρκο, 32 στο Λουκά, 2 φορές στον Ιωάννη, 6 στις Πράξεις και 8 φορές στις επιστολές του Παύλου.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τρίτη 3 Οκτωβρίου 2017

Θα είναι ο αντίχριστος ομοφυλόφιλος;

Αυτό που είναι σημαντικό και κάνει τη διαφορά είναι η φράση, «ουδέ περί επιθυμίας γυναικών». Δεν λέει «ουδέ περί επιθυμίας ΔΙΑ τας γυναίκας». Αν ίσχυε το τελευταίο, τότε θα ήταν μια δήλωση ότι ο Αντίχριστος θα είναι είτε «ψυχρός» (αδιάφορος για το σεξ) ή ομοφυλόφιλος. Αντίθετα, η λέξη «επιθυμίας» σχετίζεται με τις γυναίκες, όχι με τον Αντίχριστο. Η φράση σ’ αυτό το εδάφιο φανερώνει ότι ο Αντίχριστος δεν θα φροντίζει την επιθυμία των γυναικών γι’ αυτόν. Δεν σημαίνει ότι ο Αντίχριστος δεν θα επιθυμεί γυναίκες.


Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ



Α.  Ο ΙΗΣΟΥΣ ΔΙΔΑΞΕ ΣXEΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΕΛΙΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

Ματθ.ις:18 "Και επί ταύτης της πέτρας θέλω οικοδομήσει την εκκλησίαν μου, και πύλαι άδου δεν θέλουσιν ισχύσει κατ' αυτής."

Αυτό το εδάφιο είναι πολύ σημαντικό, γιατί εδώ ο Ιησούς δίδαξε τρία πράγματα σχετικά με την Εκκλησία:

·     Η Εκκλησία θα ιδρυόταν στο μέλλον.
·     Θα θεμελιωνόταν πάνω στην ομολογία του Πέτρου
·     Θα ήταν στερεή και νικηφόρα

Ας εξετάσουμε προσεχτικά καθεμιά απ' αυτές τις αλήθειες: