Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Δευτέρα 12 Ιουνίου 2017

Βιβλικός Χριστιανισμός και ορθολογιστικός σκεπτικισμός (18)



17. Από τι μας απάλλαξε ο Χριστιανισμός;

Με τα όσα γράφηκαν μέχρι τώρα, φάνηκε καθαρά, νομίζω, πόσο άδικο έχουν οι επικριτές του βιβλικού Χριστιανισμού, πόση άγνοια σε πολλά θέματα έχουν, και πόση κακεντρέχεια και κακοβουλία τους διακρίνει σε άλλα, με τα οποία ασχολούνται και πολεμούν τη χριστιανική αλήθεια.

Κ α λ η μ έ ρ α


Κυριακή 11 Ιουνίου 2017

Εαυτούς εξετάζετε...



Α΄ Τιμ.α:18-20
Ταύτην την παραγγελίαν παραδίδω εις σε, τέκνον Τιμόθεε, κατά τας προγενομένας προφητείας περί σου, να στρατεύης κατ' αυτάς την καλήν στρατείαν, έχων πίστιν και αγαθήν συνείδησιν, την οποίαν τινές αποβαλόντες εναυάγησαν εις την πίστιν· εκ των οποίων είναι ο Υμέναιος και Αλέξανδρος, τους οποίους παρέδωκα εις τον Σατανάν, διά να μάθωσι να μη βλασφημώσι.

Μερικοί, μεταξύ των οποίων ο Υμέναιος και ο Αλέξανδρος “ναυαγήσαν στην πίστη”. Αυτοί οι άνθρωποι δεν ήταν άπιστοι, δεν ήταν κάποιοι που δεν είχαν γνωρίσει το Χριστό. Για να ναυαγήσουν στην πίστη σημαίνει ότι κάποτε ήταν στην πίστη. Όπως ο Παύλος λέει και πάλι αναφερόμενος στον Υμέναιο και στον Φιλήτο αυτή την φορά:


Επιθετική ανανέωση



Ρωμ.ιβ:1,2 Σας παρακαλώ λοιπόν, αδελφοί, διά των οικτιρμών του Θεού, να παραστήσητε τα σώματά σας θυσίαν ζώσαν, αγίαν, ευάρεστον εις τον Θεόν, ήτις είναι η λογική σας λατρεία, και μη συμμορφόνεσθε με τον αιώνα τούτον, αλλά μεταμορφόνεσθε διά της ανακαινίσεως του νοός σας, ώστε να δοκιμάζητε τι είναι το θέλημα του Θεού, το αγαθόν και ευάρεστον και τέλειον.


Εφευρέσεις


Προς Ρωμαίους (051)

Ρωμ.θ:18 Άρα λοιπόν όντινα θέλει ελεεί και όντινα θέλει σκληρύνει.

Συνοψίζοντας, ο Θεός είναι κυρίαρχος στο να δείχνει έλεος σε κάποιους αλλά και στο να σκληρύνει τις καρδιές άλλων. Αυτό δεν σημαίνει ότι ο Θεός αυθαίρετα και χωρίς λόγο καταδικάζει κάποιους ανθρώπους με αιώνια καταδίκη. Δείχνει έλεος σ’ αυτούς που μετανοούν και απορρίπτει αυτούς που δεν μετανοούν.

Kαλημέρα


Σάββατο 10 Ιουνίου 2017

Η αμαρτία του «παραπάνω»



Ο λαός Ισραήλ ζήτησε βασιλιά. Ο Σαμουήλ λυπήθηκε γι’ αυτό και τους είπε, «…..ενώ Κύριος ο Θεός σας ήτο ο βασιλεύς σας» (Α’ Σαμ.ιβ:12). Οι άνθρωποι ήθελαν κάτι περισσότερο από έναν άνθρωπο του Θεού, ήθελαν τα μεγαλεία και τη χλιδή ενός βασιλιά. Και πήραν ένα βασιλιά μαζί με όλες τις αποσκευές που φέρνει μαζί του.

Εφευρέσεις


ΜΕΛΕΤΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ (23)

Α. Οι 7 εβδομάδες

Αυτά τα 49 χρόνια αναφέρονται στην ανοικοδόμηση της Ιερουσαλήμ. Η Ιερουσαλήμ έπρεπε να ανοικοδομηθεί σε «καιρούς στεναχωρίας» (Δαν.θ:25) κάτι που μπορούμε να διαβάσουμε στα βιβλία του Έσδρα και του Νεεμία. Είναι η επιστροφή του υπόλοιπου από το λαό πίσω στη γη τους.

Β. Οι 62 εβδομάδες

Οι 62 βδομάδες καλύπτουν 434 χρόνια και αναφέρονται στο χρονικό διάστημα από την ανοικοδόμηση της Ιερουσαλήμ μέχρι που ο Μεσσίας θα έρθει και θα εκπληρώσει το έργο Του πάνω στο σταυρό.

Καλημέρα


Παρασκευή 9 Ιουνίου 2017

Παιδιά....


Πράσινο



Ό, τι κάνει ο Θεός είναι πλούσιο και με νόημα.

Για παράδειγμα, θα μπορούσε να είχε κάνει έναν ασπρόμαυρο κόσμο, αλλά δεν τον έκανε.

Οπότε ας πάρουμε ένα χρώμα – το πράσινο - και να σκεφτούμε μερικούς τρόπους, που το χρησιμοποιεί ο Θεός. 

Υπάρχει τόσο πολύ πράσινο στη δημιουργία, αναρωτιέμαι αν δεν είναι ένα από τα αγαπημένα χρώματα του Θεού.

Σκέψεις πάνω στο θέμα της θεότητας



Α’ Πέτρ.α:19,20 ἀλλὰ τιμίῳ αἵματι ὡς ἀμνοῦ ἀμώμου καὶ ἀσπίλου Χριστοῦ, προεγνωσμένου μὲν πρὸ καταβολῆς κόσμου φανερωθέντος δὲ ἐπ' ἐσχάτου τῶν χρόνων δι' ὑμᾶς.

Αποκ.ιγ:8 καὶ προσκυνήσουσιν αὐτὸν πάντες οἱ κατοικοῦντες ἐπὶ τῆς γῆς, οὗ οὐ γέγραπται τὸ ὄνομα αὐτοῦ ἐν τῷ βιβλίῳ τῆς ζωῆς τοῦ ἀρνίου τοῦ ἐσφαγμένου ἀπὸ καταβολῆς κόσμου.

Εφευρέσεις


Σοφία



Ιούδ.α:25 εις τον μόνον σοφόν Θεόν τον σωτήρα ημών, είη δόξα και μεγαλωσύνη, κράτος και εξουσία, και νυν και εις πάντας τους αιώνας. Αμήν.

Α’ Κορ.α:30 Αλλά σεις είσθε εξ αυτού εν Χριστώ Ιησού, όστις εγενήθη εις ημάς σοφία από Θεού, δικαιοσύνη τε και αγιασμός και απολύτρωσις·

Ιώβ ια:7-8 Δύνασαι να εξιχνιάσης τα βάθη του Θεού; δύνασαι να εξιχνιάσης τον Παντοδύναμον με εντέλειαν; Ταύτα είναι ως τα ύψη του ουρανού· τι δύνασαι να κάμης; είναι βαθύτερα του άδου· τι δύνασαι να γνωρίσης;

Κ α λ η μ έ ρ α


Πέμπτη 8 Ιουνίου 2017

Δεν ήθελα να το κάνω, αλλά τελικά το έκανα.

Να επιστρέφεις καλό στο κακό, καθώς ανταποκρίνεσαι σ’ ένα αντίθετο πνεύμα, να είσαι γενναιόδωρος σ’ έναν τσιγκούνη.

Μα, είναι τσιγκούνης και απερίσκεπτος...

Σκέφτηκα τρόπους που θα μπορούσα να είμαι κι εγώ τσιγκούνης σαν αντάλλαγμα. Μετά, διάβασα αυτό το εδάφιο:

Εφευρέσεις


Βιβλικός Χριστιανισμός και ορθολογιστικός σκεπτικισμός (17)



16. Τι λέγουν οι σοφοί για τη Βίβλο και το Χριστιανισμό

Σταματώ μέχρις εδώ, γιατί θα μπορούσα να συνεχίζω επί μακρόν, καταδεικνύοντας το αβάσιμο των επιχειρημάτων των επικριτών. Συνοψίζω, και εξάγω μερικά συμπεράσματα. Η λογική συνεπαγωγή των (αναπόδεικτων) ισχυρισμών των αρνητικών κριτικών αυτού του είδους, (και όχι των σοβαρών ερευνητών, έστω και αρνητών), κατά προέκταση και επέκταση, σημαίνει τα κατωτέρω, αν όλα αυτά που ισχυρίζονται ήταν καθ’ υπόθεση αληθινά:

Κ α λ η μ έ ρ α


Τετάρτη 7 Ιουνίου 2017

Ο Θεός δημιούργησε το κακό;

Ησ.με:7 ο κατασκευάσας το φως και ποιήσας το σκότος· ο ποιών ειρήνην και κτίζων κακόν· εγώ ο Κύριος ποιώ πάντα ταύτα.

Άμ.γ:6 Δύναται να ηχήση σάλπιγξ εν πόλει και ο λαός να μη πτοηθή; δύναται να γείνη συμφορά εν πόλει και ο Κύριος να μη έκαμεν αυτήν;

Ο Θεός, είναι πραγματικά Αυτός, που δημιούργησε το κακό; Για να απαντήσουμε στο ερώτημα, πρέπει να δούμε πρώτα πώς χρησιμοποιείται η εβραϊκή λέξη για το κακό, στην Αγία Γραφή, να εξετάσουμε τα συμφραζόμενα της περικοπής Ησαΐας με:7, και να εξετάσουμε άλλες περικοπές για το ίδιο θέμα.

Εφευρέσεις


ΜΕΛΕΤΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ (22)

7. ΟΙ 70 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ ΤΟΥ ΔΑΝΙΗΛ


Ο Θεός είπε στο Δανιήλ ότι θα ασχοληθεί με τους Ιουδαίους «εβδομήντα εβδομάδες». Αυτό το χρονικό διάστημα περιλαμβάνει τον ερχομό του Μεσσία, τη σταύρωση και τα γεγονότα των τελευταίων ημερών.

Δαν.θ:1, 20, 27  ι:1, 21  Αποκ.ιβ:5, 6, 13, 17  Ματθ.κδ:15, 28  Αποκ. ιγ

«Εβδομήκοντα έβδομάδες διωρίσθησαν επί τόν λαόν σου καί επί τήν πόλιν τήν αγίαν σου, διά νά συντελεσθή η παράβασις καί νά τελειώσωσιν αι αμαρτίαι, καί νά γείνη εξιλέωσις περί τής ανομίας καί νά εισαχθή δικαιοσύνη αιώνιος καί νά σφραγισθή όρασις καί προφητεία καί νά χρισθή ο  Άγιος τών αγίων» (Δαν.θ:24).

Κ α λ η μ έ ρ α


Τρίτη 6 Ιουνίου 2017

Η χρεοκοπία του ευαγγελίου της ευημερίας



Με τα χρόνια, το μήνυμα που είχε κηρυχτεί σε ορισμένες από τις μεγαλύτερες εκκλησίες στον κόσμο, έχει αλλάξει. Εξαιτίας, εν μέρει, της εμφάνισης ορισμένων ασεβών φιλοσοφιών και κινημάτων, ένα νέο ευαγγέλιο διδάσκεται σήμερα. Σ’ αυτό το Ευαγγέλιο έχουν δοθεί πολλά ονόματα, όπως «Πες το και απαίτησέ το», «Συζήτα το και πάρτο», Ευαγγέλιο «υγείας και πλούτου», το κίνημα «ο λόγος της πίστης», το «ευαγγέλιο της επιτυχίας,» το «ευαγγέλιο της ευημερίας» και «Θεολογία θετικής ομολογίας».

Άσχετα με το όνομα, η διδασκαλία είναι η ίδια. Με απλά λόγια, αυτό το εγωκεντρικό Ευαγγέλιο διδάσκει ότι ο Θεός θέλει τους πιστούς να είναι υλικά πλούσιοι.

Σημαία νίκης

Ψαλμ.ξ:4 Έδωκας εις τους φοβουμένους σε σημαίαν, διά να υψόνηται υπέρ της αληθείας. Διάψαλμα.

Έξοδ.ιζ:15 Και ωκοδόμησεν εκεί ο Μωϋσής θυσιαστήριον και εκάλεσε το όνομα αυτού Ιεοβά-Νισσί (ο Γιάχβε είναι η σημαία μου).

Ησ.νθ:19 Και θέλουσι φοβηθή το όνομα του Κυρίου από δυσμών και την δόξαν αυτού από ανατολών ηλίου· όταν ο εχθρός επέλθη ως ποταμός, το πνεύμα του Κυρίου θέλει υψώσει σημαίαν εναντίον αυτού.

Βιβλικός Χριστιανισμός και ορθολογιστικός σκεπτικισμός (16)



15. Είναι η Βίβλος προϊόν πλαστογράφων;

Έντονος και επίμονος ισχυρισμός των επικριτών είναι ότι, τα περισσότερα βιβλία της Βίβλου και, κυρίως, τα Ευαγγέλια, είναι πλαστά έργα, ανώνυμων πλαστογράφων του 2ου ή 3ου αι. μ.Χ., που σκοπό είχαν να λανσάρουν έναν Χριστιανισμό όπως αυτοί ήθελαν, και ότι καθοριστικό ρόλο στην επιλογή του κανόνα των 27 βιβλίων της Καινής Διαθήκης, έπαιξαν σύνοδοι και ο Μέγας Κωνσταντίνος!

Εδώ, ο φαντασιοκόπος μυθιστοριογράφος Dan Brown, επανεμφανίζεται υπό άλλην μορφήν, αλλά πάντως, φαίνεται ότι έκανε καλά τη δουλειά του στο βιβλίο Κώδικας Ντα Βίντσι, αφού τη φαντασιοκοπία του αυτή την συνεχίζουν άλλοι, σοβαροί… ερευνητές.

Κ α λ η μ έ ρ α


Δευτέρα 5 Ιουνίου 2017

ΜΕΛΕΤΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ (21)

ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΠΑΣΧΑ!

Για πολλούς, η μοντέρνα άποψη του Πάσχα είναι ένα τριήμερο διακοπών μετ’ αποδοχών, αρνί στη σούβλα, κρασί, καινούρια ρούχα, μια από τις ελάχιστες μέρες του χρόνου που η παρακολούθηση της εκκλησίας είναι «απαραίτητη» must»), καθώς και ο καιρός για να πλανήσουν τα παιδιά τους ώστε να πιστέψουν στο μύθο με τα κουνέλια, τα κοτοπουλάκια και τα πολύχρωμα (κάποτε κόκκινα) αβγά.

Για τον αναγεννημένο Χριστιανό όμως, το Πάσχα απέχει κατά πολύ απ’ όλα αυτά. Για μας, αυτή η μέρα αντιπροσωπεύει την ελπίδα της δικής μας ανάστασης.

Εφευρέσεις


Μακαρισμοί

Ίσως, τα λόγια του Ιησού που θυμόμαστε περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, είναι αυτά από την επί του όρους ομιλία, όπως περιγράφεται στο 5ο κεφάλαιο του Ματθαίου. Αυτά που ονομάζουμε «Μακαρισμούς», και αξίζει να τα θυμηθούμε εδώ.


  • Μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι, διότι αυτών είναι η βασιλεία των ουρανών.
  • Μακάριοι οι πενθούντες, διότι αυτοί θέλουσι παρηγορηθή.
  • Μακάριοι οι πραείς, διότι αυτοί θέλουσι κληρονομήσει την γην.
  • Μακάριοι οι πεινώντες και διψώντες την δικαιοσύνην, διότι αυτοί θέλουσι χορτασθή.

Καλημέρα


Κυριακή 4 Ιουνίου 2017


Το πρόβλημα του ευαγγελίου της ευημερίας



Το ευαγγέλιο της ευημερίας πρέπει να δώσει κάποιες εξηγήσεις. Βρισκόμαστε σε μια οικονομική κρίση και αμέτρητες πιστές μαμάδες, πιστοί μπαμπάδες, αδελφοί και αδελφές είναι άνεργοι, υποφέρουν, το βράδυ πάνε να ξαπλώσουν ανησυχώντας αν αύριο υπάρχει φαγητό στο τραπέζι για την οικογένεια. Αμέτρητοι Χριστιανοί είναι ανήσυχοι για τα οικονομικά τους. Αυτό φαίνεται στα πρόσωπά τους και στις κουβέντες τους. Το πρόβλημα που πρέπει να εξηγήσουν οι υπερασπιστές του ευαγγελίου της ευημερίας είναι ότι όλοι αυτοί είναι πιστοί, εμπιστεύονται τον Θεό, και όμως απολύονται από τις δουλειές τους και υποφέρουν.


Ποιος είναι κύριος της ζωής μας;

Ο λόγος του Θεού στο βιβλίο της Γένεσης αναφέρει: 

«Και είπεν ο θεός, Ας κάμωμεν άνθρωπον κατ' εικόνα ημών, καθ' ομοίωσιν ημών· και ας εξουσιάζη επί των ιχθύων της θαλάσσης και επί των πετεινών του ουρανού και επί των κτηνών και επί πάσης της γης και επί παντός ερπετού, έρποντος επί της γης» (Γέν.α:26).

Μας έκανε δηλαδή ο Κύριος σαν τον εαυτό Του και τοποθέτησε μέσα μας την ιδιότητα του «άρχειν».

Έδωσε στον άνθρωπο την εξουσία να δημιουργεί και να κυριαρχεί επί της δημιουργίας και όλης της κτίσης. Μας επέτρεψε να κινούμαστε ελεύθερα, να κτίζουμε τη ζωή μας, να επιλέγουμε το περιβάλλον μας και τις σχέσεις μας και γενικά να εξουσιάζουμε τα πάντα. 

Εφευρέσεις


Προς Ρωμαίους (050)

Β. Η κυριαρχία του Θεού (θ:14-29)

Η προηγούμενη ενότητα εδραίωσε ότι οι υποσχέσεις του Θεού δεν ήταν ποτέ για το σύνολο των φυσικών απογόνων του Αβραάμ. Επομένως, δεν πρέπει να ήταν έκπληξη το γεγονός ότι πολλοί Εβραίοι δεν κληρονόμησαν τις υποσχέσεις του Θεού.

Αυτή η ενότητα επιβεβαιώνει ότι ο Θεός είναι κυρίαρχος στις επιλογές Του όσο αφορά στο ποιους να ευλογήσει. Δεν είναι υποχρεωμένος να αποκαλύψει τους λόγους Του σ’ εμάς. Είναι δίκαιος και φιλεύσπλαχνος σε ό,τι κάνει.