Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου 2015

Πάvτων δε το τέλος επλησίασε.

  • Συσσωρευμένα προβλήματα ζητούν τη λύση τους.
  • Συσσωρευμένα λάθη ζητούν την επούλωσή τους.
  • Αθροισμέ­νες ανάγκες ετών αποζητούν ανακούφιση, αντιμετώπιση. 

Υπάρχει μια «παγκόσμια δίψα», μια εκζήτηση για κάτι άλλο... που θα λύσει και θα ζωοποιήσει τον πολιτι­σμό μας, τον άνθρωπο της εποχής μας. Κάτι που θα αναζωπυρώσει τη φωτιά στα αποκαΐδια της χιλιετίας που έφυγε. Η νέα χιλιετία είναι συνάμα και πρόκλη­ση, ίσως είναι η «χρυσή ευκαιρία» να πραγματοποιηθούν όλες αυτές οι σχε­διαζόμενες ή σχεδιασμένες ήδη αλλα­γές, ανατροπές, ανακατατάξεις, αλλαγές πλεύσης και εφαρμογές νέων πρακτικών, μιας νέας τάξης στον κόσμο μας.

Καλημέρα


Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου 2015

Αποκάλυψη ζ:17


….εκ της Ουρίου….


Τις μέρες των Χριστουγέννων, όλων η προσοχή - ενσυνείδητα ή ασυνείδη­τα - στρέφεται στα πρώτα κεφάλαια των Ευαγγελίων, εκεί που εξιστορούνται τα γεγονότα γύρω από τη γέννηση του Ιη­σού Χριστού, όπου περιλαμβά­νονται και οι γενεαλογίες Του (Ματθ.α:1-16, Λουκ.γ:23-30)

Βέβαια οι γενεαλογίες είναι από τα πιο α­νιαρά κείμενα της Βίβλου και τις περισσότερες φορές, αν δεν τα προσπερνάμε - τα διαβάζου­με στα γρήγορα χωρίς να δίνουμε μεγάλη προσοχή στα δύσκολα ονόματα που τις απο­τελούν!

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ



Αποκ.ις:15 Ιδού, έρχομαι ως κλέπτης· μακάριος όστις αγρυπνεί και φυλάττει τα ιμάτια αυτού, διά να μη περιπατή γυμνός και βλέπωσι την ασχημοσύνην αυτού.

Μετά την περιγραφή της 6ης πληγής, ο Ιησούς παρεμβάλλει μια παραίνεση για το λαό Του. Αυτή η προτροπή βέβαια εφαρμόζεται και σ’ εμάς, αλλά η κύρια εφαρμογή της είναι γι’ αυτούς που θα ζουν τότε, γιατί η εκκλησία θα έχει ήδη αρπαχτεί εκείνο τον καιρό. Όμως αποτελεί μια σπουδαία πνευματική αλήθεια για τη ζωή μας ότι πρέπει να αγρυπνούμε και να φυλάσσουμε τα ιμάτιά μας.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου 2015

Διλήμματα


Ασφαλές στήριγμα



Ψαλμός ριθ:49-56


Το πρώτο εδάφιο του σημερινού αναγνώσματος μας, δείχνει κάποιον που αληθινά έχει μαθητεύσει στον άγιο λόγο του Θεού. Ενώ στα εδάφια 42,43, έχουμε το «ελπίζω» και «ήλπισα» στο λόγο του Θεού και τούτο δείχνει μια προσωπική ευλογημένη πείρα, στο εδ.49 έχουμε το «με επήλπισας», που δείχνει ότι ο Θεός έμαθε τον πιστό δούλο Του, να στηρίζεται στο λόγο Του. Είναι, ας το ξαναπούμε, μια γλυκιά, καρποφόρος μαθητεία.


Τούτη η καθημερινή μαθητεία, έφερε στη ζωή του ψαλμωδού, δυο αποτελέσματα:


Έκτρωση


ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ


Υπάρχει μια σειρά από πρακτικά προβλήματα ερμηνευτικής τα οποία πρέπει να ληφθούν υπ’ όψη. Όπως,

ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ

Αποτελεί ένα βασικό παράγοντα που πολλές φορές διαφεύγει τον σύγχρονο αναγνώστη. Η Αγία Γραφή ναι μεν είναι θεόπνευστη αλλά ταυτόχρονα είναι κι ένα κείμενο και ως τέτοιο θέλει να του μιλήσει. Κάτι που καθιστά τη μελέτη της Γραφής μια, συζήτηση μεταξύ του Θεού (ο λόγος Του) και του λατρευτή Του. Για την οποιαδήποτε συζήτηση πάντοτε απαιτούνται δυο συστατικά,

Κ α λ η μ έ ρ α


Τρίτη 8 Δεκεμβρίου 2015

Αμετακίνητο στήριγμα



Ψαλμός ριθ:41-48
 

Και σήμερα το λέμε, μάλιστα για ανθρώπους κάποιου κύρους, ότι: «στηρίζομαι στο λόγο του». Λόγο ενός ανθρώπου, που όμως στο παρελθόν ξανά και ξανά αποδείχτηκε πρόσωπο αξιόπιστο.
 

Κι ο Ψαλμωδός εδώ, το ίδιο κάνει. Στηρίζεται, ελπίζει, περιπατεί, εκζητεί, εντρυφά, μελετάει το λόγο του Θεού. Γιατί, «κάθε λόγος που βγαίνει από το στόμα του Θεού» (Ματθ.δ:4), αποτελεί τροφή και τρυφή πνευματική για τον άνθρωπο.
 


Μπορεί ο πιστός να χάσει τη σωτηρία του;


Αυτή η ερώτηση έχει απασχολήσει πάρα πολύ συχνά τους χριστιανούς και υπάρχει έντονη αντιπαράθεση πάνω σ’ αυτό το θέμα. Η ερώτηση και η απάντηση είναι σημαντική γιατί μπορεί να επηρεάσει τη σχέση σου με το Θεό.
 
Για παράδειγμα, αν κάποιος πιστεύει ότι μπορεί να χάσει τη σωτηρία του, μπορεί να πέσει στο λάθος να προσπαθεί να τη διατηρήσει με τα έργα του. Αυτό είναι πολύ σημαντικό λάθος:

Κ α λ η μ έ ρ α


Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου 2015

Η ΚΟΡΥΦΑΙΑ





Ψαλμός ριθ:33-40

Είναι γνωστό, πως από πέντε πόρτες μπαίνουν μέσα μας μηνύματα του έξω κόσμου. Είναι η όραση, η ακοή, η γεύση, η όσφρηση και η αφή. Από τις πέντε δε αισθήσεις, κορυφαία θεωρείται η όραση.

Και ενώ ο Θεός απλώνει γύρω μας το θαυμάσιο πανόραμα της Δημιουργίας, που με πειστική γλώσσα μιλάει και οδηγεί στο Δημιουργό, από την άλλη και ο εχθρός μας πλημμυρίζει καθημερινά με το δικό του αμαρτωλό υλικό, που προσπαθεί να μας το περάσει, μέσα από την ίδια τη μεγάλη και αποτελεσματική πόρτα, τα μάτια μας.

10 τεχνικές για τη χειραγώγηση της κοινής γνώμης

Ο Αμερικανός ακαδημαϊκός και στοχαστής, Νόαμ Τσόμσκι, αναλύει τις δέκα τεχνικές για τη χειραγώγηση της κοινής γνώμης.

Το κείμενο αποτελεί μέρος μιας συλλογής συνεντεύξεων του Ν.Τσόμσκι, όπου ο κορυφαίος διανοητής διαπιστώνει διεισδυτικές παρατηρήσεις για τους θεσμούς που διαμορφώνουν τη σκέψη του κοινού και οι οποίοι βρίσκονται στην υπηρεσία της ισχύος και του κέρδους.

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ



Αποκ.ις:12 Και ο έκτος άγγελος εξέχεε την φιάλην αυτού επί τον ποταμόν τον μέγαν τον Ευφράτην· και εξηράνθη το ύδωρ αυτού, διά να ετοιμασθή η οδός των βασιλέων των από ανατολών ηλίου.

ΕΚΤΗ ΦΙΑΛΗ Ή ΠΛΗΓΗ. ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΟΥΑΙ

Τα εδάφια 12-16 αναφέρονται στην 6η πληγή. Αυτός ο έκτος άγγελος εξέχεε τη φιάλη του στον ποταμό Ευφράτη και ο ποταμός ξεράθηκε.

Γνωρίζουμε ότι ο ποταμός Ευφράτης ήταν πηγή ζωής για τη Βαβυλώνα. Και εδώ αναφέρεται σε κάτι που θα είναι πηγή ζωής για τη Βαβυλώνα των εσχάτων ημερών, το σύστημα του Α/Χ.

Καλημέρα


Κυριακή 6 Δεκεμβρίου 2015


Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ


Ψαλμός ριθ:161-168
 
Φωτισμένη από μια άλλη πλευρά μας δίνεται στο σημερινό μας ανάγνωσμα, η μελέτη του λόγου του Θεού. Πρόκειται εδώ, όχι για μια θεωρητική γνώση, ή για μια δογματική κατάρτιση, αλλά για μια βαθιά- όσο και προσωπική - επίδραση του λόγου του Θεού στον ευσεβή μελετητή του:
 


ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΑΣ





Ιωάν.ς:5 Υψώσας λοιπόν ο Ιησούς τους οφθαλμούς και ιδών ότι πολύς όχλος έρχεται προς αυτόν, λέγει προς τον Φίλιππον· Πόθεν θέλομεν αγοράσει άρτους, διά να φάγωσιν ούτοι;

Δεν υπάρχει άνθρωπος, δεν υπάρχει οικογένεια ή κοινωνία που να μην έχει προβλήματα. Μικρά και μεγάλα. Απλά και περίπλοκα. Η ζωή είναι γεμάτη από προβλήματα. Προβλήματα οικονομικά, ψυχολογικά, προβλήματα σχέσεων, υγείας.

Καλημέρα


Σάββατο 5 Δεκεμβρίου 2015

Η ΓΝΗΣΙΑ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ


                           Ψαλμός ριθ:169-176
 
«Πάντα τα προστάγματά σου είναι δικαιοσύνη».
 
Η παρακάτω ιστορία, αναφέρεται στους χρόνους που άκμαζε το δουλεμπόριο. Ο άνθρωπος του Θεού, προσπαθούσε να οδηγήσει ένα γαιοκτήμονα στο Θεό. Ο τελευταίος απόρριπτε κάθε πίστη και ειρωνευόταν. Σε μια στιγμή ο οικονόμος του μπήκε στο δωμάτιο, ζήτησε συγνώμη και ανάγγειλε ότι ήταν ώρα που «οι δούλοι θα πήγαιναν στην εκκλησία».
 

Τι σημαίνουν τα λόγια του Ιησού στο Ιωάν.γ:13;



Έχουν γίνει πάρα πολλές συζητήσεις για την «αινιγματική» δήλωση ότι οὐδεὶς ἀναβέβηκεν εἰς τὸν οὐρανὸν εἰ μὴ ὁ ἐκ τοῦ οὐρανοῦ καταβάς, ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου (Ιωάν.γ:13).

Τι σημαίνουν αυτά τα λόγια του Ιησού; Η Βίβλος μιλάει καθαρά για την ανάληψη του Ενώχ και του Ηλία!

Κάθε φορά που συναντάμε ένα δύσκολο εδάφιο, θα πρέπει να εξετάζουμε πιο προσεχτικά το ευρύτερο πλαίσιο μέσα στο όποιο βρίσκεται.

Kαλημέρα


Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου 2015

Λόγω των "ημερών", σας ευχόμαστε .... καλή ανάγνωση!!

Δέστε παρακάτω!!

Ο ΚΕΔΡΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΛΑΜΙ

Διηγούνται, την παρακάτω ιστορία: Κάπου βρισκόντουσαν φυτεμένα δίπλα - δίπλα, ένας περήφανος πανύψηλος κέδρος κι ένα ταπεινό αδύναμο καλάμι. Ήτανε χειμώνας κι ο ουρανός φορτωμένος μολυβένια σύννεφα. Η θύελλα, ξεσπούσε, όπου και να 'ταν. Σέ μια στιγμή το καλάμι πλησίασε τον κέδρο και του 'πε: «εγώ λέω να σκύψουμε και να λυγίσουμε, τώρα που 'ρχεται η δυνατή μπόρα». «Εσύ σκύψε, απάντησε αγέρωχα ο κέδρος, εγώ ποτέ». Η μπόρα ήρθε. Πίσω της άφησε ένα γκρεμισμένο, συντριμμένο κέδρο κι ένα ανέπαφο στη θέση του καλάμι. Τώρα, απομακρυνόμενοι από το δάσος, ερχόμαστε σ’ εμάς τους ανθρώπους.

Παράκληση


ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ



Αποκ.ις:10-11 Και ο πέμπτος άγγελος εξέχεε την φιάλην αυτού επί τον θρόνον του θηρίου· και έγεινεν η βασιλεία αυτού πλήρης σκότους, και εμάσσουν τας γλώσσας αυτών εκ του πόνου, και εβλασφήμησαν τον Θεόν του ουρανού διά τους πόνους αυτών και διά τα έλκη αυτών, και δεν μετενόησαν από των έργων αυτών.

ΠΕΜΤΗ ΦΙΑΛΗ Ή ΠΛΗΓΗ. ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΟΥΑΙ

Αποκ.θ:1-11 Αυτό είναι το παράλληλο εδάφιο για την πέμπτη πληγή ή το πρώτο ουαί. Πρόκειται για την πέμπτη σάλπιγγα. Και λέει ότι: «ο πέμτος άγγελος εσάλπισε, και είδον ότι έπεσεν εκ του ουρανού αστήρ μέγας εις την γήν, και εδόθη εις αυτόν το κλειδίον του φρέατος της αβύσσου. Και ήνοιξε το φρέαρ της αβύσσου, και ανέβη καπνός εκ του φρέατος ως καπνός καμίνου μεγάλης και εσκοτίσθη ο ήλιος και ο αήρ εκ του καπνού του φρέατος. Και εκ του καπνού εξήλθον ακρίδες εις την γήν, και εδόθη εις αυτάς εξουσία, ως έχουσιν εξουσίαν οι σκορπιοί της γης».

Καλημέρα


Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2015

Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ



Μέσα σε έξη μόλις εδάφια, μπόρεσε ο Χριστός να μας περιγράφει όλο τον ανθρώπινο βίο, μάλιστα με τις φοβερές παγίδες που τον παραμονεύουν και που μπορούν να τον οδηγήσουν - αν δεν προσέξει ο άνθρωπος - στο ναυάγιο και την καταστροφή. Πρόκειται, για την παραβολή που είπε ο Κύριος, εξ αφορμής της φιλοσοφίας που είδε να υπάρχει σε πολλούς, ότι δηλαδή «εάν τις έχη περισσά, η ζωή αυτού συνίσταται εκ των υπαρχόντων αυτού» (Λουκ.ιβ:15). Επειδή δε την ίδια παγίδα στήνει πάντοτε ο εχθρός στον άνθρωπο, καλό να προσέξουμε μερικά πολύ σημαντικά σημεία:


Καλημέρα


Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2015

Η ΒΙΒΛΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ


Ψαλμός ριθ 145-152

Πολλές φορές αναρωτιέμαι, «τι μπορούμε να επιτύχουμε με όλη μας τούτη την προσπάθεια, αν δεν κινηθεί αυτό που στο εδ.148, διαβάζουμε στο σημερινό μας ανάγνωσμα;».

«Οι οφθαλμοί μου προλαμβάνουσι τας νυκτοφυλακάς δια να μελετώ εις τον λόγον σου». Αν τούτη η λαχτάρα δεν υπάρχει... αν ο άνθρωπος δεν κατανοήσει βαθύτατα ότι «δεν μπορεί να ζήσει μόνον με ψωμί»... αν δεν ανακηρύξει οδικό του χάρτη και εγχειρίδιο συμπεριφοράς τη Βίβλο, τι να κάμουν τα όποια και όσα βοηθήματα;

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ



Αποκ.ις:3 Και ο δεύτερος άγγελος εξέχεε την φιάλην αυτού εις την θάλασσαν· και έγεινεν αίμα ως νεκρού, και πάσα ψυχή ζώσα απέθανεν εν τη θαλάσση.

ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΙΑΛΗ Ή ΠΛΗΓΗ

Αποκ.η:8,9 Αυτή η πληγή είναι όμοια με τη δεύτερη σάλπιγγα. Και λέει ότι: «ο δεύτερος άγγελος εσάλπισε, και ως όρος μέγα καιόμενον με πύρ ερρίφθη εις την θάλασσαν και το τρίτον της θαλάσσης έγεινεν αίμα και απέθανεν το τρίτο των εμψύχων κτισμάτων των εν τη θαλάσση. Και το τρίτο των πλοίων διεφθάρη». Αυτή η πληγή προσβάλει τη θάλασσα. Συνδυάζοντας και τα δύο εδάφια μαζί, βλέπουμε στο κεφ.ις ότι πέθανε κάθε ψυχή ζώσα στη θάλασσα. Στο κεφ.η:8,9 όμως λέει ότι το ένα τρίτο της θάλασσας έγινε αίμα, το ένα τρίτο των εμψύχων κτισμάτων στη θάλασσα πέθανε, και το ένα τρίτο των πλοίων καταστράφηκε.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2015

Η ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΕΛΠΙΔΑ

Ψαλμός ριθ:113-120

Πολλές φορές και κατά πολλούς τρόπους, ο άνθρωπος ακουμπάει την ελπίδα του στον άνθρωπο. Μπορεί τούτος ο δεύτερος να είναι ο φίλος, ο συγγενής, κάποιος που έχει τη δύναμη και τη θέση, από την οποία ο πρώτος περιμένει την επέμβαση και τη λύση. Είναι φαινόμενο της ανθρώπινης συμβίωσης τούτο. Είναι το σύμπτωμα της αδυναμίας του ανθρώπου, μόνος του και αβοήθητος, ν’ ανταπεξέλθει στις δυσκολίες και απαιτήσεις της ζωής.
 

ΟΡΘΟΤΟΜΟΥΝΤΕΣ ΤΟ ΛΟΓΟ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ 22 - Το αρχικό σημείο της βάπτισης με Πνεύμα Άγιο



Στο τελευταίο μας μάθημα, είδαμε μεταξύ των άλλων αληθειών, δύο σημαντικά γεγονότα: Πρώτο, ότι το βάπτισμα του Αγίου Πνεύματος ήταν για όλους τους πιστούς. Ο Ιωάννης είπε ότι ήταν για όλους εκείνους που αυτός είχε βαφτίσει στο νερό (Ματθ.γ:11) και ο Ιησούς είπε ότι ήταν για όποιον θα πίστευε σ’ Αυτόν (Ιωάν.ζ:38). Το δεύτερο σημαντικό σημείο ήταν ότι ο Ιησούς δεν θα μπορούσε να βαφτίσει κανένα με το Άγιο Πνεύμα μέχρι να πάρει τη θέση του Αρχιερέα, εισερχόμενος στον ουρανό.

Κ α λ η μ έ ρ α