Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Παρασκευή 24 Μαΐου 2013

Ο Εγωιστής



              
                 
Υπάρχουν παραπτώματα που δεν εμπίπτουν στον ποινικό νόμο, τα οποία εντούτοις μπορεί να είναι μεγάλα εγκλήματα είτε κατά του εαυτού μας είτε κατά της κοινωνίας.

Η διδασκαλία του Χριστού παρουσιάζει πώς πρέπει να είναι ο άρτιος, ο γνήσιος κι αληθινός άνθρωπος, που θα είναι και εντάξει με τον εαυτό του και χρήσιμος μεταξύ των συνανθρώπων του.

Δυστυχώς, και μέσα στις εκκλησίες έχει παρατηρηθεί ότι κάποιοι μπορούν να ζουν ασύδοτοι, με τελείως κακή συμπεριφορά, με μεγάλη ασυνέπεια και υποκρισία, και μπορεί κάποιος να είναι βουτηγμένος στην παρανομία, είτε επειδή αναρριχήθηκε παράνομα σε κάποια θέση είτε επειδή εξασκεί κακή επιρροή στο λαό του Θεού.


ΧΙΟΥΜΟΡ: Δώρο Θεού στον άνθρωπο



«Η ευφραινομένη καρδία δίδει ευεξίαν ως ιατρικόν· το δε κατατεθλιμμένον πνεύμα ξηραίνει τα οστά» (Παρ.ιζ:22).

«Χαίρετε εν Κυρίω πάντοτε· πάλιν θέλω ειπεί, χαίρετε» (Φιλιπ.δ:4).

Χιούμορ λοιπόν, «ένα δώρο του Θεού στον άνθρωπο» το σημερινό μας θέμα, και υποθέτω πως αρκετοί θα ξαφνιαστούν γιατί δεν είναι καθόλου συνηθισμένοι ν’ ακούν ή να διαβάζουν τέτοιου είδους θέματα.

Ίσως μερικοί όταν ακούν τη λέξη «χιούμορ» το μυαλό τους πάει στην πλάκα, στη «σαχλαμάρα», στο φτηνό αστείο και στο φτηνό πνεύμα και στην χοντρή κοροϊδία σε βάρος των άλλων, πράγματα που δεν έχουν καμιά σχέση με το πραγματικό χιούμορ. 

Ασθενής παίζει κιθάρα κατά την διάρκεια εγχείρησης εγκεφάλου

 Σε ένα νοσοκομείο στο Λος Άντζελες 39χρονος μουσικός παρέμεινε ξύπνιος την ώρα που οι γιατροί πραγματοποιούσαν επέμβαση στον εγκέφαλο του και μάλιστα έπαιζε μουσική με την κιθάρα του. 

Ο 39χρονος μουσικός, Brad Carter, που διαγνώσθηκε το 2006 ότι πάσχει από πάρκινσον, αποφάσισε να προχωρήσει στην τοποθέτηση ενός βηματοδότη που θα αντισταθμίζει τις επιπτώσεις της νόσου, όπως το τρέμουλο στα χέρια που δεν του επέτρεπε πια να παίζει κιθάρα.

Στο ιατρικό κέντρο UCLA, ο ασθενής παραμένει ξύπνιος κατά τη διάρκεια του χειρουργείου έτσι ώστε οι χειρουργοί να μπορούν να ελέγξουν αν  ο βηματοδότης έχει τοποθετηθεί σωστά και επειδή η συγκεκριμένη νόσος δεν επιδέχεται οριστικής θεραπείας, οι γιατροί χρειάστηκε να τοποθετήσουν με επέμβαση ηλεκτρόδια στον εγκέφαλο του ασθενή.

Πηγή: dailymail

Πέμπτη 23 Μαΐου 2013

Προσμονή


Σύζυγοι



Ο άντρας και η γυναίκα, στη χριστιανική οικογένεια, έχουν όχι ίσα δικαιώματα άλλα ίσες υποχρεώσεις και μάλλον είναι εδώ ακριβώς η διαφορά ανάμεσα στο κλίμα που επικρατεί με τους «εκτός». Eκείνοι, σχεδόν πάντα, ενδιαφέρονται για τα δικαιώματα.

Να τι λέει ο λόγος του Θεού: «Ούτω χρεωστούσιν οι άνδρες να αγαπώσι τας εαυτών γυναίκας, ως τα εαυτών σώματα.  Όστις αγαπά την εαυτού γυναίκα, εαυτόν αγαπά, διότι ουδείς εμίσησε ποτέ την εαυτού σάρκα, αλλ’ εκτρέφει και περιθάλπει αυτήν, καθώς και ο Κύριος την εκκλησίας.» Εφ.ε:28-29.   

Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ - Θαύματα προμήθειας (2)



Α. Ο ΙΗΣΟΥΣ ΠΡΟΜΗΘΕΥΕΙ ΣΤΟΝ ΠΕΤΡΟ ΧΡΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΟΝ ΦΟΡΟ.

Ματθ.ιζ:24-27

Τα γεγονότα.

Οι φοροεισπράκτορες πλησίασαν τον Πέτρο για να του ζητήσουν τα χρήματα για τα έξοδα του ναού. Αυτός ο φόρος ήταν ένα δίδραχμο. Πιθανότατα ο Πέτρος κατηγορήθηκε για αμέλεια των θρησκευτικών του καθηκόντων. Πολύ πιθανόν να τον κατηγόρησαν ότι ανήκει σε κάποια πολιτική παράταξη που αρνιέται να πληρώσει τον φόρο.

Αυτή η κατηγορία βάραινε επίσης και τον Ιησού. «Ο διδάσκαλός σας δεν πληρώνει τα δίδραχμα;»

Του Πέτρου δεν του άρεσε αυτή η κατηγορία που τους βάραινε, έτσι απάντησε «Ναι» χωρίς να συμβουλευθεί τον Ιησού.

μια μοναδική αρχιτεκτονική

Masuleh, Ιράν.
 Η εντυπωσιακή αρχιτεκτονική του Masouleh είναι ευρέως γνωστό ως "η αυλή του παραπάνω κτιρίου είναι η οροφή του κτιρίου κάτω".
 Iσως προϊόν φτώχειας και έλλειψης πόρων. Αλλά η αρχιτεκτονική του είναι μοναδική. Τα κτίρια έχουν χτιστεί στο βουνό και διασυνδέονται μεταξύ τους. Αυλές και στέγες χρησιμεύουν ως πεζόδρομοι και δρόμοι. Λόγω της μοναδικής διάταξης του δεν επιτρέπεται οποιαδήποτε κίνηση μηχανοκίνητων οχημάτων.

Τετάρτη 22 Μαΐου 2013


ΕΞΟΔΟΣ - ιθ

Ο λόγος του Θεού δεν λέει τίποτα άσκοπα. Ο Θεός θέλησε να έχουμε ένα βιβλίο που να περιέχει το θέλημά Του. Έπρεπε δηλαδή να περιορίσει το άπειρο σε μερικές σελίδες. Αυτό σημαίνει ότι αυτές οι σελίδες είναι γεμάτες αποκάλυψη και πληροφορίες για τον άνθρωπο που ακόμα κι αν ζήσει 100 ζωές, να είναι αδύνατον να τις πάρει όλες.

ιθ:1
την ημέραν ταύτην
Είναι η πρώτη μέρα του 3ου μήνα σύμφωνα με την Ιουδαϊκή παράδοση, δηλαδή 45 μέρες από τότε που ο Θεός τους είπε να γιορτάσουν το πάσχα (14η του Αβίβ).
Από το μήνα Αβίβ υπολείπονταν ……………………………………15 μέρες
Ο μήνας Ζιφ (όπως όλοι οι μήνες) …………………………………  30 μέρες
Ο Μωυσής ανέβηκε στο όρος (εδ.3) ……………………….………..  1 μέρα
Έφερε την απάντηση του λαού στο Θεό (εδ.7,8) ……………..  1 μέρα
Προετοιμασίες (εδ.11) ………………………………………………….    3 μέρες
Από το Πάσχα, μέχρι που δόθηκε ο νόμος στο Σινά ……… 50 μέρες

ΕΡΩΤ/ΑΠΑΝΤ - Ο Ιησούς θ' αρπάξει μια άρρωστη εκκλησία;


ΕΡΩΤΗΣΗ
Ακούγεται, ότι ο Ιησούς δεν θα έρθει μέχρι ν' αναζωπυρωθεί η εκκλησία, επειδή δεν είναι έτοιμη ακόμα κι ο Κύριος δεν θ' αρπάξει μια άρρωστη εκκλησία ή ένα πόδι ή ένα χέρι και θ' αφήσει τους υπόλοιπους κάτω. Είναι αλήθεια αυτό;
  

Τρίτη 21 Μαΐου 2013

ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ - Το δεύτερο ιεραποστολικό ταξίδι του Παύλου




Πράξ.ιε:36-41,  Πράξ.ις,  Πράξ.ιζ,  Πράξ.ιη:1-22

Α.   ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ

Όταν οι απόστολοι γύρισαν στην Αντιόχεια, αφού είχαν παρακολουθήσει την πρώτη σύνοδο στην Ιερουσαλήμ, συνοδευόταν από δυο προφήτες, τον Ιούδα και τον Σίλα. Μερικές μέρες μετά την άφιξη τους, ο Παύλος είπε στο Βαρνάβα, «Ας επιστρέψωμεν τώρα και ας επισκεφθώμεν τους αδελφούς ημών κατά πάσαν πόλιν, εν αις εκηρύξαμεν τον λόγον του Κυρίου, πως έχουσι». Εξαιτίας της διαφωνίας τους για τον Ιωάννη Μάρκο, χωρίστηκαν. Ο Βαρνάβας πήρε τον ανιψιό του και πήγε στην Κύπρο. Ο Παύλος διάλεξε το Σίλα σαν σύντροφο του και αργότερα τον ακολούθησαν ο Τιμόθεος και ο Λουκάς.

Πρόσκληση


ΙΣΤΟΡΙΑ - Μια άλλη άποψη

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΛΙΘΟΣ;

Η Γραφή μας λέει ποιος είναι ο λίθος.

Στη Γεν.κη:11-22 διαβάζουμε την πρώτη άμεση αναφορά κάποιας πέτρας. Ο Ιακώβ, μακριά απ’ το σπίτι του και μόνος, κοιμάται με μια πέτρα σαν μαξιλάρι. Βλέπει ένα όμορφο όνειρο μιας σκάλας που έφτανε στον ουρανό και αγγέλους ν’ ανεβοκατεβαίνουν πάνω σ’ αυτή. Βλέπει τον Κύριο στην κορυφή της σκάλας να του λέει λόγια παρηγοριάς και ασφάλειας. Ο Ιακώβ ξυπνάει, παίρνει την πέτρα που είχε για μαξιλάρι, την στήνει σαν στήλη και την περιχύνει με λάδι. Ονομάζει τον τόπο και την πέτρα «Οίκος Θεού».

Δευτέρα 20 Μαΐου 2013



ΕΡΩΤ/ΑΠΑΝΤ - Ο ποιμένας μας φέρεται σαν να είμαστε παιδιά


ΕΡΩΤΗΣΗ:

Έχω σωθεί εδώ κι αρκετά χρόνια κι είμαι πλέον ένας ώριμος χριστιανός όπως και αρκετοί άλλοι στην εκκλησία μας. Ο ποιμένας μας, όμως, μας μεταχειρίζεται σαν νήπια κι ανώριμους.

Είναι πραγματικά ένας άνθρωπος του Θεού με βάρος για τις χαμένες ψυχές, τον αγαπάμε και τον σεβόμαστε, αλλά κάπως πρέπει να του δείξουμε ότι δεν είμαστε πια νήπια εν Χριστώ.

Για παράδειγμα, μας παρατηρεί αν δεν είμαστε σε κάθε συνάθροιση, αν αμελούμε καμιά φορά τις υποχρεώσεις μας και καμιά φορά το κάνει δημόσια. Νομίζω ότι θα έπρεπε να έρθει να μας βρει προσωπικά και να μιλήσουμε σ’ ένα άλλο επίπεδο.
 

Ψεύτικες "αλήθειες"

«Είμαι βέβαιος ότι η πρώτη σκέψη που θα σας απασχολήσει διαβάζοντας παρακάτω είναι εάν όσα σας διηγούμαι είναι αληθινά. Θα σας λύσω αυτή την απορία, για να μη σας απασχολεί καθώς διαβάζετε. Ναι, είναι πέρα για πέρα αληθινά και συνέβησαν και συμβαίνουν και μπορεί να συμβούν στον καθένα. Και το σπουδαιότερο, είναι βεβαιωμένα και σύμφωνα με την Αγία Γραφή, που είναι ο αλάνθαστος και αδιάψευστος λόγος του μοναδικού και αληθινού Θεού. Νομίζω ότι σας απάντησα». 

ΟΡΘΟΤΟΜΟΥΝΤΕΣ ΤΟ ΛΟΓΟ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ 15 - Ο Αρχιερέας και τα Άγια των Αγίων


«τήν οποίαν έχομεν ως άγκυραν τής ψυχής ασφαλή τε καί βεβαίαν καί εισερχομένην εις τό εσωτερικόν τού καταπετάσματος, όπου ο  Ιησούς εισήλθεν υπέρ ημών πρόδρομος, γενόμενος αρχιερεύς εις τόν αιώνα κατά τήν τάξιν Μελχισεδέκ» (Εβρ.ς:19,20)

Η θαυμαστή αλήθεια της Καινής Διαθήκης σχετικά με τον Αρχιερέα μας, καθώς συγκρίνεται με αυτή της Παλαιάς Διαθήκης, παρουσιάζεται τόσο θαυμαστά στην επιστολή προς Εβραίους που αρκεί κανείς να διαβάσει τα εδάφια για να δει την ομορφιά του τύπου και του αντιτύπου. Διαβάζουμε λοιπόν:

Παλιά Κρήτη


Παλιά Αθήνα


Στην φωτογραφία (4 Φεβρουαρίου 1904) βλέπουμε την στάθμευση του Ιππήλατου τραμ  στην οδό Γ ΄Σεπτεμβρίου.  Πάντως πολλοί αθηναίοι επειδή οι αποστάσεις στην  Αθήνα  ήταν μικρές <<το έκοβαν με τα πόδια>> όπως συνήθιζαν να λένε. Και επειδή όταν έβρεχε κόλλαγε στα παπούτσια τους λάσπη έλεγαν  <<έκοψα λάσπη>>.  Από τον καιρό αυτό καθιερώθηκε η έκφραση που την λέμε μέχρι σήμερα όταν θέλουμε να πούμε ότι απομακρυνόμαστε γρήγορα από κάτι.

                                                              (Φωτογραφία : Ελληνικό λογοτεχνικό και ιστορικό αρχείο)

Ο κίνδυνος της απιστίας στο ζευγάρι



Εισαγωγή

Στις μέρες μας, δε μας εκπλήσσει πια το γεγονός, πως η οικογένεια περνάει  κρίση. Κάποιοι τίτλοι άρθρων για  την οικογένεια σήμερα, δεν αναφέρονται καν στο πως να βελτιώσουμε την οικογένεια, αλλά στο πως να την διασώσουμε. Η εικόνα λοιπόν για το σπίτι, το ελληνικό σπίτι, με την όμορφη παράδοση της ενωμένης και ευτυχισμένης οικογένειας, έχει αλλάξει ριζικά.

Σχεδόν ένας στους τέσσερεις γάμους διαλύονται στην Ελλάδα με νόμιμο διαζύγιο και μέχρι 60% των ζευγαριών μπορεί να ζουν με συναισθηματικό διαζύγιο. Δηλαδή ζουν μαζί, αλλά ο καθένας στη μοναξιά του.  Σήμερα, έχουμε 175.000 περίπου χιλιάδες μητέρες που μεγαλώνουν μόνες τα παιδιά τους και αντίστοιχα 45.000 πατέρες. Από τους σοβαρότερους λόγους χωρισμού είναι η απιστία, η οποία τα τελευταία χρόνια αποτελεί μάστιγα για το ελληνικό σπίτι. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη προδοσία και τίποτα άλλο δεν προκαλεί πιο βαθύ πόνο στο ζευγάρι από την απιστία του συντρόφου.

ΙΣΤΟΡΙΑ - Μια άλλη άποψη

ΤΟ ΠΕΤΡΙΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ

Μελετήσαμε ήδη το χρυσό βασίλειο της Βαβυλώνας, το αργυρό βασίλειο της Μηδοπερσίας, το χάλκινο βασίλειο της Ελλάδας, το σιδερένιο βασίλειο της Ρώμης με τα πόδια και τα δάκτυλα από σίδηρο και πηλό.

Τώρα θα δούμε την τελευταία και μεγαλύτερη βασιλεία. Αυτή που θα υπερνικήσει όλες τις άλλες δυνάμεις και θα μείνει στον αιώνα. Ας ακούσουμε τα λόγια του προφήτη Δανιήλ καθώς ερμηνεύει το όνειρο του βασιλιά Ναβουχοδονόσορ: «Εθεώρεις εωσού απεκόπη λίθος άνευ χειρών, και εκτύπησε την εικόνα επί τους πόδας αυτής τους εκ σιδήρου και πηλού, και κατεσύντριψεν αυτούς» (Δαν.β:34).

«Τότε ο σίδηρος, ο πηλός, ο χαλκός, ο άργυρος και ο χρυσός κατεσυντρίφθησαν ομού, και έγειναν ως λεπτόν άχειρον αλωνίου θερινού και ο άνεμος εσήκωσεν αυτά, και ουδείς τόπος ευρέθη αυτών, ο δε λίθος ο κτυπήσας την εικόνα έγεινεν όρος μέγα, και εγέμισεν όλην την γην» (Δαν.β:35).

Κυριακή 19 Μαΐου 2013



Σκέψεις


Πρόσκληση


Μας χρωστάνε ή χρωστάμε;



 Εύχομαι σ’ εσάς, που διαβάζετε αυτές τις γραμμές, να μην είστε ανάμεσα σ’ εκείνους που χρωστάνε σε δάνεια, πιστωτικές κάρτες κ.ά., καθώς συχνά αναφέρεται στα ΜΜΕ, ότι είναι πολύ μεγάλος ο αριθμός όσων στις μέρες μας είναι χρεωμένοι, αρκετοί από αυτούς μάλιστα δανείστηκαν για ν’ αποκτήσουν πράγματα, που δεν τους ήταν απαραίτητα (ακούμε για δωροδάνεια, εορτοδάνεια κ.ά.).
Με όλα αυτά τα χρέη φορτωμένοι οι άνθρωποι, προσπαθούν ύστερα να βρουν τρόπους να ξεχρεωθούν, και γεμίζουν με άγχος και μύρια άλλα προβλήματα.
Αυτό συμβαίνει στην εποχή μας επειδή οι άνθρωποι κυριαρχούνται από μια «νοοτροπία δικαιωμάτων»

Οι διαφημιστές μάς λένε ότι αξίζουμε εκείνο το αυτοκίνητο ή εκείνες τις διακοπές κ.λπ. Επίσης, αφού πληρώνουμε φόρους, θεωρούμε ότι δικαιούμαστε δρόμους χωρίς λακκούβες, προστασία από την αστυνομία, καλή ιατρική περίθαλψη, καθαρό πόσιμο νερό κ.ο.κ., ενώ κάποιες φορές η νοοτροπία δικαιωμάτων επεκτείνεται για να περιλάβει ακόμη και υπηρεσίες για τις οποίες δεν έχουμε πληρώσει... Έτσι δημιουργείται στην κοινωνία μια νοοτροπία, που συνεχώς λέει «Μου χρωστάτε!».

ΚΟΛΑΣΗ - Το τέλος των ασεβών

 
Το τέλος των ασεβών είναι μια φοβερή τραγωδία, αλλά με το Γολγοθά και το Ευαγγέλιο του Ιησού Χριστού, υπάρχει οδός διαφυγής.

Εβρ.ι:25-39 - Μαλαχ.γ:16 - Αποκ.κ:1,15 - Λουκ.ις19,31 - Α’ Κορ.ς:2 - Αποκ.κα:8

Ψαλμ.θ:17
«Οι ασεβείς θέλουσιν επιστραφή εις τον άδην· πάντα τα έθνη τα λησμονούντα τον Θεόν»

Εισαγωγή

Ο απόστολος Ιωάννης γράφει ότι: «ο Θεός είναι αγάπη» (Α’ Ιωάν.δ:8). Κάθε τι που έκανε ο Θεός είναι έκφραση της αγάπης Του.

Η δημιουργία είναι εκδήλωση της αγάπης του Θεού. Με τρυφερότητα και φροντίδα ο Θεός δημιούργησε το σύμπαν, τη Γη και ιδιαίτερα τον άνθρωπο.

Η απολύτρωση είναι ακόμα μια εκδήλωση της αγάπης του Θεού. Όταν σκεφτούμε ότι ο Ιησούς Χριστός, πέθανε πάνω στο σταυρό για μας, πώς να μην εντυπωσιαστούμε από την αγάπη του Θεού.

Η σωτηρία είναι έκφραση της αγάπης του Θεού. Το σχέδιο της σωτηρίας που έχει προμηθεύσει ο Θεός, είναι τέλειο. Περιλαμβάνει τη μετάνοια, το βάπτισμα στο όνομα του Ιησού Χριστού και το προνόμιο της βάπτισης με Πνεύμα Άγιο (Πράξ.β:38).

Ο ουρανός είναι έκφραση της αγάπης του Θεού. Είναι ένα θαυμάσιο μέρος που ο Θεός έχει ετοιμάσει γι’ αυτούς που Τον αγαπάνε κι ετοιμάζονται για την επιστροφή Του.

Η κόλαση είναι έκφραση της αγάπης του Θεού. Αυτό μπορεί να ακούγεται αντιφατικό. Το γεγονός της ύπαρξης κόλασης προκαλεί την ερώτηση: Μπορεί ένας Θεός που είναι αγάπη να έχει δημιουργήσει την κόλαση; Ακριβώς πάνω σ’ αυτή την ερώτηση θα περιστραφεί αυτό το κεφάλαιο.

Σάββατο 18 Μαΐου 2013

Ματθαίος κη:19



«Πορευθέντες λοιπόν μαθητεύσατε πάντα τα έθνη, βαπτίζοντες αυτούς εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Άγίου Πνεύματος» (Ματθ.κη:19)

Εδώ, ο Ιησούς διατάζει τους μαθητές Του, να βαπτίζουν «εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Άγίου Πνεύματος». Όμως, αυτό το εδάφιο δεν διδάσκει ότι ο Πατέρας, ο Υιός και το Άγιο Πνεύμα είναι τρία ξεχωριστά πρόσωπα. Μάλλον, μας διδάσκει ότι οι τίτλοι Πατέρας, Υιός και Άγιο Πνεύμα ταυτίζονται με ένα όνομα και κατά συνέπεια με ένα όν. Το εδάφιο πολύ καθαρά αναφέρει «εις το όνομα» και όχι «εις τα ονόματα».

Για ν’ απαντήσουμε σε κάθε αμφισβήτηση αν η διάκριση ανάμεσα σε ενικό - πληθυντικό είναι σημαντική ή αν σχεδιάστηκε σκόπιμα απ’ το Θεό, δεν χρειάζεται παρά να διαβάσουμε το Γαλ.γ:16, όπου ο Παύλος δίνει έμφαση στο πόσο σημαντικός είναι ο ενικός αριθμός (εν τω σπέρματί σου) στη Γέν.κβ:18.

ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ - Εφεσίους (1)



Εφεσ.α

Α. Η ΕΦΕΣΟΣ

H Eφεσος ήταν μια ευημερούσα πόλη της Δυτικής Μ. Ασίας, στην επαρχία της Λυδίας κι ήταν η πρωτεύουσα του διοικητή της περιοχής. Η θέση της ήταν στις εκβολές του Κάϋστρου ποταμού, πάνω στον “αυτοκρατορικό” δημόσιο δρόμο που ένωνε τη Ρώμη με την Ανατολή κι ήταν ένα απ’ τα μεγαλύτερα εμπορικά κέντρα της Ανατολικής Μεσογείου. Ήταν μια “ελεύθερη πόλη” με δική της σύγκλητο  και Βουλή.

Ένα από τα “επτά θαύματα του κόσμου” βρισκόταν στην Έφεσο και ήταν ο ναός της Άρτεμης, το κέντρο κάθε ειδωλολατρικής λατρείας στην περιοχή. Μέσα στο ναό υπήρχε ένα άγαλμα της θεάς που οι Εφέσιοι έλεγαν (απαιτούσαν) ότι είχε πέσει απ’ τον ουρανό.

Οι κάτοικοι της Εφέσου ασχολούνταν πολύ με τη μαγεία. Ήταν η πόλη της αστρολογίας, διαφόρων γοητειών, εξορκισμών και κάθε είδους μυστικισμού.

ΙΣΤΟΡΙΑ - Μια άλλη άποψη

Ο ΚΥΡΙΟΣ ΤΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ

Τα έθνη προετοιμάζονται για ένα μεγάλο πόλεμο. Πολυάριθμοι στρατοί εκπαιδεύονται και εξοπλίζονται, έτοιμοι για μάχη. Τα εργοστάσια δουλεύουν πυρετωδώς, φτιάχνοντας όπλα, φυσίγγια, τανκ, αυτοκίνητα, αεροπλάνα, μάσκες αερίων, ρούχα και κάθε είδους πολεμικές προμήθειες. Τα κράτη μετράνε τα αποθέματα λαδιού, βενζίνης και άλλων ζωτικών αναγκαίων. Καινούρια θανατηφόρα όπλα επινοούνται για ξηρά, θάλασσα και αέρα. Τα έθνη είναι γεμάτα μίσος και φόβο. Κανείς δεν ξέρει πού θα πέσει το επόμενο δυνατό ράπισμα.

Η κρίση έρχεται πάνω στα έθνη με τη μορφή του πιο αιματοβαμμένου παγκόσμιου πολέμου. Ο προφήτης Ιωήλ μιλάει για μια τρομακτική σφαγή που γρήγορα θα έρθει πάνω σ’ όλο τον πλανεμένο κόσμο (Ιωήλ γ:1-14).